Welkomquote:
Bedoel je druivensuiker? Ik herinner me nog dat ik als 5 of 6-jarige zo'n pakje vond in het medicijnkastje en ze allemaal achter elkaar opat.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:30 schreef deedeetee het volgende:
Grote vierkante kalktabletten en kleine gele vitamine c tabletjes. Niet zo lekker als echte snoepjes maar bij gebrek aan beter aten we die braaf op.
Nee kalktabletten ze smaakten heel vaag naar pepermunt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bedoel je druivensuiker? Ik herinner me nog dat ik als 5 of 6-jarige zo'n pakje vond in het medicijnkastje en ze allemaal achter elkaar opat.
Ook uit die tijd kregen de kinderen regelmatig een theelepeltje suiker met daarin een paar druppels levertraan.
Klopt, maar wij noemden dat druivensuiker. Grote beetje plompe vierkante witte tabletten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee kalktabletten ze smaakten heel vaag naar pepermunt.
Druivensuiker is heel wat anders.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt, maar wij noemden dat druivensuiker. Grote beetje plompe vierkante witte tabletten.
Smaakten inderdaad naar pepermunt.
Je hebt helemaal gelijk. Mijn herinnering liet me in de steek. Het waren rennies die toen nog per stuk in een papierwikkel zaten. Maagtabletten dus.quote:
We hadden deze kaarsjesquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Repost, gewoon omdat ik zo'n leuke foto vind.
Ja, was een hartstikke leuke serie. Zat vaak te huilen van het lachen om die twee malloten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:56 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Balki Bartokomous
Perfect Strangers![]()
zoveel herhalingen op tv, behalve nooit Perfect Strangers
Balki van het Griekse eiland Mypos, en er was altijd iets met schapenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, was een hartstikke leuke serie. Zat vaak te huilen van het lachen om die twee malloten.![]()
Klopt. Wat ik me nog het best herinner is hun skivakantie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Balki van het Griekse eiland Mypos, en er was altijd iets met schapen![]()
Ik herinner mij nu die fluor tabletjes in zo'n roze potje.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee kalktabletten ze smaakten heel vaag naar pepermunt.
Dat was mss pas na mijn tijd ? Wat ik erg lekker vond waren de norit tabletten bij maag/darm problemen. Mijn moeder zwoor erbij.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:34 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik herinner mij nu die fluor tabletjes in zo'n roze potje.
Die waren goed bij de ontwikkeling van het gebit. Fluor is ook giftig dus je mocht maar 2 tabletjes per dag. Fluor kon in de jaren 80 aan tandpasta worden toegevoegd en toen raakten de tabletjes overbodig.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat was mss pas na mijn tijd ? Wat ik erg lekker vond waren de norit tabletten bij maag/darm problemen. Mijn moeder zwoor erbij.
Dezequote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:30 schreef deedeetee het volgende:
Grote vierkante kalktabletten en kleine gele vitamine c tabletjes. Niet zo lekker als echte snoepjes maar bij gebrek aan beter aten we die braaf op.
Heel vaag in mijn herinnering, was dan ook in een periode dat ik niet dagelijks tv keek.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Balki van het Griekse eiland Mypos, en er was altijd iets met schapen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |