Desalniettemin ben je gewoon volledig kansloos als je daar net op dat moment bentquote:Op maandag 14 augustus 2023 14:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is bijna 100 km/uur en kan dus alleen kortdurend zijn geweest. De genoemde temperatuur van 1000 graden is ongetwijfeld in graden Fahrenheit. Dat is ongeveer 535 graden Celsius.
Bloody hellquote:Op maandag 14 augustus 2023 14:28 schreef Frutsel het volgende:
Vuur verplaatste zich schijnbaar met een mijl (1.6 km) per minuut....![]()
![]()
Dodental opgelopen naar 96
[..]
Zo’n ramp wordt alleen maar zieliger als ze ook de dieren erbij benoemenquote:Op maandag 14 augustus 2023 14:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
https://www.gelderlander.(...)beschermen~a66ef882/
Man sterft in vlammenzee Hawaï samen met hond ‘die hij probeerde te beschermen’
De 68-jarige Franklin Trejos is één van de slachtoffers van de branden in de Amerikaanse staat Hawaï. De overblijfselen van zijn lichaam werden vorige week gevonden, bovenop die van zijn 3-jarige golden retriever.
Op social media zijn er mensen die foto's posten van lasers, die de oorzaak van de branden zouden zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:26 schreef recursief het volgende:
Och de conspiracy theorists/wappies kapen deze branden nu ook al.
[..]
Alsof het logisch is dat de grote boze elite al weken van tevoren een orkaan kan zien aankomen. Waarom dit soort paranoide figuren een podium geven?
quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op social media zijn er mensen die foto's posten van lasers, die de oorzaak van de branden zouden zijn.
Dat is waar, maar met deze snelheid is er al snel niets meer dat nog in de fik kan.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kortdurend weet ik niet... als er orkaankracht-achtige winden zijn geweest vanwege een orkaan die ver op de oceaan lag kan dat met dat soort windstoten wel een tijdje doorgaan
Absolute horror...quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:50 schreef Frutsel het volgende:
Heftige verhalen ...
https://apnews.com/articl(...)P&utm_source=Twitter
quote:99 Killed In Hawaii Fire And 1,300 Missing As Governor Warns Death Toll Expected To Rise
TOPLINE The death toll from wildfires on Maui is nearing 100 as teams continue to search through the rubble caused by the country's deadliest wildfire in a century, destroying the historic town of Lahaina and causing what Gov. Josh Green estimates to be $6 billion in damage.
As the death toll in Hawaii reached 99 on Monday, the Hawaiian blaze solidified its position as the deadliest American wildfire in 105 years having surpassed the 2018 Camp Fire in California that caused $16.5 billion worth of damage and killed 85 people.
There are still around 1,300 people missing, Green said, down from over 2,000 as cell service is slowly restored.
Green, speaking to CBS on Monday, said “there are more fatalities that will come” and estimated search crews could find around “10 to 20 people per day probably until they finish.”
It could take 10 days for a full count of the blaze’s victims to be determined, Green said, adding that “we are prepared for many tragic stories.”
The Maui Police Department said residents and emergency responders will need an "access placard" to enter West Maui starting Tuesday to ensure "proper handling and identification of deceased individuals while maintaining the safety of the community and public safety personnel on the scene."
Hij heeft noodtoestand uitgeroepen en geld beloofd.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:15 schreef HeatWave het volgende:
Gelukkig is Biden enorm betrokken, met sterke teksten als "no comment"!
En daarna lekker naar het strand.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hij heeft noodtoestand uitgeroepen en geld beloofd.
Had ie zelf erheen moeten vliegen en het vuur moeten uitpissen ofzo?
Doe nou niet alsof het $700 pp is en dat ze het daarmee moeten doen. Het gaat om veel meer, een groot pakket aan hulpmaatregelen waaronder o.a. een noodregeling van $700 zodat mensen in ieder geval de eerste dagen door kunnen komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ twitter ]
700 bucks! Vervolgens weer een paar miljard naar Oekraine.
En ja, een beetje president laat zijn kop zien bij zo'n ramp, iets dat Biden ook al in East Palestine vertikte.
Nee, het is niet feitelijk wat je doet. Je suggereert dingen die feitelijk niet waar zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sinde wanneer ben jij "volkomen" NPC gegaan joh?
De klacht van veel Amerikanen is dat hij eerder niet naar andere interne rampgebieden is gegaan en er nu dus nog ook nog niet is geweest. Maar even een bullshit persbericht eruit en als ik dan post dat hij nog niet geweest is, wat dus feitelijk is, ben ik een wap?
Sure.
Ik post dat hij nog niet is geweest, net als de vorige keren. Dat hij met een kutsmoes komt dat ie niet in de weg wil lopen maakt zijn afwezigheid nog steeds geen fake news. En als er artikelen en memes over zijn denken veel Amerikanen er ook zo over. Meningen zijn geen news.quote:
Veel Amerikanen hebben een mening over het nog niet op komen dagen van Biden. Dat is geen narratief dat ik probeer te kweken, dat is een sentiment dat onder veel Amerikanen heerst. Dat ik die mening deel maakt me geen wap.quote:
Nee man, je suggereert dat ie $700 pp uitdeelt, en dat dat alles is. En je post iets als "no comment" en daarna gaat Biden aan het strand liggen. Dat heeft met feitelijkheden niks te maken en alles met het suggereren van een valse werkelijkheid. Ik vind het ten eerste niet sjiek om deze ellende te gebruiken voor politieke spelletjes, en ten tweede kun je geen halve waarheden als hele waarheden verkopen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Veel Amerikanen hebben een mening over het nog niet op komen dagen van Biden. Dat is geen narratief dat ik probeer te kweken, dat is een sentiment dat onder veel Amerikanen heerst.
Veel Republikeinen op het vasteland vinden het schandalig dat Biden niet naar Hawai gaat lol. Maar die vinden alles wat Biden doet per definitie kut.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Veel Amerikanen hebben een mening over het nog niet op komen dagen van Biden. Dat is geen narratief dat ik probeer te kweken, dat is een sentiment dat onder veel Amerikanen heerst. Dat ik die mening deel maakt me geen wap.
quote:Dodental Maui boven de 100, Biden op korte termijn naar het eiland
Het dodental als gevolg van de natuurbranden op Maui is de 100 gepasseerd. Dat heeft gouverneur Josh Green van Hawaï bekendgemaakt in een videoboodschap. Er zijn nu 106 lichamen geteld.
"Ons hart doet zeer door dit verlies", zei Green. Verwacht wordt dat het dodental nog verder zal stijgen, gaf de gouverneur eerder al te kennen. Tot nu toe zijn pas vier van de vaak ernstig verbrande lichamen geïdentificeerd.
Green vertelde dat er nu zo'n duizend hulpverleners "van over de hele wereld" op het eiland zijn om overlevenden te ondersteunen en te zoeken naar mensen die de branden niet hebben overleefd. "Iedereen wil deze wond genezen. Dat zal tijd gaan kosten", zei hij. Het onderzoek in het getroffen gebied is nu volgens hem voor ongeveer 27 procent klaar.
Ook vertelde hij over zijn contact met president Biden, die volgens hem op korte termijn een bezoek zal brengen aan het rampgebied. "Hij zal er zijn als het zware werk - het hartverscheurende werk - gedaan is", zei Green. "Hij wilde het emotionele werk in de rampzone niet belemmeren met een bezoek."
Duizenden dakloos
Het verhaal van Green sluit aan bij wat Biden eerder zelf al zei. "Ik wil niet in de weg lopen. Ik wil er zeker van zijn dat we de inspanningen niet verstoren", zei hij gisteren. Volgens Biden wordt er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat inwoners van Hawaï goed worden geholpen.
De federale overheid heeft een eenmalige vergoeding van 700 dollar per persoon beschikbaar gemaakt voor inwoners van Maui. Dat bedrag kunnen ze gebruiken voor hun eerste levensbehoeften in de eerste dagen na de ramp, is het idee.
Van de zwaar getroffen historische stad Lahaina, waar zo'n 12.000 mensen wonen, is ongeveer 80 procent verloren gegaan. De schade aan alleen al de verzekerde bezittingen in Lahaina zou neerkomen op meer dan 3,2 miljard dollar. Honderden families en dus duizenden mensen zijn hun huis kwijt, vertelde Green ook in zijn nieuwste videoboodschap. Veel mensen die nu dakloos zijn, worden voorlopig ondergebracht in hotels.
Nee, lekker zoals Trump met keukenpapier rollen gooien naar orkaanslachtoffers, dat was fantastisch. Waar heb je last van man.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik post dat hij nog niet is geweest, net als de vorige keren. Dat hij met een kutsmoes komt dat ie niet in de weg wil lopen maakt zijn afwezigheid nog steeds geen fake news. En als er artikelen en memes over zijn denken veel Amerikanen er ook zo over. Meningen zijn geen news.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |