abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 29 juli 2023 @ 21:20:35 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210087550
100729_49243_contentleader-voetbalmanager.jpg

Welkom bij de FOK! Voetbalmanager seizoen 2023/2024. Dit jaar zijn we er weer vanaf de eerste speelronde in de Eredivisie bij, dus we volgen gewoon het hele seizoen. Nieuw dit jaar zijn de spelers van Almere City FC, aangezien zij voor het eerst gepromoveerd zijn en dus debuteren in de Eredivisie.

Vanaf vrijdag 11 augustus 2023 gaat de eerste speelronde in de Eredivisie 2023/2024 van start. Tot en met 31 augustus is de transfermarkt echter nog open, dus er kan nog een en ander wijzigen in de diverse selecties. Voor het verloop van het spel maakt dat niet uit: de spelers die zijn vertrokken uit de Eredivisie zullen op inactief worden gezet (een rood kleurtje in Teammanagement) en ook zullen er nieuwe spelers toegevoegd worden.

Als je de vertrokken spelers in je team hebt, halen ze geen punten meer maar je team wordt ook niet ongeldig. Je kunt ze gewoon verkopen tegen de waarde die de speler dan heeft, minus enkele transferkosten. Deze bedragen 8%. Tot de eerste ronde vastgezet wordt, op vrijdag 11 augustus 2023 om 18:59 uur, worden geen transferkosten berekend. Op dit moment staan er tien ronden in de manager, aangezien er van de rest van het seizoen nog geen speeldata bekend zijn.

Net als de vorige jaren zullen de prijzen van de spelers schommelen afhankelijk van hun prestaties. Net als vorig jaar is het budget 9.000.000 euro en krijg je 6.250 euro per behaald punt.

LET OP! Voor de komende managerronde Speelronde 1/2 kun je je voetbalteam weer aanpassen. De wisselperiode sluit op vrijdag 11 augustus 2023 om 18:59 uur. De ronde loopt tot en met zondag 20 augustus 2023 om 23:59 uur. Dat betekent dus dat je hetzelfde team in de Voetbalmanager houdt over twee KNVB-speelronden in de Eredivisie.

Kijk verder bij de Speluitleg wat de regels zijn, en bij de Puntentelling kun je vinden wat je spelers opleveren voor iedere actie in het echt. Er worden per managerronde twee KNVB-speelronden aangehouden, dat betekent grofweg twee weekenden.

Kan je niet wachten om aan de FOK! Voetbalmanager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! Je moet wel geregistreerd zijn op FOK!

Tot slot willen we je komende weken veel succes wensen. En uiteraard ook veel plezier met de Voetbalmanager 2023/2024 van FOK!

Voor vragen en opmerkingen kun je ons zo bereiken: stuur een PM aan FOKmanagers (zonder uitroepteken), een e-mail aan fokmanagers[at]fok.nl (geen uitroepteken gebruiken) of zet een forumpost in het speciale FOK! Voetbalmanager 2023/2024-topic.
Goede suggesties zijn ook welkom.

w/ w/

De spelers van Almere hebben nog geen icoontje, we wachten nog op de bekendmaking van hun thuisshirt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pino112 op 29-07-2023 22:23:53 ]
pi_210087563
Jaaa we worden gek _O_

Lekker gewerkt :)
pi_210087688
Goden!
U MAD?
pi_210088122
Logo Almere City werkt nog niet :)
U MAD?
  zaterdag 29 juli 2023 @ 22:30:56 #5
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_210088490
Ik ga dit jaar ook maar eens voor het eerst meedoen :)
pi_210088513
Daar gaan we weer voor een jaar speelplezier! Dank aan de voorbereiders. _O_

Nu zoeken naar de foutjes oftewel koopjes. :Y)
pi_210095562
Stengs zit er nog niet in :lijstje:
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
  Redactie Sport / Supervogel zondag 30 juli 2023 @ 18:32:00 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210098111
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 15:46 schreef stpn het volgende:
Stengs zit er nog niet in :lijstje:
Nu wel, was iets mis gegaan met importeren.
pi_210100483
Henk Veerman is naar de Keuken Kampioen Divisie gegaan en Jorrit Smeets is vertrokken bij Almere.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 30 juli 2023 @ 21:46:36 #10
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_210100523
Topshow. Ik doe weer mee.
pi_210102683
Ik mis bij PSV op het middenveld Isaac Babadi. Jeugdexponent, komt van jong af.
U MAD?
pi_210113863
Bij Volendam: Ezechiel Fiemawhle, aanvaller.

Henk Veerman is verhuurd aan Ado, dus die kan eruit.

[ Bericht 43% gewijzigd door stpn op 01-08-2023 04:16:32 (toevoeging Veerman) ]
Why?
pi_210161676
@Pino112 in het vorige topic werd er gevraagd hoe men meer mensen naar de manager zou kunnen krijgen.
Het lijkt nu alweer heel snel dood aan het bloeden.

Meerdere keren de post dat de manager is updaten/naar boven krijgen zodat mensen die weer zien zal aanzienlijk helpen. Ik zou de spelers even updaten, volgende week begint het feest. En het zijn er maar een paar.

De link wijst nog steeds naar 2022-2023, dit zou toch direct aangepast moeten worden.

Er zijn nog maar 51 aanmeldingen, waarvan 28 daadwerkelijk een team op hebben gesteld. Met wat meer promotie en makkelijker toegang (via de manager link) kan het vast nog wel wat oplopen.

En reminders naar mensen dat ze hun team moeten samenstellen voor volgende week.
Why?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:29:48 #14
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_210162817
51 maar? Tering :{
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_210163126
Ja, naast goede bedoelingen is er ook wat actie nodig :)

Elke dag de nieuwspost omhoog werken, paar spelers bijwerken en eventueel reminders naar de mensen die nog geen team hebben samengesteld. Let's go! ^O^
Why?
pi_210167635
SCHRIJF JE NU IN
  Redactie Sport zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:33:27 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210168212
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 19:13 schreef stpn het volgende:
De link wijst nog steeds naar 2022-2023, dit zou toch direct aangepast moeten worden.
Dit ligt volgens mij bij een andere partij, dat maakt het lastig. Probleem is vooral dat er voor de voetbalmanager veel meer alternatieven zijn, denk ik. 2 weken van te voren open is best ruim. Wat volgend jaar wel handig is, is om op 1 juli alvast een pagina te hebben, maar op 1 juli de spelers erin zetten zal vooral voor meer scheve prijzen zorgen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:50:27 #18
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_210169031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 19:13 schreef stpn het volgende:
@:Pino112 in het vorige topic werd er gevraagd hoe men meer mensen naar de manager zou kunnen krijgen.
Het lijkt nu alweer heel snel dood aan het bloeden.

Meerdere keren de post dat de manager is updaten/naar boven krijgen zodat mensen die weer zien zal aanzienlijk helpen. Ik zou de spelers even updaten, volgende week begint het feest. En het zijn er maar een paar.

Er zijn nog maar 51 aanmeldingen, waarvan 28 daadwerkelijk een team op hebben gesteld. Met wat meer promotie en makkelijker toegang (via de manager link) kan het vast nog wel wat oplopen.

En reminders naar mensen dat ze hun team moeten samenstellen voor volgende week.
Ik moet nog een team maken. Mijn eigen sub leauge is met 5 en die doen sowieso mee.

Toppers van weleer zijn altijd op het laatste moment.

Wellicht aankondigen, als dat nog niet ie gedaan, op de frontpage, en prominent zichtbaar laten.

Weinig mensen is minder leuk, maar het blijft echt een ontzettend leuk en uitdagende manager, vind ik. Hopelijk volgen er snel meer.

Misschien speelt ook mee dat we nog midden in de vakantie zitten?! Je zou voor klassement kunnen gaan tellen vanaf ronde 2? Ik noem maar wat.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_210169986
Dagelijks blijven promoten op de FP!

Op naar de (minimaal) 100 deelnemers.
pi_210170061
Ik ga weer eens mee doen na 10 jaar niet gespeeld te hebben. Nog geen team gemaakt. Ik wacht tot het laatste moment zodat ik wat makkelijker kan opzoeken welke spelers er worden verwacht in de basis opstelling van de kleine ploegen waar ik geen idee van heb
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210174628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 11:50 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Ik moet nog een team maken. Mijn eigen sub leauge is met 5 en die doen sowieso mee.

Toppers van weleer zijn altijd op het laatste moment.

Wellicht aankondigen, als dat nog niet ie gedaan, op de frontpage, en prominent zichtbaar laten.

Weinig mensen is minder leuk, maar het blijft echt een ontzettend leuk en uitdagende manager, vind ik. Hopelijk volgen er snel meer.

Misschien speelt ook mee dat we nog midden in de vakantie zitten?! Je zou voor klassement kunnen gaan tellen vanaf ronde 2? Ik noem maar wat.
Er was tot nu toe 1 nieuwsbericht verschenen op de FP. Gisteravond en vandaag hebben die updates gekregen en zijn naar boven gepusht. Dat lijkt me al heel goed om dat elke dag te doen! Misschien op verschillende tijden.

De link is ook aangepast zie ik ^O^

Nu alleen nog de spelers toevoegen die tot nu toe ontbreken. Dat is ook wel handig als de competitie bijna begint. *)

Punten vanaf ronde 2 zou jammer zijn, dan zijn de verrassingen eraf en kan je gewoon naar de resultaten en opstellingen van de eerste 2 wedstrijden kijken voor het samenstellen van een team.
Why?
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:04:51 #22
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210174772
We hebben ook op Facebook een bericht geplaatst.

Zal kijken of ik maandag iets kan maken om oud-deelnemers gevraagd DM/PM/tag'en, ben nu nog op vakantie (tijdens de manager aanmaken ook al :P ).

Transfers gaan we mee bezig ^O^
pi_210194712
Schrijf jullie nu in!!
pi_210194718
Hup Hup Hup
pi_210194850
Bij ajax missen nog een paar verdedigers en nieuwelingen.
Dit geldt ook voor de nieuwe portugezen bij AZ.

[ Bericht 45% gewijzigd door Jethro04 op 07-08-2023 10:37:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')