abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210076705
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 01:27 schreef Ponsai het volgende:
Anno 2023 draait mogelijkerwijs ook veel om de clicks. 40 graden staat net wat spannender dan 38
Ja mogelijkerwijs is wel de juiste term voor dit topic en dit hele subforum.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_210076736
De grote vraag is ook, waarom zou de NOS liegen?
pi_210076887
Vakman pur sang
pi_210077059
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 01:45 schreef Remco het volgende:
De grote vraag is ook, waarom zou de NOS liegen?
Omdat de NOS geld van de staat krijgt, en zo subtiel onder druk staat om narratief te verspreiden wat Kabinetsbeleid ondersteunt. [er komen verkiezingen aan weet u nog?] (althans, dat is de theorie waarom het in dit Subforum staat, het kan ook waar zijn natuurlijk :P )

Maar ik vermoed dat als je meer micro kijkt: Wie is de eindredacteur bij de NOS, wie bepaalt wat er in t nieuws komt, met wie is 'ie vriendjes, wat is zijn kruiwagen geweest.... etc... dan ben ik benieuwd waar je uitkomt, maar dit zal al wel ergens in BNW staan gok ik. :)

En waarom zou de NOS niet liegen? Alsof concurrentie hun wat boeit. De tijden van Joop van Zijl die gewoon zei waar het op stond en anders kon je maar optiefen zijn wel voorbij. :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210077146
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik zie hier overigens zo snel nergens een bron van?
Hier ben ik ook benieuwd naar, want dat ontbreekt terwijl de claim van het hele topic erop is gebaseerd _O-
  zaterdag 29 juli 2023 @ 08:09:35 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_210077288
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:10 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
Wanneer men gaat ontkennen dat Rhodos een eiland is, geeft dat het niveau hier wel erg duidelijk weer.

Veel plezier samen.

Morgen 53 graden daar btw.
Koekoek
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_210078448
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 18:25 schreef Za het volgende:

[b]Kloppen de NOS-temperaturen?
Nu nemen de twijfels opnieuw toe, ditmaal vanwege NOS-berichtgeving over Rhodos. "Vandaag was het bloedheet, 40 graden", vertelt een NOS-verslaggever zondag op het eiland. "Morgen worden er temperaturen verwacht tot 45 graden. De verwachting is dat het maandag en dinsdag een beetje koeler wordt, maar dat het vanaf woensdag weer richting de 45 graden gaat."

ik kan die quotes van de NOS nergens terug vinden op de site, waar en wanneer is dit geschreven en over welke datum gaat dit? Ook het Twitter bericht ontbreekt

Verder gaat dit over een bericht dat op een zondag gezegd zou zijn, gister was het vrijdag

Ging dit misschien over een bericht van vorige week zondag? Maar dan post je voorspellingen voor komende week?

Graag toelichting bvd

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2023 10:44:00 ]
  zaterdag 29 juli 2023 @ 13:00:36 #58
24329 KNAK
ff w88,......
pi_210080053
De NOS c_/

De heersende partij is een boevenbende, en dan niet eens zo zeer dat zooitje wat om de zoveel tijd op de zeteltjes mag gaan zitten, zij zijn er alleen maar om de schijn hoog te houden dat we (in)direct iets te zeggen hebben over hoe het balletje rolt. In grote lijnen is het pad van het balletje reeds uitgestippeld. Dat wat die 150 + 75 zeteltjes daadwerkelijk kunnen veranderen/invoeren/verbieden is veelal nietszeggend spul, onbelangrijk en staat los van bovengenoemde grote lijnen.

De NOS doet niets meer dan het moet doen, en dat is het propaganda kanaal zijn voor die (achter het gordijn schuilende) boevenbende en zo nu en dan vallen ze dan ook een beetje door de mand...

Mai pben rai~!
  zaterdag 29 juli 2023 @ 13:56:30 #59
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210080960
Liegt de NOS over temperaturen? Het ligt er helemaal aan wat er wordt bedoelt met 'liegen'. De NOS zal zeker op basis van andere bronnen tot hun berichtgeving komen. Zijn ze hier selectief in met als bedoeling apocalyptische narratieven kunnen aanwakkeren met de nodige zendingsdrang? Uiteraard. Zoals bij vele media zijn de grenzen van activisme en berichtgeving al tijden aan het vervagen.

En het ligt er trouwens ook aan waar men de temperatuur meet. Zie bijvoorbeeld:

Is het hier 37 graden of 50 graden? In principe is het beide juist, het zijn simpelweg metingen op verschillende plaatsen.
quote:
84s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 18:39 schreef Starhopper het volgende:
Hier zie je gemeten temperaturen:
[ afbeelding ]

[ twitter ]

Lijkt mij duidelijk dat NOS niet liegt.
Vooral de kleuren van de temperaturen vallen mij op. Hier lijkt men minder met donkere kleuren te strooien als tegenwoordig elders de norm is als het gaat om dit soort weerkaarten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 18:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Dit is toch goud. Iemand ter plaatse zegt het is hier 40 graden en de verwachting is dat het morgen 45 graden wordt.
Wappie: ik ben kritisch, klopt dit wel?
Kritische Twitteraar Peter bekijkt een internationale weersvoorspelling wat dat dan ook mag zijn.
Wappie zonder enige kritische benadering naar Peter: ZIE JE WEL WAT IS DIT DIT KLOPT NIET NOS

Wappies :').
Bijna.

NOS: 'Records worden gebroken! Morgen 50 graden in Griekenland' 'Enorme bosbranden in Griekenland'

Weldenkend individu: Dat is opvallend, even kijken naar de temperaturen in Griekenland. En ook maar eens kijken waar die bosbranden precies zijn'
Goedgelovig individu: Waarom ga je dit checken? Jij bent gewoon een wappie! Denk je het soms beter de weten? Vertrouw toch op de experts! Als zij zeggen dat het zo is, dan is het zo.
Weldenkend individu: Ik heb gemerkt dat er binnen de media nogal ideologisch wordt omgegaan met berichtgeving rondom klimaatverandering, dus ik vind het belangrijk dingen te checken en meerdere bronnen te raadplegen.
Goedgelovig individu: Oh, dus je bent gewoon klimaatverandering aan het ontkennen? Ja, duidelijk weer een wappie.
Weldenkend individu: Ik heb nu een bron gevonden die een heel ander beeld schept van de bosbranden in Griekenland, hieruit is zelfs op te maken dat de foto's die de NOS gebruikt bij deze berichtgeving van een hele andere locatie zijn als de bosbrand waar zij over berichten.
Goedgelovig individu: Ja, dat is dus misinformatie. Dat heb je zeker van feesboek.
Weldenkend individu: Wil je zelf niet dit even nakijken dan? Ik kan je de site link sturen als je wilt.
Goedgelovig individu: Nee, ik vertrouw op de experts en distantieer mij van misinformatie en desinformatie.

🤡🤡🤡
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210081060
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[ afbeelding ]

Is het hier 37 graden of 50 graden? In principe is het beide juist, het zijn simpelweg metingen op verschillende plaatsen.
:D.

Het een is de temperatuur van het asfalt. Dat heeft niets met de buitentemperatuur te maken.

quote:
[..]

Ik kan je de site link sturen als je wilt.
Uhm. Ja, juist dat gedeelte ging niet even helemaal lekker hier he.

quote:
🤡🤡🤡
Precies!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 29 juli 2023 @ 14:07:11 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210081074
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
Liegt de NOS over temperaturen? Het ligt er helemaal aan wat er wordt bedoelt met 'liegen'. De NOS zal zeker op basis van andere bronnen tot hun berichtgeving komen. Zijn ze hier selectief in met als bedoeling apocalyptische narratieven kunnen aanwakkeren met de nodige zendingsdrang? Uiteraard. Zoals bij vele media zijn de grenzen van activisme en berichtgeving al tijden aan het vervagen.

[ afbeelding ]

Nee, want als je over de temperatuur op een plaats spreekt dan heb je het over de 2 meter temperatuur op een station dat voldoet aan bepaalde eisen. Al kan een telegraaf bijvoorbeeld zeker wel wat van fake news als camping krant, die hebben wel echt temperaturen gebruikt die Hans op strand had gemeten of wat een auto thermometer aangaf. Van een NOS verwacht ik wel een redelijk goed gecheckt verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')