Op maandag 31 juli 2023 10:41 schreef Dagoduck het volgende:[..]
Geen verkeerd plan.
[..]
*Noordhollandsch Kanaal
[..]
De op legendarische schaal door Rijkswaterstaat verwaarloosde vuurtoren. De hoogste dichte gietijzeren vuurtoren ter wereld! Je kunt gewoon naast de vuurtoren parkeren in de berm, het toegangsweggetje of bij de manege.
Als je toch in Huisduinen was had je ook een mooie wandeling van een driekwartier over het strand en door de Grafelijkheidsduinen kunnen maken.
[
afbeelding ]
[..]
Tja, wat is saai. Er gebeurt van alles, onlangs nog vier dagen Sail/Marine Dagen gehad. Qua uitstraling kan het uiteraard beter, maar daar wordt al 15+ jaar aan gewerkt en dat werpt zijn vruchten af.
[
afbeelding ][
afbeelding ][
afbeelding ]
[..]
Ja, niet zo gek, Den Haag is een meer dan 10x zo'n grote stad. Veel mensen zijn het met mij oneens maar ik vind het station een mooi gebouw dat past bij Den Helder. De gevel loopt in een punt als de boeg van een schip, het dak golft als de zee, de klokkentoren is een herkenningspunt als een mast van een schip en dan zijn er nog de ronde ramen in het dak als patrijspoorten.
[
afbeelding ]
[..]
Doodeng natuurlijk: interactie op wegen die bedoeld zijn voor plaatselijk verkeer.
[..]
Rare argumentatie.
Geen idee of dit zo is maar mijn hypothese zou zijn dat mensen het hier niet breed hebben en kiezen voor een pakket met weinig lessen en dan afrijden. Kan mij zo voorstellen dat het slaginspercentage daarbij lager is.
[..]
Je hebt amper wat gezien van de stad of er gedaan dus ik hecht niet zoveel waarde aan je oordeel. Ga de volgende keer eens naar Willemsoord voor wat maritieme historie. Hou je van kunst, kijk eens of je een rondleiding kan doen op De Nollen, het kunstproject van Rudi van de Wint. Hou je van rust en Japan, bezoek Hortus Overzee met de grootste Japanse tuin van Nederland. Of lees een boek in de beste bibliotheek van Nederland (2017) en van de wereld! (2018).
[
afbeelding ]
Al met al denk ik dat je je in Den Helder zeker wel een dag of wat kunt vermaken, afhankelijk van wat je leuk vindt. Het is misschien niet de aantrekkelijkste stad om te bezoeken maar wonen is hier prima, en relatief gezien goedkoop. Je hebt vrijwel alle voorzieningen maar niet de drukte (behalve dan van het Texelverkeer op vakantievrijdagen

).
Of, om Mark van Wonderen te quoten, "Ga dus snel naar Den Helder voordat de stad onherstelbaar is verbeterd, je zult er geen spijt van hebben.".
[
twitter ]