abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:34:26 #1
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8442114
Ex-mariner S. N. uit Apeldoorn is vanmiddag door het Gerechtshof in Arnhem veroordeeld tot 20 maanden cel en 2 jaar rijontzegging. N. kreeg deze veroordeling omdat hij op 17 oktober 2001 in het centrum van Apeldoorn uit racistische motieven een Turkse man aanreed.

Het incident vond plaats 5 weken na de aanslag op het WTC in New York. Na een avondje stappen in Apeldoorn uitte N. samen met een collega zijn ongenoegen over de aanslag: "Alle moslims moeten dood", "kanker Islam" en "Islam bombarderen", riepen zij over straat.

Een Turkse man voelde zich beledigd door deze discriminerende leuzen en daarop volgde een vechtpartij. Toen die afgelopen leek reed N. echter ineens met hoge snelheid van achteren in op de Turk. Die liep hierbij 21 botbreuken op.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26132

Twee jaar lijkt mij erg weinig, iemand die een strafbaar feit pleegt en die bij de Marine zit krijgt toch altijd een erg zware straf en dan gewoon van een militaire rechtbank?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8442155
Wat krijg je normaal voor poging tot doodslag?
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:38:21 #3
46933 Sjimmy
Nieuw, maar onuitstaanbaar!!=)
pi_8442205
Deze marinier had waarschijnlijk connecties ofzo?!
pi_8442210
Ik had hem een lintje gegeven
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_8442225
Eigen rechter spelen

pi_8442253
Erg weinig inderdaad.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:40:40 #7
28033 Pek
je moet wat
pi_8442254
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:34 schreef BAZZA het volgende:
Twee jaar lijkt mij erg weinig, iemand die een strafbaar feit pleegt en die bij de Marine zit krijgt toch altijd een erg zware straf en dan gewoon van een militaire rechtbank?
maar er staat ex-marinier
20 maanden is sowieso erg weinig ja
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_8442273
Na een jaar staat die vent al weer buiten de poort. Het lijkt er op alsof men per sé eigenrichting wil uitlokken.

Alleen al bewust doorrijden na een ongeluk waarbij iemand zwaargewond geraakt is vind ik een jaar cel waard.

pi_8442275
het zal wel komen doordat er eerst een vechtpartij is geweest........ dan zijn ze allebij een beetje schuldig
eten!!!
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:42:37 #10
8502 BAZZA
pi_8442279
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:40 schreef Pek het volgende:

maar er staat ex-marinier
20 maanden is sowieso erg weinig ja

Het lijkt mij dat hij hierna uit functie is gezet..
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8442287
Het vergrijp is niet gepleegd als zijnde een militair, dus vandaar denk ik de burgerrechter. En als ik zie dat voetballers 200 uur taakstraf krijgen na het doodrijden van iemand bij hoge snelheid in de stad denk ik niet dat dit laag is. Althans, vergeleken met andere straffen. Van mij mogen de straffen wel hoger, ook voor andere vergrijpen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8442294
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:34 schreef BAZZA het volgende:
Is dit niet juist een straf die hoger is dan gewoonlijk het geval is? Vergeet niet dat we in Nederland wonen, vier maanden voorwaardelijk is al lang volgens Nederlandse maatstaven voor poging tot moord, en deze man moet wel twintig hele maanden zitten, die zien we nooit meer terug in de maatschappij. Twintig maanden! Dat is toch zeker een heel mensen leven in Nederland!
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:43:56 #13
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8442301
Tja, advocaat ? goed /slecht, weet niet.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:45:20 #14
28033 Pek
je moet wat
pi_8442321
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:42 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat hij hierna uit functie is gezet..

Klinkt logisch, maar dan gaat een Krijgsraad ook niet meer op, toch?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_8442329
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:43 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Is dit niet juist een straf die hoger is dan gewoonlijk het geval is? Vergeet niet dat we in Nederland wonen, vier maanden voorwaardelijk is al lang volgens Nederlandse maatstaven voor poging tot moord, en deze man moet wel twintig hele maanden zitten, die zien we nooit meer terug in de maatschappij. Twintig maanden! Dat is toch zeker een heel mensen leven in Nederland!

Je zit er naast. Dit is feitelijk een lage straf voor het ten laste gelegde. Zeker gezien de racistische achtergrond van het delict.
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:46:07 #16
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_8442338
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:38 schreef vosss het volgende:
Ik had hem een lintje gegeven
Dit slaat echt nergens op he! Wat heb die man gedaan dat ie aangereden mag worden?!
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:46:11 #17
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_8442342
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:40 schreef Pek het volgende:20 maanden is sowieso erg weinig ja
tis een maand per gebroken botje ongeveer...
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
pi_8442392
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:43 schreef Lucille het volgende:
En als ik zie dat voetballers 200 uur taakstraf krijgen na het doodrijden van iemand bij hoge snelheid in de stad denk ik niet dat dit laag is.
Wat een bekrompen en kortzichtige reactie zeg. .
De desbetreffende voetballer had niet de intentie om de man dood te rijden.. De marinier reed opzettelijk op het slachtoffer in..
Dit is een poging tot moord..
Hoewel ik het met je eens ben dat 200 uur taakstraf geen straf is vind ik dit wel een hele boute vergelijking.
-
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:49:49 #19
8502 BAZZA
pi_8442404
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:45 schreef Pek het volgende:

Klinkt logisch, maar dan gaat een Krijgsraad ook niet meer op, toch?

Denk het wel, anders zou bijna niemand ooit voor een militaire rechtbank komen.. maar misschien kwam hij inderdaad voor een burgerrechter omdat dit onder een burgerrechter valt.... iemand een idee?
pi_8442406
krijg je daar zolang voor
pi_8442418
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De desbetreffende voetballer had niet de intentie om de man dood te rijden.. De marinier reed opzettelijk op het slachtoffer in..
Hoewel ik het met je eens ben dat 200 uur taakstraf geen straf is vind ik dit wel een hele boute vergelijking.

Dan maak je er toch 400 uur van
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:50:37 #22
46933 Sjimmy
pi_8442424
Ja, maar daar krijgt hij niet z'n botten mee heel!!

Mensen waar hebben we het over: poging tot moord, lijkt mij gewoon een kwestie van zo lang mogelijk opsluiten!! Alleen al dat het idee in zijn hoofd opkwam is al erg genoeg, dat kan toch niet in de maatschappij. Maar tegenwoordig kijken we nergens meer van op. Alleen als er een echte ramp gebeurd, waarbij heel veel mensen dood gaan, dan mag er een hoge gevangenisstraf komen, en dan is het erg. Maar een poging tot moord, daar kijken we toch niet meer van op? Er is toch niets gebeurd? Niets aan de hand!

Zo wordt echt te veel gedacht! Elke persoon die dood gaat is er 1 te veel!

pi_8442502
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Als je met enorme snelheid door de stad rijd zoals de betreffende voetballer dan weet je dat het ergens mis moet gaan. Tis alleen de vraag waar en wanneer. Maar het effect is hetzelfde. Sterker nog, het effect was zelfs erger, hij reed iemand dood en een ander zwaar in de kreukels. Er zaten geen racistische motieven achter, dat was het enige verschil.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8442516
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:54 schreef Lucille het volgende:

[..]

Als je met enorme snelheid door de stad rijd zoals de betreffende voetballer dan weet je dat het ergens mis moet gaan. Tis alleen de vraag waar en wanneer. Maar het effect is hetzelfde. Sterker nog, het effect was zelfs erger, hij reed iemand dood en een ander zwaar in de kreukels. Er zaten geen racistische motieven achter, dat was het enige verschil.

Je verhaal klinkt plausibel maar juridisch is er toch een erg groot verschil.
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:54:57 #25
46933 Sjimmy
pi_8442518
hallo, waar moet dit heen?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')