abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13754912
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:09 schreef Arvid het volgende:

[..]

Amerika zal winnen maar tegen welke kost?
Vergeet niet dat in tijden van oorlog Noord-Korea zo een leger van zeker 2 miljoen soldaten op kan trommelen. Bovendien hebben ze de grootste special forces divisies in de wereld.
Veel dingen verplaatsen zich onder de grond, wat Amerika helemaal niet kan bombarderen. Tevens heeft Noord-Korea al 2 atoombommen (bron; CIA), wie weet wat ze nog meer hebben.

Dus jouw fantasieverhaaltje gaat niet zomaar op.....

jonge ,ik ga dit niet zomaar verzinnen het zijn de feiten ,de Amerikanen kunnen met gemak winnen van Noord korea in 1 nuclaire oorlog... in een normale oorlog zal het iets stroefer gaan maar ook nog vrij simpel..
vergeet niet de luchtmacht van de Amerikanen NEU*kt de noord koreaanse lucht macht al die oudde rushishe migs23 worden zo uit de lucht geknald door F16+F18 dus via lucht hoeft amerika niets te vresen ,volop bombarderen kunnen ze in de 2e fase ,en natuurlijk weet ik dat de Noord koreanen ook veeel van die scud missles hebben daarmee kunnen ze idd zuid korea mee bestoken met chemiche troep of biologshie zooi ofzo maarja als dat gebeurt dan wordt het dus een nuclaire oorlog en dan verliest noord korea voor dat ze het zelf weten
want
via de submarines die in de oceaan liggen kunnen ze in 1 x 100 nuclaire koppen afvuren zoals ik dus al eerder zei , maar ik denk eerder dat de Amerikanen kiesen voor een 1 Hydrogen bom (en die bom kan 1000x krachtiger zijn dan 1 atoom bom)afvuren via een F16 ,en dan is het ook einde korea ,met een radioactive krater van 2000km diep en geloof me dan is er niets meer van hun ondergrondse activiteiten heel

ik denk eerder dat ze die Hydrogen bom kiesen omdat die minder fallout heeft...dan atoom bommen

lees hier maar over de Hydrogen bom
http://www.bilderberg.org/hbomb.htm

[Dit bericht is gewijzigd door robin_A op 08-10-2003 23:46]

woensdag 8 oktober 2003 @ 23:45:09 #177
50671 Strijder
In Extremis
pi_13755028
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:39 schreef robin_A het volgende:

[..]

jonge ,ik ga dit niet zomaar verzinnen het zijn de feiten ,de Amerikanen kunnen met gemak winnen van Noord korea in 1 nuclaire oorlog... in een normale oorlog zal het iets stroefer gaan maar ook nog vrij simpel..
vergeet niet de luchtmacht van de Amerikanen NEU*kt de noord koreaanse lucht macht al die oudde rushishe migs23 worden zo uit de lucht geknald door F16+F18
en
in een geval van nuclaire oorlog kunnen ze
via de submarines die in de oceaan liggen kunnen ze in 1 x 100 nuclaire koppen afvuren zoals ik dus al eerder zei , maar ik denk eerder dat de Amerikanen kiesen voor een 1 Hydrogen bom (en die bom kan 1000x krachtiger zijn dan 1 atoom bom)afvuren via een F16 ,en dan is het ook einde korea ,met een radioactive krater van 2000km diep en geloof me dan is er niets meer van hun ondergrondse activiteiten heel

ik denk eerder dat ze die Hydrogen bom kiesen omdat die minder fallout heeft...dan atoom bommen

Als de VS problemen wil, ja.
En als je alleen maar een beetje onzinnig kan schreeuwen, doe dat dan ergens anders.
Een krater van 2000km...
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_13755186
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:45 schreef Strijder het volgende:

[..]

Als de VS problemen wil, ja.
En als je alleen maar een beetje onzinnig kan schreeuwen, doe dat dan ergens anders.
Een krater van 2000km...

dude waar zie je me schreewen ? ,

ja die cijfers kunnen iets anders liggen maar het was hele grote krater in ieder geval
lees
http://www.bilderberg.org/hbomb.htm#tests

"Radioactive mud fell out of the sky followed by heavy rain. 80 million tons of earth was vaporised."

[Dit bericht is gewijzigd door robin_A op 09-10-2003 00:03]

woensdag 8 oktober 2003 @ 23:59:11 #179
50671 Strijder
In Extremis
pi_13755295
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:52 schreef robin_A het volgende:

[..]

dude waar zie je me schreewen ? ,

Lees je eigen tekst nog maar eens goed door, er staan zo ontzettend veel vauten in. En dat wordt gebracht op een manier die weinig overlaat ( dus schreeuwend ja ).
pi_13755373
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:59 schreef Strijder het volgende:

[..]

Lees je eigen tekst nog maar eens goed door, er staan zo ontzettend veel vauten in. En dat wordt gebracht op een manier die weinig overlaat ( dus schreeuwend ja ).

ja er kunnen best fouten in zitten ,dat komt omdat ik snel naar mn bed toe wil dus dan typ ik iets te snel , + met taal fouten maar ik denk niet dat dat zo een probleem is of wel soms ..dit is nog altijd geen school
pi_13755522
Zucht :
quote:
ja er kunnen best fouten in zitten ,dat komt omdat ik snel naar mn bed toe wil dus dan typ ik iets te snel , + met taal fouten maar ik denk niet dat dat zo een probleem is of wel soms ..dit is nog altijd geen school
en :
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:39 schreef robin_A het volgende:

[..]

vergeet niet de luchtmacht van de Amerikanen NEU*kt de noord koreaanse lucht macht al die oudde rushishe migs23 worden zo uit de lucht geknald door F16+F18 dus via lucht hoeft amerika niets te vresen ,volop bombarderen kunnen ze in de 2e fase ,en natuurlijk weet ik dat de Noord koreanen ook veeel van die scud missles hebben daarmee kunnen ze idd zuid korea mee bestoken met chemiche troep of biologshie zooi ofzo maarja als dat gebeurt dan wordt het dus een nuclaire oorlog en dan verliest noord korea voor dat ze het zelf weten
want

Nucleaire oorlog alleen als Amerika problemen wil die ze niet kunnen oplossen.
Hydrogen mag je rustig vertalen met waterstof.
F-16 kan, maar waarschijnlijker via een bommenwerper ( b1, b2 of b52 ).
Einde Korea ? Ja, en de rest van dat gebied. En van ons ( fallout, met een beetje pech vulkaanuitbarstingen erbij => nucleaire winter ).
Nogmaals die krater. 2000 km ? De aardkorst is geschat op 100 km, dus waar je die andere 1900 vandaan haalt is mij onduidelijk.
Een waterstofbom is trouwens ook een atoombom, alleen kernfusie i.p.v. kernsplitsing.
Een waterstofbom geeft veel meer radio-actieve straling, alsmede langlevende radio-actieve isotopen dan een kernsplitsing-bom.

Als ze al zover komen, want zowel Rusland als China zullen op zijn minst niet blij zijn als de VS Noord-Korea zullen aanvallen.

Kijk maar eens op de Wikipedia.

[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 09-10-2003 00:35]

pi_13755755
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:13 schreef Strijder het volgende:
Zucht :
[..]

en :
[..]

Nucleaire oorlog alleen als Amerika problemen wil die ze niet kunnen oplossen.
Hydrogen mag je rustig vertalen met waterstof.
F-16 kan, maar waarschijnlijker via een bommenwerper ( b1, b2 of b52 ).
Einde Korea ? Ja, en de rest van dat gebied. En van ons ( fallout, met een beetje pech vulkaanuitbarstingen erbij => nucleaire winter ).
Nogmaals die krater. 2000 km ? De aardkorst is geschat op 100 km, dus waar je die andere 1900 vandaan haalt is mij onduidelijk.
Een waterstofbom is trouwens ook een atoombom, alleen kernfusie i.p.v. kernsplitsing.
Een waterstofbom geeft veel meer radio-actieve straling, alsmede langlevende radio-actieve isotopen dan een kernsplitsing-bom.

Als ze al zover komen, want zowel Rusland als China zullen op zijn minst niet blij zijn als de VS Noord-Korea zullen aanvallen.

kijk maar eens op de Wikipedia.

ja idd zoals ik al zei die cijfers kunnen anders liggen ,mischien was het 2000 Meter breed ofzo,maargoed en ik had ergens gelezen dat die waterstof bommen juist minder fallout verspreiden...
en in prencipe is het geen atoom bom want het werkt niet op atoom , maar op waterstof , naam zegt het al ik weet dat in een waterstof bom ook atomen zitten , maar dat maakt het nog geen atoom bom....
anders hadden ze dat ding wel mega atoom bom genoemd ofzo neem ik aan....

"Einde Korea ? Ja, en de rest van dat gebied. En van ons "

en wat is hiervan je bron ? . want de rest van dat gebied , de amerikanen zullen natuurlijk niet overvloed nuclaire bommen gebruiken zodat in de rest van die landen ook een fallout wolk te pakken krijgen k denk dat ze het wel precies kunnen uitkienen , USA heeft tenslotte voor elk land al een oorlogs plan + nuclaire oorlogs plan......

en ,

"Als ze al zover komen, want zowel Rusland als China zullen op zijn minst niet blij zijn als de VS Noord-Korea zullen aanvallen.""

ik denk niet dat de Amerikanen iets van de russen , en al helemaal niet van de chinezen zullen aantrekken.....

[Dit bericht is gewijzigd door robin_A op 09-10-2003 00:46]

pi_13755761
.
pi_13755854
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:30 schreef robin_A het volgende:

[..]

ja idd zoals ik al zei die cijfers kunnen anders liggen ,mischien was het 2000 Meter breed ofzo,maargoed en ik had ergens gelezen dat die waterstof bommen juist minder fallout verspreiden...
en in prencipe is het geen atoom bom want het werkt niet op atoom , maar op waterstof , naam zegt het al ik weet dat in een waterstof bom ook atomen zitten , maar dat maakt het nog geen atoom bom....
anders hadden ze dat ding wel mega atoom bom genoemd ofzo neem ik aan....

Tis dus inderdaad laat. Alles bestaat uit atomen, dus ook een waterstofbom. En een waterstofbom is ook een atoombom.
Alleen werkt die niet zoals een uraniumbom volgens kernsplitsing, maar volgens kernfusie.
quote:
en ,

"Als ze al zover komen, want zowel Rusland als China zullen op zijn minst niet blij zijn als de VS Noord-Korea zullen aanvallen.""

ik denk niet dat de Amerikanen iets van de russen , en al helemaal niet van de chinezen zullen aantrekken.....

Nee, helaas trekken de Amerikanen zich van niemand wat aan.
( Maar vroeg of laat moeten ze toch wel. Of dat voor of na Noord-Korea is, laat ik voor hen ( en iedereen ) hopen dat het voor is. )
pi_13756062
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:38 schreef Strijder het volgende:

[..]

Tis dus inderdaad laat. Alles bestaat uit atomen, dus ook een waterstofbom. En een waterstofbom is ook een atoombom.
Alleen werkt die niet zoals een uraniumbom volgens kernsplitsing, maar volgens kernfusie.
[..]

Nee, helaas trekken de Amerikanen zich van niemand wat aan.
( Maar vroeg of laat moeten ze toch wel. Of dat voor of na Noord-Korea is, laat ik voor hen ( en iedereen ) hopen dat het voor is. )

ja in prencipe is het Amerika zn eigen schuld dat Noord korea nukes maakt die willlen zichzelf alleen maar beschermen nadat bush met zn domme harses ,die axis of evil speech had gegeveen in januarie 2002 ....

Iran +nukes is gevaarlijker....

pi_13760784
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:55 schreef robin_A het volgende:

[..]

ja in prencipe is het Amerika zn eigen schuld dat Noord korea nukes maakt die willlen zichzelf alleen maar beschermen nadat bush met zn domme harses ,die axis of evil speech had gegeveen in januarie 2002 ....

Iran +nukes is gevaarlijker....

Haha wat ben jij naief...als Amerika zo superieur is, waarom verloren ze dan in Vietnam en de eerste oorlog tegen Noord-Korea?
  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:10:26 #187
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13763783
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:00 schreef Arvid het volgende:

[..]

Haha wat ben jij naief...als Amerika zo superieur is, waarom verloren ze dan in Vietnam en de eerste oorlog tegen Noord-Korea?

Omdat het voor de toenmalige vijanden te doen was honderdduizenden troepen af te laten slachten. Amerika heeft nogal 'last' van z'n bevolking, op zo'n moment.
In Vietnam zijn ze natuurlijk ook stom bezig geweest, waardoor de hele bevolking tegen hen in opstand kwam.
Van Noord-Korea hebben ze gewonnen, Zuid-Korea werd bevrijd. Helaas kon de bevrijding van Noord-Korea niet plaatsvinden zonder grootschalig bloedvergieten, omdat de Chinezen opeens een miljoen soldaten de grens over lieten steken.
De laatste oorlog was trouwens een V.N.-oorlog, toen was het nog een sterke organisatie, helaas werd het uitgehold tijdens de Koude Oorlog.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13770026
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:10 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Omdat het voor de toenmalige vijanden te doen was honderdduizenden troepen af te laten slachten. Amerika heeft nogal 'last' van z'n bevolking, op zo'n moment.
In Vietnam zijn ze natuurlijk ook stom bezig geweest, waardoor de hele bevolking tegen hen in opstand kwam.
Van Noord-Korea hebben ze gewonnen, Zuid-Korea werd bevrijd. Helaas kon de bevrijding van Noord-Korea niet plaatsvinden zonder grootschalig bloedvergieten, omdat de Chinezen opeens een miljoen soldaten de grens over lieten steken.
De laatste oorlog was trouwens een V.N.-oorlog, toen was het nog een sterke organisatie, helaas werd het uitgehold tijdens de Koude Oorlog.

De start van de 1ste Korea oorlog was inderdaad toen het Noorden het Zuiden binnenviel. Het VN leger, met hoofdzakelijk VS troepen, joegen de Noord-Koreanen terug tot hun eigen grens. De fout die ze toen maakten was dat ze grens overgingen en feitelijk zelf invaders werden.
Toen mengde China zich in het conflict en joegen de VS/VN troepen terug tot de huidige DMZ grens.
Wat jij zegt dat het grootschalige bloedvergieten door de Chinezen kwam is niet helemaal waar. Wat de Chinezen gedaan hebben kan het daglicht moeilijk verdragen maar wat je ook moet weten is dat de Amerikanen door immense bommentapijten Pyongyang en zeker 100000+ burgers om zeep hebben geholpen. Dat was simpelweg genocide. De Amerikaanse generaal in die tijd was zo'n fanaat dat hij zelfs een atoombom wou smijten op de Noord-Koreaanse bevolking. Gelukkig greep de VN in....
  donderdag 9 oktober 2003 @ 18:28:00 #189
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13770736
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 17:54 schreef Arvid het volgende:
Wat jij zegt dat het grootschalige bloedvergieten door de Chinezen kwam is niet helemaal waar.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel: Als men Korea volledig had willen bevrijden, dan was dat ten koste gegaan van vele male hogere aantallen slachtoffers. En dat had men er niet voor over.
quote:
De Amerikaanse generaal in die tijd was zo'n fanaat dat hij zelfs een atoombom wou smijten op de Noord-Koreaanse bevolking. Gelukkig greep de VN in....
McArthur wilde zelfs atoombommen gooien op Beijing en Vladivostok, maar Truman hield hem tegen.
1 kernfysicus
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 17:11:46 #190
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13811197
quote:
U.S. Secretary of State Colin Powell says the U.S. has decided to offer security guarantees to North Korea as part of a deal to end Pyongyang's nuclear weapons program.

Such an offer -- to be presented at the next round of six-party talks -- would represent a major change in direction of policy for the White House in its dealings with Pyongyang to try and curb the North's nuclear ambitions during the 12-month stand off.

North Korea has repeatedly said it will not give up its weapons program until it has a guarantee the U.S. will not attack.

Nu kan elke dictatuur ongestraft kernwapens verkrijgen.
1 kernfysicus
pi_13816699
Vanavond een reportage over Noord Korea in Nova.

Zullen wel weer dezelfde dingen zijn die iedere bezoeker te zien krijgt. Wel bijzonder dat er toestemming was om te filmen. Eens kijken of ik dingen herken.

pi_13817489
(@ NOVA)

Damn, toch nog wel schokkend. Al die levens zijn gewoon nep. Geen vrijheid, geen keuzes in het leven . Dat is ook onmenselijk..

Ashes to ashes
Dust to dust
Oil those brains
Before they rust.
pi_13818326
In dat Kinderpaleis, het Oorlogsmuseum en bij het monument voor Kim Il Sung ben ik ook geweest.

Ik stond wel te kijken van één van de liedteksten die in de reportage voorkwamen; "Wij hebben elk een eigen wil." Yeah, right! Die kinderen waren helemaal gedrild om de correcte antwoorden op te dreunen, ter meerdere eer en glorie van 'onze geliefde generaal Kim Jong Il'.

zondag 12 oktober 2003 @ 00:00:16 #194
16715 Mylene
*schatje*
pi_13818597
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:47 schreef k_man het volgende:
In dat Kinderpaleis, het Oorlogsmuseum en bij het monument voor Kim Il Sung ben ik ook geweest.

Ik stond wel te kijken van één van de liedteksten die in de reportage voorkwamen; "Wij hebben elk een eigen wil." Yeah, right! Die kinderen waren helemaal gedrild om de correcte antwoorden op te dreunen, ter meerdere eer en glorie van 'onze geliefde generaal Kim Jong Il'.

NOVA in Noord-Korea
pi_13818761
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 00:00 schreef schatje het volgende:

[..]

NOVA in Noord-Korea

Was daar weer een heel nieuw topic voor nodig?
pi_13829518
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:52 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Noord-Korea heeft twee miljoen stuks kanonvoer. Noord-Korea heeft geen lucht-overwicht, geen marine-overwicht, dus zullen ze slechts moeten vertrouwen op hun aanvalsstijl uit de Eerste Wereldoorlog,

Tijdens de Eerste Wereldoorlog bestond er a. nog geen splitsing tussen Noord- en Zuid-Korea en was er b. geen Eerste Wereldoorlog aan de gang in die streken.
  Moderator zondag 12 oktober 2003 @ 21:13:29 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13834830
point remains the same

ze hebben nagenoeg geen marine, geen luchtmacht om van te spreken en de landmacht vertrouwd vooral op manschappen en onnauwkeurige raketten.

zal rap afgelopen zijn

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 12 oktober 2003 @ 22:28:24 #198
19902 Hymn
CG Artist
pi_13837250
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 21:13 schreef sp3c het volgende:
point remains the same

ze hebben nagenoeg geen marine, geen luchtmacht om van te spreken en de landmacht vertrouwd vooral op manschappen en onnauwkeurige raketten.

zal rap afgelopen zijn

hmm, lijkt dat niet een beetje op Vietnam?

ook al dumpen ze er genoeg bommen op waar Bush een natte droom van krijgt moet er toch een 'invasie' komen en dan bestaat de kans op the return of the vietnam natuurlijk .
maar de kans op een oorlog tegen NK lijkt me klein, de VS is veelste bang om een noek op hun kop te krijgen

pi_14095639
Hierbij 2 artikelen (deels gelijk) uit de VS over Noord Korea:
quote:
N-Korea martelt duizenden in strafkampen

WASHINGTON - In Noord-Korea zijn
tientallen strafkampen waar gevangenen
worden blootgesteld aan marteling en
ondervoeding. Ook worden er gevangenen
geëxecuteerd. Dat blijkt uit een
woensdag in Washington gepresenteerd
rapport van het Amerikaanse Comité voor
Mensenrechten in Noord-Korea.

.
Noord-Korea ontkent dat het politieke
gevangenen heeft. Het rapport, De
verborgen goelag. Het onthullen van
Noord-Koreas gevangenkampen, is
echter gebaseerd op gesprekken met
ex-gevangenen, bewakers en
satellietfotos.

.
David Hawk, die eerder als
mensenrechtenonderzoeker werkte bij de
Verenigde Naties, is de samensteller.
Hij onderzocht eerder onder meer de
volkerenmoord van de Rode Khmer in
Cambodja en de massamoorden in Rwanda.

.
In de Noord-Koreaanse kampen, mijnen en
industriële complexen zitten volgens
ooggetuigenverslagen tussen de 150.000
en de 200.000 mensen vast. Er verblijven
volgens het rapport zowel politieke
gevangen als gewone criminelen, van wie
velen slavenarbeid verrichten totdat ze
sterven.

.
De redenen waarom mensen gevangen zitten
verschillen. Meestal gaat het om
vermeende oppositie tegen de leider Kim
Jong Il of zijn overleden vader, Kim Il
Sung. Sommigen moesten naar een
gevangenkamp omdat ze inkt op een foto van
de leiders hadden gesmeerd. Anderen
hadden geen foto van de leiders in hun
woning hangen, wat verplicht is in
Noord-Korea. Een vrouw dat een
Zuid-Koreaans popliedje zong, moest dat
bekopen met een verblijf in een kamp.

Noord-Koreanen die terugkeerden uit
Japan en besmet waren met Japans
liberalisme en kapitalistische
welvaart ondergingen hetzelfde lot.
Tot drie generaties van de familie van een
gevangene kunnen worden opgesloten om
hun politieke zuiverheid te garanderen.

.
Het werk in de kampen is fysiek erg zwaar.
Een overlevende zei dat hij, terwijl hij
tot zijn middel in ijskoud water stond,
stenen moest verzamelen voor de bouw van
een elektriciteitscentrale. Bij dit
werk stierven tientallen mensen en
verloren velen vingers en tenen. Volgens
een voormalig bewaker stierven per jaar
1500 tot 2000 mensen, voornamelijk
kinderen, in het kamp waar hij werkte. Het
aantal mensen dat overleed door
mishandeling was zo groot dat bewakers op
een gegeven moment te horen kregen dat ze
minder gewelddadig moesten zijn.

.
Naar China gevluchte Noord-Koreanen die
zijn teruggestuurd, zitten in aparte
kampen. Zwangere vrouwen zouden hier
worden gedwongen tot een abortus, of
moeten toekijken hoe hun kind na de
geboorte wordt gedood, omdat de kans
bestaat dat de vader Chinees is. Een
66-jarige vrouw die vrouwen hielp
bevallen, vertelde dat abortussen
werden uitgevoerd en dat pasgeboren
babys werden gedood door verstikking of
mishandeling.

.
Volgens een kamparts hoefde Noord-Korea
kinderen van buitenlandse vaders niet te
voeden wegens het voedselgebrek in het
land. Ruim 300.000 Noord-Koreanen zijn
volgens mensenrechtengroepen naar
China gevlucht voor de honger en het
strenge regime van het stalinistische
Noord-Korea. China beschouwt deze
mensen niet als vluchtelingen en stuurt
hen meestal terug.

Ref. Dagblad.
quote:
'Kindermoord Noord-Korea'

AMSTERDAM - Het Noord-Koreaanse regime van Kim Jong-il gaat zo ver in de mishandeling van gevangenen, dat pasgeboren baby's ter dood worden gebracht. Dat zegt het Amerikaanse Comité voor de Mensenrechten in Noord-Korea. Het comité baseert zich op de getuigenissen van dertig gevluchte gevangenen en bewakers.

Volgens het comité gaat het in het geval van de gedode baby's om kinderen van vrouwen die naar China waren gevlucht en door dat land zijn teruggestuurd naar Noord-Korea. Daar worden ze opgesloten in speciale gevangenkampen. Zwangere vrouwen worden gedwongen abortus te ondergaan, of hun kinderen worden direct na de geboorte ter dood gebracht.

De autoriteiten in het stalinistische Noord-Korea zouden dat doen omdat ze vrezen dat de vrouwen door Chinese mannen zijn bevrucht. Eén van de voormalige gevangenen vertelde verplicht te zijn geweest mee te werken aan het kunstmatig opwekken van weeën, om vervolgens toe te moeten zien hoe de ter wereld gebrachte baby voor de ogen van haar moeder met een natte handdoek werd gewurgd. Anderen vertellen dat veel baby's levens worden begraven of met hun gezicht op de grond worden gelegd om te sterven.

Vanaf de jaren negentig zijn tienduizenden Noord-Koreanen naar China gevlucht vanwege de hongersnood in hun eigen land. De meesten van hen worden direct door de Chinese politie teruggestuurd, waarna hen gevangenschap wacht in wat het comité de 'Verborgen Goelag' noemt.

De opsteller van het rapport, David Hawk, schildert een gruwelijk beeld van de onderdrukking in Noord-Korea. ''Afgezien van ondervoeding, marteling, mishandeling en onmenselijke woon- en werkomstandigheden, praktiseert dit regime een vorm van collectieve straffen waarbij drie generaties levenslang krijgen vanwege de politieke misdaden van één familielid,'' aldus Hawk.

Hij hoopt dat zijn bevindingen een rol zullen gaan spelen in de diplomatieke besprekingen met Noord-Korea, die zich concentreren op het nucleaire programma van Pyongyang. Volgens Hawk zal een eventueel akkoord tussen de Verenigde Staten en Noord-Korea, waar president George Bush gisteren op zinspeelde, ook betrekking moeten hebben op de situatie van de mensenrechten.

In de Noord-Koreaanse strafkampen verkeren veel gevangenen op het randje van de dood, mede als gevolg van de dwangarbeid die ze moeten verrichten in ijzerertsmijnen, aldus Hawk.

Publieke executies, door ophanging of door een vuurpeloton, zouden aan de orde van de dag zijn. Ex-gevangenen beschrijven gedetailleerd hoe ze gemarteld werden en in zeer kleine, ondergrondse cellen werden vastgehouden.

Parool.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_15272692
quote:
Noord-Korea onder voorwaarden bereid kernprogramma te staken 09-12-2003

Noord-Korea is bereid zijn nucleaire programma stil te zetten als de Verenigde Staten olie leveren en Noord-Korea schrappen van de lijst van 'schurkenstaten' die het terrorisme steunen. Als de VS aan die voorwaarden voldoen, neemt Noord-Korea ook deel aan een nieuwe ronde van zes-partijenoverleg over de nucleaire crisis. Dat heeft het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap dinsdag bericht, naar aanleiding van berichten van het Noord-Koreaanse staatspersbureau KCNA.

In de eerste ronde van het overleg tussen de VS, Rusland, China, Japan, Zuid- en Noord-Korea, die in augustus in Beijing werd gehouden, deed Pyongyang een voorstel om de crisis op te lossen in vier stappen. Die waren: economische en humanitaire hulp, veiligheidsgaranties, diplomatieke banden en nieuwe kerncentrales voor de opwekking van elektriciteit in ruil voor het stopzetten van de ontwikkeling van kernwapens, nucleaire inspecties, en een eind aan de export van raketten. Nu lijkt de communistische regering in Pyongyang bereid tot een compromis.

Het is onduidelijk of en wanneer er een tweede ronde van het zes-partijenoverleg komt. Na afloop van de eerste ronde zeiden de landen te hopen op een nieuwe ronde in december.

http://www.nieuws.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')