abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2023 @ 18:57:11 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209868306
Goedenavond,

Tijdens mijn examenperiode heb ik ChatGPT gebruikt om een verslag te schrijven. Dit heb ik bij meerdere verslagen gedaan en deze zijn beoordeeld met een hoog cijfer op 1 verslag na.

Gister is er een algemene mail gestuurd naar alle klassen dat er bij dit specifieke verslag door veel studenten gebruik is gemaakt van AI en dat je nu de kans hebt om het opnieuw te maken en in te leveren zonder gevolgen. Nu hebben ze niet gezegd wie ze verdenken van het gebruik van ChatGPT.

Is het verstandig dit opnieuw te maken of zal ik de gok wagen? Hoe kunnen ze daadwerkelijk bewijzen dat de tekst is geschreven door ChatGPT? De tools die er zijn om het zogenaamd te detecteren zijn niet waterdicht en werken vooral op Engelse teksten.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_209868321
pi_209868356
Dat moet jij weten
Cindy De Vuyst
pi_209868377
quote:
17s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:31 schreef britneycheers het volgende:
Beste mensen,

Ik ben door de bedrijfsarts afgekeurd om te werken. De bedrijfsarts wil dat ik aan mijn herstel ga werken. Ik ben wel verplicht om iedere week bij mijn werkgever op de koffie te gaan. Nu wordt er binnenkort een klein feestje georganiseerd op werk, waar je vrienden en familie bij mag meenemen.

Het leek mij wel gezellig omdat mijn vrienden dan ook kunnen zien hoe mijn werk is en hoe mijn collega’s zijn.

Mijn vraag is kan ik naar het bedrijfsfeestje gaan met mijn vrienden? Ik ben bang dat mijn werkgever dan zegt :” als je kan feesten dan kan je ook werken”.

Ik wil eigenlijk aan hem voorstellen dat ik in plaats van koffie kom drinken, ik naar het bedrijfsfeest ga.

Wat denken jullie? Kan dit problemen opleveren voor mijn ziekmelding?
Geloofwaardig verhaal wel deze OP

TR gemaakt, slotje is aangevraagd
pi_209868401
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juli 2023 18:57 schreef britneycheers het volgende:
Gister is er een algemene mail gestuurd naar alle klassen dat er bij dit specifieke verslag door veel studenten gebruik is gemaakt van AI
En dan? Zal in toekomst alleen maar meer gebeuren.
  woensdag 12 juli 2023 @ 19:02:51 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209868405
Iedereen die 2 tellen met chatGPT heeft gespeeld kan direct zien dat het door AI gemaakt is.

Als je 1:1 ervan hebt overgenomen dan is dat ook zonder tools zichtbaar.

Aan de andere kant, op basis van welke regels willen ze je een 1 geven/het stuk niet accepteren dan?
Dum de dum
  woensdag 12 juli 2023 @ 19:04:38 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209868427
Als ze je verslag naast je pohi leggen dan denk ik dat het wel vrij snel is aangetoond dat het niet je eigen werk is ;)

Het is misschien geen plagiaat, maar het is wel fraude. Niet dat ik ook maar een letter van je OP geloof, maar aangezien volgens mij het beleid is dat dit soort topics open blijven voor eventuele toekomstige users: niet aan beginnen. Uiteindelijk komt bedrog altijd uit en dan ben je het bokje. En hard, en terecht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 12 juli 2023 @ 19:05:59 #8
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209868453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:02 schreef Fe2O3 het volgende:
Iedereen die 2 tellen met chatGPT heeft gespeeld kan direct zien dat het door AI gemaakt is.

Als je 1:1 ervan hebt overgenomen dan is dat ook zonder tools zichtbaar.

Aan de andere kant, op basis van welke regels willen ze je een 1 geven/het stuk niet accepteren dan?
Nu ik het verslag terug lees zie ik wel specifieke woordgebruik voorbij komen die ik in meerdere teksten van chat GPT voorbij heb zien komen.

Maar erg lastig ze schrijven een algemene mail, als je een nieuw verslag inlever dan “verraadt je jezelf”.
  woensdag 12 juli 2023 @ 19:07:18 #9
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209868481
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:02 schreef anndb het volgende:

[..]
En dan? Zal in toekomst alleen maar meer gebeuren.
Zo denk ik er ook over. Ze kunnen er maar beter mee leren omgaan, of vormeisen anders maken.
pi_209868533
quote:
Is het verstandig dit opnieuw te maken of zal ik de gok wagen? Hoe kunnen ze daadwerkelijk bewijzen dat de tekst is geschreven door ChatGPT? De tools die er zijn om het zogenaamd te detecteren zijn niet waterdicht en werken vooral op Engelse teksten.
Ja joh, gewoon nog een keer ChatGPT gebruiken. Het gaat om je diploma. Het gaat niet of je werkelijk iets kan van wat je geleerd hebt. Fake it till you make it. ^O^

En anders kun je altijd nog de rest van je leven elke paar maanden bij je werk uitgekotst worden en een nieuwe baan zoeken. Dat is ook een carrière. ^O^
pi_209868559
quote:
Ik denk dat ChatGPT meer geschikt is voor het bedenken van ideeën dan de uitvoer, tenzij je code moet schrijven.
Google is your friend, abuse your friends
  Spellchecker woensdag 12 juli 2023 @ 19:10:33 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209868560
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
Als ze je verslag naast je pohi leggen dan denk ik dat het wel vrij snel is aangetoond dat het niet je eigen werk is ;)

Het is misschien geen plagiaat, maar het is wel fraude. Niet dat ik ook maar een letter van je OP geloof, maar aangezien volgens mij het beleid is dat dit soort topics open blijven voor eventuele toekomstige users: niet aan beginnen. Uiteindelijk komt bedrog altijd uit en dan ben je het bokje. En hard, en terecht.
_O- _O-
pi_209868566
Maar ok. Ongeloofwaardig bericht. Je schrijft veel te nette zinnen om een scholier te zijn. Ik denk dat jij al in de 40 loopt.
pi_209868600
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:11 schreef RetepV het volgende:
Maar ok. Ongeloofwaardig bericht. Je schrijft veel te nette zinnen om een scholier te zijn. Ik denk dat jij al in de 40 loopt.
Student zijn is niet leeftijdsgebonden. :N
Google is your friend, abuse your friends
pi_209868650
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:10 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik denk dat ChatGPT meer geschikt is voor het bedenken van ideeën dan de uitvoer, tenzij je code moet schrijven.
ChatGPT combineert alleen maar ideeën van anderen. Per definitie is het dus plagiaat. Prima voor een lagere school-opstel, of hogere school-opstellen zoals ambtenaren, advocaten, managers, etc. schrijven.

Maar niet voor het vinden van originele ideeën.

Misschien nog wel handig om te gebruiken om een coherent en leesbaar onderzoeksverslag te schrijven van je onderzoek.
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 19:18:31 #16
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_209868715
Geen WGR, geen idee wat wel, dit komt het dichtstbij
pi_209868739
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:12 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Student zijn is niet leeftijdsgebonden. :N
TS heeft een klein foutje gemaakt. Hij schrijft "klassen". Op hoger onderwijs (HBO, Universiteit) zijn dat alleen nog maar administratieve entiteiten. Een docent of professor zou de studenten rechtstreeks aanspreken en zaken niet klassikaal opnemen.

En op middelbaar en voortgezet onderwijs zitten geen studenten maar leerlingen.

:7
  woensdag 12 juli 2023 @ 19:24:48 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209868806
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:11 schreef RetepV het volgende:
Scholier? Wat dacht je van student in de 20 met twee kinderen?

Zegt ze/hij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209869079
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Scholier? Wat dacht je van student in de 20 met twee kinderen?

Zegt ze/hij.
Ik geloof er niets van. Het kost jaren om een goede grammar nazi te worden. Tenzij je er een groot talent voor hebt. Maar dan schrijf je je verslagen niet met ChatGPT.

Ik ben er wel achter wat het werkelijk is... Deze post van TS is ook met ChatGPT gemaakt. :)
  woensdag 12 juli 2023 @ 20:04:16 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209869353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik geloof er niets van. Het kost jaren om een goede grammar nazi te worden. Tenzij je er een groot talent voor hebt. Maar dan schrijf je je verslagen niet met ChatGPT.

Ik ben er wel achter wat het werkelijk is... Deze post van TS is ook met ChatGPT gemaakt. :)
Hoezo denk je dat TS een ‘grammar nazi’ is?

En het motief voor ChatGPT is uiteraard de tijdwinst die het oplevert. TS heeft een druk leven en moet dan ook nog de opleiding zien af te ronden.

En het is helemaal hilarisch dat TS al heeft overwogen om Wajong aan te vragen omdat de UWV-arts in één gesprek al meende te kunnen vaststellen dat TS een verstandelijke beperking heeft.
pi_209870114
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:09 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ja joh, gewoon nog een keer ChatGPT gebruiken. Het gaat om je diploma. Het gaat niet of je werkelijk iets kan van wat je geleerd hebt. Fake it till you make it. ^O^

En anders kun je altijd nog de rest van je leven elke paar maanden bij je werk uitgekotst worden en een nieuwe baan zoeken. Dat is ook een carrière. ^O^
_O- _O-
  woensdag 12 juli 2023 @ 22:06:15 #22
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209871132
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
ChatGPT combineert alleen maar ideeën van anderen. Per definitie is het dus plagiaat. Prima voor een lagere school-opstel, of hogere school-opstellen zoals ambtenaren, advocaten, managers, etc. schrijven.

Maar niet voor het vinden van originele ideeën.

Misschien nog wel handig om te gebruiken om een coherent en leesbaar onderzoeksverslag te schrijven van je onderzoek.
Ik heb wel zelf het idee verzonnen en gaf dan aan ChatGPT de opdracht:

“Schrijf een verhaal in de ik-vorm waarin ik nadacht over een probleem binnen organisatie X. Gebruik wetenschappelijke termen zodat het er professioneel uitziet”.
  woensdag 12 juli 2023 @ 22:07:10 #23
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209871151
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoezo denk je dat TS een ‘grammar nazi’ is?

En het motief voor ChatGPT is uiteraard de tijdwinst die het oplevert. TS heeft een druk leven en moet dan ook nog de opleiding zien af te ronden.

En het is helemaal hilarisch dat TS al heeft overwogen om Wajong aan te vragen omdat de UWV-arts in één gesprek al meende te kunnen vaststellen dat TS een verstandelijke beperking heeft.
ChatGPT is voor elke student een handig hulpmiddel.
  woensdag 12 juli 2023 @ 23:02:11 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209871905
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:07 schreef britneycheers het volgende:

[..]
ChatGPT is voor elke student een handig hulpmiddel.
Nou, ‘hulpmiddel’. Hulpmiddel om de boel te belazeren. Ja, dat wel.
pi_209876322
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:06 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb wel zelf het idee verzonnen en gaf dan aan ChatGPT de opdracht:

“Schrijf een verhaal in de ik-vorm waarin ik nadacht over een probleem binnen organisatie X. Gebruik wetenschappelijke termen zodat het er professioneel uitziet”.
ChatGPT gebruikt een soort van database van documenten om zijn antwoorden te maken. Die documenten zijn door andere mensen geschreven. Wat ChatGPT dus heeft gedaan is om jouw idee in die database op te zoeken, daar de feiten uit te halen, en er dan een professioneel-uitziend verhaal van te maken.

Als jij dan niet de juiste bronvermeldingen geeft en dat verhaal van ChatGPT presenteert alsof het jouw verhaal is, met jouw eigen conclusies, dan pleeg je plagiaat.

Want de conclusies die in het verhaal zitten zijn ook conclusies die uit die database gehaald zijn, en zijn dus conclusies van andere mensen en niet van jou.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 12:36:08 #26
441859 crew  Lenny77
pi_209876671
Opnieuw maken en vooral ZELF maken.

Geen risico nemen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')