abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210245850
Hey, misschien is dit echt een pubervraag maar ik ben echt onwetend hierin.
Sinds kort kom ik erachter dat ik bi ben, ik vind sex met mannen en vrouwen leuk.

Ik wil echter eens een andere man aftrekken omdat ik las dat dit redelijk veilig kan zijn.
Hierover heb ik echter nog wat twijfels, dit is namelijk mijn eerste keer dat ik dit ga doen.

Als ik iemand anders dan mijzelf ga aftrekken kan ik dan veilig het toompje en slijmvliezen onder de huid aanraken met mijn handen zonder SOA's op te lopen ?

Als hij voorvocht krijgt door het aftrekken, is dit veilig voor mijn handen ? Kan ik hiervan SOA's op mijn handen oplopen ?

Als hij uiteindelijk klaarkomt, kan ik dit dan veilig opvangen met mijn handen zonder hiervan SOA's op te lopen ?

Ik ben super onwetend hierin maar wil echt een andere piemel eens in mijn handen hebben.
Laten jullie mij alsjeblieft meer in weten ? Ik ben super onzeker.
pi_210245857
Zolang je niet tegelijkertijd jezelf aanraakt zal het allemaal wel loslopen
  Manager PR/Moderator vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:11:07 #3
269689 crew  Viv
pi_210245881
@emiliewortel goed dat je je bewust bent van het risico op een soa. :) Ik kwam deze informatie tegen:

quote:
Kun je een soa krijgen van aftrekken?
Ja, dat kan. Ook via je handen en vingers kun je sommige soa’s krijgen en aan anderen geven.

Kun je hiv krijgen van aftrekken?
Nee, van een piemel aftrekken kun je geen hiv krijgen.

Hoe zorg je dat je geen soa krijgt door aftrekken?
* Gebruik je een condoom, dan krijg je minder snel een soa
* Was je handen voor je iemand aftrekt
* Trek liever niet af als jullie wondjes, wratten of andere plekjes hebben op je vingers of piemel
https://www.soaaids.nl/nl/voorkom-soas/hoe-krijg-je-soa-hoe-niet
pi_210245947
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:11 schreef Viv het volgende:
@:emiliewortel goed dat je je bewust bent van het risico op een soa. :) Ik kwam deze informatie tegen:
[..]
Ik denk dat dit het wel goed samenvat :)
Sowieso altijd goed je handen wassen! Zeker er na :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_210245996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:20 schreef Lenny77 het volgende:
Sowieso altijd goed je handen wassen! Zeker er na
Zoveel mensen die hem ongewassen in de mond nemen tijdens een avond stappen :X
pi_210246038
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Nou en, als ze maar goed hun handen wassen dus :)
pi_210246043
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Ja en dat zal heeeeeel vaak ook gewoon zonder problemen aflopen, al helemaal het handenwerk.
Maar de TS vraagt echt naar de kans op SOA's, tja en die zijn er dus wel.
pi_210246052
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:27 schreef PS. het volgende:

[..]
}:|
Na het trekken

:P
pi_210246431
quote:
@:emiliewortel goed dat je je bewust bent van het risico op een soa. :) Ik kwam deze informatie tegen:
[..]
Dit.

Weet je al bij wie je het wil doen? Ken je die persoon al, of een wild vreemde? Als diegene al seksueel actief is (geweest) kan je altijd vragen of hij zich kan laten testen voor die tijd, als je je heel veel zorgen maakt.
pi_210246680
quote:
[..]
Maar zijn er echt mensen die dit doen dan ja? :D
  Manager PR/Moderator vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:18:38 #11
269689 crew  Viv
pi_210247090
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 11:40 schreef Magica het volgende:

[..]
Maar zijn er echt mensen die dit doen dan ja? :D
Bedoel je aftrekken met een condoom om? Geen idee :)

Maar TS is in dit topic (en in zijn eerdere topic) nadrukkelijk bezig met de kans een soa op te lopen, en dan is dit een oplossing.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:23:35 #12
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210247830
Je kunt er wel zaad van krijgen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210249982
Dankjewel voor de reacties allemaal. Auhhh ja ik was die ook site tegen gekomen. Wat mij vooral onzeker maakt is als ik diegene echt ga aftrekken en niet mijn mond, anus of iets anders met slijmvlies niet gebruikt ik dan veilig ben of niet.. Wil echt alleen iemand aftrekken, niet pijpen of neuken.
pi_210250167
Je gaat toch niet iemand aftrekken met condoom? Tering hee, wat zijn die mensen volslagen wereldvreemd die dat geschreven hebben. Het is geen bedrijf ofzo wat alles tot in de puntjes veilig moet maken voor personeel, het is het gewone fucking leven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210252204
Nou iedere man is zelf verantwoordelijk voor aftrekken van zijn penis of iemand de penis van een ander man gaat aftrekken, is volgens mij verstandig om een condoom te gebruiken. Er is veel nieuwe gevallen van SOA'\s bij gekomen de laatste tijd onder jongeren.
pi_210252770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:27 schreef PS. het volgende:

[..]
Was je handen stuk? Oh nee dat was............
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_210278459
Allemaal bedankt voor het meedenken, ik bleef toch twijfelen dus heb SOAAIDS een mail verstuurd met deze vraag.
Ik heb het volgende antwoord ontvangen:

Aftrekken is geen risico op een soa. Op je handen kun je geen soa oplopen. Sperma, voorvocht op jouw handen is niet gevaarlijk. Een soa of hiv kan niet door de huid van je hand heen.

Als je echter met dezelfde hand direct na het aftrekken jezelf vingert, kun je wel soa-bacteriën overdragen. Dit is overigens geen groot risico.

Ik ga nu met een gerust gevoel lekker iemand aftrekken :P! Nogmaals bedankt voor het meedenken!
pi_210278507
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
Je gaat toch niet iemand aftrekken met condoom? Tering hee, wat zijn die mensen volslagen wereldvreemd die dat geschreven hebben. Het is geen bedrijf ofzo wat alles tot in de puntjes veilig moet maken voor personeel, het is het gewone fucking leven.
Handschoentjes aan, mondkapje op en een spatscherm voor als je helemaal los wil gaan
pi_210279587
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 08:40 schreef emiliewortel het volgende:
Allemaal bedankt voor het meedenken, ik bleef toch twijfelen dus heb SOAAIDS een mail verstuurd met deze vraag.
Ik heb het volgende antwoord ontvangen:

Aftrekken is geen risico op een soa. Op je handen kun je geen soa oplopen. Sperma, voorvocht op jouw handen is niet gevaarlijk. Een soa of hiv kan niet door de huid van je hand heen.

Als je echter met dezelfde hand direct na het aftrekken jezelf vingert, kun je wel soa-bacteriën overdragen. Dit is overigens geen groot risico.

Ik ga nu met een gerust gevoel lekker iemand aftrekken :P! Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Veel plezier gr gr
  maandag 14 augustus 2023 @ 12:01:47 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210280321
Volgens mij wordt dit bij brugklas biologieles behandeld maar er zijn spijbelaars dus even voor de herhaling:

Het is heel simpel. Je huid is een natuurlijke barrière tegen virussen en bacteriën en als je geen wondjes hebt dan zal daar niks doorheen gaan naar je bloedbaan.

De enige plekken waar je huid ingangen biedt naar je bloedbaan zijn de "gaten". En dan vooral plekken waar er een vochtuitwisseling is voor een of andere functie.

Dat zijn dus: Je anus, je genitaliën, je ogen, je neus, je mond, (in minde mate je oren).

(En bij anale seks is het vooral omdat tijdens de daad het weefsel wordt opgerekt tot niveaus waar het niet voor bedoeld is waardoor er scheurtjes (wondjes) ontstaan). Vooral HIV en Hep C maken hier dankbaar gebruik van.

Dat zijn de hoofdingangen voor virussen en bacteriën . Zolang je daar niks in de buurt laat komen gebeurt er niks. Dit betekent ook dat je je NIET in je gezicht moet laten spuiten want ja ook via die route (mond, ogen) kunnen SOA's mogelijk in je bloed terecht komen.

Als je 99.99% zeker weet dat je sekspartner geen SOA's heeft (omdat je er bij was dat hij/zij zich recentelijk heeft laten testen EN je weet dat hij/zij niet nog met andere mensen seksuele contacten heeft) dan zijn dit allemaal dingen waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Maak je je toch zorgen, laat jezelf testen via de huisarts of andere route.

Dit zijn de feiten. Nu kan je dus zelf afwegen wat wel of niet risicovolle keuzes zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 14-08-2023 13:06:33 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_210281396
Emilie Wortel die zichzelf kan aftrekken. Matige kloon weer dit.
pi_210350089
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 16:58 schreef emiliewortel het volgende:
Dankjewel voor de reacties allemaal. Auhhh ja ik was die ook site tegen gekomen. Wat mij vooral onzeker maakt is als ik diegene echt ga aftrekken en niet mijn mond, anus of iets anders met slijmvlies niet gebruikt ik dan veilig ben of niet.. Wil echt alleen iemand aftrekken, niet pijpen of neuken.
Enige wat risicovol is, is het sperma. Dat kan via wondjes of andere beschadigingen aan de huid je lichaam binnendringen.
Maar dat gebeurt ook niet meteen. Je moet zowat de sperma in de wond wrijven om succesvol te besmetten..

Zorg ervoor dat je niet in contact komt met sperma als je huidbeschadiging of wondjes op je handen hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')