abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8441170
Kan iemand me uitleggen waarom je op een zeer warme dag na het douchen (of dat nou met warm of koud water is) als een gek gaat zweten; veel erger dan voor het douchen ?
Ik heb het klok en klepel gevoel maar wil het precies weten.
zonnig Brasil
pi_8441235
Stres.
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_8441257
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:42 schreef qwerty_x het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom je op een zeer warme dag na het douchen (of dat nou met warm of koud water is) als een gek gaat zweten; veel erger dan voor het douchen ?
mijn redenering zou zijn dat door het water je huidcellen iets open gaan staan --> meer zweet maar goed, ik ben een econoom en geen bioloog
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_8441264
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:47 schreef MasterDisaster het volgende:
Stres.
Ik ben op zoek naar een physische reden
...als je ut niet erg vindt
zonnig Brasil
pi_8441274
Als het warm is en je gaat onder een koude douche, dan zullen je porien zich sluiten. Hierdoor kan je huid minder goed ademen en zul je zodra je onder de douche vandaan komt veel meer gaan zweten, omdat je die koeling nodig hebt.

Als je onder een warme douche gaat, dan zullen je porien open gaan staan, meer koeling/ventilatie en dus minder zweten als je onder de docuhe vandaan komt.

Een koude douche met warm weer heeft dus juist een averechts effect.

woensdag 12 februari 2003 @ 18:49:36 #6
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_8441280
Omdat na het douchen de doucheruimte meer waterdamp bevat en je dus zelf moeilijker verdampt. Je zweet an-sich mischien niet eens meer dan voor het douchen.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  woensdag 12 februari 2003 @ 18:49:40 #7
44314 syracuse
write erase and reload !!
pi_8441282
quote:
De fysiologische processen verschillen per menselijk lichaam. De hoeveel transpiratievocht welke wordt gevormd verschilt per persoon ongeacht de omstandigheden.

Er is geen geen verklaring voor jouw "probleem"

who | grep -i blonde | talk; cd ~; wine; talk; touch; unzip; touch; strip; gasp; finger; gasp; mount; fsck; more; yes; gasp; unmount; make clean; sleep
pi_8441301
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:49 schreef BushRanger het volgende:
......
Dank !
Maar ik heb het dus ook met warme douches ....
zonnig Brasil
  woensdag 12 februari 2003 @ 18:51:20 #9
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_8441308
quote:

Je porien open gaan staan, meer koeling/ventilatie en dus minder zweten als je onder de docuhe vandaan komt.

Wat een slap gelul.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_8441331
quote:
Waarom lees ik vandaag nu al 4 topics over zweten hier?
Of heb ik een grap misgelopen ?
  woensdag 12 februari 2003 @ 18:53:31 #11
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_8441341
quote:
Als het warm is en je gaat onder een koude douche, dan zullen je porien zich sluiten. Hierdoor kan je huid minder goed ademen en zul je zodra je onder de douche vandaan komt veel meer gaan zweten, omdat je die koeling nodig hebt.

Als je onder een warme douche gaat, dan zullen je porien open gaan staan, meer koeling/ventilatie en dus minder zweten als je onder de docuhe vandaan komt.

Een koude douche met warm weer heeft dus juist een averechts effect.

I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_8441348
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:49 schreef syracuse het volgende:

[..]

De fysiologische processen verschillen per menselijk lichaam. De hoeveel transpiratievocht welke wordt gevormd verschilt per persoon ongeacht de omstandigheden.

Er is geen geen verklaring voor jouw "probleem"

geloof me, iedereen om me heen heeft dit "probleem" , dus er moet toch een reden voor zijn.
zonnig Brasil
pi_8441367
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:52 schreef flaxe het volgende:

[..]

Waarom lees ik vandaag nu al 4 topics over zweten hier?
Of heb ik een grap misgelopen ?

ik weet van nix; dit is in ieder geval serieus bedoeld
zonnig Brasil
pi_8441436
Je moet een loempia eten!
pi_8441494
Puberzweet ????...........hormoontjes op de hobbel

Zonder gekheid.........weet het echt niet.

pi_8441512
[quote]Op woensdag 12 februari 2003 19:02 schreef Jominro het volgende:

/quote]

die tijd ligt alweer zeer geruime tijd achter me

zonnig Brasil
pi_8441528
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:02 schreef Jominro het volgende:

Zonder gekheid.........weet het echt niet.

dat staat ook in die andere van vandaag
046
Dank aan Yeahinho
  donderdag 13 februari 2003 @ 00:57:25 #18
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_8449300
Nou zal ik eens een poging wagen:

als het warm is, verhoogt de lichaamstemperatuur. De enige manier om af te koelen, is via de huid (d.m.v. transpiratie). Als je dus een warme douche neemt, kan je lichaam die warmte niet meer afvoeren en daardoor krijg je het warm en begin je als een gek te zweten. Ik ken het, omdat ik er zelf eigenlijk altijd last van heb, vooral in de zomer Heb je je net gedouched, kun je beter blijven staan om de rest van het zweet af te spoelen. Waar-de-loos!

Death is only a heartbeat away and it's breathe makes the hairs in the back of your neck rise like hell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')