Het incident vond plaats 5 weken na de aanslag op het WTC in New York. Na een avondje stappen in Apeldoorn uitte N. samen met een collega zijn ongenoegen over de aanslag: "Alle moslims moeten dood", "kanker Islam" en "Islam bombarderen", riepen zij over straat.
Een Turkse man voelde zich beledigd door deze discriminerende leuzen en daarop volgde een vechtpartij. Toen die afgelopen leek reed N. echter ineens met hoge snelheid van achteren in op de Turk. Die liep hierbij 21 botbreuken op.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26132
Twee jaar lijkt mij erg weinig, iemand die een strafbaar feit pleegt en die bij de Marine zit krijgt toch altijd een erg zware straf en dan gewoon van een militaire rechtbank?
quote:maar er staat ex-marinier
Op woensdag 12 februari 2003 19:34 schreef BAZZA het volgende:
Twee jaar lijkt mij erg weinig, iemand die een strafbaar feit pleegt en die bij de Marine zit krijgt toch altijd een erg zware straf en dan gewoon van een militaire rechtbank?
Alleen al bewust doorrijden na een ongeluk waarbij iemand zwaargewond geraakt is vind ik een jaar cel waard.
quote:Het lijkt mij dat hij hierna uit functie is gezet..
Op woensdag 12 februari 2003 19:40 schreef Pek het volgende:
maar er staat ex-marinier
20 maanden is sowieso erg weinig ja
quote:Is dit niet juist een straf die hoger is dan gewoonlijk het geval is? Vergeet niet dat we in Nederland wonen, vier maanden voorwaardelijk is al lang volgens Nederlandse maatstaven voor poging tot moord, en deze man moet wel twintig hele maanden zitten, die zien we nooit meer terug in de maatschappij. Twintig maanden! Dat is toch zeker een heel mensen leven in Nederland!
Op woensdag 12 februari 2003 19:34 schreef BAZZA het volgende:
quote:Klinkt logisch, maar dan gaat een Krijgsraad ook niet meer op, toch?
Op woensdag 12 februari 2003 19:42 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het lijkt mij dat hij hierna uit functie is gezet..
quote:Je zit er naast. Dit is feitelijk een lage straf voor het ten laste gelegde. Zeker gezien de racistische achtergrond van het delict.
Op woensdag 12 februari 2003 19:43 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
Is dit niet juist een straf die hoger is dan gewoonlijk het geval is? Vergeet niet dat we in Nederland wonen, vier maanden voorwaardelijk is al lang volgens Nederlandse maatstaven voor poging tot moord, en deze man moet wel twintig hele maanden zitten, die zien we nooit meer terug in de maatschappij. Twintig maanden! Dat is toch zeker een heel mensen leven in Nederland!
quote:Dit slaat echt nergens op he! Wat heb die man gedaan dat ie aangereden mag worden?!
Op woensdag 12 februari 2003 19:38 schreef vosss het volgende:
Ik had hem een lintje gegeven
quote:tis een maand per gebroken botje ongeveer...
Op woensdag 12 februari 2003 19:40 schreef Pek het volgende:20 maanden is sowieso erg weinig ja
quote:Wat een bekrompen en kortzichtige reactie zeg.
Op woensdag 12 februari 2003 19:43 schreef Lucille het volgende:
En als ik zie dat voetballers 200 uur taakstraf krijgen na het doodrijden van iemand bij hoge snelheid in de stad denk ik niet dat dit laag is.
quote:Denk het wel, anders zou bijna niemand ooit voor een militaire rechtbank komen.. maar misschien kwam hij inderdaad voor een burgerrechter omdat dit onder een burgerrechter valt.... iemand een idee?
Op woensdag 12 februari 2003 19:45 schreef Pek het volgende:
Klinkt logisch, maar dan gaat een Krijgsraad ook niet meer op, toch?
quote:Dan maak je er toch 400 uur van
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wat een bekrompen en kortzichtige reactie zeg.
.
De desbetreffende voetballer had niet de intentie om de man dood te rijden.. De marinier reed opzettelijk op het slachtoffer in..
Dit is een poging tot moord..
Hoewel ik het met je eens ben dat 200 uur taakstraf geen straf is vind ik dit wel een hele boute vergelijking.
Mensen waar hebben we het over: poging tot moord, lijkt mij gewoon een kwestie van zo lang mogelijk opsluiten!! Alleen al dat het idee in zijn hoofd opkwam is al erg genoeg, dat kan toch niet in de maatschappij. Maar tegenwoordig kijken we nergens meer van op. Alleen als er een echte ramp gebeurd, waarbij heel veel mensen dood gaan, dan mag er een hoge gevangenisstraf komen, en dan is het erg. Maar een poging tot moord, daar kijken we toch niet meer van op? Er is toch niets gebeurd? Niets aan de hand!
Zo wordt echt te veel gedacht! Elke persoon die dood gaat is er 1 te veel!
quote:Als je met enorme snelheid door de stad rijd zoals de betreffende voetballer dan weet je dat het ergens mis moet gaan. Tis alleen de vraag waar en wanneer. Maar het effect is hetzelfde. Sterker nog, het effect was zelfs erger, hij reed iemand dood en een ander zwaar in de kreukels. Er zaten geen racistische motieven achter, dat was het enige verschil.
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wat een bekrompen en kortzichtige reactie zeg.
.
De desbetreffende voetballer had niet de intentie om de man dood te rijden.. De marinier reed opzettelijk op het slachtoffer in..
Dit is een poging tot moord..
Hoewel ik het met je eens ben dat 200 uur taakstraf geen straf is vind ik dit wel een hele boute vergelijking.
quote:Je verhaal klinkt plausibel maar juridisch is er toch een erg groot verschil.
Op woensdag 12 februari 2003 19:54 schreef Lucille het volgende:[..]
Als je met enorme snelheid door de stad rijd zoals de betreffende voetballer dan weet je dat het ergens mis moet gaan. Tis alleen de vraag waar en wanneer. Maar het effect is hetzelfde. Sterker nog, het effect was zelfs erger, hij reed iemand dood en een ander zwaar in de kreukels. Er zaten geen racistische motieven achter, dat was het enige verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |