Nou ja zeg een hele minuut te laat, maar ik heb ook knakworstjes erbij gezetquote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef maily het volgende:
Waarom mogen sigaretten nog verkocht worden?
Kennelijk maken ze tegenwoordig teflonpannen zonder die giftige stof erin:quote:Op maandag 17 juli 2023 16:28 schreef Elan het volgende:
Bedoel: Het is inmiddels toch wel duidelijk dat die rommel slecht voor je is en permanent in ons lichaam aanwezig blijft.
Jaren geleden al onze pannen vervangen door RVS, maar als je een willekeurige winkel inloopt val je nog altijd over de pannen met zo'n fijn teflon laagje. Je zou kunnen stellen dat teflonpannen nog altijd de norm zijn en Je moet goed zoeken om een koekenpan te vinden waar het NIET op zit.
Of is dat net zoiets als asbest waar we straks jaaaaaaaaaaren later pas van gaan roepen hoe idioot het wel niet was dat het zulk gemeengoed was.
Daar staat tenminste nog een waarschuwing op, betaal je flink accijns over en is 18+ maar de vraag van jou op zich is natuurlijk volkomen legitiem. Zeker als je leest dat fabrikanten normen met handen en voeten treden.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef maily het volgende:
En Alcohol.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:30 schreef maily het volgende:
PFAS is toch ook schadelijk?quote:Op maandag 17 juli 2023 16:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Kennelijk maken ze tegenwoordig teflonpannen zonder die giftige stof erin:
https://www.consumentenbo(...)lonpannen-gevaarlijk
Alcohol is in kleine hoeveelheden niet per se schadelijk. Bovendien betaal je ook hierover accijns en zijn de gevaren van overconsumptie vrij algemeen bekend en mogen kinderen het niet nuttigen .quote:
Ja, bij normaal gebruik zouden die pannen toch veilig zijn. Ziequote:
Maar hoeveel mensen zullen dat niet doen.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:45 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, bij normaal gebruik zouden die pannen toch veilig zijn. Zie
https://waarzitwatin.nl/producten/pannen-met-een-anti-aanbaklaag
Die beesten hun longen kunnen ook niks hebben, niet voor niks werden kanaries in de mijnen gebruikt vroeger om giftige gassen vroegtijdig te ontdekken.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:49 schreef maily het volgende:
Cynthia verloor vogels door pan Albert Heijn; mijn kindjes zijn dood
Ah, de ja maar generatie meld zich al weer.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Alcohol is in kleine hoeveelheden niet per se schadelijk. Bovendien betaal je ook hierover accijns en zijn de gevaren van overconsumptie vrij algemeen bekend en mogen kinderen het niet nuttigen .
Ok boomer.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:08 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ah, de ja maar generatie meld zich al weer.
Volgens mij staat al sinds jaar en dag in de gebruiksaanwijzing van dit soort pannen dat het eerste gebruik giftig is voor vogels.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:49 schreef maily het volgende:
Geen ideequote:Op maandag 17 juli 2023 17:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens mij staat al sinds jaar en dag in de gebruiksaanwijzing van dit soort pannen dat het eerste gebruik giftig is voor vogels.
Die wok heb ik.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:49 schreef maily het volgende:
Nice, even wat pannen kopen en in de tuin op een brandstapel gooien. Ben ik ook weer van die kutduiven af.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:49 schreef maily het volgende:
Ligt aan je doel. Voor vlees doe ik bijna alles met een plaatstalen DeBuyer Carbone.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:36 schreef ems. het volgende:
Ik heb trouwens nog nieuwe pannen nodig. Iemand nog suggesties voor een goede balans tussen degelijkheid en betaalbaarheid?
Is een feit. Bij normaal gebruik niks mis met alcohol.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:08 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ah, de ja maar generatie meld zich al weer.
WMF Durado , spiegelgladde keramische laag, dikke bodem, mooi afgewerkt.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:36 schreef ems. het volgende:
Ik heb trouwens nog nieuwe pannen nodig. Iemand nog suggesties voor een goede balans tussen degelijkheid en betaalbaarheid?
En dan dat ik en eventuele vogels daarvan zo min mogelijk dood gaan bij voorkeur.
Gewoon roestvrijstaal.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:36 schreef ems. het volgende:
En dan dat ik en eventuele vogels daarvan zo min mogelijk dood gaan bij voorkeur.
Tot ze over 20 jaar er achter komen dat het toch niet helemaal ongevaarlijk is.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Kennelijk maken ze tegenwoordig teflonpannen zonder die giftige stof erin:
https://www.consumentenbo(...)lonpannen-gevaarlijk
Echt 100% keramiek? Want daarmee sjoemelen die fabrikanten ook heb ik eens gelezen.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:44 schreef Fer het volgende:
Ik heb trouwens nu zo’n moderne keramische anti aanbakpan. Hartstikke glad en hard die laag, waarom zou je nog zo’n plastic pan kopen.
Werkt alleen binnenshuis ...quote:Op maandag 17 juli 2023 20:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Nice, even wat pannen kopen en in de tuin op een brandstapel gooien. Ben ik ook weer van die kutduiven af.
Een keramische-gecoate pan is geen haar beter dan een teflon pan. Mocht je er verkeerd mee omgaan en die keramiek scheurt open.. dan is het GG met je gezondheid. Alle keramische pannen kunnen overigens niet in de vaatwasser.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:44 schreef Fer het volgende:
Ik heb trouwens nu zo’n moderne keramische anti aanbakpan. Hartstikke glad en hard die laag, waarom zou je nog zo’n plastic pan kopen.
Ja, op die overheidswebsite waar ik daarna naar linkte houden sowieso al een slag om de arm, met dat "bij normaal gebruik". Veel mensen zullen hun pan echter niet al bij de eerste kras weggooien.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:41 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tot ze over 20 jaar er achter komen dat het toch niet helemaal ongevaarlijk is.
een vogel bakken lijkt me wel schadelijk voor het beestje ja.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens mij staat al sinds jaar en dag in de gebruiksaanwijzing van dit soort pannen dat het eerste gebruik giftig is voor vogels.
Er zouden stoffen kunnen vrijkomen die "forever chemicals" genoemd worden, omdat ze niet door het lichaam (of in de natuur) afgebroken worden:quote:
Ik heb een RVS voor vlees bakken, maar daar kan ik niet alles mee. Voor sommige zaken is een antiaanbak toch wel prettig.quote:Op maandag 17 juli 2023 21:59 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Een keramische-gecoate pan is geen haar beter dan een teflon pan. Mocht je er verkeerd mee omgaan en die keramiek scheurt open.. dan is het GG met je gezondheid. Alle keramische pannen kunnen overigens niet in de vaatwasser.
Ik had eerst granieten pannen. Als "bio graniet" werd het verkocht, maar dat was ook allemaal marketing. Alles de gracht in getyft en sindsdien kook ik 100% RVS.
Darwinisme. Als je niet eens met een pan om kan gaan is het misschien maar beter.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen zullen dat niet doen.
Ons drinkwater bevat ook teveel PFAS wat waarschijnlijk daar mee samenhangt.
Ja eens maar het gaat dus ook in het drinkwater zitten en daar hebben we allemaal last van.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:10 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Darwinisme. Als je niet eens met een pan om kan gaan is het misschien maar beter.
Mensen die dieren hun 'kindertjes' noemenquote:Op maandag 17 juli 2023 16:49 schreef maily het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |