quote:mijn redenering zou zijn dat door het water je huidcellen iets open gaan staan --> meer zweet
Op woensdag 12 februari 2003 18:42 schreef qwerty_x het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom je op een zeer warme dag na het douchen (of dat nou met warm of koud water is) als een gek gaat zweten; veel erger dan voor het douchen ?
Ik heb het klok en klepel gevoel maar wil het precies weten.
quote:Ik ben op zoek naar een physische reden
Op woensdag 12 februari 2003 18:47 schreef MasterDisaster het volgende:
Stres.
Als je onder een warme douche gaat, dan zullen je porien open gaan staan, meer koeling/ventilatie en dus minder zweten als je onder de docuhe vandaan komt.
Een koude douche met warm weer heeft dus juist een averechts effect.
quote:De fysiologische processen verschillen per menselijk lichaam. De hoeveel transpiratievocht welke wordt gevormd verschilt per persoon ongeacht de omstandigheden.
Kan iemand me uitleggen waarom je op een zeer warme dag na het douchen (of dat nou met warm of koud water is) als een gek gaat zweten; veel erger dan voor het douchen ?
Er is geen geen verklaring voor jouw "probleem"
quote:Dank !
Op woensdag 12 februari 2003 18:49 schreef BushRanger het volgende:
......
quote:Wat een slap gelul.
Op woensdag 12 februari 2003 18:49 schreef BushRanger het volgende:Je porien open gaan staan, meer koeling/ventilatie en dus minder zweten als je onder de docuhe vandaan komt.
quote:Waarom lees ik vandaag nu al 4 topics over zweten hier?
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:49 schreef BushRanger het volgende:
Als het warm is en je gaat onder een koude douche, dan zullen je porien zich sluiten. Hierdoor kan je huid minder goed ademen en zul je zodra je onder de douche vandaan komt veel meer gaan zweten, omdat je die koeling nodig hebt.Als je onder een warme douche gaat, dan zullen je porien open gaan staan, meer koeling/ventilatie en dus minder zweten als je onder de docuhe vandaan komt.
Een koude douche met warm weer heeft dus juist een averechts effect.
quote:geloof me, iedereen om me heen heeft dit "probleem" , dus er moet toch een reden voor zijn.
Op woensdag 12 februari 2003 18:49 schreef syracuse het volgende:[..]
De fysiologische processen verschillen per menselijk lichaam. De hoeveel transpiratievocht welke wordt gevormd verschilt per persoon ongeacht de omstandigheden.
Er is geen geen verklaring voor jouw "probleem"
quote:ik weet van nix; dit is in ieder geval serieus bedoeld
Op woensdag 12 februari 2003 18:52 schreef flaxe het volgende:[..]
Waarom lees ik vandaag nu al 4 topics over zweten hier?
Of heb ik een grap misgelopen ?
/quote]
die tijd ligt alweer zeer geruime tijd achter me
als het warm is, verhoogt de lichaamstemperatuur. De enige manier om af te koelen, is via de huid (d.m.v. transpiratie). Als je dus een warme douche neemt, kan je lichaam die warmte niet meer afvoeren en daardoor krijg je het warm en begin je als een gek te zweten. Ik ken het, omdat ik er zelf eigenlijk altijd last van heb, vooral in de zomer Heb je je net gedouched, kun je beter blijven staan om de rest van het zweet af te spoelen. Waar-de-loos!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |