*Boks* buormanquote:
Jirpelquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:52 schreef PoesInDoos het volgende:
De poll die je wist die zou komen;
[poll=5930]
irpelquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:52 schreef PoesInDoos het volgende:
De poll die je wist die zou komen;
[poll=5930]
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:17 schreef Regilio_ het volgende:
TR geplaatst, dit topic hoort in het subforum Kaaskoppen in het buitenland.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:17 schreef Regilio_ het volgende:
Oh boy nee idd. Al praten ze in Joure ook ales behalve 'echt' Fries.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bijna 10 jaar van m'n jeugd in gemeente het Bildt gewoond, niet de beste plek om Frysk te leren
Inderdaad. Baggerweer. Figuurlijk en letterlijk vrees ik.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Nope. Ze treffen het niet met het weer. 🌧
Gaaf! Eigenlijk wil ik er ook nog wel eens heen, gewoon om het meegemaakt te hebben. ik snap de ballen van de spelregels.quote:
spelregels waarvan? Kaatsen?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:09 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Gaaf! Eigenlijk wil ik er ook nog wel eens heen, gewoon om het meegemaakt te hebben. ik snap de ballen van de spelregels.
Oh, ik dacht dat jouw "ik" reactie een reactie was op mijn vraag wie er naar de PC zou gaan. Blijkbaar niet, excuus.quote:
Geeft nietquote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:22 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat jouw "ik" reactie een reactie was op mijn vraag wie er naar de PC zou gaan. Blijkbaar niet, excuus.
En volgens kenners (dat ben ik dus niet) een mooi orgel.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 15:39 schreef Donna het volgende:
Franeker heeft best een gezellig centrum.
Gelukkig wel zeg.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:17 schreef Bargehassus het volgende:
Ik weet dat plaatsnamen in het Fries soms wat voor verwarring kunnen zorgen maar Harlingen en Franeker zijn toch echt twee verschillende steden...
ja je kunt wat dat betreft beter in de dorpen zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh boy nee idd. Al praten ze in Joure ook ales behalve 'echt' Fries.
Van vriendinnen in de Randstad krijg ik ook altijd te horen dat ik zo (snel) tevreden ben. Het is dus gewoon een Fries ding, haha!quote:
ik ben zeker patriottisch! Myn hart hat de foarm fan in pompeblêd.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:38 schreef PoesInDoos het volgende:
Zijn jullie ook patriottisch?
Het slaat nergens op natuurlijk, maar ik ben wel echt héél blij een Friezin te zijn, het maakt me trots
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:39 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik noem mijn zoon een landverrader, die weigert pertinent Frysk te sprekenHij zegt vervolgens dat ik 'normaal' moet praten.
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:41 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik ben zeker patriottisch! Myn hart hat de foarm fan in pompeblêd.Als het even kan - praat ik Frysk
Ja, absoluut!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:38 schreef PoesInDoos het volgende:
Het slaat nergens op natuurlijk, maar ik ben wel echt héél blij een Friezin te zijn, het maakt me trots
quote:donderdag 3 augustus 2023 11:39 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik noem mijn zoon een landverrader, die weigert pertinent Frysk te sprekenHij zegt vervolgens dat ik 'normaal' moet praten.
haha ja of een klein pompelblêdquote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:41 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]!!
Ik zou nog wel een Fryske flag als tattoo willen
Ja tot z'n 4e.. daarna heeft school het verpestquote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:50 schreef Apotheose het volgende:
[..]wel ooit Fries gesproken? Misschien draait ie later wel bij
[..]
haha ja of een klein pompelblêd
Haha ik doe dat ook inderdaad.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja tot z'n 4e.. daarna heeft school het verpestOp de kinderopvang spraken ze ook gewoon Fries met hem.
Hier blijft het bij heit, mem, pake, beppe, poeskes en ik hâld fan dy. Verder moet hij er niets van hebben
@:Donna ik verbeter mensen (vooral juffen) ook altijd als ze mij mama noemen. Gruwel!
Heb ik ook!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:38 schreef PoesInDoos het volgende:
Grappig, mijn buren zijn beide 100% Fries maar spreken Nederlands met elkaar. Dat hebben ze ooit 100 jaar geleden gedaan op hun eerste date en altijd blijven doenquote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb ik ook!
Hollanders vragen vaak "Spreken jullie (mijn vrouw en ik) ook Fries met elkaar?" Dat vinden we altijd een vreemde vraag, natuurlijk doen we dat en zijn er trots op ook!
Same here met m'n ex. Hij praat zelfs Fries met mijn familie ook. Alleen het lukt ons samen niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:31 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Grappig, mijn buren zijn beide 100% Fries maar spreken Nederlands met elkaar. Dat hebben ze ooit 100 jaar geleden gedaan op hun eerste date en altijd blijven doen
ja daarom vraag ik bij een kennismaking ook of ze Fries kunnen. Of begin gewoon in het Fries en dan merk je het wel. 😉quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:31 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Grappig, mijn buren zijn beide 100% Fries maar spreken Nederlands met elkaar. Dat hebben ze ooit 100 jaar geleden gedaan op hun eerste date en altijd blijven doen
Ook nog de éénnaleukste die hier woont!quote:
Wut. Is Rinus leuker?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:04 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ook nog de éénnaleukste die hier woont!
quote:
Kleine moeite hoor! Ben toch mod van beide subfora.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:17 schreef Regilio_ het volgende:
Daar ben ik geboren en heb er de eerste19 jaar van mijn leven gewoond!quote:
Waarom ben je weggegaan?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:51 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Daar ben ik geboren en heb er de eerste19 jaar van mijn leven gewoond!
Verstandigquote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:48 schreef Bargehassus het volgende:
Werk. Ik ging solliciteren en kreeg veel reacties in de trant van: U bent een van de 300 sollicitanten.(Jaja, andere tijden). Viavia ben ik toen aan een baan in Utrecht gekomen. En dagelijks op en neer van Friesland naar Utrecht vond ik ook niet zo'n goed idee. Dus verhuisd.
Yep, mijn oudste zus woont er nog (als enige van ons gezin). Mijn moeder en mijn broer wonen nog wel in Friesland maar niet meer in Drachten (er wel vlakbij overigens)quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:50 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
VerstandigHeb je nog wel familie in Drachten wonen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |