abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210058095

Begrippenlijst:
UFO: Unidentified Flying Object
UAP: Unidentified Aerial Anomalous Phenomena
AARO: All-domain Anomaly Resolution Office

UAP is een wat bredere term en wordt in formele kringen momenteel meer gebruikt, omdat er minder vooroordelen aan hangen.

In de wetgeving van eind 2022 staat deze omschrijving van UAP:

Nog breder dus, ook betrekking hebbend op objecten vanuit de ruimte of onder water.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP’s geweest.
Een beknopt overzicht:

• Het begon in dec 2017 met dit artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and ‘Black Money’: The Pentagon’s Mysterious U.F.O. Program

• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:

• Een rapport van juni 2021 bevestigd nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er 143 van de laatste 144 waarnemingen niet te verklaren zijn:
https://nos.nl/artikel/23(...)or-waargenomen-ufo-s

• Een update van het rapport begin dit jaar:
Amerikaanse overheid onderzocht ruim 500 ufo-meldingen in 2022: honderden blijven onverklaard

• NASA is met een 16-koppig team onderzoek naar UAP’s aan het doen:
Volkskrant: NASA opent voor het eerst een officieel onderzoek naar ufo’s

• Twee piloten vertellen hun verhaal bij 60 Minutes:

• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen. https://thehill.com/polic(...)ffice-to-study-ufos/

Twee interessante punten uit deze wetgeving:
Een UAP klokkenluider regeling
quote:
Dit creëert een "veilige methode" waarmee huidige of voormalige overheidsmedewerkers of aannemers UAP-gerelateerde informatie kunnen indienen bij AARO.
Informatie waarin ze geïnteresseerd zijn omvat "elke activiteit of programma [..] gerelateerd aan UAP, inclusief met betrekking tot het ophalen van materiaal, materiaalanalyse, reverse engineering, onderzoek en ontwikkeling, detectie en tracking, ontwikkelings- of operationele testen, en beveiliging en handhaving."
Een historisch onderzoek naar UAP
quote:
De reikwijdte van dit historische verslag is verbreed en gaat om de betrokkenheid van de inlichtingengemeenschap bij UAP-aangelegenheden, die teruggaat tot 1 januari 1945.
In dit verslag moet staan:
- overzicht van alle geheime programma's rond UAP
- geslaagde of niet-geslaagde pogingen om UAP te identificeren en op te sporen
- alle pogingen om de publieke opinie te verdoezelen, te manipuleren, te verbergen [..]
Podcast
Need to Know podcast

Wie te volgen op Twitter:
- Christopher Mellon - voormalig US deputy assistant secretary of defence
- Lue Elizondo - voormalig hoofd van het pentagon UFO investigation program
- Ross Coulthart - Australische journalist, schrijver van In Plain Sight
pi_210058122
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:19 schreef Tijger_m het volgende: [..] Sorry? Als je de verhalen niet gelooft moet je je mond houden of zo? Zo werkt dat niet op FOK! dus doe jij maar even normaal, ik geef mijn mening net zoals je de mensen die er wel in geloven.
Fijn, notabene een mod die er weer zo gestrekt in moet vliegen. Net op het moment dat de discussie weer op een normale manier verliep.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende: Maar leg dan eens uit waarom aliens alleen de VS zouden bezoeken en alleen daar sporen van aliens te vinden zouden zijn?
Dit is nieuwe informatie voor mij. Waar lees je dit? :)
pi_210058126
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:30 schreef alpeko het volgende:

[..]
Was jaren 80 toch?
Eind jaren 80, begin jaren 90. We hebben beiden gelijk ;)
I want to believe...
pi_210058129
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, waar vinden we die sporen buiten de VS dan? De pyramides? (Kijk, nu ben ik het absurd aan het maken)
Houd hier gewoon mee op man.
pi_210058197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:34 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Houd hier gewoon mee op man.
Hou jij gewoon even op te doen alsof jij dat mag bepalen. Als je moeite hebt met kritiek dan is dat jouw probleem, ik deel jullie geloof niet en zolang dit topic in NWS staat mag ik dat gewoon hier posten.
pi_210058239
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hou jij gewoon even op te doen alsof jij dat mag bepalen. Als je moeite hebt met kritiek dan is dat jouw probleem, ik deel jullie geloof niet en zolang dit topic in NWS staat mag ik dat gewoon hier posten.
Het probleem is dat jouw 'kritiek' alleen maar aantoont hoe slecht je ingelezen bent. De betreffende zelf heeft het nota bene over o.a. een craft uit Sicilië.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210058261
quote:

[..]
Niemand heeft hier problemen met kritiek. Al maandenlang wordt hier op een normale manier over gesproken met elkaar (voors- en tegens). Waar men in dit topic steeds tegenaan loopt is het ridiculiseren van het onderwerp. Dat is ook precies het probleem geweest voor klokkenluiders al die jaren, en ook de reden geweest dat er nu wordt gesproken over UAP’s. Het is dat kinderlijke gedrag “ah hij heeft een UFO gezien, hij is gek! Waar zijn de foto’s?” waar men onderuit probeert te komen, omdat het meteen de discussie doodslaat. Iets waar jij op deze manier actief deel aan neemt.

En nee, ik bepaal dat niet inderdaad. Dat bepaald de FOK!-policy die jij beter voor ogen zou moeten hebben als moderator. ;) Volgens mij kunnen we gewoon normaal over iets praten zonder het onderwerp direct te ridiculiseren.
pi_210058264
quote:

[..]
Als mod zou je het voorbeeld moeten geven, discussie moeten voeren over het nieuws in dit topic...niet lopen ouwehouren met Aliens landen alleen in de VS hahahaha...Pyramides hahaha.

Het is serieus nieuws dat het Congress hearings houdt onder ede, waar claims en feiten opgetekend worden rondom UFO/UAP. Zaken die nu verder onderzocht kunnen/gaan worden, in de openbaarheid.

@alpeko en ik hebben je naar wat cases verwezen buiten de VS. Veel leesplezier gewenst.
I want to believe...
pi_210058281
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het probleem is dat jouw 'kritiek' alleen maar aantoont hoe slecht je ingelezen bent. De betreffende zelf heeft het nota bene over o.a. een craft uit Sicilië.
Oh, dus er is bewijs voorhanden dat er aliens geland zijn en op Sicilie hebben ze zo'n intergalactisch voertuig? Da's nieuws voor mij maar ik neem aan dat jij een link hebt met de informatie?

Mischien moet je niet doen alsof er bewijzen zijn terwijl het om opinies, netjes uitgedrukt, gaat.
pi_210058302
quote:

[..]
Je krijgt kritiek op iets omdat mensen het met je oneens zijn. Er wordt niet geroepen om een ban.

Maar als mod moet je (vind ik) je niet gaan bemoeien met modnaam met discussie. Daar maak je dan een andere naam voor aan.
pi_210058310
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, dus er is bewijs voorhanden dat er aliens geland zijn en op Sicilie hebben ze zo'n intergalactisch voertuig? Da's nieuws voor mij maar ik neem aan dat jij een link hebt met de informatie?

Mischien moet je niet doen alsof er bewijzen zijn terwijl het om opinies, netjes uitgedrukt, gaat.
Als je je in zou lezen in dit onderwerp, zou je weten waarom de bewijsvoering en het gebrek ervan het zwaartepunt is in de discussie en dat er op dit moment wetten voor worden gemaakt.
pi_210058311
quote:

[..]

Ik beantwoord hiermee alleen de stupide insinuatie 'uiteraard alleen in Amerika..'. Misschien is dit onderwerp inderdaad kansloos als jouw begripsvermogen hier niet zelfstandig tot wist te komen. Wacht maar gewoon op (meer/betere) foto's en video's o.i.d..
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210058316
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:47 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Als mod zou je het voorbeeld moeten geven, discussie moeten voeren over het nieuws in dit topic...niet lopen ouwehouren met Aliens landen alleen in de VS hahahaha...Pyramides hahaha.

Het is serieus nieuws dat het Congress hearings houdt onder ede, waar claims en feiten opgetekend worden rondom UFO/UAP. Zaken die nu verder onderzocht kunnen/gaan worden, in de openbaarheid.

@:alpeko en ik hebben je naar wat cases verwezen buiten de VS. Veel leesplezier gewenst.
Alleen zijn dat geen cases. Het is op zijn best onbevestigde waarnemingen zonder afdoende uitleg. Nul komma nul bewijs dat er iets buitenaards gezien is.

Je doet alsof er bewijzen zijn maar het is zo ongeveer hetzelfde nivo als Bijbelse wonderen. En heeft hetzelfde gehalte aan geloof vs bewijs.

PS: Ook voor jou, mods zijn gewoon users als ze posten dus kap maar gewoon maar dit soort aanvallen, ik hoef helemaal geen voorbeeld te geven, ik moet mij, net als jij, aan de policy houden.
pi_210058358
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alleen zijn dat geen cases. Het is op zijn best onbevestigde waarnemingen zonder afdoende uitleg. Nul komma nul bewijs dat er iets buitenaards gezien is.

Je doet alsof er bewijzen zijn maar het is zo ongeveer hetzelfde nivo als Bijbelse wonderen. En heeft hetzelfde gehalte aan geloof vs bewijs.

PS: Ook voor jou, mods zijn gewoon users als ze posten dus kap maar gewoon maar dit soort aanvallen, ik hoef helemaal geen voorbeeld te geven, ik moet mij, net als jij, aan de policy houden.
Ik denk dat veel users daar anders naar kijken. Je hebt als mod ook een bepaalde macht. Op een ander forum kreeg ik regelmatig een ban in discussie met een mod. Dat moet je voorkomen.
pi_210058405
@Tijger_m Je reactie op mij is ineens verwijderd, dus ik moet er maar even zo op reageren:

Je hoeft van niemand weg. Zolang je niet steeds die insinuaties doet om het onderwerp in het gekkiehokje weg te zetten, kun je toch prima kritiek uitten?

Niemand heeft daar de afgelopen tijd problemen mee gehad en dat zal bij jou echt niet anders zijn.
pi_210058412
quote:

[..]

Dit hele topic gaat over bewijs of geen bewijs. Het gaat over de beweringen die Grush doet. O.a. dit was er eentje van. Eerste buitgemaakte object zou in de buurt van Milaan zijn gecrasht door Mussolini zijn veilig gesteld en tijdens WOII bij toeval zijn ontdekt door de Amerikanen die het naar de VS hebben verscheept.

Ja is dat waar? Dat weten we niet. Kort daarna kwam er een Italiaan met documenten die dat zouden moeten onderbouwen maar waarvan de oorsprong anoniem is. Dus ja dat je twijfels hebt of dat klopt, is heel logisch. Heb ik ook.

Grush beweert echter meer dan alleen dat. Dat hij de locaties weet van waar ze worden bewaard. Dat er minstens 40 mensen zijn die bij hem zijn verhaal hebben gedaan.

Allemaal zaken waar concreet bewijs van ontbreekt vooralsnog. Maar wel iets dat speelt en waar nog zeker een vervolg op gaat komen.

De video's van Tic Tac en Gimbal zijn je bekend? Die zijn vrijgegeven door het Pentagon. Een van de piloten die aanwezig was bij een van die incidenten was ook aanwezig bij de zitting.

Nee, dit speelt natuurlijk niet alleen in de VS. Maar daar is nu wel een klokkenluider die dicht bij het vuur zat naar buiten getreden.
pi_210058420
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:58 schreef Dusthor92 het volgende:
@:tijger_m Je reactie op mij is ineens verwijderd, dus ik moet er maar even zo op reageren:

Je hoeft van niemand weg. Zolang je niet steeds die insinuaties doet om het onderwerp in het gekkiehokje weg te zetten, kun je toch prima kritiek uitten?

Niemand heeft daar de afgelopen tijd problemen mee gehad en dat zal bij jou echt niet anders zijn.
Je postte letterlijk dat ik weg moest gaan. 8)7
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 14:59:51 #18
8781 crew  Frutsel
pi_210058425
Gewoon normaal doen.. prima als je het ergens wel of niet mee eens bent maar ridiculiseren hoeft niet net als dat persoonlijk worden niet hoeft.
pi_210058444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Knappe vent als je je in ca 20 minuten ingelezen hebt in de cases Mosul, Rendlesham Forrest, Brazilië (zie de docu over de Varginha case), Chili, Soesterberg en de Belgische UFO golf.

Je doet het gelijk af als het is onzin en claimt dat er geen bewijs is. We hebben niet niet direct over buitenaards, dat is jouw eigen vooringenomenheid. Als zelfs het Pentagon beelden vrijgeeft, en toegeeft dat het niet van Amerikaanse makelij is, niet te herleiden is naar andere grootmachten, en gewoon simpelweg zeggen, het is unidentified, we weten het niet…. Dan is dat aanleiding tot onderzoek waard. UFO’s zijn dus echt…er vliegen onverklaarbare zaken rond in het luchtruim, in de ruimte, en in de oceanen….het is niet van ons, wat het wel is, is de vraag.
I want to believe...
pi_210058455
Ineens zijn er posts verdwenen......het is toch niet zo dat een meediscussiërende mod dat heeft geregeld? Dat zou mijn punt maken
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 15:02:39 #21
8781 crew  Frutsel
pi_210058461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 15:01 schreef Jaroon het volgende:
Ineens zijn er posts verdwenen......het is toch niet zo dat een meediscussiërende mod dat heeft geregeld? Dat zou mijn punt maken
Nee ik probeer het weer enigszins leesbaar te krijgen en back-on-track
pi_210058465
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je postte letterlijk dat ik weg moest gaan. 8)7
Ja als je hier als boos kind rond blijft stampen met als enig ogenschijnlijk doel het onderwerp te ridiculiseren, dan kun je wat mij betreft beter wegblijven ja.

Maar in je post die reeds verwijderd is, deed je net overkomen alsof je weg ging omdat ik aan het pseudomodden zou zijn en jij hier geen gezonde kritiek mag uitten. Maar daarmee verdraai je de situatie een beetje imo

@edit sorry @Frutsel dat had ik niet in de gaten. Verwijder mijn posts ook maar dan
pi_210058473
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 15:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee ik probeer het weer enigszins leesbaar te krijgen en back-on-track
Net een vreemd moment. Liep het echt te ver uit de hand? Niet gezien.
pi_210058506
Maar goed. In elk geval heel spannend allemaal.
  donderdag 27 juli 2023 @ 15:23:20 #25
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210058667
Hele punt met dit topic, en dan bedoel ik het in het algemeen en dus niet alleen op FOK!, is dat het moeite kost om je fantasie niet de vrije loop te laten :D

Ik blijf erbij, de sightings zijn de eerste Alzheimer symptomen van het Bolzmannbrein.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')