abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210235316

Begrippenlijst:
UFO: Unidentified Flying Object
UAP: Unidentified Aerial Anomalous Phenomena
AARO: All-domain Anomaly Resolution Office

UAP is een wat bredere term en wordt in formele kringen momenteel meer gebruikt, omdat er minder vooroordelen aan hangen.

In de wetgeving van eind 2022 staat deze omschrijving van UAP:

Nog breder dus, ook betrekking hebbend op objecten vanuit de ruimte of onder water.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP’s geweest.
Een beknopt overzicht:

• Het begon in dec 2017 met dit artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and ‘Black Money’: The Pentagon’s Mysterious U.F.O. Program

• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:

• Een rapport van juni 2021 bevestigd nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er 143 van de laatste 144 waarnemingen niet te verklaren zijn:
https://nos.nl/artikel/23(...)or-waargenomen-ufo-s

• Een update van het rapport begin dit jaar:
Amerikaanse overheid onderzocht ruim 500 ufo-meldingen in 2022: honderden blijven onverklaard

• NASA is met een 16-koppig team onderzoek naar UAP’s aan het doen:
Volkskrant: NASA opent voor het eerst een officieel onderzoek naar ufo’s

• Twee piloten vertellen hun verhaal bij 60 Minutes:

• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen. https://thehill.com/polic(...)ffice-to-study-ufos/

Twee interessante punten uit deze wetgeving:
Een UAP klokkenluider regeling
quote:
Dit creëert een "veilige methode" waarmee huidige of voormalige overheidsmedewerkers of aannemers UAP-gerelateerde informatie kunnen indienen bij AARO.
Informatie waarin ze geïnteresseerd zijn omvat "elke activiteit of programma [..] gerelateerd aan UAP, inclusief met betrekking tot het ophalen van materiaal, materiaalanalyse, reverse engineering, onderzoek en ontwikkeling, detectie en tracking, ontwikkelings- of operationele testen, en beveiliging en handhaving."
Een historisch onderzoek naar UAP
quote:
De reikwijdte van dit historische verslag is verbreed en gaat om de betrokkenheid van de inlichtingengemeenschap bij UAP-aangelegenheden, die teruggaat tot 1 januari 1945.
In dit verslag moet staan:
- overzicht van alle geheime programma's rond UAP
- geslaagde of niet-geslaagde pogingen om UAP te identificeren en op te sporen
- alle pogingen om de publieke opinie te verdoezelen, te manipuleren, te verbergen [..]
Podcast
Need to Know podcast

Wie te volgen op Twitter:
- Christopher Mellon - voormalig US deputy assistant secretary of defence
- Lue Elizondo - voormalig hoofd van het pentagon UFO investigation program
- Ross Coulthart - Australische journalist, schrijver van In Plain Sight
pi_210235327
quote:
Oh nee, iemand heeft PTSD!!
Denken ze nou echt dat dit zijn verklaringen compleet ongeldig maken? :?
pi_210235345
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Oh nee, iemand heeft PTSD!!
Denken ze nou echt dat dit zijn verklaringen compleet ongeldig maken? :?
Het lekker is slap..het voelt meer als een waarschuwing naar andere (potentiele) whistleblowers...
I want to believe...
pi_210235379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:22 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Het lekker is slap..het voelt meer als een waarschuwing naar andere (potentiele) whistleblowers...
Precies dit, het geeft eigenlijk nog meer bevestiging van zijn rol en ervaringen, want waarom zouden ze dit anders lekken?
pi_210235422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Precies dit, het geeft eigenlijk nog meer bevestiging van zijn rol en ervaringen, want waarom zouden ze dit anders lekken?
De statement van Grusch zelf vond ik ook erg sterk. Dit is echt de nieuwe UAP/UFO held. Hopelijk komen er meer hearings na de vakantieperiode. Volgens mij rommelt het al over september.
I want to believe...
pi_210245160
twitter

Dat zou een interessante ontwikkeling zijn.

Wiki zegt:
The Holman rule is a rule in the United States House of Representatives that allows amendments to appropriations legislation that would reduce the salary of or fire specific federal employees, or cut a specific program.
I want to believe...
pi_210245422
Stephen J. Klippenstein is de vader van Ken Klippenstein, de laatstgenoemde is de journalist die dit verhaal over Grusch zijn health records naar buiten heeft gebracht.

Toeval of niet, maar nu het volgende:

Stephen J. Klippenstein heeft jarenlang research gedaan naar de chemie achter belangrijke vormen van energie verbranding.

quote:
Stephen J. Klippenstein received his Ph. D. in chemistry from California Institute of Technology in 1988. After one year of postdoctoral research at the University of Colorado, Boulder, he was on the faculty of the Department of Chemistry at Case Western Reserve University from 1989 to 2000, and was a member of the professional research staff of the Combustion Research Facility at Sandia National Laboratories from 2000 to 2005. He then moved to Argonne National Laboratory, where he is currently a Senior Chemist in the Chemical Sciences and Engineering Division. His research interests are in theoretical gas-phase chemical kinetics, with emphasis on the modeling of reactions of importance in combustion chemistry.
Bron: https://cefrc.princeton.e(...)r-school/instructors

Hij doet nu onderzoek voor het Argonne National Laboratory dat onderdeel is van het US department of Energy. Dit department wordt al langer in verband gebracht met geheimgehouden projecten waar verder geen of weinig toezicht over zou zijn. Zie ook:

https://twitter.com/richgel999/status/1683831296965980161

Nu zou deze Stephen J. Klippenstein werken aan een technology die ingezet zou kunnen worden voor interstellair reizen. Hier wordt wel meer onderzoek naar gedaan, maar in dit totaal plaatje is het wel bijzonder dat uitgerekend zijn zoon Ken benaderd wordt door bronnen die wat te vertellen hebben over het medische verleden van Grusch.

Nogmaals, het kan net zo goed allemaal toeval zijn. Maar het is een merkwaardige cirkel zo op deze manier vind ik.
pi_210245537
Nog even verder gezocht.

Voor zo ver ik nu even snel kan vinden, worden zijn onderzoeken reeds sinds 2012 gefund door het US Department of Energy. Dit is het oudste onderzoek dat ik kan vinden dat helemaal of gedeeltelijk is betaald door dit overheidsorgaan.

https://www.princeton.edu(...)and%20presentations/

Voor de scheikundigen onder ons:

https://www.princeton.edu(...)ory-Klippenstein.pdf
pi_210264163
Volgens Reddit zou Ross Coulthart vandaag een bijeenkomst gehouden hebben waarin hij uitgebreid gepraat heeft over het menselijk bewustzijn en de theorie geopperd heeft dat UAPs gestuurd worden door tijdreizigers uit de toekomst, inclusief projecties voor het uitbreken van een kernoorlog ergens in de komende tijd. Allemaal natuurlijk weer zonder enig bewijs. Dat wordt mij allemaal veel te wacky en ontoetsbaar. Pijnlijk dat centrale figuren in dit verhaal, direct gelieerd aan David Grusch, zich dan toch met zulke vaagheden bezig blijken te houden. Ik moet ook toegeven dat de berichten over Grusch z'n gedwongen opname toch ook wat lichte twijfel bij mij geplant hebben, al komt ie ontzettend oprecht op mij over.

Toch vind ik de verhalen van Graves en Fravor, en sowieso de serieuze manier waarop de Amerikaanse politiek met Grusch omgaat nog steeds heel wonderlijk. Om maar te zwijgen van de Schumer amendment. Aan de andere kant heeft Schumer dan weer heel sterke connecties met oud-senator Harry Reid, die zijn UFO-ideeën weer aangepraat kreeg door Bigelow, en dat is dan weer iemand die zich met vaagheden als de Skinwalker ranch bezig heeft gehouden. Maar toch... Schumer zou toch Grusch z'n ondersteunende materiaal gezien moeten hebben, en moet toch kunnen inschatten of het de real deal of niet is?

Het irritante aan dit hele gedoe is dat de bijna tastbare, serieus te nemen bewijzen en getuigenissen naadloos overgaan in de hocus pocus zonder dat je door hebt waar het één eindigt en het ander begint. Ik hoop ontzettend dat er binnenkort eindelijk weer eens iets nieuws en tastbaars naar buiten komt. Anders haak ik af...

[ Bericht 3% gewijzigd door naamdrager op 12-08-2023 21:30:32 ]
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210264562
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 21:11 schreef naamdrager het volgende:

Het irritante aan dit hele gedoe is dat de bijna tastbare, serieus te nemen bewijzen en getuigenissen naadloos overgaan in de hocus pocus zonder dat je door hebt waar het één eindigt en het ander begint. Ik hoop ontzettend dat er binnenkort eindelijk weer eens iets nieuws en tastbaars naar buiten komt. Anders haak ik af...
Precies de reden waarom men zich los heeft geprobeerd te breken van het stigma rondom UFO’s en het begrip UAP in het leven is geroepen.

Nu heb je weer dezelfde wackadoodles die het straks onmogelijk maken dit onderwerp te bespreken zonder dat je gelijk in het gekkiehoekje wordt gedrukt.

Dit soort mensen dat pretendeert tegen de overheid te vechten voor transparantie heeft niet eens door dat ze de overheid in de hand spelen door opnieuw een stigma te creëren rondom UAP’s, zoals ook gebeurt is met UFO’s.

Dit soort gasten zijn minstens zo erg als een overheid die een geheime operatie runt.
pi_210264826
Ik dacht eerst dat Coulthart een journalist was. Daarna kwam hij meer en meer op me over als een activist. Ook nog oké. Maar ik krijg steeds meer de overtuiging dat hij een opportunist is.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:11:38 #12
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210266025
quote:
Volgens Reddit zou Ross Coulthart vandaag een bijeenkomst gehouden hebben waarin hij uitgebreid gepraat heeft over het menselijk bewustzijn en de theorie geopperd heeft dat UAPs gestuurd worden door tijdreizigers uit de toekomst, inclusief projecties voor het uitbreken van een kernoorlog ergens in de komende tijd. Allemaal natuurlijk weer zonder enig bewijs.
Wat heeft hij dan precies gezegd? Heb je een bron? Kan er eigenlijk maar weinig over vinden.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_210267874
quote:
Het irritante aan dit hele gedoe is dat de bijna tastbare, serieus te nemen bewijzen en getuigenissen naadloos overgaan in de hocus pocus zonder dat je door hebt waar het één eindigt en het ander begint.
Dit is een rode draad in het UFO verhaal vanaf Roswell tot aan nu. Het zou me verbazen als het binnenkort ineens verandert.

quote:
Schumer zou toch Grusch z'n ondersteunende materiaal gezien moeten hebben, en moet toch kunnen inschatten of het de real deal of niet is?
Schumer LARPt net zo hard mee. Hij zegt dat hij geen briefing gehad heeft. Maar waarom dan zulke vergaande wetgeving introduceren? Doesn't make sense.

twitter

Het gekke is, aan de linkerkant van het politieke spectrum zouden mensen kunnen scoren door het weg te zetten als de zoveelste conservatieve conspiracy, maar niemand doet dat. Blijkbaar speelt er meer dan alleen politiek opportunisme. Dat beide partijen samen optrekken blijft bijzonder.
pi_210278224
quote:

Aan de andere kant heeft Schumer dan weer heel sterke connecties met oud-senator Harry Reid, die zijn UFO-ideeën weer aangepraat kreeg door Bigelow, en dat is dan weer iemand die zich met vaagheden als de Skinwalker ranch bezig heeft gehouden. Maar toch... Schumer zou toch Grusch z'n ondersteunende materiaal gezien moeten hebben, en moet toch kunnen inschatten of het de real deal of niet is?

Reid heeft volgens mij ook connecties met Knapp, en die hebben jarenlang samen opgetrokken en kennis uitgewisseld, volgens mij al voordat Bigelow in beeld kwam.
I want to believe...
pi_210279125
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 08:04 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Reid heeft volgens mij ook connecties met Knapp, en die hebben jarenlang samen opgetrokken en kennis uitgewisseld, volgens mij al voordat Bigelow in beeld kwam.
Bigelow (zie de foto's) zat al in het clubje mensen van wat men "The Rockefeller Initiative" (1993-1996) heeft genoemd. President Bill Clinton zou de verwachte "Disclosure President" gaan worden. Dat is nooit doorgegaan.
Bigelow staat (met oranje vestje) naast Linda Moulton Howe. Een veel jongere Steven Greer staat er ook nog bij.

Hier was Bigelow te zien in 60 minutes in 2016. Over UAP en zijn deel aan dit onderzoek.

”So, what I do is I try to distinguish the difference between Confirmation and Disclosure. To me, [there is] a very crucial difference, at least the way I choose to use those words. That is that, confirmation, means simply establishing, or the acknowledgment that the phenomena exists, that it's real. Getting the truth out, as too, just simply that the UFO topic is real, that these things really do exist, ET's really do exist. And that's it. You draw the line, you stop right there. And you've just once and for all, established that it's real. (Robert Bigelow)

edit: De stok-oude website en de server waar ik naar probeer te linken is op sterven na dood geloof ik. excuus ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Monomeism op 15-08-2023 20:48:21 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_210279206
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:43 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Bigelow (zie de foto's) zat al in het clubje mensen van wat men [url=www.paradigmresearchgroup.org/Rockefehttp://www.paradigmresear(...)93_Meeting.htm–;––ller_Initiative_Documents.htm]"The Rockefeller Initiative" [/url](1995) heeft genoemd. President Bill Clinton zou de verwachte "Disclosure President" gaan worden. Dat is nooit doorgegaan.
Bigelow staat (met oranje vestje) naast Linda Moulton Howe. Een veel jongere Steven Greer staat er ook nog bij.

[ afbeelding ]

Hier was Bigelow te zien in 60 minutes in 2016. Over UAP en zijn deel aan dit onderzoek.

”So, what I do is I try to distinguish the difference between Confirmation and Disclosure. To me, [there is] a very crucial difference, at least the way I choose to use those words. That is that, confirmation, means simply establishing, or the acknowledgment that the phenomena exists, that it's real. Getting the truth out, as too, just simply that the UFO topic is real, that these things really do exist, ET's really do exist. And that's it. You draw the line, you stop right there. And you've just once and for all, established that it's real. (Robert Bigelow)

edit: De stok-oude website en de server waar ik naar probeer te linken is op sterven na dood geloof ik. excuus ;)
Gaaf, dank. Leuke info!
I want to believe...
pi_210279233
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 09:52 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Gaaf, dank. Leuke info!
Link naar website in mijn bericht gerepareerd trouwens
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  donderdag 17 augustus 2023 @ 09:17:44 #18
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210313743
James Fox is bezig met een nieuwe docu, interessant om te volgen. Zeker als hij dicht op het vuur zit.

twitter
pi_210315583
Komen er nog vervolg hearings?
  donderdag 17 augustus 2023 @ 14:27:37 #20
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210317488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:41 schreef Refragmental het volgende:
Dat wordt wel gezegd, maar over data is nog niets bekend.
pi_210318632
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:41 schreef Refragmental het volgende:
Ik wacht het met spanning af :)

Misschien een aanrader tot de volgende hearing begint. De serie video’s van Paradigm Research Group, (een door donaties gestart initiatief) van Steve Bassett gehouden Citizens Hearing On Disclosure uit 2013.
Bizarre verklaringen over UAP, en ook van internationale vertegenwoordigers. Een voordeel was dat in deze hearing veel meer ruimte en spreektijd werd gegeven door de voor dit initiatief uitgenodigde ex-senatoren dan bij een officiële hearing.

Destijds via Torrent binnen gevist maar nu gewoon via YouTube
Ik ben ze zelf aan het herbekijken.

Verhalen over UAP die boven nucleaire raket lanceer basissen in de lucht stil hingen en kernwapens onbruikbaar maakten doordat het systeem door de UAP werd uitgeschakeld. In Groot-Brittannië (Ook tijdens deze citizens hearing uitvoerig aan bod) We hebben in Nederland ook zoiets gehad.UAP.s bij Soesterberg, Volkel. Ik denk dat dit ook het onderwerp gaat worden bij de volgende hearing. Te gek voor woorden natuurlijk als dit alles werkelijk de realiteit is waar we in leven.

Hier is de gehele Citizens Hearing On Disclosure playlist via YouTube

Je kan er zo een paar weekenden mee vullen.
― Thomas Sowell
  donderdag 17 augustus 2023 @ 23:58:23 #22
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210325361
Artikel in The Hill. Nog geen reactie op het verzoek van vier congresleden om een special committee op te zetten, waarmee ze getuigen zouden kunnen oproepen voor nieuwe hearings. De Departement of Defence lijkt de boel tegen te houden, en claimt dat Grusch geen 'clearance' meer heeft om uitspraken te kunnen doen.

Gaat allemaal nog wel even duren ben ik bang.

twitter
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:30:01 #23
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210388155
Heel goede zaak, groepje congresleden vraagt rechtstreeks en formeel aan de Intelligence Community Inspector General (ICIG) over zaken waar Grusch in de publieke hearing niet over mocht vertellen.

Met 26 september als deadline.

De ICIG is de persoon die de melding van Grusch heeft doorverwezen naar het congress, als urgent en geloofwaardig.

twitter
pi_210390707
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Heel goede zaak, groepje congresleden vraagt rechtstreeks en formeel aan de Intelligence Community Inspector General (ICIG) over zaken waar Grusch in de publieke hearing niet over mocht vertellen.

Met 26 september als deadline.

De ICIG is de persoon die de melding van Grusch heeft doorverwezen naar het congress, als urgent en geloofwaardig.

[ twitter ]
De vraagstelling in de brief laat echter wat ruimte open voor vage interpertaties, en daar houden politici wel van.
Beter was geweest als ze rechtstreeks hadden gevraagd naar de informatie die door Gursch gegeven was.
pi_210415675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]
De vraagstelling in de brief laat echter wat ruimte open voor vage interpertaties, en daar houden politici wel van.
Beter was geweest als ze rechtstreeks hadden gevraagd naar de informatie die door Gursch gegeven was.
Ik denk juist, voor dit thema, dat een wat ruime, meer open vraag meer ruimte geeft voor beantwoording. Hoe concreter de vraag, hoe meer ruimte de tegenpartij heeft om eromheen te gaan. Het gaat, imho, om de deur verder op een kier te krijgen en meer grip op het UAP thema te krijgen.
I want to believe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')