We zijn ook een beursgenoteerde club he, dus je moet winst maken. Er is echt nog wel geld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou dat?
Jaren moeten horen hoe het geld tegen de plinten omhoog klotst. Nu missen ze één keer de CL en dan is opeens alles op...
Ja, beursgenoteerde club, maar meer beetje fun/fan-aandeel toch i.p.v. dat je allerlei activistische beleggingsfondsen erbij hebt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We zijn ook een beursgenoteerde club he, dus je moet winst maken. Er is echt nog wel geld.
Zou best kunnen, ik ben in ieder geval nooit in de verleiding gekomen om een aandeel Ajax te kopen. Maar feit is wel dat je als beursgenoteerd bedrijf normaal gesproken groei en winst moeten laten zien om de aandeelhouders gelukkig te houden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, beursgenoteerde club, maar meer beetje fun/fan-aandeel toch i.p.v. dat je allerlei activistische beleggingsfondsen erbij hebt?
Tja, geen idee waar het dan gebleven is. Maar die 100 miljoen van vorig jaar gaan we niet meer halen qua investeringen dat is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou dat?
Jaren moeten horen hoe het geld tegen de plinten omhoog klotst. Nu missen ze één keer de CL en dan is opeens alles op...
Met die aandelen gebeurt qua handel inderdaad weinig. Ten tijde van de beursgang was het natuurlijk een goed middel om veel cash te genereren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zou best kunnen, ik ben in ieder geval nooit in de verleiding gekomen om een aandeel Ajax te kopen. Maar feit is wel dat je als beursgenoteerd bedrijf normaal gesproken groei en winst moeten laten zien om de aandeelhouders gelukkig te houden.
Er is ook maar 30% van Ajax op de beurs en is naar mijn weten nog nooit dividend uitbetaald maar dat weet ik niet zeker, het is inderdaad meer een fun aandeel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, beursgenoteerde club, maar meer beetje fun/fan-aandeel toch i.p.v. dat je allerlei activistische beleggingsfondsen erbij hebt?
Maar zonder investeringen is de kans enorm groot dat je volgend jaar weer CL misloopt. Een beetje risico moet je wel durven nemen. Ik vind ze wel erg voorzichtig momenteel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is ook maar 30% van Ajax op de beurs en is naar mijn weten nog nooit dividend uitbetaald maar dat weet ik niet zeker, het is inderdaad meer een fun aandeel.
Bij de halfjaarcijfers 22/23 was de winst na belasting nog 70 miljoen dus ik denk ook niet dat het geld op is maar het is natuurlijk wel zo dat je door missen van CL een begrotingsgat hebt van 30-50 miljoen komend seizoen.
Dan is het aan directie of ze dat direct geheel of gedeeltelijk willen aanvullen met transferopbrengsten en/of de reserves aanspreken.
Eens, en dat is wat er altijd zal schuren tussen de bestuurskamer en op het veld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar zonder investeringen is de kans enorm groot dat je volgend jaar weer CL misloopt. Een beetje risico moet je wel durven nemen. Ik vind ze wel erg voorzichtig momenteel.
Helemaal eens, mede omdat CL vanaf 24 veel meer op gaat leveren is het zaak kampioen te worden of iig 2e, dus ik had ook vol voor een nieuwe kampioensploeg gegaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar zonder investeringen is de kans enorm groot dat je volgend jaar weer CL misloopt. Een beetje risico moet je wel durven nemen. Ik vind ze wel erg voorzichtig momenteel.
Het hoeft niet eens vol, je hoeft echt geen 100 miljoen zoals vorig jaar te investeren om een Eredivisie ploeg te creëren die minimaal 2de kan worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helemaal eens, mede omdat CL vanaf 24 veel meer op gaat leveren is het zaak kampioen te worden of iig 2e, dus ik had ook vol voor een nieuwe kampioensploeg gegaan.
Of ze komen er nu achter dat nog een jaar geen CL terwijl je daar wel op begroot en je salarishuis erop is ingericht pas echt desastreus is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helemaal eens, mede omdat CL vanaf 24 veel meer op gaat leveren is het zaak kampioen te worden of iig 2e, dus ik had ook vol voor een nieuwe kampioensploeg gegaan.
Nou ja misschien is het financieel gezien wel akkoord maar wil de speler zelf nog niet - iets waar Mislintat wel naar hintte.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het hoeft niet eens vol, je hoeft echt geen 100 miljoen zoals vorig jaar te investeren om een Eredivisie ploeg te creëren die minimaal 2de kan worden.
Vraag mij echt af of zo'n Susan Lenderink die alleen 16 jaar ervaring heeft bij de Bijenkorf dit wel snapt.
Maar dan klinkt het inderdaad alsof ze op 1 paard gokken, hoe lang wil je op zo'n speler wachten?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja misschien is het financieel gezien wel akkoord maar wil de speler zelf nog niet - iets waar Mislintat wel naar hintte.
Probleem is alleen dat Ajax niet veel tijd heeft en dus of zal moeten doorschakelen of zal moeten gokken. En een gok die verkeerd uitvalt nu kan heel erg duur uitpakken als je CL misloopt.
Waarom haken die af dan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:16 schreef Simmertje het volgende:
Schijnbaar haken een aantal clubs af voor Sutalo. Dus wie weet worden we deze week nog verrast.
Geen idee, twitter geruchten dus neem het met een korreltje zout:quote:
Duivels dilemma ook, als je nu keihard doorgaat op de koers van vorig jaar dan speel je poker met alles wat in de laatste jaren is opgebouwd. Lijkt me terecht dat ze dat niet doen. Van de andere kant is nietsdoen en derde worden geen optie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het hoeft niet eens vol, je hoeft echt geen 100 miljoen zoals vorig jaar te investeren om een Eredivisie ploeg te creëren die minimaal 2de kan worden.
Vraag mij echt af of zo'n Susan Lenderink die alleen 16 jaar ervaring heeft bij de Bijenkorf dit wel snapt.
Dit dus, er zijn maar weinig Ajacieden die er vanuit gaan dat we een rol van betekenis gaan spelen in de EL dit seizoen. Het is een tussenjaar, een nieuwe start waarbij top 2 gewoon (zakelijk gezien) een goed resultaat is. Uiteraard wil je kampioen worden, maar belangrijkste is dat we volgend jaar zomer weer het budget en de aantrekkingskracht van CL voetbal hebben.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:26 schreef manny het volgende:
[..]
Duivels dilemma ook, als je nu keihard doorgaat op de koers van vorig jaar dan speel je poker met alles wat in de laatste jaren is opgebouwd. Lijkt me terecht dat ze dat niet doen. Van de andere kant is nietsdoen en derde worden geen optie.
Maar, de ploeg hoeft niet meteen CL waardig te zijn. De ploeg moet 1e kunnen worden in Nederland, en de weg omhoog inslaan richting CL. Dat is nogal een verschil.
iedereen lekker naar Turkijequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Dan vermoed ik dat Rulli ook snel weg is.
Met Kudus en Alvarez ook nog weg en mogelijk Klaasen, houd je echt een totaal kutelftal over. En een elftal dat ook niet aantrekkelijker wordt voor versterkingen
Berghuis ?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Met Kudus en Alvarez ook nog weg en mogelijk Klaasen, houd je echt een totaal kutelftal over. En een elftal dat ook niet aantrekkelijker wordt voor versterkingen.
Turkse Romano meldt dat ie eerdaags bij Besiktas zou tekenen. Nu nog een gerucht (vandaar vraagteken) maar trending am Twitterquote:
Klinkt betrouwbaarquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Turkse Romano meldt dat ie eerdaags bij Besiktas zou tekenen. Nu nog een gerucht (vandaar vraagteken) maar trending am Twitter
Als er goede eigen jeugd klaarstaat is dat ook een kans. De tijd is rijp voor een fluwelen revolutiequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Berghuis naar Besiktas?
Met Kudus en Alvarez ook nog weg en mogelijk Klaasen, houd je echt een totaal kutelftal over. En een elftal dat ook niet aantrekkelijker wordt voor versterkingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |