Stacey was eerder met deel 2.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:47 schreef Centenbak het volgende:
NWS / Frans jongetje (2) vermist in Frans gehucht #2
Forbiddenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 09:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
https://pnws.be/verdwijni(...)spellende-berichten/
Juiste link
Blijkbaar mag je niet direct linkenquote:
Zie #2quote:Op zaterdag 15 juli 2023 09:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Blijkbaar mag je niet direct linken
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230714_97328815?utm_source=tquote:Wat zou er gebeurd kunnen zijn? Die vraag obsedeert iedereen hier in het dorp”, zegt Balique, al sinds 1977 burgemeester van het dorp. “We weten nu dat het jongetje niet zomaar weggelopen is”, aldus de burgemeester in een interview met Le Dauphiné Liberé. “Rationeel gezien moeten we nu aanvaarden dat hij niet is weggelopen.”
Klopt dat was ook gisteravond mijn probleem om het te delenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:46 schreef maily het volgende:
Als je zelf pwnws.be aanklikt, kun je zoeken in hun artikelen en vind je er ook over Emile.
De links (hier) delen werkt niet.
Zie #9quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:40 schreef Woonbootjes het volgende:
[..]
Klopt dat was ook gisteravond mijn probleem om het te delen
Nee, maar hij kan ook ontvoerd zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:14 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Kind van 2 gaat ook niet vaaak extreem ver wandelen?
Ja kan, in kofferbak gedaan, snel snel doorkarren naar schimmige of dure wijk in Parijs, snel snel cash vangenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:26 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nee, maar hij kan ook ontvoerd zijn.
(dat weet ik niet dat zou kunnen)
Beetje wat bij Maddy ook is. In theorie kan het zijn dat hij een mensensmokkelaar heeft getroffen en het kind verkocht wordt. Maar goed, eerlijk is eerlijk helaas > De kans dat dit beste jongetje iets ergs is overkomen en niet meer leeft is inderdaad grootquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:38 schreef ZanneG het volgende:
Ik denk ook niet dat er verhalen zijn dat een peuter nog ooit terugkeerde na vermissing of wel?
Ik heb dan nog liever dat hij door een steenarend is opgegeten dan dat hij in de mensenhandel is verkocht. Dan kom je als kind van 2 helemaal in een hel terechtquote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:42 schreef Ponsai het volgende:
Beetje wat bij Maddy ook is. In theorie kan het zijn dat hij een mensensmokkelaar heeft getroffen en het kind verkocht wordt. Maar goed, eerlijk is eerlijk helaas > De kans dat dit beste jongetje iets ergs is overkomen en niet meer leeft is inderdaad groot
Maar is levend door een steenarend opgepeuzeld worden nu zoveel beter?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb dan nog liever dat hij door een steenarend is opgegeten dan dat hij in de mensenhandel is verkocht. Dan kom je als kind van 2 helemaal in een hel terecht
Zo'n arend pikt je of dood, of scheurt je open, en ook met zijn klauwen richt hij flink schade aan. Dat is een gruwelijke dood inderdaad.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:06 schreef ZanneG het volgende:
Maar is levend door een steenarend opgepeuzeld worden nu zoveel beter?
Ik mag toch hopen dat die steenarend zijn prooi wel eerst dood voordat hij hem aan zn jongen voert.
Dat is vreselijk!quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo'n arend pikt je of dood, of scheurt je open, en ook met zijn klauwen richt hij flink schade aan. Dat is een gruwelijke dood inderdaad.
Wat ze ook doen is dat ze hun prooi opscoopen en uit de lucht op de rotsen laten vallen totdat de prooi dood is. En wat ze ook doen is er tegenaan vliegen en zorgen dat je ergens vanaf valt.
Maar als Emil op die weg en die kruising verdwenen is vind ik een aanval en een kill van een steenarend wel minder waarschijnlijk. Meer in de natuur op een berg was de kans weer wel groter geweest want dan flikkert zo'n beest je van de rotsen af. Kijk maar eens op die filmpjes van de Golden Eagle (steenarend) hoe ze grote stukken vee aanvallen. Zo'n Emil van 2 is in zo'n situatie dan echt kansloos. Maar vooralsnog was het hier op die kruising dat Emil verdwenen schijnt te zijn, dus dat maakt de situatie wel heel erg anders en dat is minder het terrein van zo'n steenarend.
meestal beginnen ze met de ogenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo'n arend pikt je of dood, of scheurt je open, en ook met zijn klauwen richt hij flink schade aan. Dat is een gruwelijke dood inderdaad.
Wat ze ook doen is dat ze hun prooi opscoopen en uit de lucht op de rotsen laten vallen totdat de prooi dood is. En wat ze ook doen is er tegenaan vliegen, de prooi en grijpen met hun gruwelijk sterke klauwen, een klein stukje meenemen en uit balans brengen en zorgen dat je ergens vanaf valt.
Maar als Emil op die weg en die kruising verdwenen is vind ik een aanval en een kill van een steenarend wel minder waarschijnlijk. Meer in de natuur op een berg was de kans weer wel groter geweest want dan flikkert zo'n beest je van de rotsen af. Kijk maar eens op die filmpjes van de Golden Eagle (steenarend) hoe ze grote stukken vee aanvallen. Zo'n Emil van 2 is in zo'n situatie dan echt kansloos. Maar vooralsnog was het hier op die kruising dat Emil verdwenen schijnt te zijn, dus dat maakt de situatie wel heel erg anders en dat is minder het terrein van zo'n steenarend.
Maar toen ik die steenarend opperde als mogelijkheid wist ik nog niet waar Emil verdwenen was.
Het probleem is gewoon dat ze hun prooi met die gruwelijk sterke klauwen vasthouden. Ik heb ook wel eens vogelshows bijgewoond met roofvogels. En met zo'n Oehoe, wat ik me nog kan herinneren is dat hij volgens mij zei dat hij met zijn klauwen gewoon je polsen kan breken.quote:
Waarvoor dank.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het probleem is gewoon dat ze hun prooi met die gruwelijk sterke klauwen vasthouden. Ik heb ook wel eens vogelshows bijgewoond met roofvogels. En met zo'n Oehoe, wat ik me nog kan herinneren is dat hij volgens mij zei dat hij met zijn klauwen gewoon je polsen kan breken.
Als hij eenmaal zijn klauwen in je gezet heeft zal hij ook niet meer loslaten. Bij dat meisje in dat filmpje hierboven lukte dat wel, maar dat was wss omdat die eigenaar ingreep. Maar dat kind lag ook helemaal open.
Ik moet er ook niet aan denken, maar ik zou in zo'n geval zijn strot dichtknijpen en zijn nek proberen te breken denk ik als ik zelf slachtoffer zou worden. In zo'n situatie is het echt hij of ik.
Sorry Bargehasses, ik zie nu je post pas. Ik hou er verder over op.
quote:Ouders Émile blijven week na verdwijning uit schijnwerpers, vader blijkt niet onbesproken
In zo'n beetje heel Frankrijk wordt dit weekend gebeden voor de kleine Émile (2). Heel wat katholieke gemeenschappen hebben hun steun uitgesproken voor de ouders van de verdwenen jongen, die zelf heel gelovig zijn en nog steeds hopen op een goede afloop. Ondertussen worden wel vragen gesteld bij het gedrag en het verleden van de vader van Émile.
Prions pour Émile. Dat is de Facebookgroep waar intussen meer dan 13.000 mensen lid van zijn. Er worden continu oproepen in gedeeld van katholieke groeperingen in Frankrijk, die dit weekend speciale missen en gebedssessies organiseren om in grote groepen te bidden voor de jongen die afgelopen zaterdag in het bergdorp Le Vernet spoorloos verdween uit de tuin van zijn grootouders. Ze mobiliseren hun gelovigen in groten getale in de hoop op een goede afloop in de verdwijningszaak, waarin na een week zoeken helaas nog weinig reden tot hoop is.
Heel gelovig gezin
Bidden doet ook het gezin van de jongen zelf. De moeder en vader van Émile, Marie Vedovini en Colomban Soleil (allebei 26 jaar), wonen al een jaar in La Bouillandisse - op 170 kilometer van Le Vernet - en worden daar door burgemeester José Morales omschreven als ,,heel gelovig en heel discreet." Elke zondag reden ze met Émile en zijn kleine zusje naar Marseille om daar de Latijnse mis bij te wonen, zei hij in La provence.
In het dorp zelf gingen ze niet naar de diensten, maar in Le figaro zegt de lokale priester hen wel te kennen. ,,Ik heb hen ontmoet toen de kleine jongen met zijn moeder naar het postkantoor wandelde", zegt Maximilien Duc daar. ,,Soms kwamen ze de kerk wel eens binnen om te pauzeren. Zijn moeder kwam bezinnen en Émile kwam vaak mee." Papa Colomban is er ook lid van de katholieke beweging Crétienté-Solidarité (Christendom-Solidariteit). Zijn vader is daar de penningmeester van. Erg gelovige mensen dus.
Discreet
In La Bouilladisse, waar het gezin zich vestigde na in Marseille gestudeerd te hebben, werkt de moeder van Émile als fysiotherapeute. Zij is de oudste van een gezin met tien kinderen. Colomban werkt als ingenieur. ,,We hebben nog nooit lange gesprekken met hen gehad. We kennen hen alleen van hen te zien, ze zijn heel discreet", zegt een van de buren tegen BFMTV. Ook andere buren zeiden de afgelopen dagen het gezin amper te kennen, maar er ook nooit problemen mee gehad te hebben.
Opgevallen tijdens zoektocht
De vader van Émile is niet onbesproken, zo blijkt verder. Aan La depeche vertelden bewoners dat hij hen was opgevallen tijdens de zoektocht naar de kleine jongen. Niet alleen omdat hij mooie kleding droeg, zo vertelt een vrijwilliger. ,,Maar hij deed heel bazig en verhief zijn stem snel om mensen terecht te wijzen die het volgens hem niet goed deden. Dat verraste iedereen wat."
Verder weten de bewoners van Le Vernet en La Bouilladisse amper iets van de man. Franse media achterhaalden wel dat hij een activist was die erg actief was binnen de kleine extreemrechtse groepering Bastion Social Marseille, die op politiebevel opgedoekt werd in 2019. Hij moest zich een jaar eerder in Aix-en-Provence ook eens voor de rechter verantwoorden na een vermeende aanval op een groep mensen van vreemde origine. Hij werd daar vrijgesproken. Tijdens de regionale verkiezingen in 2021 dook hij ook op de vierde plaats op op de kieslijst van Eric Zemmour, ook een niet onbesproken politicus met een erg rechts profiel. Volgens procureur Rémy Avon zijn er geen aanwijzingen dat er een link bestaat tussen dat extreemrechtse verleden van de vader en de verdwijning van zijn zoontje.
https://www.telegraaf.nl/(...)jkt-niet-onbesproken
Oh ik dacht nu komt naar buiten dat die man wel eens verdacht is van pedofilie o.i.d., maar dit lijkt me nou niet direct iets met die verdwijning te maken te hebben. Al kun je niks uitsluiten.quote:
Ja, ik dacht ook dit is hot. Maar toen ik het las kwam ik er ook achter dat dit gewoon weer clickbait isquote:Op zondag 16 juli 2023 16:39 schreef kwiwi het volgende:
Oh ik dacht nu komt naar buiten dat die man wel eens verdacht is van pedofilie o.i.d., maar dit lijkt me nou niet direct iets met die verdwijning te maken te hebben. Al kun je niks uitsluiten.
En wellicht zelfs letterlijk 'in' huis. Zou zomaar kunnen.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:02 schreef ZanneG het volgende:
Misschien ligt de oplossing van dit raadsel wel dicht bij huis
Ik snap dan even niet waar dit dan op zou duiden?quote:[ afbeelding ] Op zondag 16 juli 2023 18:02 schreef ZanneG het volgende:
[/quote
Dat denk ik ook en meerder reacties op Twitter ook iemand die daar dichtbij heeft gewoond vermelde wel dat er 1 Camera staat die de kant van Vernet filmt auto,s die aankomen uit Haut-Vernet
Dat in en uitgaande auto.s op camera staanquote:Op zondag 16 juli 2023 22:57 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Ik snap dan even niet waar dit dan op zou duiden?
Er zullen toch wel honden hebben gezocht om dat uit te sluiten?quote:Op zondag 16 juli 2023 18:02 schreef ZanneG het volgende:
maar dan zouden ze alsnog sporen hebben moeten vinden ....quote:Op zondag 16 juli 2023 23:30 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Aurorianews
Emile onder graanmachine gekomen ?
https://i.postimg.cc/GhWFq4hN/IMG-5423.jpg
Zo,n graanmachine heeft wel hoop kracht dan zou hij in een strobaal moeten zittenquote:Op zondag 16 juli 2023 23:36 schreef maily het volgende:
[..]
maar dan zouden ze alsnog sporen hebben moeten vinden ....
dat kan niet zonder sporen achter te laten, op dat stroveld ergens, aan die machinequote:Op zondag 16 juli 2023 23:46 schreef Woonbootjes het volgende:
[..]
Zo,n graanmachine heeft wel hoop kracht dan zou hij in een strobaal moeten zitten
Ik denk dat ze meer bedoelen: aangereden door zo'n trekker op de weg.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:54 schreef maily het volgende:
[..]
dat kan niet zonder sporen achter te laten, op dat stroveld ergens, aan die machine
quote:Op maandag 17 juli 2023 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer bedoelen: aangereden door zo'n trekker op de weg.
Met een metaaldetector naar Emile zoekenquote:’Uiterst nauwkeurige metaaldetector’ moet peuter vinden
Politie vreest: vermiste Émile (2) mogelijk in aanraking gekomen met landbouwmachine
De Franse politie is met metaaldetectors gaan zoeken naar de vermiste Émile. De 2-jarige is al sinds 8 juli spoorloos en een eerdere zoektocht heeft niets opgeleverd. Nu willen de autoriteiten uitzoeken of de peuter misschien in een oogstmachine terecht is gekomen.
Dat meldt het Duitse Bild. Officier van Justitie Rémy Avon vertelde maandag dat het onderzoek wordt gestart om ,,oorzaken van de zorgwekkende verdwijning te onderzoeken". Sommige scenario's, zoals een aanval van een roofvogel of wolf, zijn al uitgesloten.(Waarom eigenlijk?
Waar is de toelichting?? )
Ook zijn er in totaal 20 huizen doorzocht, maar daar is niets gevonden.
Nu onderzoekt de politie het scenario waarin Émile in aanraking zou zijn gekomen met een landbouwmachine. Een boer uit het dorpje Le Vernet, waar de zoektocht plaatsvindt, vertelde aan BFMTV dat het geen onlogisch scenario zou zijn. ,,Soms vinden we herten. De kleine kan in het hoge gras zijn beland en geraakt zijn door een landbouwmachine. Dat zou verschrikkelijk zijn."
De politie gebruikt voor het onderzoek een uiterst gevoelige metaaldetector. Het apparaat, dat doorgaans door het leger wordt ingezet, is zo nauwkeurig dat het zelfs een metalen knop van 3 centimeter groot kan vinden.
Bewoners van het bergdorpje vrezen dat de 2-jarige Émile pas in het najaar gevonden wordt. Dat heeft volgens hen alles te maken met het feit dat de boeren hun dieren nu voeren met het hooi dat onlangs geoogst is.
https://www.telegraaf.nl/(...)-met-landbouwmachine
Ja dat denk ik ....quote:Op maandag 17 juli 2023 13:04 schreef BE het volgende:
Misschien dat die dan aanslaat op een broeksknoop of gesp ofzo?
Die hadden die honden dan ook wel gevonden.quote:Op maandag 17 juli 2023 13:04 schreef BE het volgende:
Misschien dat die dan aanslaat op een broeksknoop of gesp ofzo?
Als hij ergens begraven is ruiken speurhonden dat dan ook?quote:Op maandag 17 juli 2023 13:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die hadden die honden dan ook wel gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |