abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209964002
HILVERSUM - De politie heeft dinsdag twee mannen aangehouden omdat ze meerdere mensen digitaal zouden hebben bedreigd en gestalkt. Ook wordt het tweetal verdacht van deelname aan een criminele organisatie via groepen en kanalen op de berichtendienst Telegram. Volgens de politie zijn de mannen, een 26-jarige inwoner van het Brabantse Deurne en een 39-jarige man uit Venlo, twee van de beheerders van die groepen.

De actiefste Telegramgroep die in het politieonderzoek naar voren kwam, is het zogeheten Looijkartel. Volgens de politie waren op het hoogtepunt zo’n 7000 mensen lid van die groep en werden er duizenden beledigende en bedreigende berichten in gedeeld. Ook riepen leden van de groep op tot geweld en tot het vernietigen van andermans eigendommen.

De verdachten zijn aangehouden in hun woonplaats, maar het politieonderzoek naar de zaak vindt plaats vanuit Hilversum. Daar komt het slachtoffer vandaan dat vooral het mikpunt was, legt een woordvoerder van de politie uit.

Pedoseksualiteit

Over de identiteit van die persoon kan de woordvoerder om privacyredenen niets zeggen, maar eerder schreef NH Nieuws dat vooral de Hilversumse youtuber Bradley van Dijk slachtoffer was van het Looijkartel. Volgens de regionale omroep wordt hij al meer dan twee jaar bedreigd en gepest door leden van de Telegramgroep, die hem beschuldigen van pedoseksualiteit, wat volgens Van Dijk onzin is.

Vorige maand werd het Looijkartel door Telegram offline gehaald. Maar daarna is er weer een nieuwe groep gestart, zegt de politie. Die groep had wel minder leden.

De politie zegt dat de berichten in de Telegramgroepen per definitie onacceptabel zijn. „Wat nu een grap lijkt, kan een ander levenslang schaden. In deze zaak zagen we regelmatig uitspraken voorbijkomen waarin iemand onterecht werd beschuldigd of beticht van een strafbaar feit. Daarnaast werden er serieuze bedreigingen geuit, tegen verschillende personen en hun omgeving.”

Volledige beperkingen

Onderzocht wordt of de twee aangehouden mannen zelf ook hebben opgeroepen tot opruiing in de Telegramgroepen die ze beheerden. De twee zitten vast in volledige beperkingen, wat betekent dat ze alleen met hun advocaat contact mogen hebben. Ook zijn hun apparaten in beslag genomen.

De politie sluit niet uit dat nog meer aanhoudingen volgen in de zaak, omdat ook andere leden van de online groepen worden onderzocht.
___________________________________________________________________________________________

Goed nieuws. Ben benieuwd hoe 'stoer' die stumpers zich nu nog voelen. Je mag vinden van iemand wat je wil maar geweld keur ik in elke vorm af. Wat je ook van Bradley vindt, je blijft met je poten van zijn spullen af. Staan zijn vlogs je niet aan de kijk je gewoon niet.

Bron

[ Bericht 3% gewijzigd door Gibson88 op 20-07-2023 17:04:10 (Bron toegevoegd) ]
pi_209964050
LEAVE THE BRADGE ALONE :'( :'( :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_209964114
Ik ben benieuwd wie de filmrechten gaat krijgen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209964148
Deurne :')
Venlo :')

En dan ene van 39 jaar _O- Godverdomme hoe sneu moet je zijn zeg.
U MAD?
pi_209964158
Welke fokkers zijn dit?
pi_209964164
Bron?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209964183
7000 leden 😱 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209964192
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 07:19 schreef de_boswachter het volgende:

En dan ene van 39 jaar _O- Godverdomme hoe sneu moet je zijn zeg.
Dit idd..
:')
pi_209964197
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 07:23 schreef miss_sly het volgende:
Bron?
Telegraaf ( :+ ) zit nu mobiel, voeg vanavond als ik thuis ben de link wel toe.
pi_209964202
Zelfs universitairen buigen zich erover
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ley-wereldwijd-uniek

quote:
Volgend slachtoffer
Een jonge man voegt zich in de groep. Uit de communicatie met de man - laten we hem K.* noemen - blijkt al snel dat hij een verstandelijke beperking heeft. De groep is vriendelijk en K. leeft op, voelt zich welkom. Niet veel later wordt hij opgejut om Van Dijk te bedreigen en filmpjes te maken. We zien K. zwaaiend met een (nep)wapen, hij haalt een mes onder zijn keel langs en hij uit doodsbedreigingen. Hoe ernstiger de bedreiging, hoe meer steun uit de groep. Dan wordt K. aangespoord om seksuele handelingen voor de camera te verrichten. Ook aan die oproep geeft hij gehoor. We zien hem masturberen voor de camera.

Als hij niet meer reageert op verzoeken van de groep om te masturberen of bedreigingen te uiten naar Van Dijk, wordt hij zelf slachtoffer van de groep. Hij wordt 'exposed', zijn adresgegevens verschijnen in de groep met de oproep tot actie tegen K.

K. woont intern bij een zorgorganisatie. Inmiddels heeft deze instelling de nodige maatregelen getroffen.

*K. De echte naam is bij de redactie bekend.
  donderdag 20 juli 2023 @ 07:36:09 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_209964208
Mooi dat dit tuig eindelijk vastzit.

#TeamBradge
Je bent een waardeloze agent.
pi_209964235
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 07:33 schreef Culkin het volgende:
[..]

Tering wat een zieke figuren 8)7

En het enge is, als je het over 7000 leden hebt, is de kans groot dat er figuren bij zitten die de dreigementen, of erger nog, daadwerkelijk uit willen voeren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 20 juli 2023 @ 07:47:35 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209964254
Treurige lui :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209964340
Dus... welke FOK!kers posten er ineens niet meer?
pi_209964349
Er zijn zelfs beelden van de aanhouding:

https://www.nhnieuws.nl/n(...)-hilversumse-bradley

(even scrollen)
pi_209964372
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 07:29 schreef StateOfMind het volgende:
7000 leden 😱 8)7
Moet je nagaan hoeveel mongolen er rondlopen.
  donderdag 20 juli 2023 @ 08:18:31 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209964398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 08:07 schreef Oriente het volgende:
Er zijn zelfs beelden van de aanhouding:

https://www.nhnieuws.nl/n(...)-hilversumse-bradley

(even scrollen)
Gewoon een arrestatieteam _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209964400
39 jaar :') wat een treurwilg ben je dan
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_209964504
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 07:33 schreef Culkin het volgende:
[..]

Interessant toch, zulke totaal idioten bestuderen.

Gaan we nog speculeren over huidskleur of weten we dat met zulke ‘anonieme’ online treiteraars wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2023 08:39:45 ]
pi_209964519
quote:
84s.gif Op donderdag 20 juli 2023 08:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja en terecht ook. Als je naar de aard van de dreigementen kijkt, die zijn niet mals. Zo werd er o.a. opgeroepen hem te onthoofden, viel op te maken uit een resume in 1 van zijn vlogs.

Daarnaast die gastjes die nu hun berichtjes verwijderen en ‘vluchten’ wat een mietjes. Eerst roepen kk popo kom maar op, mij vind je niet… en nu als een haas er van door. Zo flink zijn ze dus niet.
pi_209964546
Wat voor straffen kunnen ze krijgen?

Goed dat dit eindelijk eens goed wordt aangepakt.
pi_209964582
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 07:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Tering wat een zieke figuren 8)7

En het enge is, als je het over 7000 leden hebt, is de kans groot dat er figuren bij zitten die de dreigementen, of erger nog, daadwerkelijk uit willen voeren.
Het enge is, dat er 7000 doorgeslagen personen zich lid hebben gemaakt, maar er was nog meer idioten rondlopen die niet zo techsavvy zijn.

Maar ik snap gewoon niet dat je iemand zo haat dat je zo ver kunt gaan. Gewoon niet op zijn kanaal klikken is te veel gevraagd of zo? Die gast heeft lol in wat ie doet, doet er niemand kwaad mee, als er volgers zijn: good for him. Het cyberpesten++ doet me iets denken aan een Netflix-serie: Red Rose.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pheno op 20-07-2023 08:53:01 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 20 juli 2023 @ 08:59:13 #23
492360 COVID-19
Haters make me stronger
pi_209964683
Ik wil maar de rechtszaak. Wil echt zien hoe ze uitzien.
Op woensdag 19 juli 2023 20:07 schreef Mortaxx het volgende:
stop eens met die kneus te quoten
pi_209964715
quote:
84s.gif Op donderdag 20 juli 2023 08:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Goed toch?
Hoe vaak zijn mensen tot zelfmoord gedreven door online treiteraars?

Hier wordt ook van alles gezegd, maar deze figuren zijn gewoon crimineel bezig. Dit gaat te ver en mag gewoon keihard bestraft worden.
  donderdag 20 juli 2023 @ 09:04:43 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209964729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 08:41 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Ja en terecht ook. Als je naar de aard van de dreigementen kijkt, die zijn niet mals. Zo werd er o.a. opgeroepen hem te onthoofden, viel op te maken uit een resume in 1 van zijn vlogs.

Daarnaast die gastjes die nu hun berichtjes verwijderen en ‘vluchten’ wat een mietjes. Eerst roepen kk popo kom maar op, mij vind je niet… en nu als een haas er van door. Zo flink zijn ze dus niet.
Ja daar heb je wel gelijk in. Het geeft in ieder geval aan dat het serieus is. Dit doet de politie niet zomaar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')