abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210216742
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 20:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vroegah waren er mensen zat die dat wilden doen, vroegah waren er significant minder kinderen op kinderopvangcentra, vroegah waren er significant minder regeltjes rond kinderopvang waardoor die elk paard op 20 kindjes mocht passen, vroegah vraten we ook speelgoed met loodverf en zaten we zonder gordels in de kofferbak van een volvo station.
Ok.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:53:38 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210216752
En vroegah luisterden kinderen nog naar wat de juf zei. Tegenwoordig moeten die vrouwen 28 talen beheersen en krijgen ze een grote bek terug terwijl het kind de straat op rent.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:54:32 #28
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210216764
Mees! ^O^ ^O^ ^O^

Kanjer! *O*

Stints - kinderen als vee vervoeren om economische redenen. Moet kunnen toch?
  Spellchecker dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:55:16 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210216775
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 20:50 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Hoe deden ze dat vroegah toen er nog geen Stints waren?

Vroegah liepen ze met een hele klas gewoon netjes op de stoep van A naar B. Dus hoezo zou dat nu niet lukken?
pi_210216842
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 20:55 schreef maily het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Mankeren die kinderen iets dat ze aan de lijn moeten? :')
pi_210217391
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 20:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vroegah waren er mensen zat die dat wilden doen, vroegah waren er significant minder kinderen op kinderopvangcentra, vroegah waren er significant minder regeltjes rond kinderopvang waardoor die elk paard op 20 kindjes mocht passen, vroegah vraten we ook speelgoed met loodverf en zaten we zonder gordels in de kofferbak van een volvo station.
Dit dus. We moeten gewoon af van de illusie van een risicoloze maatschappij. Waar mensen zijn, kunnen ongelukken gebeuren, ongeacht of je in een stint, in een busje of te voet bent.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210217657
Ik dacht dat die stints in de ban gedaan waren?
Ik zie ze echt nooit rijden ook.

Ik vind het maar gevaarlijk, zo met 10 kleuters in zo n karretje.

Gelukkig was deze man er om de kindjes te redden, maar het is wachten op grote ongelukken.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:33:45 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210218527
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 20:54 schreef Perox het volgende:
Mees! ^O^ ^O^ ^O^

Kanjer! *O*

Die kinderen worden toch ook gewoon bij het KDV gedumpt om economische redenen? Mijn moeder was gewoon thuis vroegah. Mijn kinderen zitten 3 dagen per week op een naschoolse opvang of kinderdagverblijf. Punt is en blijft dat het een heel net concept is. Liever een Stint dan in een slinger op de stoep of achter in een taxibusje (kan ik ook nog wel een leuk verhaal over vertellen. Mijn kinderen die door een professionele taxichauffeur van school naar de BSO gebracht werden waarbij het maar net goed ging. Taxibusje met 7 kinderen :N ).

En dan zijn we als Nederland nog 1 van de minder geëmancipeerde landen van het westen ;) .
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:33:20 #34
12772 Freak666
Well do ya punk
pi_210219001
Bij mijn dochter op de BSO hebben ze geen Stint. Van en naar school niet nodig want zelfde gebouw en een eventueel uitje naar de speeltuinvereniging op 1km afstand doen ze inderdaad gewoon over de stoep, lopend.

Blij toe.

Ik vind sowieso dat die BSOs en scholen gecentreerd moeten worden, dat gesleep met die kinderen…
People who drink "lite" beer don't like the taste of beer; They just like to pee a lot
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:40:10 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210219050
Drijft dat ding niet? Het voelt alsof je een amfibisch voertuig hebt als je er een buitenboordmotor op zet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Spellchecker woensdag 9 augustus 2023 @ 07:00:09 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210220240
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:40 schreef SpecialK het volgende:
Drijft dat ding niet? Het voelt alsof je een amfibisch voertuig hebt als je er een buitenboordmotor op zet.
Niet als je er ondersteboven mee in de sloot gaat.

En die stint zal niet waterdicht zijn anders krijgen de kinderen natte voeten als het regent .

[ Bericht 0% gewijzigd door maily op 09-08-2023 07:07:40 ]
pi_210220257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 21:44 schreef ZanneG het volgende:
maar het is wachten op grote ongelukken.
Je vindt 4 dode kinderen bij dat treinongeluk van een aantal jaar geleden niet groot genoeg?
U MAD?
pi_210220278
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 19:30 schreef Rostrup het volgende:
Fietspaden zijn niet geschikt voor dit soort "fiets"bussen en ook niet voor brommobielen.
Oude fietspaden langs een kanasl die smal zijn, veel nieuwe vrijliggende fietspaden met tegemoet komende deelnemers worden echt wel flink breed aangelegd.
pi_210220293
quote:
18s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 07:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Je vindt 4 dode kinderen bij dat treinongeluk van een aantal jaar geleden niet groot genoeg?
In de tussentijd komen in nederland jaarlijks nog steeds rond de 650 mensen om in het verkeer blijkbaar vinden we dat normaal waarom je dan nog druk maken over die stint. :')
  woensdag 9 augustus 2023 @ 08:05:28 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210220523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:40 schreef SpecialK het volgende:
Hij drijft wel, alleen als je aan de onderkant zit vast gemaakt ademt dat lastig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210220546
quote:

[..]
Hij heeft wel een punt; de volgende calamiteit gaat een keer gebeuren. Ondanks een nieuw goedgekeurd voertuig (BSO bus) en verplichte trainingen voor bestuurders, blijft het een gevaarlijk voertuig. Al die maatregelen die na 'Oss' zijn genomen zijn deels schijnveiligheid; intrinsiek blijven het zeer kwetsbare voertuigen met kwetsbare inzittenden.

Aan de andere kant zijn er weinig echt goede alternatieven om ca 10 kinderen met één begeleider veilig te vervoeren zonder in te moeten zetten op 'grote' gemotoriseerde voertuigen.

Ik vraag me eigenlijk af voor welk doeleinde de stint überhaupt nodig is. Waar moeten deze kinderen naar toe dan? Kan dat niet voorkomen worden, te voet plaatsvinden en hoe vaak moet dat dan? Maar ik zal daarin vast te simpel denken. De stint is bedoeld om goedkoop, met groot gemak een groep kwetsbare kinderen te vervoeren met als concessie (verkeers)veiligheid. De vergelijking met veetransport vind ik dan wel treffend inderdaad. Simpeler wordt het niet, maar dat zijn wél de aspecten waar je ook als school in de aanschaf van zo'n ding over na zal moeten denken. Is het die concessie waard? We gaan het de komende jaren zien.

Tldr; kan dat gesleep met kinderen niet gewoon minder? :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Justinn op 09-08-2023 08:17:03 ]
  woensdag 9 augustus 2023 @ 08:11:43 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210220562
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 08:09 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af voor welk doeleinde de stint überhaupt nodig is. Waar moeten deze kinderen naar toe dan? Kan dat niet voorkomen worden, te voet plaatsvinden en hoe vaak moet dat dan? Maar ik zal daarin vast te simpel denken.
Dan kunnen kinderen die niet of nog niet goed kunnen lopen ook een keer ergens mee naar toe. Het gebeurt (bij ons) ook niet dagelijks dat ze erop uit gaan, maar het is natuurlijk wel heel leuk voor die kinderen om een keer naar een speeltuin oid te gaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 08:35:28 #43
12772 Freak666
Well do ya punk
pi_210220728
quote:

[..]

Er zijn kinderopvangcentra die niet in de buurt van de betreffende school liggen. Dus dan is “slepen” inherent.

Wij hebben bewust voor een opvang gekozen die bij/in de school zit.

Voor sommige kinderen is het dus zo:

Auto in
VSO
Stint in
School
Stint in
BSO
Auto in
Naar huis

inderdaad, gesleep…
People who drink "lite" beer don't like the taste of beer; They just like to pee a lot
pi_210220791
quote:
Ze waren naar een speeltuin geweest. Wat wil je daar minder mee slepen dan? Niet alles ligt aan huis. Dat staat toch los van de discussie of een Stint een veilig voertuig is?
U MAD?
pi_210220862
quote:

[..]
Een eenmalige keer dat een voertuig een sloot in rijdt, maakt het nog geen gevaarlijk voertuig. Het enige verschil is dat er meerdere kinderen inzitten waardoor er ook gelijk meerdere kinderen dood zijn als het goed mis gaat.

Of je nou 6x keer met 1 kind tegelijk op en neer gaat of 1 keer met 6 kinderen, voor het risico maakt het niet uit. Het enige verschil is dat wanneer het mis gaat, je in het enige geval een enorm nieuwsbericht hebt over 6 dode kinderen met een hoop commotie en in het andere geval 6 keer zo vaak een nieuwsbericht op pagina 7 over 1 dood kind dat iedereen een dag later weer vergeten is.
pi_210220990
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 20:54 schreef Perox het volgende:

:') Stel je even aan.
Go hard or go home
pi_210221009
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 08:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ze waren naar een speeltuin geweest. Wat wil je daar minder mee slepen dan? Niet alles ligt aan huis. Dat staat toch los van de discussie of een Stint een veilig voertuig is?
Het hangt natuurlijk wel samen dat als je iets wilt ondernemen (als opvang/school) je dat doorgaans wel veilig wilt doen. En ik begrijp het wel; het is een onwijs gemakkelijk voertuig, dat voor naast noodzakelijke ritjes ook prima inzetbaar is om er voor de 'leuk' lekker op uit te gaan. En dat zal ongetwijfeld meestal wel goed gaan, totdat je beseft dat het grootste gevaar hem in de omgeving zit of fouten van de bestuurder; en die aspecten zijn nauwelijks te beheersen.

Maar welke opvang/school heeft geen eigen speeltoestellen of iets in de directe loopomgeving? Of is dat echt te simpel gedacht? Mijn punt is, dat je transportbewegingen en de inzet van voertuigen, inclusief de stint, bij voorkeur aan de voorkant (zo veel waar redelijkerwijs mogelijk natuurlijk) wilt voorkomen, maar is die discussie een taboe omwille het 'leuk' te houden voor de kindertjes?

edit: ik geef het nog maximaal een jaar of 2-3, voordat we weer met 4+ doden te maken krijgen, en ons dan eindelijk gaan afvragen of we niet te vrij omgaan met de aanschaf en inzet van dit ding.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:12:48 #48
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210221068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 19:11 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dit ziet er echt droevig uit :D

[ afbeelding ]
Jezus wat overdreven.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:47:57 #49
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_210221431
Gelukkig is het allemaal goed gekomen en leven alle kindertjes nog
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210221438
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:08 schreef Justinn het volgende:

[..]
Het hangt natuurlijk wel samen dat als je iets wilt ondernemen (als opvang/school) je dat doorgaans wel veilig wilt doen. En ik begrijp het wel; het is een onwijs gemakkelijk voertuig, dat voor naast noodzakelijke ritjes ook prima inzetbaar is om er voor de 'leuk' lekker op uit te gaan. En dat zal ongetwijfeld meestal wel goed gaan, totdat je beseft dat het grootste gevaar hem in de omgeving zit of fouten van de bestuurder; en die aspecten zijn nauwelijks te beheersen.

Maar welke opvang/school heeft geen eigen speeltoestellen of iets in de directe loopomgeving? Of is dat echt te simpel gedacht? Mijn punt is, dat je transportbewegingen en de inzet van voertuigen, inclusief de stint, bij voorkeur aan de voorkant (zo veel waar redelijkerwijs mogelijk natuurlijk) wilt voorkomen, maar is die discussie een taboe omwille het 'leuk' te houden voor de kindertjes?

edit: ik geef het nog maximaal een jaar of 2-3, voordat we weer met 4+ doden te maken krijgen, en ons dan eindelijk gaan afvragen of we niet te vrij omgaan met de aanschaf en inzet van dit ding.
Maar is dit voertuig nou significant onveiliger dan een busje? Dat kan ook gewoon een sloot in rijden. En maakt een ritje na een speeltuin nou echt zoveel uit als de kinderen al risico gelopen hebben in de auto of bakfiets van thuis naar het kinderdagverblijf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')