abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210065692
Ik heb een grondkabel die naar mijn oude schuur loopt en dit weekend een paar dagen tijdelijk bloot komt te liggen.

Kan deze volgende week pas verlengen (met een gietmof)

Alleen wat is een veilige manier om deze kabel tijdelijk in de tuin te laten liggen. Er zit stroom op (want helaas de zelfde groep als de woonkamer)

Isolatietape lijkt mij niet echt voldoende met het natte weer (ook al is het maar voor max 2 dagen)
  Moderator vrijdag 28 juli 2023 @ 09:08:54 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_210065738
Aders van de kabel afdoppen met lasdoppen. Dan een dichte stevige plastic zak er over de kabel heen en dat geheel intapen.

Dan kan het prima een week blijven zitten.
pi_210066053
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 09:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Aders van de kabel afdoppen met lasdoppen. Dan een dichte stevige plastic zak er over de kabel heen en dat geheel intapen.

Dan kan het prima een week blijven zitten.
dit, zorgen dat het van de grond af ligt, emmertje er overheen
pi_210066490
Als die op de groep van je woonkamer zit dan is ie ergens doorgelust toch? Kan je hem daar niet afkoppelen als je het stroom er even afhaalt?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_210066590
Spanning erop of niet, je wilt dit ook niet lang in nat weer buiten laten liggen. Doe dat te lang en het aardscherm roest weg.

Ik zou er zelf gewoon even een spatwaterdichte kabeldoos op zetten, de aders met een lasklem afdoppen en het geheel van de grond af houden. Maarja die kabeldoos die kan ik dan ook zo van zolder pakken. ;) Anders is de plastic zak voor tijdelijk ook wel prima.
pi_210068101
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 09:01 schreef 111210 het volgende:
(want helaas de zelfde groep als de woonkamer)
Ik weet dat dit niet je vraag is maar vind je dat verstandig? Een buitenkabel is wel het eerste in en om huis wat storingen kan opleveren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 10:26 schreef spierbal het volgende:
Als die op de groep van je woonkamer zit dan is ie ergens doorgelust toch? Kan je hem daar niet afkoppelen als je het stroom er even afhaalt?
Dan zou ik er gelijk een schakelaar voor in de plaats zetten, bij voorkeur een die beide aders schakelt.
pi_210073288
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 12:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik weet dat dit niet je vraag is maar vind je dat verstandig? Een buitenkabel is wel het eerste in en om huis wat storingen kan opleveren.
[..]
Dan zou ik er gelijk een schakelaar voor in de plaats zetten, bij voorkeur een die beide aders schakelt.
Nee maar dit is hoe het huis een paar jaar terug opgeleverd is. Met de kennis van nu had io bij de bouw een aparte groep laten zetten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 10:26 schreef spierbal het volgende:
Zou ik kunnen uitzoeken inderdaad, zit wel een stopcontact vlak naast de achterdeur.
pi_210090438
Ik ken de situatie niet natuurlijk. Maar als de doolus locatie bekend is kun je dan niet beter 1 nieuwe grond kabel trekken? Scheelt een potentieel probleem in je tuin.
pi_210090737
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 02:34 schreef Nico987 het volgende:
Ik ken de situatie niet natuurlijk. Maar als de doolus locatie bekend is kun je dan niet beter 1 nieuwe grond kabel trekken? Scheelt een potentieel probleem in je tuin.
Ik heb een vermoeden dat de kabel vanuit de meterkast de tuin in gaat (onder het huis door)
Kan op geen enkel stopcontact de doorlus vinden.

Idee is om een gietmof te gebruiken om het stuk in de tuin te verlengen, daar kan niet heel veel aan fout gaan lijkt mij?
pi_210099425
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:29 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee maar dit is hoe het huis een paar jaar terug opgeleverd is. Met de kennis van nu had io bij de bouw een aparte groep laten zetten.
[..]
Zou ik kunnen uitzoeken inderdaad, zit wel een stopcontact vlak naast de achterdeur.
Bij mij splits ie af in de meterkast.
.
pi_210102688
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 20:23 schreef Fer het volgende:

[..]
Bij mij splits ie af in de meterkast.
Gok dat dat hier ook het geval is, maar dat is werk voor een electricien :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')