abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:34:24 #26
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_210153620
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:03 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Bedankt voor de info. Het gaat mij om de financiele ruimte/vrijheid die ik er dan bij krijg als ik hypotheek vrij ben over een jaar of 15. Ik heb nu een rente van 2,59%. Ik zat even te kijken naar de rentes van deposito's maar dan kan ik er maar net boven zitten. Dus wel handig om even in de gaten te houden.
6 maanden tot 5 jaar vast, heb je tussen de 3,85% en de 4,30 % rente ... wel in het buitenland ( nog steeds europa )
Dus je hebt gewoon zekerheid tot 1 ton per vergunninghouder.
winter is comming!
pi_210154013
Dat zijn allemaal goede argumenten inderdaad om daar voor te gaan. Nog nooit zo in verdiept.
Maar kan ik zoiets afsluiten en dan kan je daar elk jaar geld op storten en is de rente de hele looptijd vast over begin percentage?

De enige restrictie ten opzichte van een "normale" spaarrekening is dat het bedrag wat er op staat vast staat tot het eind van de looptijd?
Dan heb je aan het eind van de looptijd inderdaad nog de keuze wat je er mee doet. Of aflossen of andere dingen die mogelijk dan spelen.

En het telt wel gewoon mee voor je spaarvermogen in box 3 neem ik aan? dus dat zou dan een rekening mee moeten houden met de looptijd en het totaal bedrag.
pi_210154204
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 09:29 schreef Stansfield het volgende:
De enige restrictie ten opzichte van een "normale" spaarrekening is dat het bedrag wat er op staat vast staat tot het eind van de looptijd?
Ik heb een spaarrekening bij Open Bank tegen 2,75%. Als je die stopt, krijg je de "gewone" rente over de afgelopen periode.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')