* Jojogirl heeft het als kind geleerd en is een paar maanden geleden weer begonnen.
Tot nu toe heb ik twee sjaals, twee mutsen en een hoop proeflapjes gemaakt. Verder ben ik bezig met een babytruitje (omdat een trui voor mezelf me nog wat te groot was om aan te beginnen).
Wat breien jullie zoal, hoe lang breien jullie al en waar halen jullie je spullen (wol, naalden etc) vandaan?
quote:Had je hier een tijdje terug niet eerder een topic over geopend?
Op woensdag 12 februari 2003 17:10 schreef Jojogirl het volgende:
Zijn er meer brei-ende Fok!kers?* Jojogirl heeft het als kind geleerd en is een paar maanden geleden weer begonnen.
Tot nu toe heb ik twee sjaals, twee mutsen en een hoop proeflapjes gemaakt. Verder ben ik bezig met een babytruitje (omdat een trui voor mezelf me nog wat te groot was om aan te beginnen).
Wat breien jullie zoal, hoe lang breien jullie al en waar halen jullie je spullen (wol, naalden etc) vandaan?
quote:Nee, toen reageerde ik enthousiast op een oud topic, dat helaas de pech had door BloodHoundFromHell geopend te zijn en toen gesloten werd door de mods omdat ze het ineens (maanden na het openen ervan) geen serieus genoeg topic meer vonden.
Op woensdag 12 februari 2003 17:14 schreef flaxe het volgende:[..]
Had je hier een tijdje terug niet eerder een topic over geopend?
Oh ja, dat was in Veendam (ze nam ook altijd haar breiwerkje mee als ze bij ons kwam in Ede.
Oma
quote:Stuur de foto maar naar mij op:
Op woensdag 12 februari 2003 18:27 schreef Polleke83 het volgende:
helaas, dan wordt ut lastig, tis wel een mooie muts geworden, en vooral lekker warm.
Scighera@web.de
Dan zal ik hem wel uploaden en posten
voor de rest hou k niet zo van wollen kleding...
k heb nog wel beloofd een wollen onderbroek voor m'n vriend te breien en een lange broek voor m'n broer
misschien wordt het ooit mode?
quote:Ik brei vooral truien. Heb er net eentje af voor mijn nichtje en ben halverwege een trui voor mezelf. Mijn garen haal ik bij de wolwinkel of bestel ik bij M & M, dat mag best wat kosten.
Op woensdag 12 februari 2003 17:10 schreef Jojogirl het volgende:Wat breien jullie zoal, hoe lang breien jullie al en waar halen jullie je spullen (wol, naalden etc) vandaan?
quote:M&M?
Op maandag 15 december 2003 18:40 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Ik brei vooral truien. Heb er net eentje af voor mijn nichtje en ben halverwege een trui voor mezelf. Mijn garen haal ik bij de wolwinkel of bestel ik bij M & M, dat mag best wat kosten.
Is dat een online wolwinkel ofzo?
* Jojogirl is trouwens op dit moment bezig met een trui en een sjaal.
Het breien laat ik liever aan m'n moeder over.
quote:Ja... Je moet wel eerst lid worden, dan krijg je een catalogus en een hele berg patronenboeken
Op zondag 21 december 2003 23:09 schreef Jojogirl het volgende:[..]
M&M?
Is dat een online wolwinkel ofzo?
* Jojogirl heeft in een boekwinkel wel eens wat tijdschriften ingekeken, maar die zijn meestal vreselijk oubollig.
Welke maat naalden zijn goed om mee te beginnen? Of kun je het beste een set kopen?
Om mee te beginnen zijn niet al te dunne naalden het fijnst (4 mm bv) denk ik.
Verder moet de dikte van je naald bij de dikte van je wol passen. Op de wikkel die om een bol wol heen zit staat altijd welke maat naalden de fabrikant aanraadt. Afhankelijk van hoe strak je breit, kan je dit zelf aanpassen.
quote:Ik vind hun patronen leuker dan wat er in tijdschriften staat
Op maandag 22 december 2003 20:01 schreef Jojogirl het volgende:
En zijn die patronen zijn wel een beetje van deze tijd?
(En dan ga ik in het diepste geheim een trui breien voor mijn vriend, die na vijf jaar pas af komt, en er dan zó onogelijk uitziet dat hij compleet voor schut loopt ermee... terwijl hij hem wel aan móét trekken, omdat het anders zonde is van mijn moeite... )
quote:LOL, pas daar maar mee op. * Jojogirl las laatst op 1 of ander Amerikaans forum dat het ongeluk brengt om te breien voor vriendjes. Die blijken dan nooit de ware te zijn uiteindelijk.
Op maandag 22 december 2003 20:17 schreef Christine het volgende:
(En dan ga ik in het diepste geheim een trui breien voor mijn vriend, die na vijf jaar pas af komt, en er dan zó onogelijk uitziet dat hij compleet voor schut loopt ermee... terwijl hij hem wel aan móét trekken, omdat het anders zonde is van mijn moeite...)
quote:Cool! Ik heb het patroon uitgeprint van dat gehaakte truitje. Even een beetje aanpassen en het wordt een schitterende trui!
Op maandag 22 december 2003 00:26 schreef Spindizzy het volgende:Ja... Je moet wel eerst lid worden, dan krijg je een catalogus en een hele berg patronenboeken
quote:Forums spreken nooit de waarheid
Op maandag 22 december 2003 20:21 schreef Jojogirl het volgende:
LOL, pas daar maar mee op. * Jojogirl las laatst op 1 of ander Amerikaans forum dat het ongeluk brengt om te breien voor vriendjes. Die blijken dan nooit de ware te zijn uiteindelijk.
Voorlopig ga ik het houden bij slobkousen. Ik heb dit weekend bij mijn ouders naalden en wol "geleend", en ben nu nog op zoek naar een patroontje. Ik ga die site van M&M eens proberen
quote:Online breicursus
Op dinsdag 13 januari 2004 23:20 schreef Kwoklie het volgende:
zou iemand mij willen uitleggen hoe ik moet breien?
ik heb de opzet al maar de rest wil niet lukken.
liefst met pic ofc
Met foto's
* Jojogirl vindt breien ontzettend leuk, maar dat afwerken...
Ik moet dus echt nog minstens 3 dingen die al helemaal gebreid zijn in elkaar zetten.
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:55 schreef Jojogirl het volgende:
Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan dingen in elkaar zetten?
Heb het truitje voor mijn nichtje al een maand of 2 af. Heb toevallig vandaag het eerste mouwtje erin gezet
Heb wel 's gehoord over een bedrijfje in amerika waarnaar je je panden kunt opsturen en dan krijg je het in elkaar genaait weer terug Het wordt tijd dat mijn schoonmoeder weer 's een bakkie komt doen. Kan zij het ff voor me in elkaar zetten
quote:Ik heb wel een paar in de kast liggen (te klein gekocht), kun je die namaken....
Op woensdag 14 januari 2004 23:03 schreef Christine het volgende:
Heeft iemand voor mij het "recept" voor slobkousen??
quote:Zoiets brei ik nou .Geen recht toe recht aan maar KUNST.
Op woensdag 12 februari 2003 17:10 schreef Jojogirl het volgende:
Zijn er meer brei-ende Fok!kers?
Dat is nou niks voor mij. Heb steeds ruzie met de visjes Ik brei het liefst ajour en kabels
Heel jammer eigenlijk, het lijkt me toch wel erg leuk om zelf een sjaal te breien. Het komt er gewoon niet meer van. Een groot probleem is ook dat ik het nog niet zo goed kan en dat ik dus heel veel fouten maak. Aangezien ik zelf nog niet weet hoe ik die fouten dan weer moet verbeteren moet ik steeds mijn moeder om hulp vragen. Wanneer zij niet thuis is kan ik dus wel beginnen met breien maar dan gaat het heel eventjes goed en dan zit ik alweer vast.
Door het lezen van dit topic heb ik er wel weer zin in gekregen dus ik zal de draad deze week weer eens oppakken
Klinkt of je iets specifieks zoekt?quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:21 schreef Jojogirl het volgende:
Verder ben ik even hard op zoek (via Internet) naar een oud breiboek waar een leuk patroon in staat, maar dat ik nergens meer lijk te kunnen kopen.
Beterquote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:37 schreef Jojogirl het volgende:
En dat breiboek kan iemand van een webwinkel waar ik wel eens wol bestel waarschijnlijk nog voor me bestellen
En wat was het eerste?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:44 schreef pinkkashmir het volgende:
jaaa breien
ik heb t inzwitserland geleerd uit verveling omdat het zulk kutweer was en ben nou aan mn tweede breisel bezig,een zwart met lichtroze sjaal,en het schiet al flink op,post later nog wel ff een foto
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |