abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210159025
Als ik kijk naar de leaseprijzen in Duitsland, zie ik dat het aanzienlijk goedkoper is dan in Nederland.
Heeft iemand ervaring met een auto leasen uit Duitsland? Is dit sowieso toegestaan?
Als ik kijk op de website: https://www.sixt-neuwagen(...)customerType=private
Zie ik al auto's staan vanaf 127 euro per maand.
pi_210159043
Ik denk dat je dan meer dan 50% van de tijd in Duitsland moet wonen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:23:59 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210159047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:22 schreef VersKers het volgende:
Als ik kijk naar de leaseprijzen in Duitsland, zie ik dat het aanzienlijk goedkoper is dan in Nederland.
Heeft iemand ervaring met een auto leasen uit Duitsland? Is dit sowieso toegestaan?
Als ik kijk op de website: https://www.sixt-neuwagen(...)customerType=private
Zie ik al auto's staan vanaf 127 euro per maand.
Dat kan als je in Duitsland woont.
pi_210159077
Ik kom deze website tegen..
https://www.carconsulting.nl/duitse-leaseauto-in-nederland-rijden

Het lijkt dus te kunnen
pi_210159103
Die hokken waar je naar linkt zou ik persoonlijk dan ook nog niet dood in gevonden willen worden.
pi_210159187
Het schijnt een grijs gebied te zijn om een kvk registratie en postadres in Duitsland te hebben om zo een Duitse auto te kunnen leasen.
Gaat een nieuwe wereld voor me open.
pi_210159543
Bizar lage prijzen daar.
Ford Focus 293 euro per maand.
Hier heb je voor die bedragen een Picanto/Aygo klasse.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_210159705
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:26 schreef VersKers het volgende:

Het lijkt dus te kunnen
Deze informatie is gericht op zakelijk leasen
pi_210160034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:32 schreef VersKers het volgende:
Het schijnt een grijs gebied te zijn om een kvk registratie en postadres in Duitsland te hebben om zo een Duitse auto te kunnen leasen.
Je gaat in ieder geval in de problemen komen als je prive langere tijd een buitenlandse auto in NL rijd als Nederlander (of woonachtig in Nederland).

Anders reed half NL wel in een auto met een kenteken uit een goedkoop oostblok land.
pi_210160225
Die auto's zullen in Duitsland geregistreerd worden. Geen idee hoe ze dat doen met hun (persoonsgebonden) kentekens die jij als inwoner van Nederland niet kunt aanvragen.

Maar belangrijker nog:
Je mag als inwoner van Nederland simpelweg niet rondrijden met een auto die buiten Nederland geregistreerd staat, tenzij je even de volledige BPM aftikt.
Er zijn daarop twee uitzonderingen: Na verhuizing vanuit het buitenland mag je nog een tijdje met buitenlands kenteken rondrijden (paar maanden maximaal).
En je kunt een kortdurende ontheffing krijgen wanneer je bijvoorbeeld voor een vakantie een auto net over de grens huurt.
pi_210161070
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:58 schreef StateOfMind het volgende:
Bizar lage prijzen daar.
Ford Focus 293 euro per maand.
Hier heb je voor die bedragen een Picanto/Aygo klasse.
Nieuwe focus met een beetje opties rij je hier lease niet onder de ¤600 pm
U MAD?
pi_210162220
Kan het? Ja.
Mag het? Nee

Zou in ieder geval het verschil in BPM + 100% boete opzij leggen voor als ze je pakken (en dat kan zomaar bij een of andere kut routine controle zijn).
pi_210163250
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:32 schreef VersKers het volgende:
Tussen kunnen en mogen zit ook nog een verschil. Jij mag als Nederlands ingezetene niet voor langere periode met een auto op buitenlands kenteken rijden (in Nederland). Wil je het dus conform de regels doen dan zal je BPM en MRB aangifte moeten doen (en dus ook betalen). Doe je dat niet en je valt door de mand bij een controle dan kan je naheffing van beide verwachten inclusief boete die kan oplopen tot 100% van dat bedrag.

Daarnaast zou ik je ook niet blind staren op de vanaf prijzen qua lease. Dat ligt in Duitsland vaak anders dan in Nederland. Hier tonen ze full operational lease prijzen, terwijl Duitsland vaker in de basis uitgaat van financial lease. Daar zal je dus nog zaken als verzekering, reparatie, onderhoud, banden, vervangend vervoer nog moeten toevoegen. Daarnaast is de motorrijtuigenbelasting in Duitsland vrij laag vergeleken met Nederland, echter zal jij zoals gezegd óók de Nederlandse motorrijtuigenbelasting moeten betalen. Als je dat allemaal meeneemt in je afweging dan kom je al vrij snel tot de conclusie dat het niet zoveel zin heeft.

Als het daadwerkelijk ontzettend interessant zou zijn, dan zou driekwart van Nederland wel met een Duitse auto rondrijden.
pi_210165379
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:43 schreef descon het volgende:

[..]
Je gaat in ieder geval in de problemen komen als je prive langere tijd een buitenlandse auto in NL rijd als Nederlander (of woonachtig in Nederland).

Anders reed half NL wel in een auto met een kenteken uit een goedkoop oostblok land.
Toch gebeurd dat best vaak denk ik. Ik ken een paar polen die al jaren hier werken en jaarrond wonen. Hun auto draagt Pools kenteken
pi_210166456
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:18 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Toch gebeurd dat best vaak denk ik. Ik ken een paar polen die al jaren hier werken en jaarrond wonen. Hun auto draagt Pools kenteken
Deze snap ik ook nooit, wek hier wonen en werken maar idd met een poolse auto goedkoop rond blijven rijden
pi_210166842
quote:

[..]
Minder makkelijk te controleren: pools persoon in poolse auto met pools rijbewijs. Zal 9/10 in polen ingeschreven staan. Moeten ze al aan gaan tonen dat die meer km’s in nl maakt dan buiten nl (en dat word lastig gezien die vaak ook ritjes polen doen etc) en vaak niet de moeite. Meeste poolse kentekens die ik hier zie zijn oude opel corsa’s ed van 20 jaar terug, dat BPM bedrag is te verwaarlozen. Natuurlijk wat anders dan een Nederlander die uit een gloedje nieuwe 60/70k auto stapt op duitskenten en zegt gooooeeeeedemorrrgen agent.
pi_210167665
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 03:23 schreef 111210 het volgende:

[..]
Deze snap ik ook nooit, wek hier wonen en werken maar idd met een poolse auto goedkoop rond blijven rijden
Laatst ook gezien, een bedrijfsbus met Nederlandse (!) belettering en Pools kenteken.
pi_210167676
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:26 schreef VersKers het volgende:

Het lijkt dus te kunnen
Dat zijn auto's die naar Nederland geïmporteerd worden...
Geen Duits kenteken dus ...
pi_210168175
quote:

[..]
Zolang die Polen op papier nog in Polen wonen, is dat gezien de open grenzen nauwelijks te controleren.

Als ze iedere meer met in-en uitreizen een douane stempeltje zouden moeten halen, dan is aan de data van die stempeltjes op een gegeven moment wel te herleiden dat iemand véél meer tijd in Nederland spendeert dan in Polen. En dat die persoon zich dus moet inschrijven als Nederlands ingezetene.

Maar we doen bij onze landsgrenzen al lange niet meer aan douane stempels.
En de data van ANPR camera's mag helaas voor dergelijke analyses niet gebruikt worden.
pi_210168245
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 09:44 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Laatst ook gezien, een bedrijfsbus met Nederlandse (!) belettering en Pools kenteken.
Hier in het dorp staat al jaren een bus voor een keuken montage bedrijf. Nederlandse, bedrijfsnaam en belettering, Duits kenteken. Hoe (/of) ze dat legaal doen..?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:30:52 #21
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210169463
Legaal? Zakelijk met een vergunning. Voorwaarde is oa. dat voertuig vooral in buitenland op de weg is.
Dum de dum
pi_210169465
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 03:23 schreef 111210 het volgende:

[..]
En hoe zit het met al die auto's met een Oekraïens kenteken?
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:36:31 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210169527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:30 schreef VersKers het volgende:

[..]
Dat is met een speciale vrijstelling op dit moment afaik
Dum de dum
pi_210169651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:30 schreef VersKers het volgende:
Eerste hit op Google: https://www.belastingdien(...)heemden-uit-oekraine

Ik snap overigens niet helemaal waarom je denkt dat die situatie vergelijkbaar is. Dat zijn Oekraïners met een auto met Oekraïens kenteken. Jij wil als Nederlander een auto met een Duits kenteken.
pi_210170543
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:47 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik snap overigens niet helemaal waarom je denkt dat die situatie vergelijkbaar is. Dat zijn Oekraïners met een auto met Oekraïens kenteken. Jij wil als Nederlander een auto met een Duits kenteken.
Het ging er om dat je als nederlander belasting betaald maar als pool die hier woont en werkt gratis gebruik mag maken van ons wegennet. Idem met een oekraiens kenteken, maar dat is das een speciale vrijtelling
pi_210170589
Komt alleen nog de Nederlandse BPM bovenop. Dan is het niet zo interessant meer.
.
pi_210172324
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 14:18 schreef 111210 het volgende:
Het ging er om dat je als nederlander belasting betaald maar als pool die hier woont en werkt gratis gebruik mag maken van ons wegennet. Idem met een oekraiens kenteken, maar dat is das een speciale vrijtelling
Nou ja, dat mogen die Polen dus ook niet. Die schrijven zich echter niet in Nederland in en dat maakt het gewoon lastig controleerbaar.
pi_210172785
Je kan ook een Duitse auto huren en de auto na twee weken weer omwisselen voor een andere Duitse huurauto.
Het Duitse verhuur bedrijf regelt dan de vrijstelling die je nodig hebt om als NLer in een Duitse huur auto te mogen rijden.

Geen idee of dit goedkoper is, maar wellicht iets om te checken.
pi_210177818
Ik werkte even voor een duits bedrijf in Nederland.
Zelfs de 20 jarige stagaire kwam in een BMW 5 serie.

De BPM in Nederland is gewoon hoog.

Ik ken iemand die importeert wagens uit Duitsland, zet ze over op een nederlands kenteken via de legale weg en maakt er leuke winsten op.
Hell To The Liars
pi_210177852
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 01:03 schreef Droopie het volgende:
Ik werkte even voor een duits bedrijf in Nederland.
Zelfs de 20 jarige stagaire kwam in een BMW 5 serie.

De BPM in Nederland is gewoon hoog.
Ja, is heel gewoon bij een Duits bedrijf. Een BMW 5 Serie is daar spotgoedkoop, dus dat is daar gewoon een standaard auto voor een stagiaire.
pi_210179637
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 18:18 schreef von_manstein het volgende:
Je kan ook een Duitse auto huren en de auto na twee weken weer omwisselen voor een andere Duitse huurauto.
Het Duitse verhuur bedrijf regelt dan de vrijstelling die je nodig hebt om als NLer in een Duitse huur auto te mogen rijden.

Geen idee of dit goedkoper is, maar wellicht iets om te checken.
Als je dat nou met een man of 26 doet en dan iedere twee weken van auto wisselen.
.
pi_210197674
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:47 schreef Accordtje het volgende:

[..]

nee ik legde de link met polen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')