Nee Frank. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 00:24 schreef Tengano het volgende:
Bestuursvoorzitter Frank Candel: "Het is ongelooflijk verdrietig wat er is gebeurd.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 11:33 schreef Alloch87 het volgende:
Mogen we het beestje inmiddels al bij de naam noemen, of mag dat nog steeds niet van links-Fok?
quote:Onderzoek naar fatale steekpartij gaat door, in Leiden opgepakte man zit nog vast
De man die vrijdag in Leiden is opgepakt in verband met een fatale steekpartij die dag, zit nog vast. Dat meldt de politie. Een woordvoerster kon nog niet bevestigen of deze man ook daadwerkelijk wordt verdacht van de steekpartij. Ook zaterdag loopt nog onderzoek om vast te stellen of het de gezochte verdachte betreft.
https://www.ad.nl/112-nie(...)t-nog-vast~a73b87e3/
quote:Help diaconaal centrum De Bakkerij Leiden weer op de been na een tragisch steekincident op 14 juli! Naast het onmetelijke persoonlijke leed, heeft het centrum ook te maken met aanzienlijke materiële schade. Helaas kunnen we het verloren mensenleven niet terugbrengen, maar we kunnen wel samenwerken om de financiële lasten te verlichten.
Laten we met vele schouders de kracht van gemeenschap tonen en De Bakkerij ondersteunen. Jouw donatie kan een wereld van verschil maken voor de wederopbouw van dit belangrijke diaconale centrum. Door bij te dragen, bied je hoop en steun aan de getroffen medewerkers en de bredere gemeenschap die De Bakkerij zo waardevol vindt.
Elke bijdrage, groot of klein, telt. Laten we samen laten zien dat solidariteit en medeleven sterker zijn dan welke tegenslag dan ook. Klik op onderstaande link om een donatie te doen en help De Bakkerij weer een veilige en gastvrije plek te maken waar mensen in nood terechtkunnen.
[Doneer nu en steun De Bakkerij Leiden] https://www.doneeractie.nl/de-bakkerij-leiden-moet-verder/-79498
Dank je wel voor je vrijgevigheid en compassie. Samen kunnen we een verschil maken en een bron van hoop zijn voor De Bakkerij en de gemeenschap waarin zij dienen.
https://www.doneeractie.nl/de-bakkerij-leiden-moet-verder/-79498
Je mag hier niet speculeren. Dus ik ga mijn vermoedens daar niet over uitspreken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waar komt de materiële schade vandaan? Politie?
Denk niet dat we daar ooit de waarheid over gaan horen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je mag hier niet speculeren. Dus ik ga mijn vermoedens daar niet over uitspreken.
Zou me een beetje verbazen omdat ze toch zeker wisten dat de dader niet meer in het pand was..quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je mag hier niet speculeren. Dus ik ga mijn vermoedens daar niet over uitspreken.
Oké, dan krijgen ze geen cent van me.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zou me een beetje verbazen omdat ze toch zeker wisten dat de dader niet meer in het pand was..
Op die site kun je trouwens letterlijk volgen wie hoeveel gestort heeft.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Oké, dan krijgen ze geen cent van me.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
quote:Steker in Leiden ging helemaal door het lint in pand hulporganisatie
LEIDEN - De man die vrijdagochtend in Leiden in een pand waar verschillende hulporganisaties zitten om zich heen stak, heeft niet alleen iemand gedood en twee mensen ernstig verwond. Hij heeft in een staat van razernij ook veel vernielingen aangericht aan de Oude Rijn.
De dader heeft bijna alle deuren opengebroken en ontzet en ook is er veel glasschade in het pand. Na zijn vertrek, waarbij hij dus meerdere slachtoffers maakte, liet hij een ravage achter, meldt het diaconaal centrum De Bakkerij in een bericht. De Bakkerij - een centrum voor kerkelijke hulp- en dienstverlening - stelt dat van de slachtoffers twee medewerkers zwaargewond raakten en een vrijwilliger met een mes fataal werd geraakt. 'Het heeft diepe impact op alle medewerkers en vrijwilligers van de Bakkerij en op de stad Leiden als geheel', valt te lezen in het statement.
Er is inmiddels een inzamelingsactie op touw gezet om schade te kunnen vergoeden. De aankomende dagen zijn er verschillende bijeenkomsten voor nazorg en bezinning. De Bakkerij zal enkele dagen de deuren gesloten houden, maar wil daarna het liefst door met het bieden van hulp aan mensen voor wie dat noodzakelijk is, zegt ook een Informatiecoördinator bij Zorg- en Veiligheidshuis Hollands Midden.
Steentje bijdragen
,,Hopelijk kunnen we op deze manier met elkaar een steentje bijdragen aan het voortzetten van het onmisbare werk van De Bakkerij", schrijft hij op sociale media. De Bakkerij zegt al 600 jaar dit werk te doen. 'Een plek waar men omziet naar elkaar en waar het een warme plek is voor hen die hulp nodig hebben', omschrijft de hulporganisatie.
Of de man die vrijdagmiddag aan de Lammermarkt werd aangehouden de gezochte verdachte is van de fatale steekpartij waarbij een 66-jarige man om het leven kwam, is nog altijd niet duidelijk. Hij zit nog wel vast, maar een woordvoerster van de politie kon nog niet bevestigen of deze man ook daadwerkelijk wordt verdacht van de steekpartij.
Ook zaterdag loopt nog onderzoek om vast te stellen of het de gezochte verdachte betreft. Verschillende bronnen houden er rekening mee dat de verkeerde persoon is opgepakt. De zegsvrouw kon daar zaterdagochtend niet veel over kwijt. ,,Het kan altijd zijn dat er nog meer mensen worden aangehouden", zegt ze wel. Dat kan gaan om personen die aan de arrestant zijn gelinkt, maar ook om personen die los van hem staan. ,,We houden alle scenario's open zolang het onderzoek loopt."
Het centrum liet vrijdag op zijn site wel gedecideerd weten dat de man die heeft gestoken een cliënt van een van de organisaties in het pand was 'die geen andere uitweg zag dan dit'. Zondagavond is er een stiltebijeenkomst in de Hooglandse Kerk waar alle inwoners van de stad mogen komen.
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Zou ik weer eens gelijk krijgen?quote:
Misschien net zo’n geval als die met hete olie over twee vrouwen had gegooid om te voorkomen dat hij uitgezet zou worden.quote:
Het riekt wel weer naar een asielzoeker/vluchteling, maar wie weet wordt er nog meer bekend gemaakt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |