Na Duitsland maken onze Eritrese vrienden er ook in Zweden weer een mooie puinhoop van. - Knip-quote:Eritrea-festival in Zweden ontaardt in chaos
STOCKHOLM - Een Eritrees cultureel festival bij de Zweedse hoofdstad Stockholm ontaardde donderdag in chaos. Zweedse media berichten dat een duizendtal demonstranten het terrein bestormden. Zij botsten met de politie, die onder meer met stenen zou zijn bekogeld.
Het festival wordt al jaren gehouden bij de hoofdstad. De organisatoren zouden in het verleden kritiek hebben gekregen omdat ze aanhangers uitnodigden van de dictatoriale regering van Eritrea. Antiregeringsbetogers kregen dit jaar toestemming om in de buurt te demonstreren, maar rukten vervolgens op naar het festivalterrein.
De politie zegt nog geen informatie te hebben over mogelijke gewonden. Wel is er materiële schade. Op beelden is te zien dat voertuigen en een tent in brand staan. De autoriteiten zagen zich genoodzaakt een snelweg in de buurt deels af te zetten, omdat vluchtende mensen de weg blokkeerden.
Het komt in Europa vaker tot aanvaringen tussen voor- en tegenstanders van het Eritrese regime, ook in Nederland. Eritrea ligt in het noordoosten van Afrika en wordt al tientallen jaren bestuurd door dictator Isaias Afewerki.
Die regering vindt het wel prima het geld wat ze hier verdienen krijgen , geven ze daar voor een deel weer uit.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik had het over de tocht naar hier![]()
Maar eigenlijk moet dat volk dan gewoon terug, vecht daar maar verder.
Regering wil zeker niet en 'wij' zitten ermee?
Ik probeer het te begrijpen..quote:
Ja ik wou een grapje maken maar ben bang dat die serieus genomen wordt.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik probeer het te begrijpen..
Stel hier in België barst de pleuris uit met de Walen en ik ga de loop op want zij slaan ons de kop in omdat Vlaming.. ik kom in..euh.. Spanje terecht want lekker weer. En dan ineens staan daar ook Walen die ook weggelopen zijn.
Ok, mijn eerste gevoel hierbij is: optyfen uit mijn nieuwe land stomme Waal![]()
Hm...
Maar goed dat je quote veilig mee overgesprongen isquote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja ik wou een grapje maken maar ben bang dat die serieus genomen wordt.
Beide groepen hebben een hoog criminaliteitscijfer, zitten het vaakst op praktijkonderwijs, hebben de meeste schooluitval van alle nationaliteiten, als je een gezonde samenleving wilt moet je niet te veel van deze mensen hebben idd.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:23 schreef Enchanter het volgende:
Eritreeërs , als er volk is waar je niks , maar ook echt helemaal niks aan hebt , dan is het dat volk wel.
Op de 2e plaats hebben we de Somaliërs
Kerel jij zit in de wajong en 'werkt' in een fucking kringloopwinkel. En ik maar een sloot belasting betalen voor uitvreters zoals jij.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Beide groepen hebben een hoog criminaliteitscijfer, zitten het vaakst op praktijkonderwijs, hebben de meeste schooluitval van alle nationaliteiten, als je een gezonde samenleving wilt moet je niet te veel van deze mensen hebben idd.
Ook in Nederland hoor.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na Duitsland maken onze Eritrese vrienden er ook in Zweden weer een mooie puinhoop van. Hoe lang gaan we als Europa nog door met het binnenhalen van deze nietsnutten en hun tribale stammenstrijd die zij vervolgens hier voortzetten? Hoe kunnen aanhangers van het regime überhaupt in Europa asiel hebben gekregen?
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)en-ontaardt-in-chaos
Verschil zit hem met name in de vluchtelingen de afgelopen jaren, dit vooral gevlucht zijn voor het regime, gebrek aan vrijheid, onderdrukking en een dienstplicht die eeuwig verlengd kan worden zonder reden en eerdere vluchtelingen die gevlucht zijn voor de oorlog met Ethiopië rond 2000 of tijdens de onafhankelijkheidsoorlog die duurde tot 1991.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na Duitsland maken onze Eritrese vrienden er ook in Zweden weer een mooie puinhoop van. Hoe lang gaan we als Europa nog door met het binnenhalen van deze nietsnutten en hun tribale stammenstrijd die zij vervolgens hier voortzetten? Hoe kunnen aanhangers van het regime überhaupt in Europa asiel hebben gekregen?
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)en-ontaardt-in-chaos
Wat is er mis met werken in een kringloopwinkel? Of, waarom staat 'werkt' tussen aanhalingstekens?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:42 schreef BoneThugss het volgende:
Kerel jij zit in de wajong en 'werkt' in een fucking kringloopwinkel. En ik maar een sloot belasting betalen voor uitvreters zoals jij.
Ach, zat deugers hier die ze hier ook nog steeds verwelkomen hoor..quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je bent "gevlucht" uit een land, en gaat vervolgens de cultuur eren die de veroorzaker is van de ellende waardoor je bent weggejaagd.
Waarom gaat het gros van Europa nog langer mee in dit soort list en bedrog praktijken?
Voor die jonge Afrikaanse gasten is dit gewoon luilekkerland. Uitkering, huurwoning, je hoeft niks te doen want voor alles staat wel weer een instantie, stichting of begeleider klaar. Resultaat is dat velen maar een beetje hangen op straat, wat doelloos rondfietsen etc. Vaak grote achterstanden in taal, opleiding, ontwikkeling dus ze aarden ook gewoon amper in een samenleving zoals de Nederlandse waarin alles gaat met regeltjes, afspraken, documenten en noem maar op.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ach, zat deugers hier die ze hier ook nog steeds verwelkomen hoor..
Want;
"Je vlucht niet voor niks hoor"...
Ja, al is dat niet in de omvang zoals je hier ziet (want Zweden).quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hebben zij ook niet jaarlijks een feest (vechtpartij) hier in NL?
Ja. En die lui die dus dat shithole ontvluchten, komen hierheen en maken hier EXACT HETZELFDE SHITHOLE VAN.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 05:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als je je afvraagt waarom het zon puinhoop in Eritrea is, dat is omdat daar nog veel meer eritreers wonen als hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |