abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210641811
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 11:37 schreef PoesInDoos het volgende:
In Bert en Ernie taal graag; wat maakt het uit dat Maarten op 20 staat? Men kan toch zijn bolletje rood maken?
Als de Partij voor de Dieren genoeg stemmen van de kiezers krijgt om 10 zetels (10 x de kiesdeler = aantal geldige stemmen gedeeld door 150 zetels, restzetels ff buiten beschouwing gelaten) te vullen dan komen in beginsel de nrs. 1-10 van de lijst daar te zitten. Uitzondering is als iemand die lager op de lijst staat eigenhandig een kwart zetel (25% van de kiesdeler) bij elkaar heeft gesprokkeld aan stemmen. Die krijgt dan een voorkeurszetel.

Even als voorbeeld de lijst van GroenLinks van de verkiezingen in 2021. GroenLinks behaalde 8 zetel, maar nrs. 9 en 10 behaalden een voorkeurszetel, waardoor nrs. 7 en 8 buiten de boot vielen.

Kiesdeler: 69.486 (25% voor voorkeurszetel was 17.372)

1. Jesse Klaver (227.982 stemmen)
2. Corinne de Jonge van Ellemeet (70.978)
3. Tom van der Lee (3.173)
4. Laura Bromet (23.666)
5. Senna Maatoug (19.392)
6. Bart Snels (2.969)
7. Suzanne Kröger (9.655)
8. Paul Smeulders (1.454)
9. Kauthar Bouchallikht (27.038)
10. Lisa Westerveld (33.172)

Maar het komt niet veel voor dat kandidaten die lager op de lijst staan het voor elkaar krijgen om via een voorkeurszetel gekozen te worden.
pi_210641841
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 11:37 schreef PoesInDoos het volgende:
In Bert en Ernie taal graag; wat maakt het uit dat Maarten op 20 staat? Men kan toch zijn bolletje rood maken?
Ernie: Hey Bert! Wie is Maarten nou weer?
Bert: Dat weet ik ook niet Ernie. Misschien bedoelt ze Lammert? Wat een rare naam trouwens. Lammert! Eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh!
Ernie: Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg!
Bert: Die Lammert staat helemaal op nummer 20, die komt natuurlijk nooit in de kamer!
Ernie: Nee, want dan moeten ze 20 zetels halen! Dat past toch helemaal niet in de kamer? Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg!
Bert: Doe niet zo dom, Ernie, er passen wel 150 zetels in de kamer! Maar de Partij voor de Dieren haalt nooit 20 zetels.
Ernie: Misschien vinden heleboel mensen Lammert wel een heel aardige man! En dat ze dan speciaal op hem stemmen!
Bert: Ja dat kan wel. Maar dat zal vast wel niet. Lammert is namelijk echt een Lam-Lul. Eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh!
Ernie: Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg! Hoei!
pi_210641866
Jip en Janneke kunnen dit veel beter uitleggen.
pi_210641926
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 september 2023 12:08 schreef Tjoent het volgende:
;(
pi_210641940
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 12:03 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als de Partij voor de Dieren genoeg stemmen van de kiezers krijgt om 10 zetels (10 x de kiesdeler = aantal geldige stemmen gedeeld door 150 zetels, restzetels ff buiten beschouwing gelaten) te vullen dan komen in beginsel de nrs. 1-10 van de lijst daar te zitten. Uitzondering is als iemand die lager op de lijst staat eigenhandig een kwart zetel (25% van de kiesdeler) bij elkaar heeft gesprokkeld aan stemmen. Die krijgt dan een voorkeurszetel.

Even als voorbeeld de lijst van GroenLinks van de verkiezingen in 2021. GroenLinks behaalde 8 zetel, maar nrs. 9 en 10 behaalden een voorkeurszetel, waardoor nrs. 7 en 8 buiten de boot vielen.

Kiesdeler: 69.486 (25% voor voorkeurszetel was 17.372)

1. Jesse Klaver (227.982 stemmen)
2. Corinne de Jonge van Ellemeet (70.978)
3. Tom van der Lee (3.173)
4. Laura Bromet (23.666)
5. Senna Maatoug (19.392)
6. Bart Snels (2.969)
7. Suzanne Kröger (9.655)
8. Paul Smeulders (1.454)
9. Kauthar Bouchallikht (27.038)
10. Lisa Westerveld (33.172)

Maar het komt niet veel voor dat kandidaten die lager op de lijst staan het voor elkaar krijgen om via een voorkeurszetel gekozen te worden.
Hey super, ik snap het nu, dankje!

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 12:06 schreef Farenji het volgende:

[..]
Bert: Dat weet ik ook niet Ernie. Misschien bedoelt ze Lammert? Wat een rare naam trouwens. Lammert! Eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh!
Bert: Die Lammert staat helemaal op nummer 20, die komt natuurlijk nooit in de kamer!
Ernie: Nee, want dan moeten ze 20 zetels halen! Dat past toch helemaal niet in de kamer? Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg!
Bert: Doe niet zo dom, Ernie, er passen wel 150 zetels in de kamer! Maar de Partij voor de Dieren haalt nooit 20 zetels.
Ernie: Misschien vinden heleboel mensen Lammert wel een heel aardige man! En dat ze dan speciaal op hem stemmen!
Bert: Ja dat kan wel. Maar dat zal vast wel niet. Lammert is namelijk echt een Lam-Lul. Eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh!
OMG hoe dan _O- Ik bedoelde nr20 inderdaad maar zag ergens Maarten staan :') Thanks ;)

quote:
9s.gif Op vrijdag 15 september 2023 12:08 schreef Tjoent het volgende:
Ja die had ik moeten hebben :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210641964
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 12:06 schreef Farenji het volgende:

[..]
_O-
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
pi_210642936
We zijn er nog niet. Van Raan gaat voor een hogere plek op het congres. Nadat hij zich eerst naar eigen zeggen op een onverkiesbare plaats heeft laten zetten. Wat een dweeb.

twitter
  maandag 18 september 2023 @ 18:35:25 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210675622
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:57 schreef Lt.Bookman het volgende:
1. Esther Ouwehand
2. Christine Teunissen
3. Frank Wassenberg
4. Eva Akerboom
5. Ines Kostić
6. Martine van Schaik
7. Anna Krijger
8. Pascale Plusquin
9. Pieter Groenewege
10. Maarten van Heuven
...
20. Lammert van Raan

Dit is dus nog de conceptlijst van het oude, inmiddels vertrokken, bestuur. Ouwehand dus wel terug op #1.

Tweede plek was eigenlijk bestemd voor Leonie Vestering, wat opvallend is want Christine Theunissen is al heel lang de kroonprinses binnen de partij (verving ook Ouwehand als fractievz tijdens haar absentie). Maar Vestering is per direct vertrokken. Zij zou ook het fractielid zijn geweest waar Ouwehand een conflict mee had.

Opvallend: Teunissen, Wassenberg en Akerboom waren #teamouwehand tijdens het conflict en staan op 2 t/m 4. Maar zittend kamerlid Lammert van Raan (echtgenoot van partijmastodont Lieke Keller) die zich niet uitsprak voor Ouwehand wordt afgescheept met een twintigste plek. Die gaat mogelijk nog wat proberen op het partijcongres lijkt mij.

Eva van Esch koos ook de kant van Ouwehand, maar wil niet terug de kamer in en ontbreekt dus op de lijst.

Verder wil ik @:Starhopper feliciteren met de mooie plek van Ines Kostić. Ines is awesome en zou een geweldige toevoeging voor de fractie zijn. Zelf ben ik ook enorm fan van Maarten van Heuven op 10. Dat leek een kansrijke positie gezien de laatste peilingen, maar met alle strubbelingen...? Dan maar op voorkeursstemmen.
Hopelijk weten ze te herstellen en komt Van Heuven alsnog in de kamer. *O* Maar Ines in de kamer. Manmanman _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 20 september 2023 @ 19:34:44 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210697973
Ines op plek 2 _O_

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210698814
quote:
84s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:34 schreef Starhopper het volgende:
Ines op plek 2 _O_

[ twitter ]
Zal ik op haar stemmen ipv Esther?
  woensdag 20 september 2023 @ 21:06:19 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210699029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:49 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Zal ik op haar stemmen ipv Esther?
Jah! O+ O+ O+
  woensdag 20 september 2023 @ 21:08:20 #87
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210699060
Debat voor de PS verkiezingen waar ze aan meedoet O+

pi_210703079
Is er ergens een lijstje van alle tegenkandidaten? De leden in dit topic zullen het vast per mail hebben gekregen inmiddels. Ik zie wel wat dingen langskomen, maar heb geen volledig overzicht.
pi_210733422
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 09:56 schreef Lt.Bookman het volgende:
Is er ergens een lijstje van alle tegenkandidaten? De leden in dit topic zullen het vast per mail hebben gekregen inmiddels. Ik zie wel wat dingen langskomen, maar heb geen volledig overzicht.
Er zijn een paar kandidaten die op een hogere plaats willen, waaronder Ines Kostic, en iemand die door een administratieve fout niet op de lijst is gekomen maar er wel op wil, daar wordt vandaag over gestemd. Er wordt niet over het bestuur gestemd, dat is interim en blijft aan tot het volgende congres. Ook is er geen tegenkandidaat voor Ouwehand.
pi_210827018
Nieuwsuur houdt ook een plekje vrij voor Ouwehand in november.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)zingen-bij-nieuwsuur
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:40:23 #91
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_210855787
Het heeft er veel van weg dat de afweging of iets wel of niet integer is afhankelijk is van welke hofhouding aan de macht is, de kliek oprichters of de kliek-Ouwehand. Jammer, bij de vorige verkiezingen heb ik op PvdD gestemd omdat ik het een principiële maar constructieve partij vind en ze het laatste zetje richting partijpolitieke volwassenheid wilde geven. De kans dat ik dat herhaal is sterk geslonken door de perikelen van afgelopen weken.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:30:42 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210940300
Ik heb vandaag een mail gehad dat ik een mooie poster krijg *O*
pi_211138158
quote:
84s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:30 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb vandaag een mail gehad dat ik een mooie poster krijg *O*
Heb je hem al binnen?
Ik kreeg maar niets, dus heb het campagnepakket maar via de webshop besteld.
  maandag 30 oktober 2023 @ 17:33:22 #94
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211138210
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:24 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Heb je hem al binnen?
Ik kreeg maar niets, dus heb het campagnepakket maar via de webshop besteld.
Ik heb ook nog niets ontvangen :'(
pi_211139218
quote:
84s.gif Op maandag 30 oktober 2023 17:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik heb ook nog niets ontvangen :'(
Ik ging er dus ook vanuit dat we het als leden sowieso toegestuurd kregen...
https://www.partijvoorded(...)/campagnepakket-2023 Alstu!
pi_211139225
Oh hahahaha :') kleine lettertjes :')

''Ben je lid? Leden van de Partij voor de Dieren krijgen het campagnepakket rond 2 november thuisgestuurd.''
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:28:16 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211139237
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:27 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh hahahaha :') kleine lettertjes :')

''Ben je lid? Leden van de Partij voor de Dieren krijgen het campagnepakket rond 2 november thuisgestuurd.''
Dat wilde ik net kopieren ja _O- _O-

Nu krijg je dus 2 pakketten O+
pi_211139268
quote:
84s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat wilde ik net kopieren ja _O- _O-

Nu krijg je dus 2 pakketten O+
LE-ZEN is MOEI-LIJK :')
Hebberige Harry..
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:49:28 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211143888
Voor de mensen die hem nog niet gezien hebben:
twitter

Ines O+
  vrijdag 3 november 2023 @ 11:11:16 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211177910
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:30 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
LE-ZEN is MOEI-LIJK :')
Hebberige Harry..
Ik heb mijn pakket ontvangen :D *O* De posters zijn mooi O+

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 4 / 6
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')