Het is een welbekend feit dat Schumacher echt keihard heeft gewerkt om van die clownshow die Ferrari destijds was een kampioenschapwaardig team te maken, zelfs toen ie nog rond liep. En ook Mercedes heeft heel duidelijk gemaakt hoe belangrijk zijn aandeel was.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, mag je vinden. Mercedes zegt hetzelfde over het belang van Hamilton. Ik ontken ook niet dat de auto een groot aandeel heeft in zijn succes, dat is nogal duidelijk.
De kern van mijn post is hoe de tijd de kijk op zaken verandert. Toen Schumacher actief was voor Ferrari, waren er soortgelijke geluiden te horen. Ieder mens is, ondanks de bewondering voor hun prestaties, een stuk minder legendarisch wanneer ze nog gewoon actief zijn. Achteraf begint vooral de mythe-vorming, zeker wanneer je enkele decennia verder bent.
Zijn die kids reporters een eenmalig iets? Hier zit toch niemand op te wachten?quote:
Kids zitten er op te wachtenquote:Op zondag 23 juli 2023 20:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zijn die kids reporters een eenmalig iets? Hier zit toch niemand op te wachten?
Zodat AT concepten kan proberen met maximaal budget/windtunntel tijd...quote:Op zondag 23 juli 2023 18:17 schreef SiGNe het volgende:
Het is trouwens wel erg raar dat Red Bull met hun race teams zowel op de eerste als de laatste plaats staan en met de rijders de eerste twee plekken als de laatste 2 plekken in handen hebben
Dat ontken ik ook niet. Maar zonder Todt en Brawn had hij niet het team en de auto gehad om die kampioenschappen te winnen. Doen alsof Schumacher dat allemaal vrijwel eigenhandig heeft gedaan, is nogal een mythologisering achteraf. Destijds, toen hij gewoon actief was, kreeg hij ondanks het grote respect voor zijn prestaties, niet die status van supermens die hij nu lijkt te krijgen.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een welbekend feit dat Schumacher echt keihard heeft gewerkt om van die clownshow die Ferrari destijds was een kampioenschapwaardig team te maken, zelfs toen ie nog rond liep. En ook Mercedes heeft heel duidelijk gemaakt hoe belangrijk zijn aandeel was.
Het is Kravitz... daar is geen filter tegenop gewassen die zit zo diep in de reet van Hamilton dat je er m met een kraan uit moet trekken.quote:
Ik snap je punt hoor, maar het is natuurlijk wel zo dat de feiten ook wel in het voordeel van Schumacher spreken en in het nadeel van Hamilton. Verstappen is ook weer iemand die er keihard voor heeft moeten knokken voor ie eindelijk een winnende auto had. Nou is de rol van de coureur tegenwoordig wel iets minder geworden, maar zeker niet nul.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Maar zonder Todt en Brawn had hij niet het team en de auto gehad om die kampioenschappen te winnen. Doen alsof Schumacher dat allemaal vrijwel eigenhandig heeft gedaan, is nogal een mythologisering achteraf. Destijds, toen hij gewoon actief was, kreeg hij ondanks het grote respect voor zijn prestaties, niet die status van supermens die hij nu lijkt te krijgen.
Toen was er vanuit een deel van de fans die het actief volgden ook gewoon kritiek op de dominantie van de auto, het al eerder genoemde Ferrari International Assistance, etc. Net zoals dat nu bij Hamilton gebeurt. Ik reageerde op de opmerking dat bij Hamilton anders altijd het "die ene auto-verhaal" zou blijven. Als je 20 jaar verder bent en je te maken krijgt met een generatie kijkers die hem zelf nooit actief hebben zien rijden omdat ze te jong of nog niet eens geboren waren, kan dat volledig anders zijn. Tijd doet veel voor hoe groot je legendarische status is, dat is wat ik slechts aangeef.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2023 21:23:26 ]
pas 10 keer voorbij zien komenquote:
Al besproken dat dit besproken was, en ook dat is al besproken.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
pas 10 keer voorbij zien komen
Do it again!
Is al besprokenquote:Op zondag 23 juli 2023 21:19 schreef PS. het volgende:
[..]
Al besproken dat dit besproken was, en ook dat is al besproken.
Spoiler omheen gezet.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
pas 10 keer voorbij zien komen
Do it again!
Dat ben ik helemaal met je eens. Het gaat mij er ook niet om dat ik Hamilton beter vind dan Schumacher, want dat vind ik niet. Ik schat Verstappen in zijn totaliteit ook hoger in dan Hamilton, want wat hij dit seizoen laat zien is echt buitengewoon.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor, maar het is natuurlijk wel zo dat de feiten ook wel in het voordeel van Schumacher spreken en in het nadeel van Hamilton. Verstappen is ook weer iemand die er keihard voor heeft moeten knokken voor ie eindelijk een winnende auto had. Nou is de rol van de coureur tegenwoordig wel iets minder geworden, maar zeker niet nul.
Vettel werd zelfs tijdens die zegereeks niet/zelden in één adem genoemd met de groten. Hamilton wel, Verstappen ook.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:30 schreef Repentless het volgende:
Als je het in 2013 over Vettel had, was dat ook een fenomeen met vier titels op rij waarbij de vergelijkingen met Schumacher werden gemaakt. In huidige discussies over beste coureurs, komt zijn naam voor mijn gevoel niet tot nauwelijks naar voren. Zo snel kan het dus gaan.
Max is de Lollipopman!quote:Op zondag 23 juli 2023 20:48 schreef Nizno het volgende:
bij 17:30 de plan A en C van Norris.
Max die nog even grapt over Plan F, copy!
Dit is niet aanvallend bedoeld (zo kan het soms wel overkomen in platte tekst), maar gewoon een vraag: waarop baseer je dat? Zijn bijnaam was zelfs 'Baby Schumi'. Lees dit artikel anders eens: https://www.ad.nl/formule(...)aduw-idool~ac50fdde/quote:Op zondag 23 juli 2023 21:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vettel werd zelfs tijdens die zegereeks niet/zelden in één adem genoemd met de groten. Hamilton wel, Verstappen ook.
Dat van die auto was niet zo gewoon als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij maakt het altijd wel heel extreem, Hamilton kon er ook niks aan doen dat hij op het juiste moment instapte in een auto die gewoon een slok sneller was dan de rest.
Je zou van mij posts van 10 jaar oud kunnen vinden dat ik het vooral zijn race omgeving kwalijk neem dat het zo'n verwend nest is geworden. Daarna heeft hij er echter, oud en wijs, helemaal zelf nog een schepje bovenop gedaan.quote:Hij is alleen wat teveel in zichzelf gaan geloven in de loop der jaren, hij kreeg een KO eind 21 en dacht zich meteen te kunnen revancheren in 22, nu zitten we in 23 en is het weer een verloren jaar.
Niks van gezien, grootste mening over...quote:Op zondag 23 juli 2023 20:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
heel deugend twitter valt er al weer over
Als Mercedes vertelt hoe belangrijk Schumacher was, neemt iedereen dat aan. Als Mercedes vertelt hoe belangrijk Hamilton is, komen er allerlei smalende reacties.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een welbekend feit dat Schumacher echt keihard heeft gewerkt om van die clownshow die Ferrari destijds was een kampioenschapwaardig team te maken, zelfs toen ie nog rond liep. En ook Mercedes heeft heel duidelijk gemaakt hoe belangrijk zijn aandeel was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |