abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:34:26 #1
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8442114
Ex-mariner S. N. uit Apeldoorn is vanmiddag door het Gerechtshof in Arnhem veroordeeld tot 20 maanden cel en 2 jaar rijontzegging. N. kreeg deze veroordeling omdat hij op 17 oktober 2001 in het centrum van Apeldoorn uit racistische motieven een Turkse man aanreed.

Het incident vond plaats 5 weken na de aanslag op het WTC in New York. Na een avondje stappen in Apeldoorn uitte N. samen met een collega zijn ongenoegen over de aanslag: "Alle moslims moeten dood", "kanker Islam" en "Islam bombarderen", riepen zij over straat.

Een Turkse man voelde zich beledigd door deze discriminerende leuzen en daarop volgde een vechtpartij. Toen die afgelopen leek reed N. echter ineens met hoge snelheid van achteren in op de Turk. Die liep hierbij 21 botbreuken op.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26132

Twee jaar lijkt mij erg weinig, iemand die een strafbaar feit pleegt en die bij de Marine zit krijgt toch altijd een erg zware straf en dan gewoon van een militaire rechtbank?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8442155
Wat krijg je normaal voor poging tot doodslag?
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:38:21 #3
46933 Sjimmy
Nieuw, maar onuitstaanbaar!!=)
pi_8442205
Deze marinier had waarschijnlijk connecties ofzo?!
pi_8442210
Ik had hem een lintje gegeven
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_8442225
Eigen rechter spelen

pi_8442253
Erg weinig inderdaad.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:40:40 #7
28033 Pek
je moet wat
pi_8442254
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:34 schreef BAZZA het volgende:
Twee jaar lijkt mij erg weinig, iemand die een strafbaar feit pleegt en die bij de Marine zit krijgt toch altijd een erg zware straf en dan gewoon van een militaire rechtbank?
maar er staat ex-marinier
20 maanden is sowieso erg weinig ja
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_8442273
Na een jaar staat die vent al weer buiten de poort. Het lijkt er op alsof men per sé eigenrichting wil uitlokken.

Alleen al bewust doorrijden na een ongeluk waarbij iemand zwaargewond geraakt is vind ik een jaar cel waard.

pi_8442275
het zal wel komen doordat er eerst een vechtpartij is geweest........ dan zijn ze allebij een beetje schuldig
eten!!!
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:42:37 #10
8502 BAZZA
pi_8442279
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:40 schreef Pek het volgende:

maar er staat ex-marinier
20 maanden is sowieso erg weinig ja

Het lijkt mij dat hij hierna uit functie is gezet..
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8442287
Het vergrijp is niet gepleegd als zijnde een militair, dus vandaar denk ik de burgerrechter. En als ik zie dat voetballers 200 uur taakstraf krijgen na het doodrijden van iemand bij hoge snelheid in de stad denk ik niet dat dit laag is. Althans, vergeleken met andere straffen. Van mij mogen de straffen wel hoger, ook voor andere vergrijpen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8442294
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:34 schreef BAZZA het volgende:
Is dit niet juist een straf die hoger is dan gewoonlijk het geval is? Vergeet niet dat we in Nederland wonen, vier maanden voorwaardelijk is al lang volgens Nederlandse maatstaven voor poging tot moord, en deze man moet wel twintig hele maanden zitten, die zien we nooit meer terug in de maatschappij. Twintig maanden! Dat is toch zeker een heel mensen leven in Nederland!
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:43:56 #13
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8442301
Tja, advocaat ? goed /slecht, weet niet.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:45:20 #14
28033 Pek
je moet wat
pi_8442321
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:42 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat hij hierna uit functie is gezet..

Klinkt logisch, maar dan gaat een Krijgsraad ook niet meer op, toch?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_8442329
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:43 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Is dit niet juist een straf die hoger is dan gewoonlijk het geval is? Vergeet niet dat we in Nederland wonen, vier maanden voorwaardelijk is al lang volgens Nederlandse maatstaven voor poging tot moord, en deze man moet wel twintig hele maanden zitten, die zien we nooit meer terug in de maatschappij. Twintig maanden! Dat is toch zeker een heel mensen leven in Nederland!

Je zit er naast. Dit is feitelijk een lage straf voor het ten laste gelegde. Zeker gezien de racistische achtergrond van het delict.
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:46:07 #16
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_8442338
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:38 schreef vosss het volgende:
Dit slaat echt nergens op he! Wat heb die man gedaan dat ie aangereden mag worden?!
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:46:11 #17
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_8442342
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:40 schreef Pek het volgende:20 maanden is sowieso erg weinig ja
tis een maand per gebroken botje ongeveer...
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
pi_8442392
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:43 schreef Lucille het volgende:
En als ik zie dat voetballers 200 uur taakstraf krijgen na het doodrijden van iemand bij hoge snelheid in de stad denk ik niet dat dit laag is.
Wat een bekrompen en kortzichtige reactie zeg. .
De desbetreffende voetballer had niet de intentie om de man dood te rijden.. De marinier reed opzettelijk op het slachtoffer in..
Dit is een poging tot moord..
Hoewel ik het met je eens ben dat 200 uur taakstraf geen straf is vind ik dit wel een hele boute vergelijking.
-
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:49:49 #19
8502 BAZZA
pi_8442404
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:45 schreef Pek het volgende:

Klinkt logisch, maar dan gaat een Krijgsraad ook niet meer op, toch?

Denk het wel, anders zou bijna niemand ooit voor een militaire rechtbank komen.. maar misschien kwam hij inderdaad voor een burgerrechter omdat dit onder een burgerrechter valt.... iemand een idee?
pi_8442406
krijg je daar zolang voor
pi_8442418
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De desbetreffende voetballer had niet de intentie om de man dood te rijden.. De marinier reed opzettelijk op het slachtoffer in..
Hoewel ik het met je eens ben dat 200 uur taakstraf geen straf is vind ik dit wel een hele boute vergelijking.

Dan maak je er toch 400 uur van
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:50:37 #22
46933 Sjimmy
pi_8442424
Ja, maar daar krijgt hij niet z'n botten mee heel!!

Mensen waar hebben we het over: poging tot moord, lijkt mij gewoon een kwestie van zo lang mogelijk opsluiten!! Alleen al dat het idee in zijn hoofd opkwam is al erg genoeg, dat kan toch niet in de maatschappij. Maar tegenwoordig kijken we nergens meer van op. Alleen als er een echte ramp gebeurd, waarbij heel veel mensen dood gaan, dan mag er een hoge gevangenisstraf komen, en dan is het erg. Maar een poging tot moord, daar kijken we toch niet meer van op? Er is toch niets gebeurd? Niets aan de hand!

Zo wordt echt te veel gedacht! Elke persoon die dood gaat is er 1 te veel!

pi_8442502
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Als je met enorme snelheid door de stad rijd zoals de betreffende voetballer dan weet je dat het ergens mis moet gaan. Tis alleen de vraag waar en wanneer. Maar het effect is hetzelfde. Sterker nog, het effect was zelfs erger, hij reed iemand dood en een ander zwaar in de kreukels. Er zaten geen racistische motieven achter, dat was het enige verschil.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8442516
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:54 schreef Lucille het volgende:

[..]

Als je met enorme snelheid door de stad rijd zoals de betreffende voetballer dan weet je dat het ergens mis moet gaan. Tis alleen de vraag waar en wanneer. Maar het effect is hetzelfde. Sterker nog, het effect was zelfs erger, hij reed iemand dood en een ander zwaar in de kreukels. Er zaten geen racistische motieven achter, dat was het enige verschil.

Je verhaal klinkt plausibel maar juridisch is er toch een erg groot verschil.
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:54:57 #25
46933 Sjimmy
pi_8442518
hallo, waar moet dit heen?!
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:55:28 #26
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8442535
Puin geruimd. Houd het netjes.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8442663
Bedankt Robh - excuses maar het woordje 'mom' betekent op mijn werk het jaarlijkse beoordelings gesprek en dus kon ik het hier niet plaatsen Misschien even zeggen wat je aan het doen bent de volgende keer.
pi_8442693
Ik stel voor dat we deze ex-marinier castreren, ophangen, onthoofden, verbranden, vierendelen, etc etc.

Beetje merkwaardig dat dit soort reacties uitblijven (op de FP) wanneer het een turk betreft.

Owja:
20 maanden is veelste laag voor poging tot moord. Zeker als je de schade bekijkt (Het slachtoffer liep hierbij 21 botbreuken en een hersenschudding op. !)

Schande

Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:03:39 #29
16625 robh
pi_8442701
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:01 schreef SCH het volgende:
Bedankt Robh - excuses maar het woordje 'mom' betekent op mijn werk het jaarlijkse beoordelings gesprek en dus kon ik het hier niet plaatsen Misschien even zeggen wat je aan het doen bent de volgende keer.
k
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:03:50 #30
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8442704
Wanneer is de rechtzaak van degene die de eerste klap uitdeelde?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_8442729
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:03 schreef eNaSnI het volgende:
Wanneer is de rechtzaak van degene die de eerste klap uitdeelde?
Wat bedoel je daarmee? Dat die Turkse man ook straf verdiend? Ik kan me wel voorstellen dat hij uit zijn dak ging bij zulke racistische kreten.
pi_8442748
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? Dat die Turkse man ook straf verdiend? Ik kan me wel voorstellen dat hij uit zijn dak ging bij zulke racistische kreten.

Ik kan me ook voorstellen dat de marinier kwaad was vanwege de vele doden van 11 september.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:07:45 #33
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8442775
Dus snap je ook dat iemand die klappen krijgt het hierna iets hardhandiger aanpakt met de middelen die voorhanden zijn (al heeft hij wel een uiterste uitgezocht, maar dat is zijn keus met de gevolgen in gedachten).

Oh ja, verder wordt er geen melding van gemaakt wat de achtergronden van zijn gedachten, maar als er bijvoorbeeld familieleden of goede vrienden in zo'n toren zaten dan is het niet onlogisch dat hij zich op deze manier uit.

[Dit bericht is gewijzigd door eNaSnI op 12-02-2003 20:09]

<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_8442803
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:07 schreef eNaSnI het volgende:
Dus snap je ook dat iemand die klappen krijgt het hierna iets hardhandiger aanpakt met de middelen die voorhanden zijn (al heeft hij wel een uiterste uitgezocht, maar dat is zijn keus met de gevolgen in gedachten).
tja kwaad met kwaad bevechten heeft zich vaker als niet nuttig bewezen.
pi_8442818
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:06 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat de marinier kwaad was vanwege de vele doden van 11 september.

Maar daar kon die Turk niets aan doen.
It's easier to get forgiveness than permission.
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:10:20 #36
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8442835
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:09 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

tja kwaad met kwaad bevechten heeft zich vaker als niet nuttig bewezen.

Mee eens, daarom mijn opmerking voer de eerste klap En waar er twee vechten, hebben er twee schuld (toch )
pi_8442854
quote:

[..]

of dat hij overstuur was vanwege de feestende jongeren in de centra van bepaalde steden. Of het niet bereid zijn van allochtone leerlingen om een minuut stilte in acht te nemen voor de mensen die er toendertijd sneuvelden door de laffe actie. Of misschien was hij wel gepiekeerd omdat diezelfde allochtone leerlingen tegen hun docenten zeiden dat het allebei hun eigen schuld was dat ze daar in de vlammenzee van het World Trade Centre op gruwelijke wijze omkwamen...
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:11:16 #38
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8442855
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:09 schreef Glacius het volgende:

[..]

Die voelde zich aangesproken maar had ook een discussie aan kunnen gaan ipv klappen uitdelen.
pi_8442857
-

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 12-02-2003 21:24]

pi_8442865
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:10 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Mee eens, daarom mijn opmerking voer de eerste klap En waar er twee vechten, hebben er twee schuld (toch )

zeker mee eens. ik was als ik die turk was ook niet bepaald op die ex-marinier afgestapt, maar had em lekker zn woede af laten blazen.
pi_8442906
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:09 schreef Glacius het volgende:

[..]

na ja, de turk was wel zo slim ff te moeten ingrijpen. dat is net zo subtiel als onze gretta die ff ter plekke tegen de overlevenden van de slachtoffers zegt begrip te hebben voor de moordenaar. Dan moet je het niet raar vinden als iemand je weet ik veel wat aan doet.
pi_8442924
klinkt grappig... is het niet
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_8442925
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:11 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

of dat hij overstuur was vanwege de feestende jongeren in de centra van bepaalde steden. Of het niet bereid zijn van allochtone leerlingen om een minuut stilte in acht te nemen voor de mensen die er toendertijd sneuvelden door de laffe actie. Of misschien was hij wel gepiekeerd omdat diezelfde allochtone leerlingen tegen hun docenten zeiden dat het allebei hun eigen schuld was dat ze daar in de vlammenzee van het World Trade Centre op gruwelijke wijze omkwamen...

ja ik weet het, hier trokken ze ook met honderd tegelijk door de straten al feestend. en ook op 6 mei.
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:21:58 #44
16625 robh
pi_8443106
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:14 schreef daburnd88 het volgende:

ja ik weet het, hier trokken ze ook met honderd tegelijk door de straten al feestend. en ook op 6 mei.

Kap toch eens met dat gezwets...
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8443140
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:13 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

na ja, de turk was wel zo slim ff te moeten ingrijpen. dat is net zo subtiel als onze gretta die ff ter plekke tegen de overlevenden van de slachtoffers zegt begrip te hebben voor de moordenaar. Dan moet je het niet raar vinden als iemand je weet ik veel wat aan doet.

Lees je het bericht wel domme hufter ?
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:25:49 #46
8502 BAZZA
pi_8443184
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:14 schreef Plantenbak het volgende:
klinkt grappig... is het niet
Nee, het is een enorme klote streek

2 jaar is IMHO veel te weinig, en deze man moest Nederland dan verdedigen

pi_8443190
quote:

[..]

Wat heeft een turk te maken met 11-9
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:38 schreef vosss het volgende:
Bleeegh
pi_8443221
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:21 schreef robh het volgende:

[..]

Kap toch eens met dat gezwets...

en jij weet natuurlijk veel beter te zeggen wat hier gebeurt is of niet?
pi_8443228
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Lees je het bericht wel domme hufter ?

pi_8443246
Nou, het hof heeft volgens mij geen enkele voeling met de maatschappij. De spanningen in Nederland lopen op, en dan moet je duidelijk maken dat soort waanzin genadeloos afgestraft wordt.

Want voor je het weet gaat men het heft in eigen hand nemen en krijgen we Leerdamse toestanden.

pi_8443257
Nou ja, nog eventjes de voorgeschiedenis posten.

"Een militair zou vorige week in Apeldoorn, in de nacht van 16 op 17 oktober, expres met zijn auto tegen een Turkse man zijn aangereden. Het slachtoffer, de 31-jarige M. Citak, raakte ernstig gewond: 21 botbreuken en een hersenschudding.

Racistische motieven zouden volgens het slachtoffer de oorzaak zijn. In de bewuste nacht liep hij met een vriend naar zijn auto. ,,We hoorden twee mannen 'alle moslims dood' en 'fuck islam' roepen. Toen ze ook nog 'krijg de kanker' riepen en de opmerking maakten dat 'bij alle moslims een bom in de reet moet worden gestopt en tot ontploffing moet worden gebracht', werd Citak's vriend boos. Hij heeft ze vastgepakt en door elkaar geschud.
Na een korte schermutseling kalmeerden de mannen en gaven de vier elkaar een hand, maar toen Citak naar de auto liep, werd hij met hoge snelheid aangereden door de auto van het tweetal.

Het slachtoffer raakte door de aanrijding bewusteloos. Volgens Citak zijn er door veiligheidscamera's opnames gemaakt van het incident. De marechaussee wil het verhaal van Citak niet bevestigen, het onderzoek loopt nog. De chauffeur is aangehouden en heeft een nacht in een cel doorgebracht."

Laten we van de dood iets aangenaams maken en geen drakenspel.
pi_8443272
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:25 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nee, het is een enorme klote streek

2 jaar is IMHO veel te weinig, en deze man moest Nederland dan verdedigen

Idd.
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:30:56 #53
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8443300
echt goed dat ze die turk de cel ingooien
pi_8443302
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:29 schreef OAWVGPM het volgende:
Nou ja, nog eventjes de voorgeschiedenis posten.

"Een militair zou vorige week in Apeldoorn, in de nacht van 16 op 17 oktober, expres met zijn auto tegen een Turkse man zijn aangereden. Het slachtoffer, de 31-jarige M. Citak, raakte ernstig gewond: 21 botbreuken en een hersenschudding.

Racistische motieven zouden volgens het slachtoffer de oorzaak zijn. In de bewuste nacht liep hij met een vriend naar zijn auto. ,,We hoorden twee mannen 'alle moslims dood' en 'fuck islam' roepen. Toen ze ook nog 'krijg de kanker' riepen en de opmerking maakten dat 'bij alle moslims een bom in de reet moet worden gestopt en tot ontploffing moet worden gebracht', werd Citak's vriend boos. Hij heeft ze vastgepakt en door elkaar geschud.
Na een korte schermutseling kalmeerden de mannen en gaven de vier elkaar een hand, maar toen Citak naar de auto liep, werd hij met hoge snelheid aangereden door de auto van het tweetal.

Het slachtoffer raakte door de aanrijding bewusteloos. Volgens Citak zijn er door veiligheidscamera's opnames gemaakt van het incident. De marechaussee wil het verhaal van Citak niet bevestigen, het onderzoek loopt nog. De chauffeur is aangehouden en heeft een nacht in een cel doorgebracht."

Subtiele aanpak als je iemand uitspraken niet aan staan. Ik schud niemand door elkaar als zijn mening me niet aanstaat.
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:32:19 #55
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8443333
Vrijheid van meningsuiting oid?
pi_8443340
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:31 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Subtiele aanpak als je iemand uitspraken niet aan staan. Ik schud niemand door elkaar als zijn mening me niet aanstaat.

Nee, jij gaat laf op een internetforum je debiele mening verkondigen.
pi_8443362
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh boe hoe hoe, gelly staat mijn mening niet aan. Nu kan ik niet meer slapen. Hij noemde mij ook al een hufter, boe hoe hoe.
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:36:15 #58
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8443418
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is bewust, anders wordt hij straks door elkaar geschud en moet ie met zijn Hummer over jou heenrijden en dat voorkomt hij hiermee.
pi_8443453
Kappen met dit geneuzel en gewoon on-topic reageren of optiefen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:38:17 #60
16625 robh
pi_8443459
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:31 schreef daburnd88 het volgende:

Dus als een aantal mensen jou kaaskop noemt dan zien we jou hier ook niet meer zeuren? Goede deal lijkt me.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8443488
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:38 schreef robh het volgende:

[..]

Dus als een aantal mensen jou kaaskop noemt dan zien we jou hier ook niet meer zeuren? Goede deal lijkt me.

ik zou als ik jou was ff de definitie van schudden op zoeken. is misschien handig te weten wat het betekent.
pi_8443525
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:39 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

ik zou als ik jou was ff de definitie van schudden op zoeken. is misschien handig te weten wat het betekent.

Dat zeg ik. Je zeurt liever anoniem op een forum, dan dat je het iemand recht in z'n gezicht zegt. Held.
pi_8443578
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Je zeurt liever anoniem op een forum, dan dat je het iemand recht in z'n gezicht zegt. Held.

Ik zeg dat ik niemand door elkaar ga schudden vanwege zijn mening. En jij begint meteen te zeiken over niets in je gezicht durven te zeggen.

Wat the fuck heeft dat met elkaar te maken? Hoe wil jij uberhaupt weten wat ik in mijn dagelijks leven tegen mensen in real life zeg terwijl je verreweg niet eens weet wie ik ben. Waar zeur je over?

pi_8443614
T'is toch zielig dat er mensen zijn die de Turken over hetzelfde kam scheren als de godsdienstwaanzinnige Arabische landen en terroristen.
Schijnbaar zijn er nog ontwetende idioten zoals die soldaat die niet weet dat de Turken niets met de Arabieren te maken hebben en NAVO lid zijn.

Net zoals sommige onwetenden die zeggen dat de Turkse cultuur meer Arabisch is dan Europees omdat de inwoners moslim zijn.

Dus Nederland heeft een Colombiaans cultuur? Want ze zijn toch allebij christelijk?

Hopelijk wordt men binnenkort wat wijzer. Maar ja, ik denk het niet met de opleidingswezen in de westerse landen.

woensdag 12 februari 2003 @ 20:44:26 #65
8502 BAZZA
pi_8443616
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
pi_8443686
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:42 schreef daburnd88 het volgende:
Ik zeg dat ik niemand door elkaar ga schudden vanwege zijn mening.
Ik vond die 'mening' van die ex-marinier anders behoordlijk grof en generaliserend. Maar beiden partijen waren eigenlijk fout, dit incident had ook met woorden opgelost kunnen worden. Ik las dat beide mannen vervolgens kalmeerden en elkaar de hand schudden.

Wat daarna echter gebeurde is werkelijk te gek voor woorden.

[Dit bericht is gewijzigd door Glacius op 12-02-2003 20:49]

It's easier to get forgiveness than permission.
pi_8443687
je moet gewoon je handen thuis houden. Als je mensen dingen hoort roepen die je niet aanstaan houd je gewoon je handen thuis en negeer je ze. Je eer inslikken, als er hier al sprake van zou zijn, is dan toch het meest intelligente om te doen.

Overigens is het "hij schudde hem door elkaar"-verhaal er een van de slachtoffer kant. Ik zet er mijn vraagtekens bij dat het bij "door elkaar schudden" bleef, overigens zet ik er ook mijn vraagtekens bij dat de confrontatie met handje schudden vergeten werd door de vier.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_8443790
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:47 schreef Glacius het volgende:

[..]

Ik vond die 'mening' van die ex-marinier anders behoordlijk grof en generaliserend. Maar beiden partijen waren eigenlijk fout, dit incident had ook met woorden opgelost kunnen worden. Ik las dat beide mannen vervolgens kalmeerden en elkaar de hand schudden.

Wat daarna echter gebeurde is werkelijk te gek voor woorden.

Ik zeg ook zeker niet dat de marinier goed bezig is. Maar het recht in eigen handen nemen en ff mensen hardhandig aanpakken is niet bepaald wat we in deze maatschappij willen toch?
pi_8443820
quote:
je moet gewoon je handen thuis houden. Als je mensen dingen hoort roepen die je niet aanstaan houd je gewoon je handen thuis en negeer je ze. Je eer inslikken, als er hier al sprake van zou zijn, is dan toch het meest intelligente om te doen.
Overigens is het "hij schudde hem door elkaar"-verhaal er een van de slachtoffer kant. Ik zet er mijn vraagtekens bij dat het bij "door elkaar schudden" bleef, overigens zet ik er ook mijn vraagtekens bij dat de confrontatie met handje schudden vergeten werd door de vier.
Nee, vooral blijven toekijken, vriendelijk zwaaien, lachen en meezingen.
quote:
Ik zeg ook zeker niet dat de marinier goed bezig is. Maar het recht in eigen handen nemen en ff mensen hardhandig aanpakken is niet bepaald wat we in deze maatschappij willen toch?
Nee, maar dat is wél gebeurt door die marinier.
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_8443873
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:54 schreef Sokrates het volgende:

[..]

[..]

Nee, maar dat is wél gebeurt door die marinier.

Tja dat wilden ze volgens mij ook van die A&H jongens, wat oh wee er zal maar iets fout gaan als je iemand pakt. Dan ben je zelf weer de boosdoener.

De turkse man zowel als de marinier meenden beide geen woorden te moeten gebruiken.

pi_8443892
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:54 schreef Sokrates het volgende:

nee naar fysiek geweld grijpen of een auto pakken om je problemen op te lossen.

Allebei de heren wilden hun onvrede op fysieke wijze afhandelen. Als de twee turken niets hadden gezegd, de mariniers hadden genegeerd, dan zou dit denk ik nooit zo zijn ge-escaleerd. Ideaal zou zijn geweest als de mariniers hun muil dicht zouden hebben gehouden.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_8443959
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:57 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Allebei de heren wilden hun onvrede op fysieke wijze afhandelen. Als de twee turken niets hadden gezegd, de mariniers hadden genegeerd, dan zou dit denk ik nooit zo zijn ge-escaleerd. Ideaal zou zijn geweest als de mariniers hun muil dicht zouden hebben gehouden.

Soms moet je mensen hun stoom af laten blazen. Dat was ook op 6 mei zo. Mensen waren echt kwaad aan het posten op fok en wat doen de moderators ze springen er bovenop en bannen zowat alles. Vind je het raar dat die mensen dan nog kwader worden? Je moet niet overal meteen bovenop zitten als het nog vers is. Laat mensen nu eerst eens een dag slapen. En ga vooral niet in een cafe een confrontatie opzoeken door iemand hard aan te pakken. Je weet dat er dan drank in het spel is en van alles kan gebeuren. Zie valkenswaard.
pi_8444013
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:01 schreef daburnd88 het volgende:
.
wat was er dan op 6 mei?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_8444050
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:52 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Waarom wil je die marinier dan een lintje geven
pi_8444092
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:57 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Mijn punt was dat je moet opstaan als je iets te zeggen hebt: Voel je je oneerlijk behandeld dan moet je in staat kunnen zijn om daarover iets te zeggen.

Ik snap het niet, werkelijk. Enerzijds worden mensen die 'toeschouwer' zijn van een misdrijf met een schuin oog bekeken, anderzijds worden de turken erop aangesproken dat ze hebben ingegrepen.

De moraal is blijkbaar niets meer waard.
Lees de Vrij Nederland deze week: Daarin staat een artikel over de moraal en de durf daarvoor.

Bé-spottelijk

edit:

krom taalgebruik - kijken of mijn daimon mij een opfriscursus nederlands kan geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Sokrates op 12-02-2003 21:18]

woensdag 12 februari 2003 @ 21:09:16 #76
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8444133
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Dat zijn pas reacties.

De eventuele subtiele ondertoon in mijn diverse posts is waarschijnlijk een beetje voorbij geschoten.

pi_8444150
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom wil je die marinier dan een lintje geven

Uh waar zie jij mij dat posten dan. Ik reageerde alleen op de reactie van vos. Ik heb NOOIT gezegd dat ik em een lintje zou geven. Dat maak jij er van. En daarna ga je me ook nog uit maken voor hufter. En dat als moderator. Is het trouwens niet zo dat een moderator meer online is als een gebruiker normaal gesproken? Wat zou impliceren dat jij eerder je mening niet in het openbaar zou uiten dan mij? Hetgeen waar je me ook nog een keer van beschuldigd.
pi_8444187
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:10 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Uh waar zie jij mij dat posten dan. Ik reageerde alleen op de reactie van vos. Ik heb NOOIT gezegd dat ik em een lintje zou geven. Dat maak jij er van. En daarna ga je me ook nog uit maken voor hufter. En dat als moderator. Is het trouwens niet zo dat een moderator meer online is als een gebruiker normaal gesproken? Wat zou impliceren dat jij eerder je mening niet in het openbaar zou uiten dan mij? Hetgeen waar je me ook nog een keer van beschuldigd.

op de reactie van Vosss, dat had je gepost. Dus wil je die ex-marinier ook een lintje geven. Waarom ?
pi_8444200
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:10 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Uh waar zie jij mij dat posten dan. Ik reageerde alleen op de reactie van vos. Ik heb NOOIT gezegd dat ik em een lintje zou geven. Dat maak jij er van.

Maar natuurlijk!

Met wilde je eigenlijk zeggen uiteraard !

pi_8444223
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:07 schreef Sokrates het volgende:

Mijn punt was dat je moet opstaan als je iets te zeggen hebt: Voel je je oneerlijk behandeld dan moet je in staat kunnen zijn om daarover iets te zeggen.

Ik snap het niet, werkelijk. Enerzijds bekijken mensen die 'toeschouwer' zijn van een misdrijf met een schuin oog, anderzijds worden de turken erop aangesproken dat ze niet hadden moeten ingrijpen.

Lees de Vrij Nederland deze week: Daarin staat een artikel over de moraal en de durf daarvoor.

Bé-spottelijk

Zoals de mariniers opstonden omdat zij iets te zeggen hadden? Zoals El-Moumni opstaat om iets te zeggen?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_8444235
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:07 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Ik snap het niet, werkelijk. Enerzijds bekijken mensen die 'toeschouwer' zijn van een misdrijf met een schuin oog, anderzijds worden de turken erop aangesproken dat ze niet hadden moeten ingrijpen.

Bé-spottelijk

Misschien is het moraal van het verhaal wel...

Praat tegen mensen als je hun op hun mening wil aanspreken en pak hun niet hardhandig aan.

Maar als je mensen op straat in elkaar getrapt ziet worden, dus het geweld al bezig is, grijp dan wel hardhandig in.

Maar om dan ff een vergelijking te trekken tussen venlo en dit geval om mijn standpunt hard te maken....

In beide gevallen staat het iemand niet aan wat een ander zegt en wordt meteen geweld toegepast. Alleen eindigd het in venlo zo dat degene die het niet aan staat iemand dood mept. En eindigt het hier in het feit dat diegene die het niet aanstaat na zijn vechtpartijtje overreden wordt.

pi_8444262
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:13 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Zoals de mariniers opstonden omdat zij iets te zeggen hadden? Zoals El-Moumni opstaat om iets te zeggen?

Hier gaat het over :
quote:
Ingrijpen dus als iets niet door de beugel kan. Toegejuigt door velen, maar nu het 2 turken zijn kan het ineens niet. Vreemd toch ?
pi_8444263
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:11 schreef gelly het volgende:

[..]

op de reactie van Vosss, dat had je gepost. Dus wil je die ex-marinier ook een lintje geven. Waarom ?

Het was eigenlijk mijn manier om te zeggen "Goed bezig herman" en dat tegen vos. Maar jij gaat er al meteen vanuit dat het racistische motieven moet hebben. Sorry hoor, maar vraag voordat je begint te schelden en te doen.
pi_8444296
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:12 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Maar natuurlijk!

Met wilde je eigenlijk zeggen uiteraard !

Ik wilde alleen zeggen dat ie het zich niet makkelijk op fok maakt, aangezien je voor zo een opmerking nogal snel gekickt wordt.

Maar uiteraard moet je er meteen vanuit gaan dat iedereen racistische motieven heeft en verder niet gaan vragen om extra uitleg.

woensdag 12 februari 2003 @ 21:17:11 #85
16625 robh
pi_8444313
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:13 schreef Kugari-Ken het volgende:

Waarden en normen alweer vergeten dan? Dáár heeft iedereen de mond vol van tegenwoordig. Totdat er 1 Turk opstaat die écht deze waarden waardeert en als norm in zn doen en laten heeft. En dan wordt hij overreden.. had ie dat maar niet moeten doen...
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8444337
Ik denk niet dat iemand ooit het spelen voor eigen rechter goedkeurt, ongeacht nationaliteit. Er zit een verschil tussen verbaal iets doen en fysiek ergens tegenaan gaan.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_8444339
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:14 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

In beide gevallen staat het iemand niet aan wat een ander zegt en wordt meteen geweld toegepast. Alleen eindigd het in venlo zo dat degene die het niet aan staat iemand dood mept. En eindigt het hier in het feit dat diegene die het niet aanstaat na zijn vechtpartijtje overreden wordt.

Nee Einstein, het gaat hier om precies hetzelfde. Zowel in Venlo als in dit geval werd er iets gezegd/gedaan waar het latere slachtoffer wat van zei, en in beide gevallen werden ze daarom mishandeld.

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 12-02-2003 21:20]

pi_8444368
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:15 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Het was eigenlijk mijn manier om te zeggen "Goed bezig herman" en dat tegen vos. Maar jij gaat er al meteen vanuit dat het racistische motieven moet hebben. Sorry hoor, maar vraag voordat je begint te schelden en te doen.

Een tijdje geleden plaatste je als reactie "mooi zo " toen er een molotov coktail naar een moskee was gegooid. Dat bedoelde je zeker ook op een rare manier positief ?

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 12-02-2003 21:20]

pi_8444390
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:17 schreef robh het volgende:

[..]

Waarden en normen alweer vergeten dan? Dáár heeft iedereen de mond vol van tegenwoordig. Totdat er 1 Turk opstaat die écht deze waarden waardeert en als norm in zn doen en laten heeft. En dan wordt hij overreden.. had ie dat maar niet moeten doen...

Het enige wat wij uit dit bericht kunnen afleiden is dat hij geen kritiek richting zijn islamtische cultuur afstamming kan hebben. Voor de rest zegt dat niets over waarden en normen. En wat we dan ook meteen weer kunnen zien is dat ie het normaal vind meteen met geweld tegen deze uitspraken in te gaan.
pi_8444398
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:17 schreef robh het volgende:

[..]

Het is echt onverstelbaar.
pi_8444414
quote:
Ik snap het niet, werkelijk. Enerzijds worden mensen die 'toeschouwer' zijn van een misdrijf met een schuin oog bekeken, anderzijds worden de turken erop aangesproken dat ze hebben ingegrepen.
Even gecorrigeerd - krom taalgebruik
pi_8444420
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:19 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Het enige wat wij uit dit bericht kunnen afleiden is dat hij geen kritiek richting zijn islamtische cultuur afstamming kan hebben. Voor de rest zegt dat niets over waarden en normen. En wat we dan ook meteen weer kunnen zien is dat ie het normaal vind meteen met geweld tegen deze uitspraken in te gaan.

Kritiek ??????????????????
pi_8444431
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:17 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik denk niet dat iemand ooit het spelen voor eigen rechter goedkeurt, ongeacht nationaliteit. Er zit een verschil tussen verbaal iets doen en fysiek ergens tegenaan gaan.
Remember "Dossier AH" ?
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:21:54 #94
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8444433
quote:

[..]

een grote opgefokte toestand.
zowel de Nederlanders als de Turken kunnen er wat van.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8444434
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee Einstein, het gaat hier om precies hetzelfde. Zowel in Venlo als in dit geval werd er iets gezegd/gedaan waar het latere slachtoffer wat van zei, en in beide gevallen werden ze daarom mishandeld.

In beide gevallen zei een nederland iets van een niet-nederlander niet aanstond wat meteen met geweld opgelost moet worden. Alleen had de een nobele uitspraak en de ander niet. Maar in beide gevallen is het gewoon bull shit dat daar meteen geweld aan te pas moet komen omdat mensen de uitspraken tegen hun niet kunnen hebben.
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:23:55 #96
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8444498
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Kritiek ??????????????????

Oftewel hij voelt zich aangesproken door deze uitspraken die de marinier en vriend gedaan hebben.
pi_8444521
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Een tijdje geleden plaatste je als reactie "mooi zo " toen er een molotov coktail naar een moskee was gegooid. Dat bedoelde je zeker ook op een rare manier positief ?

Het zal wel als jij dat zegt.
pi_8444541
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:21 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

In beide gevallen zei een nederland iets van een niet-nederlander niet aanstond wat meteen met geweld opgelost moet worden. Alleen had de een nobele uitspraak en de ander niet. Maar in beide gevallen is het gewoon bull shit dat daar meteen geweld aan te pas moet komen omdat mensen de uitspraken tegen hun niet kunnen hebben.

Nee wacht, als een turk of marokkaan (allochtoon - jullie zien het verschil toch niet) roept:

Alle Nederlanders dood
Fuck Nederland
[Alle nederlanders] krijg de kanker
Alle bij Nederlanders een bom in de reet moet worden gestopt en tot ontploffing moet worden gebracht

Dan pas zijn de rapen gaar.

pi_8444549
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:21 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

een grote opgefokte toestand.
zowel de Nederlanders als de Turken kunnen er wat van.

Yep zeker weten. Elk volk heeft zo zn "hooligans"
pi_8444553
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:24 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Het zal wel als jij dat zegt.

Ik wil het wel even voor je quoten als je dat liever hebt ?

Waarom zeg je niet gewoon wat je werkelijk denkt, ipv met je ongeloofwaardige excuses aan te komen.

pi_8444567
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:23 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Oftewel hij voelt zich aangesproken door deze uitspraken die de marinier en vriend gedaan hebben.

Ja, vreemd he ?
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:27:24 #102
16625 robh
pi_8444575
quote:

Mjah, "krijg de kanker" is typisch iets anti-islamitisch zeker...
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8444591
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:25 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Nee wacht, als een turk of marokkaan (allochtoon - jullie zien het verschil toch niet) roept:

Alle Nederlanders dood
Fuck Nederland
[Alle nederlanders] krijg de kanker
Alle bij Nederlanders een bom in de reet moet worden gestopt en tot ontploffing moet worden gebracht

Dan pas zijn de rapen gaar.

Weet ik niet, ik kan niet voor jou oordelen wanneer jij doorflipt en met iemand meent te moeten knokken.

Ik heb hoogstens de gedachte van "joh, ga dan lekker naar huis waar je vandaan komt" en ik ga lekker verder mijn pintje hijsen. Ik stoor me niet zo snel aan uitspraken, zolang er verder niets gebeurd. Als ik nu werkelijk overal mensen in elkaar moet gaan slaan voor vreemde uitspraken dan ben ik met mijn 60e nog niet klaar.

woensdag 12 februari 2003 @ 21:28:09 #104
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8444596
quote:
Ja, vreemd he ?
Dat niet direct maar wel de reactie hierop

Btw ff dat topic opgezocht waar je op doelde over die moskee: Brand vernielt moskee

[Dit bericht is gewijzigd door eNaSnI op 12-02-2003 21:29]

pi_8444625
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:27 schreef robh het volgende:

[..]

Mjah, "krijg de kanker" is typisch iets anti-islamitisch zeker...

Nee eigenlijk meer iets typisch nederlands om het te zeggen. Ik hoor het dagelijks zowat als mensen weer eens iets niet op hun pc lukt. Moet ik ze nu ook in elkaar gaan slaan?
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:29:31 #106
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_8444641
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:21 schreef Sokrates het volgende:
Remember "Dossier AH" ?
remember the differences?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_8444672
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:28 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Dat niet direct maar wel de reactie hierop

Btw ff dat topic opgezocht waar je op doelde over die moskee: Brand vernielt moskee

hehehehe, het was het eerste wat in mij op kwam. Niet subtiel, zeker niet. Maar ja, ik sta ook niet bekend om altijd even leuke grappen te maken. So what?
pi_8444717
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:30 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

hehehehe, het was het eerste wat in mij op kwam. Niet subtiel, zeker niet. Maar ja, ik sta ook niet bekend om altijd even leuke grappen te maken. So what?

Je spoort echt niet, en zelfs op Polinco uitgekotst..

woensdag 12 februari 2003 @ 21:33:51 #109
16625 robh
pi_8444755
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:29 schreef daburnd88 het volgende:

Nee eigenlijk meer iets typisch nederlands om het te zeggen. Ik hoor het dagelijks zowat als mensen weer eens iets niet op hun pc lukt. Moet ik ze nu ook in elkaar gaan slaan?

Nogmaals: er is niemand "in elkaar geslaan". De enige die zichtbare verwondingen had was die 2e man. De eerste is overreden door 2 beroepsmilitairen van Nederlandse afkomst.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8444760
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan is het wel heel erg.
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:34:45 #111
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8444781
Ik ben zelf ook van de sarcastische humor , alleen soms moet je opletten of dat niet anders geïnterpreteerd wordt/kan worden dan je denkt. Niet iedereen denkt op dezelfde manier of heeft dezelfde educatie genoten en zal daarom soms compleet anders reageren met alle gevolgen van dien.
pi_8444784
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee jou uitspraken zijn nuttig. Je moet niet altijd flamen, discussieer gewoon eens op een normaal niveau.
pi_8444786
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:29 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

remember the differences?

Voor mij zou het geen verschil zijn:
AH-medewerkers kennen (blijkbaar grote) waarde toe aan het geld/spullen dat gestolen is
de turken kennen grote waarde toe aan hun eer/naam/afkomst
pi_8444826
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:33 schreef robh het volgende:

[..]

Nogmaals: er is niemand "in elkaar geslaan". De enige die zichtbare verwondingen had was die 2e man. De eerste is overreden door 2 beroepsmilitairen van Nederlandse afkomst.

Nee maar dat de andere geen zichtbare wonden hadden (wat overigens helemaal niet staat aangegeven dat ze die niet hebben) wil niet zeggen dat het geweld dat hun richting uit ging wel goed is. Waarschijnlijk vandaar ook dat de straf wat milder uitviel.
pi_8444851
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:34 schreef schatje het volgende:

[..]

Dan is het wel heel erg.

Misschien vond ik de mensen op polinco wel een beetje hypocriet en dom. Maar dat is natuurlijk geen optie of wel? Je bent meteen een skinhead als je op polinco komt of niet?
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:42:49 #116
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8444998
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:34 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Voor mij zou het geen verschil zijn:
AH-medewerkers kennen (blijkbaar grote) waarde toe aan het geld/spullen dat gestolen is
de turken kennen grote waarde toe aan hun eer/naam/afkomst

Goede vergelijking, maar voor hetzelfde geld waren die twee AH medewerkers neergeschoten. Wat dus in dit vergelijk neerkomt op het feit dat de man van Turkse afkomst niet de consequenties overzag die zijn daad eventueel tot gevolg zou kunnen hebben door het aanvallen van deze mannen. Hij is nu weliswaar overreden maar een goed getrainde marinier kan hem waarschijnlijk ook wel met één klap doodslaan, dus was het vragen om moeilijkheden. (of help ik hiermee het doel van je opmerking omzeep? )
pi_8445082
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:42 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Goede vergelijking, maar voor hetzelfde geld waren die twee AH medewerkers neergeschoten. Wat dus in dit vergelijk neerkomt op het feit dat de man van Turkse afkomst niet de consequenties overzag die zijn daad eventueel tot gevolg zou kunnen hebben door het aanvallen van deze mannen. Hij is nu weliswaar overreden maar een goed getrainde marinier kan hem waarschijnlijk ook wel met één klap doodslaan, dus was het vragen om moeilijkheden.

En dat is dus precies het probleem vandaag de dag. Iedereen roept "de maatschappij dat ben jij" en iedereen wil dat er opgetreden wordt tegen overlast, geweld en intimidatie, maar zodra puntje bij paalte komt is het "nah, laat maar, straks heb ik zelf een blauw oog". Daar wilden we toch vanaf met z'n allen ? Als iemand tegen mij "klootzak" of "ze zouden je dood moeten schieten" zegt op straat zonder reden, dan stap ik er ook op af.
pi_8445177
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:42 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Goede vergelijking, maar voor hetzelfde geld waren die twee AH medewerkers neergeschoten. Wat dus in dit vergelijk neerkomt op het feit dat de man van Turkse afkomst niet de consequenties overzag die zijn daad eventueel tot gevolg zou kunnen hebben door het aanvallen van deze mannen. Hij is nu weliswaar overreden maar een goed getrainde marinier kan hem waarschijnlijk ook wel met één klap doodslaan, dus was het vragen om moeilijkheden. (of help ik hiermee het doel van je opmerking omzeep? )

Je schiet een beetje voorbij mijn opmerking: Het ging om het feit wanneer je wel 'mocht' ingrijpen en wanneer niet - ik vergelijk het AH-gebeuren met dit.

Overigens had de AH-overvaller geen pistool, wel een mes. Dat wisten de AH-medewerkers wel. Bij de turken ligt het iets anders, omdat ze niets wisten over de mannen. Misschien dat ze idd. iets terughoudender hadden gereageerd als ze hadden geweten dat er een marinier aanwezig was. Toch vind ik het moedig van die turkse man dat hij voor zichzelf opstond en daadwerkelijk iets durfde te zeggen.

* Sokrates vraagt zich ernstig af waarom de alleen Telegraaf dit bericht. Zelfs het ANP heeft niets

* Sokrates gaat verder met Homeros

woensdag 12 februari 2003 @ 21:52:50 #119
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8445234
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:46 schreef gelly het volgende:

[..]

En dat is dus precies het probleem vandaag de dag. Iedereen roept "de maatschappij dat ben jij" en iedereen wil dat er opgetreden wordt tegen overlast, geweld en intimidatie, maar zodra puntje bij paalte komt is het "nah, laat maar, straks heb ik zelf een blauw oog". Daar wilden we toch vanaf met z'n allen ? Als iemand tegen mij "klootzak" of "ze zouden je dood moeten schieten" zegt op straat zonder reden, dan stap ik er ook op af.

Helemaal mee eens, maar als die persoon dat vindt, wie ben jij dan om zijn mening te veranderen? En op iemand afstappen is wat anders als meteen een knal voor zijn gezicht te verkopen, tenminste bij mij wel.
pi_8445259
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:52 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar als die persoon dat vindt, wie ben jij dan om zijn mening te veranderen? En op iemand afstappen is wat anders als meteen een knal voor zijn gezicht te verkopen, tenminste bij mij wel.

Ik heb nergens gelezen dat er een knal is verkocht, jij wel ?
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:54:56 #121
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8445279
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:50 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Je schiet een beetje voorbij mijn opmerking: Het ging om het feit wanneer je wel 'mocht' ingrijpen en wanneer niet - ik vergelijk het AH-gebeuren met dit.

Overigens had de AH-overvaller geen pistool, wel een mes. Dat wisten de AH-medewerkers wel. Bij de turken ligt het iets anders, omdat ze niets wisten over de mannen. Misschien dat ze idd. iets terughoudender hadden gereageerd als ze hadden geweten dat er een marinier aanwezig was. Toch vind ik het moedig van die turkse man dat hij voor zichzelf opstond en daadwerkelijk iets durfde te zeggen.

* Sokrates vraagt zich ernstig af waarom de alleen Telegraaf dit bericht. Zelfs het ANP heeft niets

* Sokrates gaat verder met Homeros

Dat idee had ik al toen ik het typte, maar ik vond het wel de moeite waard om het te posten. En iedereen heeft het steeds over 'op iemand afstappen', maar dan ga je imho in discussie met iemand en geef je hem geen roei voor zijn gezicht (en anders word ik bokser en win ik alle discussies )
pi_8445311
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:52 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Mwoah, met een mening laat je iemand tenminste in zijn waarde. Datgeen wat gezegd zijn absoluut denigrerend.
En volgens mij werd de marinier in elkaar gerammeld (ik stel me dan voor dattie bij zijn schouders is gepakt van voor en achter is geschud), niet echt een klap in het gezicht.
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:57:29 #123
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8445325
Doordenkertje: waarom een marinier die een Turk aanrijdt ?
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:58:08 #124
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8445344
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:57 schreef M.ALTA het volgende:
Doordenkertje: waarom een marinier die een Turk aanrijdt ?
een complot?
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:02:29 #125
31971 KumA
pi_8445446
Afgezien van 't feit dat die bestuurder helemaal debiel is, vind ik 't nog erger dat ie militair is. Misschien dat ik een verkeerd beeld van 't leger heb maar ik vind dat iemand die zo slecht een beslissing kan maken over wat goed is op een bepaald moment, niet in 't leger thuis hoort.
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:04:07 #126
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8445489
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:56 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Mwoah, met een mening laat je iemand tenminste in zijn waarde. Datgeen wat gezegd zijn absoluut denigrerend.
En volgens mij werd de marinier in elkaar gerammeld (ik stel me dan voor dattie bij zijn schouders is gepakt van voor en achter is geschud), niet echt een klap in het gezicht.

Zonder duidelijke omschrijving van het gebeurde is het lastig discussiëren, maar stel dat hetgeen wat je zegt waar is (wat me heel waarschijnlijk lijkt), dan is de marinier iig niet begonnen met het gebruik van fysiek geweld. Dat hij nadat hij dus wordt aangevallen hierop reageert is niet goed en het zal in eerste instantie gewoon zelfverdediging zijn geweest. Dat hij hierna vervolgens doordraait en in de auto stapt is een rigoreuze stap maar zoals al eerder gemeld kon hij hem met zijn handen waarschijnlijk nog meer letsel aan doen als met zijn auto.

Bezint eer gij begint

woensdag 12 februari 2003 @ 22:05:38 #127
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8445531
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:02 schreef KumA het volgende:
Afgezien van 't feit dat die bestuurder helemaal debiel is, vind ik 't nog erger dat ie militair is. Misschien dat ik een verkeerd beeld van 't leger heb maar ik vind dat iemand die zo slecht een beslissing kan maken over wat goed is op een bepaald moment, niet in 't leger thuis hoort.
Het was volgens het bericht na een avond uitgaan dus dat er drank in het spel was lijkt mij niet onwaarschijnlijk (en wat sommige mensen doen met drank op ... )
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:08:12 #128
31971 KumA
pi_8445590
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:05 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Het was volgens het bericht na een avond uitgaan dus dat er drank in het spel was lijkt mij niet onwaarschijnlijk (en wat sommige mensen doen met drank op ... )

Dat is bullshit, dan moet hij niet drinken. Drank of geen drank, hij is verantwoordelijk voor wat hij doet en niet de drank. Iemand die de vrede moet bewaren kan niet zomaar iemand neer rijden vind ik.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:10:59 #129
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8445650
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:04 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Zonder duidelijke omschrijving van het gebeurde is het lastig discussiëren, maar stel dat hetgeen wat je zegt waar is (wat me heel waarschijnlijk lijkt), dan is de marinier iig niet begonnen met het gebruik van fysiek geweld. Dat hij nadat hij dus wordt aangevallen hierop reageert is niet goed en het zal in eerste instantie gewoon zelfverdediging zijn geweest. Dat hij hierna vervolgens doordraait en in de auto stapt is een rigoreuze stap maar zoals al eerder gemeld kon hij hem met zijn handen waarschijnlijk nog meer letsel aan doen als met zijn auto.

Bezint eer gij begint

Ik begrijp niet dat mensen het bijna doodrijden van iemand nog begrijpelijk proberen te vinden.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:14:51 #130
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8445739
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:58 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

een complot?

Niet zo kort door de bocht.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:15:08 #131
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8445742
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:08 schreef KumA het volgende:

[..]

Dat is bullshit, dan moet hij niet drinken. Drank of geen drank, hij is verantwoordelijk voor wat hij doet en niet de drank. Iemand die de vrede moet bewaren kan niet zomaar iemand neer rijden vind ik.

[oftopic]Even tussen jou en mij, maar het maakt geen hout uit of het nou een militair, een actrice of een zanger is die dit soort acties uithaalt.
[/oftopic]

Wat de drank betreft, ook zonder drank kunnen mensen snel door het lint gaan (soms zelfs door cultuur bepaald) en het is ook geen excuus voor gedane zaken maar als de man van Turkse afkomst hier even over na had gedacht, had hij waarschijnlijk aan de uitlatingen verder geen aandacht aanbesteed. Nu heeft hij dit echt wel gedaan en dat dit gevolgen zou kunnen hebben wist hij dan van te voren.

pi_8445754
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:10 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat mensen het bijna doodrijden van iemand nog begrijpelijk proberen te vinden.

Ach ja, zo had ik laatst ook een discussie met farzin die er bijvoorbeeld begrip voor had dat volkert pim wou dood schieten vanwege het gevaar dat in pim school. Zo heeft iedereen zijn mening. Dat mensen begrip hebben voor iets wil niet zeggen dat ze het goed keuren. Maar idd is voor niet iedereen ook nog eens begrijpelijk hoe begrip kan hebben voor het onstaan van een situatie en handelen.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:17:26 #133
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8445778
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:10 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Dat komt omdat je alleen maar de gevolgen kijkt, maar de aanleiding compleet mist
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:17:55 #134
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8445790
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:15 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ach ja, zo had ik laatst ook een discussie met farzin die er bijvoorbeeld begrip voor had dat volkert pim wou dood schieten vanwege het gevaar dat in pim school. Zo heeft iedereen zijn mening. Dat mensen begrip hebben voor iets wil niet zeggen dat ze het goed keuren. Maar idd is voor niet iedereen ook nog eens begrijpelijk hoe begrip kan hebben voor het onstaan van een situatie en handelen.

Het reconstrueren van een gebeurtenis, en het zoeken naar een motief is nog geen goede reden voor de 'eigen schuld dikke bult' houding die ik hier af en toe proef.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:18:25 #135
31971 KumA
pi_8445810
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:15 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

[oftopic]Even tussen jou en mij, maar het maakt geen hout uit of het nou een militair, een actrice of een zanger is die dit soort acties uithaalt.
[/oftopic]

Wat de drank betreft, ook zonder drank kunnen mensen snel door het lint gaan (soms zelfs door cultuur bepaald) en het is ook geen excuus voor gedane zaken maar als de man van Turkse afkomst hier even over na had gedacht, had hij waarschijnlijk aan de uitlatingen verder geen aandacht aanbesteed. Nu heeft hij dit echt wel gedaan en dat dit gevolgen zou kunnen hebben wist hij dan van te voren.

't maakt wel degelijk uit wie je je ben en wat je doet! Van een militair verwacht je iets meer verantwoordelijkheid dan van een zanger! Een zanger loopt namelijk [normaal] niet met een geweer rond onze veiligheid te promoten.

En dat die turk 't had kunnen voorzien??? dus als ik drank op heb mag ik nog gekkere dingen doen want mensen moeten maar weten dat ik dronken ben ?!?!

pi_8445821
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:15 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

[/oftopic]

Tja het is te verwachten als iemand op 11september rond schreeuwt dat alles moslims slecht zijn en tegen ons zijn, dat hij niet tot bezinning komt door een moslim die em daarop hard aanpakt. Het was logischer geweest als er tegen em gepraat werd op een rustige manier om em zo te laten zien dat niet iedereen hetzelfde is. En het was nog niet eens zo een gek idee geweest als mensen em met rust gelaten hadden omdat ze er vanuit zouden gaan dat ie het alleen zegt omdat ie zat als een kannon is.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:19:33 #137
31971 KumA
pi_8445844
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:17 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Dat komt omdat je alleen maar de gevolgen kijkt, maar de aanleiding compleet mist

Even voor de duidelijkheid, de militairen waren de aanleiding hoor
pi_8445869
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Het reconstrueren van een gebeurtenis, en het zoeken naar een motief is nog geen goede reden voor de 'eigen schuld dikke bult' houding die ik hier af en toe proef.

Het is geen eigen schuld dikke bult houding, maar het is wel een houding van "moet je het dan ook werkelijk uitlokken met geweld". Dat die marinier meent daarop in te moeten gaan met bijna dodelijk geweld vind iedereen fout, daar is volgens mij geen twijfel aan mogelijk.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:21:29 #139
31971 KumA
pi_8445906
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:20 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Het is geen eigen schuld dikke bult houding, maar het is wel een houding van "moet je het dan ook werkelijk uitlokken met geweld". Dat die marinier meent daarop in te moeten gaan met bijna dodelijk geweld vind iedereen fout, daar is volgens mij geen twijfel aan mogelijk.

En die mariniers lokten niks uit?
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:22:21 #140
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8445941
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:20 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik maak hier toch uit op dat het ook een beetje het slachtoffer zijn eigen schuld is. Dat is precies de houding die ik bedoel.
pi_8445948
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:21 schreef KumA het volgende:

[..]

En die mariniers lokten niks uit?

Zag je het woordje "geweld" soms niet ofzo?

Tuurlijk lokten die mariniers iets uit => een geweldloze discussie

pi_8445966
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:22 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik maak hier toch uit op dat het ook een beetje het slachtoffer zijn eigen schuld is. Dat is precies de houding die ik bedoel.

Ja het is nu werkelijk niet dat die marinier buiten op straat rond aan het rijden was en de eerst beste turk overreden heeft.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:23:17 #143
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8445967
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:18 schreef KumA het volgende:

[..]

't maakt wel degelijk uit wie je je ben en wat je doet! Van een militair verwacht je iets meer verantwoordelijkheid dan van een zanger! Een zanger loopt namelijk [normaal] niet met een geweer rond onze veiligheid te promoten.

En dat die turk 't had kunnen voorzien??? dus als ik drank op heb mag ik nog gekkere dingen doen want mensen moeten maar weten dat ik dronken ben ?!?!

Met die vergelijking probeerde ik te zeggen dat je van iedereen mag verwachten dat ie zich gedraagt. De maatschappij, dat ben jij.

Zoals daburnd88 volgens mij terecht opmerkt had de man van Turkse afkomst met een klein beetje nadenken dit makkelijk kunnen voorkomen door gewoon de confrontatie compleet te mijden. Dit heeft hij niet gedaan, sterker nog hij gaat zo goed als in de aanval en kan dus 'automatisch' een reactie verwachten.

woensdag 12 februari 2003 @ 22:23:57 #144
31971 KumA
pi_8445989
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:22 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Zag je het woordje "geweld" soms niet ofzo?

Tuurlijk lokten die mariniers iets uit => een geweldloze discussie

nee die leuzen die zij riepen waren echt de aanzet tot een normale geweldloze discussie
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:24:50 #145
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8446021
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:23 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Met die vergelijking probeerde ik te zeggen dat je van iedereen mag verwachten dat ie zich gedraagt. De maatschappij, dat ben jij.

Zoals daburnd88 volgens mij terecht opmerkt had de man van Turkse afkomst met een klein beetje nadenken dit makkelijk kunnen voorkomen door gewoon de confrontatie compleet te mijden. Dit heeft hij niet gedaan, sterker nog hij gaat zo goed als in de aanval en kan dus 'automatisch' een reactie verwachten.

Dus toch de schuld van het slachtoffer? Het is maar waar je de nadruk op legt.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:25:10 #146
31971 KumA
pi_8446037
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:23 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Die marinier had de confrontatie ook kunnen vermijden
pi_8446042
Niet te filmen dit.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:25:39 #148
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8446055
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:25 schreef schatje het volgende:
Niet te filmen dit.
Ja triest he
pi_8446127
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:23 schreef KumA het volgende:

[..]

nee die leuzen die zij riepen waren echt de aanzet tot een normale geweldloze discussie

lekker ben je als je dat al reden genoeg vind om iemand op zn bek te rossen.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:29:39 #150
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8446161
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:28 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Zeg hebben we het over een klap die iemand uitdeelt omdat ie wordt uitgelokt of over iemand die zijn auto als dodelijk wapen gebruikt en iemand daar bijna mee om zeep helpt?
pi_8446165
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:24 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Dus toch de schuld van het slachtoffer? Het is maar waar je de nadruk op legt.

Onder invloed van drank zijn is verlichtend, dus kan dit ook verlichtend zijn. Maar dat neemt niet weg dat alsnog een goede/zware straf gepast is.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:30:24 #152
31971 KumA
pi_8446178
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:28 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

ten eerste staat er nergens dat ze op hun bek zijn gerost! Lezen knul!
ten 2de nee als iemand je ff beetpakt moet je 'm meteen neer rijden!
pi_8446191
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:29 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Zeg hebben we het over een klap die iemand uitdeelt omdat ie wordt uitgelokt of over iemand die zijn auto als dodelijk wapen gebruikt en iemand daar bijna mee om zeep helpt?

Ik heb het over geweld gebruiken opzich. En dat deed niet alleen de marinier.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:30:58 #154
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446194
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:25 schreef KumA het volgende:

[..]

Die marinier had de confrontatie ook kunnen vermijden

Uiteraard, daar ben ik het ook mee eens, maar als er dan een aanleiding is om er dan meteen met fysiek geweld tegen in te gaan is imho wel het domste wat je kunt doen.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:31:53 #155
31971 KumA
pi_8446224
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:29 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Onder invloed van drank zijn is verlichtend, dus kan dit ook verlichtend zijn. Maar dat neemt niet weg dat alsnog een goede/zware straf gepast is.

Een straf? die vent met de amerikaanse vlag in z'n poten iraq inschoppen....
pi_8446240
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:30 schreef KumA het volgende:

[..]

ten eerste staat er nergens dat ze op hun bek zijn gerost! Lezen knul!
ten 2de nee als iemand je ff beetpakt moet je 'm meteen neer rijden!

Wat is het nut van iemand dat beetpakken als hij dat soort leuzen tegen zn maat zegt? Dat is wel heel erg loos of niet? Zie je het al voor je? Je zit op een barhokker domme shit uit te fleppen tegen de gast naast je en iemand pakt je beet. En that's it. Vreemde situatie.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:32:46 #157
31971 KumA
pi_8446254
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:30 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Uiteraard, daar ben ik het ook mee eens, maar als er dan een aanleiding is om er dan meteen met fysiek geweld tegen in te gaan is imho wel het domste wat je kunt doen.

Nee, t domste wat je kan doen is dat geweld uitlokken!
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:33:32 #158
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446275
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:29 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Als je op deze 'uitlokkingen' al zo reageert, dan vraag je om problemen (en die kwamen dus ook prompt).
pi_8446291
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:31 schreef KumA het volgende:

[..]

Een straf? die vent met de amerikaanse vlag in z'n poten iraq inschoppen....

Ik zou natuurlijk kunnen zeggen "en denk je dan dat je beter bent dan die vent?"
Maar opzich vind ik wel dat ie een flinke straf verdient. De straffen die in nederland worden uitgedeeld zijn idd laag.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:34:31 #160
31971 KumA
pi_8446309
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:32 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Wat is het nut van iemand dat beetpakken als hij dat soort leuzen tegen zn maat zegt? Dat is wel heel erg loos of niet? Zie je het al voor je? Je zit op een barhokker domme shit uit te fleppen tegen de gast naast je en iemand pakt je beet. En that's it. Vreemde situatie.

ik vind iemand goed hard in z'n kraag beedpakken en zeggen dat ie z'n bek moet houden wat anders dan iemand in elkaar rossen. En gezien er nergens heeft gestaan wat er werkelijk gebeurt is, vind ik 't nogal stompzinnig om maar meteen van uit te gaan dat die turk zwaar geweld heeft gebruikt
pi_8446317
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:32 schreef KumA het volgende:

[..]

Nee het domste wat je kan doen is daarop reageren met geweld.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:35:54 #162
31971 KumA
pi_8446350
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:34 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nee het domste wat je kan doen is daarop reageren met geweld.

Nee, want als die uitlokking er nooit was geweest dan hoeft er niet eens een keuze te zijn over of je dat geweld wel of niet gebruikt!
pi_8446372
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:34 schreef KumA het volgende:

[..]

ik vind iemand goed hard in z'n kraag beedpakken en zeggen dat ie z'n bek moet houden wat anders dan iemand in elkaar rossen. En gezien er nergens heeft gestaan wat er werkelijk gebeurt is, vind ik 't nogal stompzinnig om maar meteen van uit te gaan dat die turk zwaar geweld heeft gebruikt

Hou het op geweld. Niemand heeft het hier over zwaar geweld, dat kwam van de marinier af.

Maar gezien de straf die de marinier kreeg en de dit verhaal mag je denk ik er wel vanuit gaan dat de rechtbank dus schijnbaar iets gezien heeft als straf verminderend. En dat zal niet de alcohol zijn geweest.

woensdag 12 februari 2003 @ 22:37:10 #164
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446386
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:32 schreef KumA het volgende:

[..]

Hij heeft geen geweld uitgelokt, alleen zijn mening geuit in termen die jij en ik niet zomaar zouden gebruiken, daar is niks mis mee. Dat een toevallige passant daar zo furieus op reageert, is zijn keus, niet die van de marinier.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:37:14 #165
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8446389
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:30 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ik heb het over geweld gebruiken opzich. En dat deed niet alleen de marinier.

Iemand proberen dood te rijden vind ik buiten alle proportie. Het staat niet in verhouding tot een klap uitdelen. En ook dat is niet goed. Maar minder verwerpelijk.

Waar lees jij trouwens dat er klappen zijn uitgedeeld? Dat kan ik nergens vinden

pi_8446409
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:35 schreef KumA het volgende:

[..]

Nee, want als die uitlokking er nooit was geweest dan hoeft er niet eens een keuze te zijn over of je dat geweld wel of niet gebruikt!

Ja in hoeverre is de uitlokking er. Die gast zit tegen zijn maat te praten.

Maar je bent pas een echte vent als je je niet laat uitlokken. Domme mensen zijn er altijd die zullen "uitlokken" Maar het is pas triest als de rest van het land daarop ingaat met "geweld"

pi_8446438
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:37 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Iemand proberen dood te rijden vind ik buiten alle proportie. Het staat niet in verhouding tot een klap uitdelen. En ook dat is niet goed. Maar minder verwerpelijk.

Waar lees jij trouwens dat er klappen zijn uitgedeeld? Dat kan ik nergens vinden

Sorry hoor, maar zo langzamerhand kan ik alles 2 keer herhalen. Lees ff mijn andere posts.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:39:58 #168
31971 KumA
pi_8446461
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:37 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Hij heeft geen geweld uitgelokt, alleen zijn mening geuit in termen die jij en ik niet zomaar zouden gebruiken, daar is niks mis mee. Dat een toevallige passant daar zo furieus op reageert, is zijn keus, niet die van de marinier.

Dus als ik zeg maar ergens in rotterdam gaat lopen, "jongens 't is al 50 jaar geleden, we moeten opnieuw wat bommen gooien!!" dan is dat mijne vrije menings uiting en dan kan ik er van uitgaan dat er geen oud mannetje met z'n rollator mij helemaal temmus wil slaan?
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:40:32 #169
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8446477
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:38 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Maar je bent pas een echte vent als je je niet laat uitlokken. Domme mensen zijn er altijd die zullen "uitlokken" Maar het is pas triest als de rest van het land daarop ingaat met "geweld"

Nee iemand proberen dood te rijden vind ik vele malen triester. Het is heel gek maar dat vind ik erger dan iemand die een klap uitdeelt. Ligt dat nou aan mij?
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:42:26 #170
31971 KumA
pi_8446514
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:38 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

In hoevere is uitlokking?? Denk je nou echt dat ie daar rustig met z'n maat aan 't discusieren was hoe die theoretisch gezien t beste een bom in een islamiet kon plaatsen???
pi_8446534
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:40 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Nee iemand proberen dood te rijden vind ik vele malen triester. Het is heel gek maar dat vind ik erger dan iemand die een klap uitdeelt. Ligt dat nou aan mij?

Nu begin ik echt ziek van je posts te worden. Ik zeg toch godverdomme ook niet dat het minder erg is of wel dan. Doe dan ook niet alsof ik dat beweer.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:43:21 #172
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446535
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:39 schreef KumA het volgende:

[..]

Dus als ik zeg maar ergens in rotterdam gaat lopen, "jongens 't is al 50 jaar geleden, we moeten opnieuw wat bommen gooien!!" dan is dat mijne vrije menings uiting en dan kan ik er van uitgaan dat er geen oud mannetje met z'n rollator mij helemaal temmus wil slaan?

Een weldenkende bejaarde zal dit inderdaad niet doen en denken aan die tijd, hoe verschrikkelijk het was en eventueel proberen uit te leggen waarom hij vindt dat je dat soort opmerkingen beter niet kunt maken.
pi_8446548
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:42 schreef KumA het volgende:

[..]

In hoevere is uitlokking?? Denk je nou echt dat ie daar rustig met z'n maat aan 't discusieren was hoe die theoretisch gezien t beste een bom in een islamiet kon plaatsen???

Tja zo kan je alles als uitlokking zien. Vooral de woorden van een zatlap serieus nemen.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:44:40 #174
31971 KumA
pi_8446560
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:43 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Een weldenkende bejaarde zal dit inderdaad niet doen en denken aan die tijd, hoe verschrikkelijk het was en eventueel proberen uit te leggen waarom hij vindt dat je dat soort opmerkingen beter niet kunt maken.

Ik denk dat jij een heel raar beeld heb vriend, ik denk dat ik 't nog geen 5 minuten uithou!
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:46:35 #175
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446602
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:44 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Tja zo kan je alles als uitlokking zien. Vooral de woorden van een zatlap serieus nemen.

Uberhaupt je aangesproken voelen door kreten die loos over straat gegooid worden slaat eigenlijk nergens op. Ik reageer meestal pas als er iemand iets zegt als in de trend van 'meneer, mag ik u wat vragen' of als er een bekende mij bij mijn naam noemt. Maar er zijn dus mensen die op alles en iedereen denken te moeten reageren en niet in de gaten hebben dat dit meestal meer problemen geeft dan dat ze oplossen.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:47:47 #176
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446624
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:44 schreef KumA het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een heel raar beeld heb vriend, ik denk dat ik 't nog geen 5 minuten uithou!

Misschien denk ik eerst na voordat ik tot een bepaalde actie over ga?
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:48:52 #177
31971 KumA
pi_8446652
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:46 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Uberhaupt je aangesproken voelen door kreten die loos over straat gegooid worden slaat eigenlijk nergens op. Ik reageer meestal pas als er iemand iets zegt als in de trend van 'meneer, mag ik u wat vragen' of als er een bekende mij bij mijn naam noemt. Maar er zijn dus mensen die op alles en iedereen denken te moeten reageren en niet in de gaten hebben dat dit meestal meer problemen geeft dan dat ze oplossen.

er is niets over bekend maar,
jullie gaan er wel van uit dat de turk de marinier heeft af gerost, maar niet dat die marinier de leuzen richting de turk deden, dit zouden ze in tegen elkaar gezegd hebben zeker
pi_8446654
quote:

[..]

Jij bent waarschijnlijk nooit op je ras, huidskleur of geaardheid aangesproken. Ik kan je vertellen dat dit niet altijd even prettig voelt.
pi_8446655
quote:

[..]

Als ik in het cafe ben hecht in geen waarde aan de uitspraken van de mensen die daar zitten te zuipen. Want ik kan er toch niet van op aan of die gemeend zijn of niet. Ik denk dat eigenlijk niemand zich daar aan zou moeten storen.

En het is wel een beetje begrijpelijk dat mensen op 11 september een "nu even niet" moment hebben of niet dan? Ook ik zal heus wel op die dag "kut-islamieten" gezegd hebben.

pi_8446676
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:48 schreef KumA het volgende:

[..]

jullie gaan er wel van uit dat de turk de marinier heeft af gerost, maar niet dat die marinier de leuzen richting de turk deden, dit zouden ze in tegen elkaar gezegd hebben zeker

Je zou wel een paar conclusies kunnen proberen te trekken aan hand van de milde straf van de rechtbank.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:51:31 #181
31971 KumA
pi_8446712
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:50 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Je zou wel een paar conclusies kunnen proberen te trekken aan hand van de milde straf van de rechtbank.

Je zou ook conclusies kunnen trekken uit t feit dat die turk boos werd dat die marinier 't niet gewoon met z'n maar aan t overleggen was
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:53:37 #182
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446767
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:48 schreef KumA het volgende:

[..]

Er is geen 'jullie' en zoals al eerder gemeld is discussiëren zonder volledig objectief nieuwsbericht erg moeilijk en ontstaan er altijd speculaties.
Feit blijft dat er na een aantal erg loze kreten van een uit de marine afkomstige man een man van Turkse afkomst in het verkeerde keelgat zijn geschoten en deze heeft hierop gereageerd met fysiek geweld. In welke mate is onduidelijk maar dat hij hier een reactie op kon verwachten was wel duidelijk.
pi_8446773
quote:

[..]

Nee dat kun je niet - daar zal je toch eerst de motivatie voor moeten lezen. Die strafmaat kan tal van oorzaken hebben.

Toch snap ik niet waarom je zo'n grote mond opzet over een paar Marokkaanse jongeren die juichen over de aanslag, daar schreeuwden jullie moord en brand over, maar als een marinier Kankermoslims of Alle Moslims dood roept dan is dat ineens best begrijpelijk. Dat gaat er bij mij niet in .

woensdag 12 februari 2003 @ 22:55:03 #184
31971 KumA
pi_8446812
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:53 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Er is geen 'jullie' en zoals al eerder gemeld is discussiëren zonder volledig objectief nieuwsbericht erg moeilijk en ontstaan er altijd speculaties.
Feit blijft dat er na een aantal erg loze kreten van een uit de marine afkomstige man een man van Turkse afkomst in het verkeerde keelgat zijn geschoten en deze heeft hierop gereageerd met fysiek geweld. In welke mate is onduidelijk maar dat hij hier een reactie op kon verwachten was wel duidelijk.

Dat die marinier iets kon verwachten was ook duidelijk
pi_8446813
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:53 schreef eNaSnI het volgende:
maar dat hij hier een reactie op kon verwachten was wel duidelijk.
Het gaat niet om een vechtpartij - die marinier heeft zijn auto gepakt en is op hem ingereden - poging tot moord, dat is niet even gezellig een paar klapjes uitdelen.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:55:06 #186
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446814
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent waarschijnlijk nooit op je ras, huidskleur of geaardheid aangesproken. Ik kan je vertellen dat dit niet altijd even prettig voelt.

Ik weet ongeveer hoe dit voelt door mijn huisgenoot en een aantal vrienden.
pi_8446820
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:51 schreef KumA het volgende:

[..]

Je zou ook conclusies kunnen trekken uit t feit dat die turk boos werd dat die marinier 't niet gewoon met z'n maar aan t overleggen was

Ik denk dat er wel een wereld van verschil is tussen mijn en jou uitspraak.

Ik ga er vanuit dat de rechtbank heeft geprobeerd naar de waarheid te zoeken. En dus verdere getuigen gehoord heeft. En daarna verlichtende omstandigheden heeft gezien, wat precies weet ik niet zeker. Ik geef alleen mijn idee aan van waar het fout is gegaan en wat er niet had moeten gebeuren. Daarbij probeer ik alleen te concluderen wat er waarschijnlijk gebeurd is, maar ik zeg niet dat het zo is.

Jij gaat er vanuit te weten wat er gebeurd is.

pi_8446847
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:55 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Ik weet ongeveer hoe dit voelt door mijn huisgenoot en een aantal vrienden.

Dat zou je dan wel wat meer kunnen laten merken. Maar misschien is er een groot verschil door het zelf aan den lijve te ondervinden of het van horen zeggen te hebben.
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:57:17 #189
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446855
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat niet om een vechtpartij - die marinier heeft zijn auto gepakt en is op hem ingereden - poging tot moord, dat is niet even gezellig een paar klapjes uitdelen.

Als er geen reactie op loze kreten was gekomen, was er waarschijnlijk niemand omver gereden (oh ja, sinds wanneer is klapjes uitdelen gezellig )
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:57:40 #190
31971 KumA
pi_8446867
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:55 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat de rechtbank heeft geprobeerd naar de waarheid te zoeken. En dus verdere getuigen gehoord heeft. En daarna verlichtende omstandigheden heeft gezien, wat precies weet ik niet zeker. Ik geef alleen mijn idee aan van waar het fout is gegaan en wat er niet had moeten gebeuren. Daarbij probeer ik alleen te concluderen wat er waarschijnlijk gebeurd is, maar ik zeg niet dat het zo is.

Waar ga ik er nou meer van uit wat te weten dan jou??

En wat ik gewoon niet snap is dat jullie er [naar hoe 't bij mij overkomt] van uitgaan dat die turk 't zelf heeft uitgelokt.

Je gaat er van uit dat die turk gewoon had moeten weg lopen.
Maar niet dat die marinier had moeten weg lopen.

woensdag 12 februari 2003 @ 22:59:29 #191
31971 KumA
pi_8446927
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:57 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Als er geen reactie op loze kreten was gekomen, was er waarschijnlijk niemand omver gereden (oh ja, sinds wanneer is klapjes uitdelen gezellig )

Als er geen idiote actie op wat losse handjes had er niemand met 21 kapotte botjes gezeten
pi_8446942
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:55 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Daburn - jij liet in je eerste (inmiddels gewiste) post vinden dat je er blij mee was dat er op een Turk is ingereden. Dan hoef je nu toch niet allerlei omtrekkende bewegingen te gaan maken. Jij geniet er blijkbaar van als allochtonen iets overkomt.
pi_8446963
ghe ghe, lol, kutturken ook,...
-=[ Yeah Baby, Spank Me ]=-
pi_8446972
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:57 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Perfect - natuurlijk - het is de schuld van de Turkse meneer dat een stel achterlijke gladiolen met een auto op hem inrijdt om dat hij racistische kreten (sinds wanneer zijn die loos?) niet tolereert.
pi_8446975
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:57 schreef KumA het volgende:

[..]

Waar ga ik er nou meer van uit wat te weten dan jou??

En wat ik gewoon niet snap is dat jullie er [naar hoe 't bij mij overkomt] van uitgaan dat die turk 't zelf heeft uitgelokt.

Je gaat er van uit dat die turk gewoon had moeten weg lopen.
Maar niet dat die marinier had moeten weg lopen.

Ik zeg alleen dat ik denk dat die turk aan gedeeltelijk aan meegeholpen heeft dat de zaak geescaleerd is. Wat de gevolgen waren kon niemand weten. Wat de turk had moeten doen is zich niet laten provoceren door een zat lap. En de zatlap had wederom de zaak moeten laten rusten en zich niet als een komplete debiel moeten opvoeren.
pi_8446984
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Daburn - jij liet in je eerste (inmiddels gewiste) post vinden dat je er blij mee was dat er op een Turk is ingereden. Dan hoef je nu toch niet allerlei omtrekkende bewegingen te gaan maken. Jij geniet er blijkbaar van als allochtonen iets overkomt.

Ik geniet er ook van
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:01:35 #197
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8446989
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zou je dan wel wat meer kunnen laten merken. Maar misschien is er een groot verschil door het zelf aan den lijve te ondervinden of het van horen zeggen te hebben.

Waarom zou ik dat laten merken? Ik weet dat het pijn doet, veel pijn, en dat dit je hele leven beïnvloedt. Dit neemt echter niet weg dat je niet na hoeft te denken over wat de consequenties van een bepaalde actie kunnen zijn en als je je hierin alleen instinctief laat leiden, denk ik dat je in deze maatschappij niet thuis hoort.
pi_8447039
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je zo goed weet hoe ik ben en wat voor reacties met welke bedoeling ik geef, wil jij dan niet voortaan voor mij posten?

Moet ik er soms nog 100 jaar voor boeten dat ik heb gebruikt in plaats van
????

Ik heb net al gezegd wat ik eigenlijk bedoelde. Lees dat aub ff na wil je.

pi_8447054
De marine "HELEMAAL ZO GEK NOG NIET" !!
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:05:03 #200
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447093
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:00 schreef Artfull-Devlin het volgende:
ghe ghe, lol, kutturken ook,...
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:01 schreef Artfull-Devlin het volgende:

[..]

Ik geniet er ook van

quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:03 schreef Artfull-Devlin het volgende:
De marine "HELEMAAL ZO GEK NOG NIET" !!
Doe ff normaal idioot

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 12-02-2003 23:05]

pi_8447096
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:01 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat laten merken? Ik weet dat het pijn doet, veel pijn, en dat dit je hele leven beïnvloedt. Dit neemt echter niet weg dat je niet na hoeft te denken over wat de consequenties van een bepaalde actie kunnen zijn en als je je hierin alleen instinctief laat leiden, denk ik dat je in deze maatschappij niet thuis hoort.

Merkwaardig dat jij zoveel accent bij deze man legt. De actie begint bij de andere partij. Ik vind het moedig dat die Turkse man deze dwaallichten op hun racistische taal aansprak. Dan hoor je juist wel in deze maatschappij thuis. Waarom worden zaken zo vaak omgedraaid juist als er allochtonen bij betrokken zijn.
pi_8447109
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:01 schreef Artfull-Devlin het volgende:

[..]

Ik geniet er ook van

Ik geniet er niet van, maar het zou ook gelogen zijn als ik zou zeggen dat ik er van wakker lig. Ik heb het idd niet hoog van de meeste moslims, maar ze hoeven dus echt niet dood van mij.
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:06:42 #203
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447161
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:05 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ik geniet er niet van, maar het zou ook gelogen zijn als ik zou zeggen dat ik er van wakker lig. Ik heb het idd niet hoog van de meeste moslims, maar ze hoeven dus echt niet dood van mij.

Ook jij legt wel heel veel nadruk op de "fouten" van het slachtoffer.
pi_8447170
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:05 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Doe ff normaal idioot

Dit bedoel ik dus nu met snel te provoceren.
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:07:35 #205
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447187
quote:

[..]

Je zou ook een paar conclusies kunnen trekken uit het feit dat het slachtoffer niet veroordeeld is.
pi_8447197
Ow dat ze kapot moeten hoor je me niet zeggen, ik vind het alleen wel een leuk bericht om te lezen
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:08:19 #207
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447215
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:06 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus nu met snel te provoceren.

Deel ik klappen uit of vond je die opmerkingen normaal?
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:08:27 #208
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8447222
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Perfect - natuurlijk - het is de schuld van de Turkse meneer dat een stel achterlijke gladiolen met een auto op hem inrijdt om dat hij racistische kreten (sinds wanneer zijn die loos?) niet tolereert.

Mijn excuus, loos gaat misschien te ver, maar in hoeverre je je dit aantrekt ligt toch bij jezelf? Verder ga ik ervan uit dat die meneer van Turkse afkomst ook een mond en stembanden heeft gekregen en hiermee ook wat had kunne doen. Een dwarsstraat, vrij heftig misschien, maar gewoon een keer bij hem thuis uitnodigen zou waarschijnlijk het beeld waar de marinier nu mee rondloopt dusdanig kunnen beïnvloeden dat hij waarschijnlijk tegengesteld gaat denken aan de uitspraken die hij gedaan heeft.

Make love, not war

pi_8447223
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:06 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ook jij legt wel heel veel nadruk op de "fouten" van het slachtoffer.

Ja blijf er dan ook niet steeds op inhakken, dan hou ik ook op. Jij blijft voor jou kant steeds beweren dat je vind dat iedereen de marinier geen schuld geeft. Vind je het dan raar dat het hele verhaal opnieuw van start gaat?
pi_8447240
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:08 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Deel ik klappen uit of vond je die opmerkingen normaal?

Nee maar je kan er ook gewoon geen aandacht aan besteden.
pi_8447265
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:08 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ja blijf er dan ook niet steeds op inhakken, dan hou ik ook op. Jij blijft voor jou kant steeds beweren dat je vind dat iedereen de marinier geen schuld geeft. Vind je het dan raar dat het hele verhaal opnieuw van start gaat?

Een pluim voor die marinier!!
pi_8447276
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:07 schreef Artfull-Devlin het volgende:
Ow dat ze kapot moeten hoor je me niet zeggen, ik vind het alleen wel een leuk bericht om te lezen
Iedereen zo zn eigen pleziertjes. Ik spreek er niemand op aan wat ie leuk vind om te horen en wat niet. Het enige wat ik erop kan zeggen is dat ik sommige dingen liever voor mezelf hou.
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:10:50 #213
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447298
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:09 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nee maar je kan er ook gewoon geen aandacht aan besteden.

Je zou ook geen aandacht kunnen besteden aan mijn posts. Dat doe je toch ook niet?
pi_8447325
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:09 schreef Artfull-Devlin het volgende:

[..]

Lol, ik moet ook af en toe nogal erg tevechten om niet gewoonweg iedereen op de kast te jagen door de meest foute opmerkingen te geven op de meest foute momenten.
pi_8447348
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:09 schreef Artfull-Devlin het volgende:

[..]

Does effe normaal.
pi_8447362
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:05 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ging het hier om een moslim?
pi_8447399
Kijk als ie nou een boete haf gekregen zou het geweldig zijn geweest als de prins (niet claus maar die andere) ,net als bij die aldi-jongens, 'm zou betalen
pi_8447406
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Ging het hier om een moslim?

Lijkt me wel. Anders zou ik niet weten waarom hij zich aangesproken voelde.
pi_8447432
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:08 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Mijn excuus, loos gaat misschien te ver, maar in hoeverre je je dit aantrekt ligt toch bij jezelf? Verder ga ik ervan uit dat die meneer van Turkse afkomst ook een mond en stembanden heeft gekregen en hiermee ook wat had kunne doen. Een dwarsstraat, vrij heftig misschien, maar gewoon een keer bij hem thuis uitnodigen zou waarschijnlijk het beeld waar de marinier nu mee rondloopt dusdanig kunnen beïnvloeden dat hij waarschijnlijk tegengesteld gaat denken aan de uitspraken die hij gedaan heeft.

Make love, not war

Er staat nergens dat hij is gaan slaan. Het is niet onwaarschijnlijk dat hij er wat van heeft gezegd. Ik weet zeker dat als het om een Nederlander zou gaan deze zaak tot een golf van protest zou hebben geleid.
pi_8447434
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:12 schreef schatje het volgende:

[..]

Does effe normaal.

Ga er vooral op in.
pi_8447464
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:13 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Lijkt me wel. Anders zou ik niet weten waarom hij zich aangesproken voelde.

Ik zou me ook aangesproken voelen door zulke domme teksten - daar hoef je toch geen moslim voor te zijn? Lijkt me logisch dat ieder normaal denkend mens die eikels hierop zou hebben aangesproken.
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:16:54 #222
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447510
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:13 schreef Artfull-Devlin het volgende:
Kijk als ie nou een boete haf gekregen zou het geweldig zijn geweest als de prins (niet claus maar die andere) ,net als bij die aldi-jongens, 'm zou betalen
Oh btw, ik heb ff feedback over je gegeven. Flauw he?
pi_8447538
LOL wat kan iedereen toch lekker erover zeiken, wat boeit het nu dat die turk is aangereden?? Kan me er niet druk over maken, maar natuurlijk wel als het andersom was geweest. Kan d'r niks aan doen, dan had de Turk uiteraard de schuld gehad.

Turken en Marokanen en meer van dat zootje, het zal me allemaal een zorg zijn, maar vind zulke berichten wel leuk om te lezen.

Nog zoiets, zit vandaag in de bus. Staat er zo'n Turk of zo (ik zeg overal Turk tegen, zie het verschil niet) bij de bushalte in z'n eentje en er moest niemand uit, knald die bus gewoon verder, zag die man geergerd kijken joh, niet normaal. Da's keihard, eigenlijk niet goed, maar wel leuk,.....

pi_8447565
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou me ook aangesproken voelen door zulke domme teksten - daar hoef je toch geen moslim voor te zijn? Lijkt me logisch dat ieder normaal denkend mens die eikels hierop zou hebben aangesproken.

Nou vanuit gaande dat het dan geen moslim was, ik zou er nog steeds niet wakker van liggen. Zelfs niet als het een nederlander zou zijn.

Mij lijkt het helemaal niet zo logisch dat ieder normaal denkend mens hun daarop aan zou spreken. Maar voor verdere uitleg moet je maar in mijn posts kijken.

Iedereen verschilt zo van mening. Dus ik zie er niet het nut van in elkaar daarop aan te vallen.

pi_8447599
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:18 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nou vanuit gaande dat het dan geen moslim was, ik zou er nog steeds niet wakker van liggen. Zelfs niet als het een nederlander zou zijn.

Mij lijkt het helemaal niet zo logisch dat ieder normaal denkend mens hun daarop aan zou spreken. Maar voor verdere uitleg moet je maar in mijn posts kijken.

Iedereen verschilt zo van mening. Dus ik zie er niet het nut van in elkaar daarop aan te vallen.

Wil je die laatste opmerking even vasthouden voor al je posts op Fok
pi_8447622
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:17 schreef Artfull-Devlin het volgende:
LOL wat kan iedereen toch lekker erover zeiken, wat boeit het nu dat die turk is aangereden?? Kan me er niet druk over maken, maar natuurlijk wel als het andersom was geweest. Kan d'r niks aan doen, dan had de Turk uiteraard de schuld gehad.

Turken en Marokanen en meer van dat zootje, het zal me allemaal een zorg zijn, maar vind zulke berichten wel leuk om te lezen.

Nog zoiets, zit vandaag in de bus. Staat er zo'n Turk of zo (ik zeg overal Turk tegen, zie het verschil niet) bij de bushalte in z'n eentje en er moest niemand uit, knald die bus gewoon verder, zag die man geergerd kijken joh, niet normaal. Da's keihard, eigenlijk niet goed, maar wel leuk,.....

Vrijheid van meningsuiting naar mijn mening.
pi_8447657
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Wil je die laatste opmerking even vasthouden voor al je posts op Fok

Ach kom op zeg. Alsof jij wel volledig correct bezig bent.
pi_8447660
Die busman moet ook ff z'n frustratie kwijt, en jaagd lekker verder, en ook niemand die er in een volle bus wat van zegt,...
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:21:51 #229
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447678
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:19 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting naar mijn mening.

Et voila, weer een topic dat uitloopt op een partijtje allochtonen-bashen (en dan heb ik het vooral over Artfull-Devlin voor het geval daburnd88 zich aangesproken voelt)
pi_8447731
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:21 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Et voila, weer een topic dat uitloopt op een partijtje allochtonen-bashen (en dan heb ik het vooral over Artfull-Devlin voor het geval daburnd88 zich aangesproken voelt)

Oh al is een mening nog zo fout, mag hij wat mij betreft altijd geuit worden. Maar je moet niet verlangen dat iedereen het er mee eens is en er geen kritiek op geeft. Toch?
pi_8447736
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:21 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ach kom op zeg. Alsof jij wel volledig correct bezig bent.

Ik maak dan ook niet zo'n opmerking van 'we gaan elkaar niet aanvallen op een meningsverschil' - dat is de grootste dooddoener van de dag
pi_8447755
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:23 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Oh al is een mening nog zo fout, mag hij wat mij betreft altijd geuit worden. Maar je moet niet verlangen dat iedereen het er mee eens is en er geen kritiek op geeft. Toch?

Racistische taal - zoals jij daar ook een handje van hebt Daburn, wordt op Fok nou eenmaal niet getolereerd. Daarvoor ga je maar naar je Stormfrontvriendjes
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:24:53 #233
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_8447763
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:21 schreef Leonardo1504 het volgende:

Ach ja, pubertjes die als je ze een wereldkaart voorhoudt niet eens weten waar Turkije of Marokko op die kaart liggen en het verschil tussen de ene en de andere allochtoon ook niet weten.
Lekker vanachter hun veilige computertje blaten, zonder zich ergens in te verdiepen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:24:59 #234
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447765
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:23 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Jij vind toch echt dat ik beter geen kritiek kan geven op A-D. Wat is het nou? wel kritiek of geen kritiek? Of alleen als het jou uitkomt?
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:25:30 #235
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8447786
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Racistische taal - zoals jij daar ook een handje van hebt Daburn, wordt op Fok nou eenmaal niet getolereerd. Daarvoor ga je maar naar je Stormfrontvriendjes

Naar de wie???
pi_8447793
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik maak dan ook niet zo'n opmerking van 'we gaan elkaar niet aanvallen op een meningsverschil' - dat is de grootste dooddoener van de dag

Laat ook maar. Ik wou alleen aangeven dat ik begrijp dat jij andere waarden en normen hebt en dat ik het niet nodig vind jij daarop weer aan te vallen. Maar als jij het wel zo wil hebben mij best.
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:25:50 #237
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447800
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Ach ja, pubertjes die als je ze een wereldkaart voorhoudt niet eens weten waar Turkije of Marokko op die kaart liggen en het verschil tussen de ene en de andere allochtoon ook niet weten.
Lekker vanachter hun veilige computertje blaten, zonder zich ergens in te verdiepen.

Maar wel het topic om zeep. Wordt het puinruimen of einde van dit topic?
pi_8447821
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja en flikker jij gewoon ff lekker op naar je groen links forum ofzo. Klote veronderstellingen van jou dat ik een stormfront aanhanger ben.
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:27:13 #239
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_8447824
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:24 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Jij vind toch echt dat ik beter geen kritiek kan geven op A-D. Wat is het nou? wel kritiek of geen kritiek? Of alleen als het jou uitkomt?

Je leest de zin niet goed
pi_8447834
Kan wel op slot.
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:27:57 #241
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447844
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:27 schreef schatje het volgende:
Kan wel op slot.
5
pi_8447856
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:26 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ja en flikker jij gewoon ff lekker op naar je groen links forum ofzo. Klote veronderstellingen van jou dat ik een stormfront aanhanger ben.

Oh ja - dat is een hele rare conclusie als je hier in juichen uitbarst als een Turkse man half dood wordt gereden en vrijwel ieder topic op allochtonen afzeiken laat uitlopen. Heel stom van SCH inderdaad, sorry hoor
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:28:27 #243
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8447859
4
pi_8447883
Dit gaat inmiddels weer nergens over. Normaal reageren is blijkbaar teveel gevraagd.

slotje.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')