De finale van het MGP dit jaar was wel heel erg sterk, maar die semi herinner ik me niet echt meer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:55 schreef NailQueen het volgende:
Ik weet dat dit nog de avond redde op een moeizame NF avond
Ik wel en vind het best stomquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:58 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb hem er niet ingezet maar ik vind het prachtig
Ik kan alleen nog een Chanel van de Action herinneren. Waar de twitterfans mee wegliepenquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:58 schreef Sableheart het volgende:
[..]
De finale van het MGP dit jaar was wel heel erg sterk, maar die semi herinner ik me niet echt meer.
nicequote:Op zondag 13 augustus 2023 00:01 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Je hebt nog een stukje afterparty dat je mee kan pakken.
Ik vind het ook reuze meevallenquote:Op zondag 13 augustus 2023 00:03 schreef H_T het volgende:
Zo erg is het niet eens wat La Dex aan heeft
viel me meer op dat ze destijds nog zo netjes gekleed in de zaal zatenquote:Op zondag 13 augustus 2023 00:03 schreef H_T het volgende:
Zo erg is het niet eens wat La Dex aan heeft
Het is meer saai dan verschrikkelijkquote:
Ik had 4 nummers die wmb hadden mogen winnen. Allessandra won natuurlijk, Ulrike hadden we het jaar er voor al gehoord, Swing It hoorden we zojuist, dus voor de volledigheid heb ik Elsie Bay nog toegevoegd.quote:Op zondag 13 augustus 2023 00:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik kan alleen nog een Chanel van de Action herinneren. Waar de twitterfans mee wegliepen
Ik ben er volgende week niet bijquote:Op zondag 13 augustus 2023 00:06 schreef NailQueen het volgende:
1963 vond ik een moeizaam jaar maar volgende week wordt ook een zure appel om door heen te bijten
Het ligt er voor mij aan hoe laat ik thuis ben. Ik ga met een vriendin naar de pride in Groningen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 00:07 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ben er volgende week niet bijJammer, ik was wel benieuwd
Mijn moeder vond dat Blind Channel hoger had moeten eindigenquote:Op zondag 13 augustus 2023 00:10 schreef NailQueen het volgende:
Dit was een van de favorieten van mijn vader. Een van de zeldzame avonden dat hij zat te genieten van het ESF
(ESF is meer iets tussen mijn moeder en ik)
Ik heb het hier over The Black Mamba!quote:Op zondag 13 augustus 2023 00:10 schreef NailQueen het volgende:
Dit was een van de favorieten van mijn vader. Een van de zeldzame avonden dat hij zat te genieten van het ESF
(ESF is meer iets tussen mijn moeder en ik)
ik zat idd te twijfelenquote:Op zondag 13 augustus 2023 00:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb het hier over The Black Mamba!
Kaarija maakte het nog wel spannend met een monsterscore bij het publiekquote:Op zondag 13 augustus 2023 00:17 schreef Koen66 het volgende:
mja je zag al veel te snel dat alles kansloos was tov overgeproduceerde Loreen
ik zat in een ESF-cafe. Bij Käärijä ging het echt los. Niet normaal.quote:Op zondag 13 augustus 2023 00:17 schreef Koen66 het volgende:
mja je zag al veel te snel dat alles kansloos was tov overgeproduceerde Loreen
Dat blijf ik horen, maar volgens mij is dat de verkeerde interpretatie. Loreen won minstens zozeer door de 243 punten die ze van het publiek kreeg, Ze was gewoon keurig 2e in de televote.quote:Op zondag 13 augustus 2023 00:18 schreef H_T het volgende:
[..]
Kaarija maakte het nog wel spannend met een monsterscore bij het publiekHelaas dachten de jury's er anders over
Italiaans-Engels hequote:Op zondag 13 augustus 2023 00:22 schreef NailQueen het volgende:
Ik dacht voor kort dat hij "The night is young" zong. Maar het is "You are not alone"
Jawel, maar het verschil was geen 5 punten. Loreen scoorde veel beter bij de jury dan Kaarija, Kaarija scoorde beter bij de televote. Bij het systeem zoals het vooraf is bedacht is Loreen de terechte winnaar, maar dat neemt niet weg dat ik (en het thuispubliek) liever Kaarija had zien winnen. En dat neemt weer niet weg dat ik andere jaren blij was dat de winnaar van de televote niet wonquote:Op zondag 13 augustus 2023 00:20 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dat blijf ik horen, maar volgens mij is dat de verkeerde interpretatie. Loreen won minstens zozeer door de 243 punten die ze van het publiek kreeg, Ze was gewoon keurig 2e in de televote.
We hebben hem nog niet teruggekeken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:14 schreef Guanabana het volgende:
Hebben we 2023 al eens teruggekeken, of is dat too soon?
Misschien wel leuk als er genoeg animo voor is. Of als de vakantie overal voorbij is.
Ik geloof dat dat over "Wadde hadde dudde da?" gingquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat is mijn style?
Ik kon er helaas niet bij zijn.
ok, veel plezier!quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sorry, ik ga expeditie robison kijken
En het nummer vind ik dan weer veel beter dan Hey Mamaquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:23 schreef Sableheart het volgende:
De staging is beter dan het nummer,
Ook van Hey Mama herinner ik de staging beter dan het nummerquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:24 schreef H_T het volgende:
[..]
En het nummer vind ik dan weer veel beter dan Hey Mama
Ik wilde de puntentelling weer overslaan, dus dan duurt de uitzending iets van 2,5 uur. Du slaten we zeggen rond half 12?quote:
quote:
Ik wil wel die flashmob zien, die was ontzettend leukquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:37 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik wilde de puntentelling weer overslaan, dus dan duurt de uitzending iets van 2,5 uur. Du slaten we zeggen rond half 12?
Hé, wie doet zich voor als mij?quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:Nailqueen is de afterparty al aan het regelen
Ik wilde ook de halve finalisten zien, maar men is niet gewend dat iemand anders dan jij er nummers in zet.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hé, wie doet zich voor als mij?
De achtergrondzangeressen maken het nummer ook niet beter.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
Die dansers zijn echt overbodig en leiden af
Was het dat niet voor Frankrijk?quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dit nummer had het WK lied kunnen zijn
Geen ideequote:Op zaterdag 2 september 2023 22:20 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Was het dat niet voor Frankrijk?
Ook wel interessant dat ze niet fullscreen zijn. De silhouetten van de landen vind ik ook leukquote:Op zaterdag 2 september 2023 22:40 schreef Sableheart het volgende:
Mag ik trouwens mijn complimenten voor deze postcards geven? Zo simpel, maar toch interessant, en ze zetten de artiesten goed in de spotlight.
Maar we hebben nog wel de flashmob?quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:07 schreef Sableheart het volgende:
Zoals gezegd wil ik zometeen de puntentelling overslaan.
Dat is de intervalact, toch? Die komt als het goed is voor de stemmingquote:Op zaterdag 2 september 2023 23:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Maar we hebben nog wel de flashmob?
Dat is 1 van de beste intervalacts en is voor puntentellingquote:Op zaterdag 2 september 2023 23:11 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dat is de intervalact, toch? Die komt als het goed is voor de stemming
Dezelfde dansje doen met zijn allen ondanks de verschillende culturen en dat levert soort van verbondenheid opquote:Op zaterdag 2 september 2023 23:17 schreef Sableheart het volgende:
Dit is een mooie terugkoppeling met de postcards
Ik heb daar ook een zacht plekje voorquote:Op zaterdag 2 september 2023 23:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dezelfde dansje doen met zijn allen ondanks de verschillende culturen en dat levert soort van verbondenheid op
Toen was jury + tele samengevoegd ipv allebei apartquote:
Leukquote:Op zaterdag 9 september 2023 20:35 schreef Sableheart het volgende:
Zoals aangekondigd heb ik voor zaterdag 9 september een playlist van de nummers van 2020 klaargezet.
De link:
https://w2g.tv/?r=41y3zz7vjafgu5c4ih
Dan sluit ik me zo oo aanquote:Op zaterdag 9 september 2023 20:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
LeukIk ben erbij en kijk ook wel uit naar deze 'editie'.
Kijken er meer mensen mee?
Wel beter dan Tuskequote:Op zaterdag 9 september 2023 21:01 schreef Sableheart het volgende:
Zweden is redelijk, maar komt zoals gebruikelijk niet authentiek over.
Ja, het doet me ook niet heel veel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:01 schreef Sableheart het volgende:
Zweden is redelijk, maar komt zoals gebruikelijk niet authentiek over.
Dat is wel verreweg het makkelijkst als je een playlist aan het maken bent. Je volgt gewoon het lijstjequote:Op zaterdag 9 september 2023 21:03 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, het doet me ook niet heel veel.Wel leuk dat je dezelfde volgorde als van de halve finales volgt.
Jammer, dat ze het jaar erop niet in Rotterdam kon zijnquote:
Ja, dat was echt heel erg. Al was dit liedje veel mooierquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Jammer, dat ze het jaar erop niet in Rotterdam kon zijn
quote:
De act die ze daarna bedacht hadden is ook veel mooier.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:08 schreef Sableheart het volgende:
Deze staging was ook veel te druk, wmb. Ze had veel te veel te doen, wat het nummer neit ten goede kwam.
Deze vond ik beter van haar.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:14 schreef BillDauterive het volgende:
Owja, zij had een liedje dat 'Amen' heette. Net als die gast van Oostenrijk.
Wat heb je nu weer gedaan?quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:17 schreef BillDauterive het volgende:
Als ik niet geblesseerd was, had ik meegedanst
Ik stond in de moshpit bij een concert en dat ging niet helemaal goedquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat heb je nu weer gedaan?
Beterschap
Ik vind het sowieso lastig te beoordelen, want de optredens van een jaar later zorgen ook voor een vertroebelde beoordeling. Dit lied is eigenlijk best ok, maar wat ze in 2021 deed, was zo slecht, dat ik dit nu ook niets vindquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:20 schreef Sableheart het volgende:
Ierland is lastig te beoordelen, omdat de clip zoveel effecten bevat. Ben bang dat het plat gevallen zou zijn.
ook herkenbaar, inderdaad.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:22 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso lastig te beoordelen, want de optredens van een jaar later zorgen ook voor een vertroebelde beoordeling. Dit lied is eigenlijk best ok, maar wat ze in 2021 deed, was zo slecht, dat ik dit nu ook niets vind
2021 ookquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Sableheart het volgende:
Rusland had een sterke inzending in 2020
Ook waar. Hoe dichter we echter bij 2022 komen, hoe minder comfortabel ik me bij die conclusie voel.quote:
Veel sterker dan hun inzending van het jaar erna, wmb.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:26 schreef BillDauterive het volgende:
Dit is toch zo'n heerlijk lied.
Ja, die was ook zo lekker donker, maar daar zat een heel ander gevoel bij. Ik vond die van 2021 ook erg goed hoor. Het is jammer dat die Alex Callier zo'n lul is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:27 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Veel sterker dan hun inzending van het jaar erna, wmb.
Eentje die ondergewaardeerd wordt dus?quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:34 schreef Sableheart het volgende:
Dit zou een prima klassieke balkanballad zijn geweest.
Dat ook, ja. Al doen ze het altijd goed in de regioquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:35 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Eentje die ondergewaardeerd wordt dus?
Azerbeidzjan had een goed idee voor een nummer, en dat gooi je niet zomaar weg voor iets simpels als een globale pandemie.quote:
Ik geef ze groot gelijk. Bovendien is: "Welke Nederlandse is twee keer bezongen in een lied tijdens het songfestival?" een mooie pubquizvraag.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:38 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Azerbeidzjan had een goed idee voor een nummer, en dat gooi je niet zomaar weg voor iets simpels als een globale pandemie.
Natte haringquote:
quote:
Vond je Golden boy niet goedquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:48 schreef BillDauterive het volgende:
De laatste keer dat ik de inzending van Israel echt goed vond, was in 2012.
Misschien is het maar goed dat we dit niet weten, want nu is het liedje een schoonheidquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:50 schreef Sableheart het volgende:
Zou Roxen het live hebben kunnen brengen? Het nummer is op zich sterk, maar het jaar erop kreeg ze een staging die te veel voor haar was.
Die had toch mot met Douwe Bobquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Sorry! Hovi Star het jaar erop was redelijk goed.
Ja, dat is een domper. Anders had ik het lied wel echt goed gevonden. Hovi Star was bijna net zo irritant als Michael Ben Davidquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die had toch mot met Douwe Bob
Go_A heeft wel optimaal geprofiteerd van een jaartje extra. Solovey had nooit zo goed gescoord.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:52 schreef Sableheart het volgende:
Als je goed had opgelet, had je Shum kunnen zien aankomen
quote:
Allebei waar, maar de basis voor Shum was zeker wel aanwezig.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Go_A heeft wel optimaal geprofiteerd van een jaartje extra. Solovey had nooit zo goed gescoord.
Persoonlijke voorkeur:quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:56 schreef BillDauterive het volgende:
Door naar de finale vanuit Semi 1:
Australiė
Noorwegen
Belgiė
Roemeniė
Litouwen
Malta
Cyprus
Rusland
Azerbeidzjan
Israel
nrs 11 t/m 17:
Oekraļne
Noord-Macedoniė
Ierland
Kroatiė
Wit-Rusland
Zweden
Sloveniė
Ja, het gaat bij mij ook om persoonlijke voorkeur, anders had ik Zweden er wel bij gezet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:58 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeur:
- Belgie
- Oekraine
- Rusland
- Litouwen
- Noord Macedonie
- Kroatie
- Roemenie
- Israel
- Azerbeidzjan
- Malta
Maar Zweden was waarschijnlijk in het echt wel doorgegaan, waarschijnlijk ten koste van Kroatie.
Ach, dat hebben ze vaker gedaan. Op een of andere manier kan ik het van Estland beter hebben dan van een Malta of Azerbeidzjan. Maar ja, dit was niet veel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:00 schreef Sableheart het volgende:
Estland gaat op de Zweedse tour, en doet dat minder goed dan Zweden.
Dan was ze niet naar de finale gegaan. De enige reden dat ze naar de finale ging, was omdat Philipp Kirkorov wat dealtjes kon maken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:07 schreef Sableheart het volgende:
Als haar 2021 nummer in 2022 gestuurd was, zou ze het dan even goed gedaan hebben? Of was de gedaalde achting voor Rusland rampzalig geweest?
Dat was mijn gevoel ook, ja.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dan was ze niet naar de finale gegaan. De enige reden dat ze naar de finale ging, was omdat Philipp Kirkorov wat dealtjes kon maken.
De drie topfavorieten moeten nog komen, maar tot nu toe is het een beetje een flopshow.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:12 schreef Sableheart het volgende:
De eerste semi was wel veel sterker dan de tweede, zeg.
Overal is 2020 qua nummers een zwak jaar. Door het uitstel hebben flink aantal landen het anders aangepakt, waardoor 2021 een heel sterk jaar werdquote:Op zaterdag 9 september 2023 22:12 schreef Sableheart het volgende:
De eerste semi was wel veel sterker dan de tweede, zeg.
Ik denk niet dat ik het daar mee eens ben. 2021 was wel heel sterk, natuurlijk, maar er zat in 2020 al veel goeds.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Overal is 2020 qua nummers een zwak jaar. Door het uitstel hebben flink aantal landen het anders aangepakt, waardoor 2021 een heel sterk jaar werd
Toch is het wel het eerste liedje van deze semi wat me raakt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:18 schreef Sableheart het volgende:
Mijn eerste gedachte bij de intro van Polen was het nummer van Belgie. Dit is niet half zo goed.
Er zat in 2020 ook best wel wat goeds, maar als je vergelijkt met 2021 dan is 2021 het betere jaar.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:20 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik het daar mee eens ben. 2021 was wel heel sterk, natuurlijk, maar er zat in 2020 al veel goeds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |