abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 juli 2023 @ 12:51:45 #26
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_210007091
Wij gaan volgende week (dus eerste week augustus), via Sunweb. Hittegolf + bosbrand uiteraard niet bekend bij boeken.

Goed om te zien dat reisorganisaties nu zelf annuleren. Las op Twitter en elders op internet dat reisorganisaties eerst moeilijk deden tegen mensen die morgen/overmorgen naar het noorden van Rhodos vliegen. Veilig gebied, dus geen geld terug bij annuleren. Alternatieven (ander land) ook geen optie. Tsjah, dan gaan mensen gewoon, want het is toch een smak geld dat is betaald.

Ik vind dat best wel vreemd vanuit die organisaties. Veilig zijn is 1 ding, maar er komen allemaal lokale mensen naar het noorden omdat ze zijn geëvacueerd. Schatting is 30.000 evacuues. Die hebben ook allemaal een plekje nodig. Denk dat die een hotelkamer met airco goed kunnen gebruiken (nu is het een schooltje of sporthal). Dan moet je niet vliegtuigen vol nieuwkomers die kant op blijven sturen en alles volstoppen. Geef mensen een alternatief of het geld terug.

Enfin, we wachten de mails van Sunweb af. Enig geluk is dat de temps op Rhodos naar normaal lijken te gaan volgende week. Hopelijk is het voor eilandbewoners qua bosbranden en opvang dan ook weer stabiel.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 23 juli 2023 @ 13:09:41 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210007308
Sowieso is as/rook ook heel erg slecht voor vliegtuig motoren. Maar ik weet niet of dat een probleem is nu. Echter hoeft de wind maar te draaien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 23 juli 2023 @ 13:22:40 #28
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_210007508
Volgens mij is het een vrij stabiele wind uit het noorden (met westelijke trekjes). Wel een stevige wind, maar dat is daar niet ongewoon.

Zolang de windrichting hetzelfde blijft, kan men daar op blijven anticiperen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 23 juli 2023 @ 13:59:21 #29
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_210007958
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wij gaan volgende week (dus eerste week augustus), via Sunweb. Hittegolf + bosbrand uiteraard niet bekend bij boeken.

Goed om te zien dat reisorganisaties nu zelf annuleren. Las op Twitter en elders op internet dat reisorganisaties eerst moeilijk deden tegen mensen die morgen/overmorgen naar het noorden van Rhodos vliegen. Veilig gebied, dus geen geld terug bij annuleren. Alternatieven (ander land) ook geen optie. Tsjah, dan gaan mensen gewoon, want het is toch een smak geld dat is betaald.

Ik vind dat best wel vreemd vanuit die organisaties. Veilig zijn is 1 ding, maar er komen allemaal lokale mensen naar het noorden omdat ze zijn geëvacueerd. Schatting is 30.000 evacuues. Die hebben ook allemaal een plekje nodig. Denk dat die een hotelkamer met airco goed kunnen gebruiken (nu is het een schooltje of sporthal). Dan moet je niet vliegtuigen vol nieuwkomers die kant op blijven sturen en alles volstoppen. Geef mensen een alternatief of het geld terug.

Enfin, we wachten de mails van Sunweb af. Enig geluk is dat de temps op Rhodos naar normaal lijken te gaan volgende week. Hopelijk is het voor eilandbewoners qua bosbranden en opvang dan ook weer stabiel.
Hopelijk kan jullie reis gewoon doorgaan! Ik denk dat het over een week al wel anders is :)

Dochter heeft ook al twee maanden geleden geboekt, dus ook niet voorbereid op hittegolf en bosbrand. Vliegt woensdagochtend om 4:00 uur, als het nog doorgaat _O- Zij hebben geboekt via vakantiediscounter. Ze willen nog steeds wel naar Rhodos, maar omboeken naar wat anders zouden ze ook geen probleem vinden, alleen zou dat nu (nog) voor eigen kosten zijn. Het meest vervelende is dat je nu nog niet weet waar je aan toe bent terwijl je in principe over iets meer dan 48 uur van huis vertrekt.
En uiteraard zijn dit luxe problemen, je zult er maar wonen :{

Het is inderdaad maar afwachten.
Fuck the EBU
  zondag 23 juli 2023 @ 14:04:20 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210008030
:') :') :') :')
quote:
Branden op Rhodos maken vakantie Robert-Jan en Anja tot nachtmerrie: ‘Alles is slecht geregeld hier’
Het moest een lekker weekje naar de zon worden voor Robert-Jan Geurts (49) en zijn vriendin Anja van Eijden (46) uit Apeldoorn. Maar hun vakantie op het Griekse Rhodos is een nachtmerrie geworden door de hevige bosbranden op het eiland. ,,Je voelt je net een asielzoeker.”

https://www.gelderlander.(...)egeld-hier~aba741e7/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210008127
quote:
81s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]

Ja is inderdaad precies hetzelfde :')
  Spellchecker zondag 23 juli 2023 @ 14:10:25 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210008133
quote:
[..]

En dan weet je van te voren dat het max. 2 weken is ....
pi_210008157
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:10 schreef maily het volgende:

[..]
En dan weet je van te voren dat het max. 2 weken is ....
En dat je terug kan gaan naar een veilige huis.
  Spellchecker zondag 23 juli 2023 @ 14:13:10 #34
197773 crew  maily
pi_210008169
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:12 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
En dat je terug kan gaan naar een veilige huis.
Met eten en drinken, een bed, minstens een wc, schone kleren.
pi_210008183
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:59 schreef Arizona het volgende:

[..]
Hopelijk kan jullie reis gewoon doorgaan! Ik denk dat het over een week al wel anders is :)

Dochter heeft ook al twee maanden geleden geboekt, dus ook niet voorbereid op hittegolf en bosbrand. Vliegt woensdagochtend om 4:00 uur, als het nog doorgaat _O- Zij hebben geboekt via vakantiediscounter. Ze willen nog steeds wel naar Rhodos, maar omboeken naar wat anders zouden ze ook geen probleem vinden, alleen zou dat nu (nog) voor eigen kosten zijn. Het meest vervelende is dat je nu nog niet weet waar je aan toe bent terwijl je in principe over iets meer dan 48 uur van huis vertrekt.

Ik zou er maar niet vanuit gaan. Met deze temperaturen plus wind is het bijna niet te doen om alles onder controle te krijgen. Kan Zomaar een paar weken duren.
No bitch to me
  zondag 23 juli 2023 @ 14:15:12 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210008193
‘Alles is slecht geregeld’…
Wat hadden ze dan verwacht? Dat er een 5-sterrenhotel voor ze gereserveerd zou zijn?
  zondag 23 juli 2023 @ 14:15:44 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_210008202
quote:
[..]

En dan die foto van Anja met haar slaapmaskertje _O-
GIEREN _O- _O-
Fuck the EBU
pi_210008237
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:15 schreef BE het volgende:
Wat hadden ze dan verwacht? Dat er een 5-sterrenhotel voor ze gereserveerd zou zijn?
Ff naar zoover
  Spellchecker zondag 23 juli 2023 @ 14:18:06 #39
197773 crew  maily
pi_210008238
quote:
voor noodgeval :Y
  zondag 23 juli 2023 @ 14:18:10 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_210008239
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:14 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ik zou er maar niet vanuit gaan. Met deze temperaturen plus wind is het bijna niet te doen om alles onder controle te krijgen. Kan Zomaar een paar weken duren.
Ik vrees ook dat hun vakantie niet door kan gaan. Maar dan blijft het dus nog steeds afwachten, totdat er een bericht komt van de reisorganisatie. Tot die tijd kun je zelf niets kosteloos annuleren of wijzigen.
Fuck the EBU
pi_210008263
quote:
Bizar inderdaad dat ze geen prioriteit maken van anja en robert...
No bitch to me
  Spellchecker zondag 23 juli 2023 @ 14:22:29 #42
197773 crew  maily
pi_210008303
quote:
[..]

Die reacties ook :D

zondag 23 juli 2023 @ 14:22:31 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210008304
quote:
Asielzoekers worden hier wel eens belachelijk gemaakt dat ze een beter huis willen maar ik denk dat Nederlanders zich echt nog veel meer 'entitled' zouden gedragen als we echt moesten vluchten :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Spellchecker zondag 23 juli 2023 @ 14:56:45 #44
197773 crew  maily
  zondag 23 juli 2023 @ 14:59:21 #45
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_210008825
Die berichten idd over Nederlanders nu in de problemen. Misschien zijn het wel dezelfde als die vanuit het veilige NL altijd gillen dat vluchtelingen niet moeten klagen in NL.

En zelf bij de eerste de beste calamiteit in het buitenland huilend om een reisleider roepen en paps en mams vanuit NL snel digitaal een vlucht naar huis laten boeken. Iets wat een gemiddelde vluchteling echt niet meer kan.
  zondag 23 juli 2023 @ 15:06:34 #46
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_210009043
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:59 schreef Arizona het volgende:

[..]

Alleen om de voor dit gebied veel te hoge temperaturen zou een andere (mildere) bestemming al wel welkom zijn :D.

En het is idd niet fijn als je zo kort van tevoren pas weet of je vlucht wel of niet doorgaat, of kosten worden vergoed. Dan heb je weinig tijd om te schakelen voor een nieuwe vlucht (en bestemmingsresearch).

Beste zou zijn om als reisorganisatie gewoon per week te beslissen ipv dag tot dag. Dus bijvoorbeeld: komende week is omboeken naar andere/veilige locatie in Rhodos of omboeken naar ander land mogelijk, tegen vergoeding. Of je neemt het risico dat je de reis door wilt laten gaan maar het vanuit de organisatie 24 tot 48 uur vooraf geannuleerd wordt op basis van de ontwikkelingen. Dan weet ik mijn keuze al wel.

Idd een luxe probleem, maar daardoor niet minder prettig.
pi_210012528
Mijn zoon vertrekt morgen (voor het eerst alleen met vrienden) naar Kreta.
Hoop dat het daar rustig blijft.

Wat een ellende daar zeg.
  Moderator maandag 24 juli 2023 @ 08:34:34 #48
8781 crew  Frutsel
pi_210018788
quote:
Tientallen nieuwe branden Griekenland, evacuaties op Corfu en Evia

Door de aanhoudende hitte en droogte zijn op tal van plaatsen in Griekenland nieuwe bosbranden uitgebroken. Volgens Griekse media zijn gisteren meer dan zestig nieuwe brandhaarden gemeld, van het eiland Corfu in het westen tot Evia in het oosten van het land. Op die eilanden zijn ook mensen geëvacueerd.

Op Corfu woedt een grote brand bij de noordelijke toeristenplaats Nisaki. Zo'n duizend inwoners en vakantiegangers zijn daar met schepen van de kustwacht in veiligheid gebracht. Sinds zonsopgang proberen hulpdiensten met blusvliegtuigen en -helikopters om de brand onder controle te krijgen.

Op Evia, het op een na grootste eiland van Griekenland, zijn mensen in meerdere dorpen aan de zuidoostkust geëvacueerd. Zij worden opgevangen in de badplaats Karystos. Volgens de lokale gouverneur wakkert de harde wind het vuur aan. De rook zou zo dik zijn dat ademen moeilijk is.

NOS
In het noorden van de Peloponnesos bij Aigio woedt inmiddels ook een bosbrand. Daar is de belangrijke doorgaande weg van Athene naar Patras gestremd.

Ook op Rhodos is er nog altijd veel overlast door branden. Tot gisteren zijn daar zeker 19.000 mensen in veiligheid gebracht, onder wie veel toeristen. De blusacties gaan daar onverminderd verder.

Hittegolf
Griekenland gaat al tijden gebukt onder droogte en extreme temperaturen tot ver boven de 40 graden. Vandaag wordt een 'dipje' verwacht, met maxima van zo'n 38 graden. Morgen en woensdag wordt het opnieuw zeer heet; vanaf donderdag koelt het af tot iets boven de 30 graden. Regen is niet in zicht.
Evia en Corfu nu ook aan de beurt
  Spellchecker maandag 24 juli 2023 @ 08:50:19 #49
197773 crew  maily
pi_210018903
Monique moest vluchten op Rhodos; we zagen het vuur snel dichterbij komen
quote:
Monique Hylkema uit Breda stond zaterdag oog in oog met torenhoge vlammen op het Griekse eiland Rhodos. Hals over kop moest ze vluchten, samen met haar nichtje Isa. Zondagavond landden ze tot grote opluchting op Eindhoven Airport. Zonder koffers, want die bleven achter in het hotel dat waarschijnlijk compleet is afgebrand.

Wat een heerlijke vakantie moest worden ter ere van de zestiende verjaardag van Isa, veranderde in een regelrechte nachtmerrie. Samen vertrokken ze donderdag naar het eiland. Maar zaterdag sloeg de sfeer om in totale chaos.

Terwijl Monique en Isa op het strand zaten, dreven er grote donkere wolken over. “We zijn terug naar het hotel gegaan en hebben gevraagd of er paniek was. Reisorganisatie Corendon zei van niet, er werd geen actie ondernomen. We hebben toch onze koffers gepakt. Opeens gingen alarmbellen af en viel het licht uit, we moesten vluchten, vluchten.”

Het stel rende naar buiten en belandde op het strand. Maar ook daar kwam het vuur steeds dichterbij, net als de dikke rook. “Zelfs de zon kleurde vuurrood en leek in brand te staan. Het werd alsmaar warmer om ons heen. We moesten met z’n allen echt wegrennen. We hebben tien kilometer gelopen in de bloedhitte.”

In een schoolgebouw leek het even veilig voor ze maar de brand bleek nog dichterbij. Opnieuw vertrokken ze en ze zwierven die nacht enkele uren op straat. Niet wetende waar ze moesten zijn en volgens Monique zonder enige hulp van hun reisorganisatie. Uiteindelijk zijn ze in de lobby van een hotel beland, op de grond. Samen met heel veel andere mensen."

Het thuisfront regelde op dat moment vanuit Breda twee enkeltjes Eindhoven voor ze. Allemaal op goed geluk, want het tweetal moest nog wel op tijd op het vliegveld zien te komen. Dat lukte, met behulp van een prijzige taxirit ter waarde van vierhonderd euro.

Als Monique zondagavond haar verhaal doet op het vliegveld, staat ze te trillen op haar benen. Ze wrijft over haar arm en laat een grauw armbandje zien wat eigenlijk wit hoorde te zijn. “M’n armen zitten vol as, dit armbandje zit onder het as, zelfs het water in de zee was as. Als je daar niet bent geweest, kun je je niet voorstellen hoe het daar is.”

Het enige dat het tweetal nog bij zich heeft, zijn de kleren die ze dragen. Voor de rest lieten ze alles achter. Al is dat het laatste waar Monique rouwig om is. Ze breekt als ze over haar nichtje vertelt. “Ze riep steeds, we gaan ’t niet halen, we gaan ’t niet halen! Ze dacht echt dat het over was.”

Of ze ooit nog op vakantie gaat naar Rhodos? ”Ik ga nooit meer op vakantie naar een eiland. Ik weet nu wat het is om daar gevangen te zitten als er brand uitbreekt."
Veel geluk gehad dus met op tijd wegkomen en terug naar huis kunnen ....
  maandag 24 juli 2023 @ 09:12:21 #50
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_210019089
Dochter heeft inmiddels bericht van de reisorganisatie dat hun reis vooralsnog gewoon doorgaat. Ik ben benieuwd…
Fuck the EBU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')