Liegt de NOS over temperaturen? Het ligt er helemaal aan wat er wordt bedoelt met 'liegen'. De NOS zal zeker op basis van andere bronnen tot hun berichtgeving komen. Zijn ze hier selectief in met als bedoeling apocalyptische narratieven kunnen aanwakkeren met de nodige zendingsdrang? Uiteraard. Zoals bij vele media zijn de grenzen van activisme en berichtgeving al tijden aan het vervagen.
En het ligt er trouwens ook aan waar men de temperatuur meet. Zie bijvoorbeeld:
![F1frZN5XwAQhp2Q?format=png&name=900x900]()
Is het hier 37 graden of 50 graden? In principe is het beide juist, het zijn simpelweg metingen op verschillende plaatsen.
quote:
Vooral de kleuren van de temperaturen vallen mij op. Hier lijkt men minder met donkere kleuren te strooien als tegenwoordig elders de norm is als het gaat om dit soort weerkaarten.
quote:
Op vrijdag 28 juli 2023 18:40 schreef Da_Sandman het volgende:Dit is toch goud. Iemand ter plaatse zegt het is hier 40 graden en de verwachting is dat het morgen 45 graden wordt.
Wappie: ik ben kritisch, klopt dit wel?
Kritische Twitteraar Peter bekijkt
een internationale weersvoorspelling wat dat dan ook mag zijn.
Wappie zonder enige kritische benadering naar Peter: ZIE JE WEL WAT IS DIT DIT KLOPT NIET NOS
Wappies

.
Bijna.
NOS: 'Records worden gebroken! Morgen 50 graden in Griekenland' 'Enorme bosbranden in Griekenland'
Weldenkend individu: Dat is opvallend, even kijken naar de temperaturen in Griekenland. En ook maar eens kijken waar die bosbranden precies zijn'
Goedgelovig individu: Waarom ga je dit checken? Jij bent gewoon een wappie! Denk je het soms beter de weten? Vertrouw toch op de experts! Als zij zeggen dat het zo is, dan is het zo.
Weldenkend individu: Ik heb gemerkt dat er binnen de media nogal ideologisch wordt omgegaan met berichtgeving rondom klimaatverandering, dus ik vind het belangrijk dingen te checken en meerdere bronnen te raadplegen.
Goedgelovig individu: Oh, dus je bent gewoon klimaatverandering aan het ontkennen? Ja, duidelijk weer een wappie.
Weldenkend individu: Ik heb nu een bron gevonden die een heel ander beeld schept van de bosbranden in Griekenland, hieruit is zelfs op te maken dat de foto's die de NOS gebruikt bij deze berichtgeving van een hele andere locatie zijn als de bosbrand waar zij over berichten.
Goedgelovig individu: Ja, dat is dus misinformatie. Dat heb je zeker van feesboek.
Weldenkend individu: Wil je zelf niet dit even nakijken dan? Ik kan je de site link sturen als je wilt.
Goedgelovig individu: Nee, ik vertrouw op de experts en distantieer mij van misinformatie en desinformatie.
🤡🤡🤡
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio