Er zijn een hoop verzwarende omstandigheden zoals het gedwongen verhuizen, onderduiken, sociaal isolement, meerdere mensen belangen/beledigen en bedreigenquote:Op woensdag 26 juli 2023 12:31 schreef PS. het volgende:
[..]
3 jaar (volgens dat interview op radio1) Maar als de feiten ernstig zijn kan dat zomaar langer zijn.
Niet voor niets proberen ze al een hele tijd opzichtig de aandacht te trekken van pedojagers. Het "mooiste" vanuit het perspectief van die lui zou natuurlijk zijn dat zo'n zelfbenoemde jager Braad een paar tikken geeft, en ze zelf met schone handen achter de schermen kunnen blijven.quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:39 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat dus, en daar krijg je mensen lekker boos mee.
quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:41 schreef PS. het volgende:
Looij kartel is meteen weer terug na deze videoWaarom verwijdert het platform niet direct dit soort groepen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt mij behoorlijk simpel , of vinden ze het niet erg dat Telegram zo een negatieve naam krijgt.
LEKKERquote:Twee mannen die vorige week zijn opgepakt, vermoedelijk vanwege ernstige bedreigingen aan het adres van onder andere Hilversummer Bradley van Dijk, moeten twee weken langer vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris besloten. Het Openbaar Ministerie verdenkt het duo van bedreiging, stalking en deelname aan een criminele organisatie.
Het gaat om een 26-jarige man uit Deurne en een man van 39 uit Venlo die vorige week dinsdag zijn opgepakt. De verdachten zouden verschillende YouTubers en TikTokkers hebben gestalkt en bedreigd, waaronder ook Bradley van Dijk uit Hilversum.
De vermeende daders communiceerden vooral via verschillende groepen en kanalen op chat-app Telegram. NH volgde deze groepen maandenlang. Onder de namen Looijkartel en Hondenbende werden mensen aangestuurd om de YouTubers thuis en op straat 'aan te pakken'. Ook werden op deze kanalen serieuze doodsbedreigingen geuit.
Bij Bradley van Dijk ging dit heel ver: niet alleen hij, maar ook zijn familie, vrienden en buren werden belaagd. De zaak kwam de laatste weken in een stroomversnelling, onder meer nadat NH verhalen hierover publiceerde.
Op 3 augustus voorgeleid... Prima, ik hoop dat ze nog lekker lang vast blijven zitten.quote:Op woensdag 26 juli 2023 15:50 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ee-weken-langer-vast
[..]
LEKKER
nog even 2 weken langer brommen
[ afbeelding ]
Hey Braddie.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:40 schreef Bijvoorbaaddank het volgende:
[..]
Op 3 augustus voorgeleid... Prima, ik hoop dat ze nog lekker lang vast blijven zitten.
Het verdienmodel van Telegram is drugs, prostitutie, pesterijen, exposegroepen, stalking, doxing.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:16 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Waarom verwijdert het platform niet direct dit soort groepen?
Dat lijkt mij behoorlijk simpel , of vinden ze het niet erg dat Telegram zo een negatieve naam krijgt.
Hoe verdient Telegram daar precies geld aan?quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:42 schreef Bijvoorbaaddank het volgende:
[..]
Het verdienmodel van Telegram is drugs, prostitutie, pesterijen, exposegroepen, stalking, doxing.
Ik mag toch hopen dat hij niet zelf de nieuwe kanalen gaat lopen verspreiden hier. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat zijn leven een beetje leeg is zonder al die aandacht en Braddie heeft wel raardere dingen uitgespookt om weer even in de spotlight te staan...quote:
quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:41 schreef PS. het volgende:
Looij kartel is meteen weer terug na deze videoWaarom hou jij dit in de gaten en denk je dat hier te moeten delenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de zekerheid maar een melding gemaakt bij de politie.
topquote:Op woensdag 26 juli 2023 17:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom hou jij dit in de gaten en denk je dat hier te moeten delen
Voor de zekerheid maar een melding gemaakt bij de politie.
Daar heeft het alle schijn van. Media aandacht, dus opsporingscapaciteit opgevoerdquote:Op woensdag 26 juli 2023 15:59 schreef BMW1993 het volgende:
^ Zeer goed nieuws, ergens wel weer triest dat de politie er pas serieus achteraan is gegaan na dat nieuwsartikel..
Dat was dan ook van korte duur.quote:
ik wil die foto van die chat niet verder verspreiden, weet ook niet of die echt is. Het staat zo te zien niet in jouw bericht.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:16 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Waarom verwijdert het platform niet direct dit soort groepen?
Is wel echt. Sinds 25 juli is dat kanaal er weer. Daar staat ook dat er een beheerder is opgepakt.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:16 schreef Joost1991 het volgende:
ik wil die foto van die chat niet verder verspreiden, weet ook niet of die echt is.
Kan een false flag zijn om de politie te laten denken dat ze 'de beheerder' hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:38 schreef Ama het volgende:
[..]
Is wel echt. Sinds 25 juli is dat kanaal er weer. Daar staat ook dat er een beheerder is opgepakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |