Sterker nog die vaasjes stonden al bij mijn moeder haar opa en oma. Het is niet zo gek veel waard hoor er is veel van gemaakt, maar dat doet er niet toe. Dit is iets wat ik serieus mooi vond, ik hou niet van bling bling zilver gedoe en daar heeft mijn moeder een boel van. Ik kom uit een juweliers gezin dan verzamel je nog wel eens wat. Maar ook Chinese vazen/porselein bordjes ik heb daar niks meequote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:21 schreef Monique___ het volgende:
[..]
Oh wauw wat een sjieke kleuren!! Het is nog veel ouder dan ik dacht (zie 1922 bij die vaas staan)
het is echt mooi.
Wat bijzonder dat het al bij je oma op de kapstok stond.
En dat het ook nog op internet terug te vinden is!
Mooie herinneringen die je nu thuis hebt staan.
De andere spullen van je moeder, komen die ook bij je oma vandaan? of verzameld ze antiek?
Het gaat meer om het verhaal erachter.Ik heb een karafje met zilver dop wat mijn moeder kocht toen ze net 18 was.Vind ik toch fijn om te hebben.Of een medaille die mijn vader had gewonnen met zijn fries paard.Het zal niemand boeien.Maar mij wel.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Sterker nog die vaasjes stonden al bij mijn moeder haar opa en oma. Het is niet zo gek veel waard hoor er is veel van gemaakt, maar dat doet er niet toe. Dit is iets wat ik serieus mooi vond, ik hou niet van bling bling zilver gedoe en daar heeft mijn moeder een boel van. Ik kom uit een juweliers gezin dan verzamel je nog wel eens wat. Maar ook Chinese vazen/porselein bordjes ik heb daar niks mee
Oh het is echt al lang in de familie.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Sterker nog die vaasjes stonden al bij mijn moeder haar opa en oma. Het is niet zo gek veel waard hoor er is veel van gemaakt, maar dat doet er niet toe. Dit is iets wat ik serieus mooi vond, ik hou niet van bling bling zilver gedoe en daar heeft mijn moeder een boel van. Ik kom uit een juweliers gezin dan verzamel je nog wel eens wat. Maar ook Chinese vazen/porselein bordjes ik heb daar niks mee
Ja tochquote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:35 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Het gaat meer om het verhaal erachter.Ik heb een karafje met zilver dop wat mijn moeder kocht toen ze net 18 was.Vind ik toch fijn om te hebben.Of een medaille die mijn vader had gewonnen met zijn fries paard.Het zal niemand boeien.Maar mij wel.
ja dat is die emotionele waarde.. de herinnering.. ik heb ook van mijn ma en pa zo wat dingen gehouden. De rest allemaal weg gedaan.. had er niks mee.. of het nu veel waard is of niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:35 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Het gaat meer om het verhaal erachter.Ik heb een karafje met zilver dop wat mijn moeder kocht toen ze net 18 was.Vind ik toch fijn om te hebben.Of een medaille die mijn vader had gewonnen met zijn fries paard.Het zal niemand boeien.Maar mij wel.
Ja mijn broer was de derde generatie we hebben de 100 jaar niet gered. Wel 75quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:36 schreef Monique___ het volgende:
[..]
Oh het is echt al lang in de familie.
ja maar het gaat denk ik , meer om de emotionele waarde.
Ja er is best wel wat van gemaakt zag ik, mooi aardewerk in ingetogen kleuren wat ik zo zag.
Oh heeft je moeder veel zilver spulletjes.. ja.. daar moet je maar net van houden. Chinese vazen/ porselein... ja dat is meer waard maar uhm moet maar net je smaak zijn. (vind daar ook niks aan).
Apart dat je uit een juweliers gezin komt, hadden je ouders een eigen zaak?
ohhh maar 75 is al veel!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja mijn broer was de derde generatie we hebben de 100 jaar niet gered. Wel 75
gewoon afbijtenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:38 schreef mario390 het volgende:
viezlollie lecken
hoopelijk is de niet zo hard
Dit heb je nooit eerder verteld.Althans ik wist het niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja mijn broer was de derde generatie we hebben de 100 jaar niet gered. Wel 75
koentjequote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:39 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Owja
Over een week loop ik wel een uur voor
Ja mijn broer repareert nog wel steeds klokken, ook een uitstervend beroepquote:
ohh dan ben je op vakantie..... waar gaan jullie heen?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:39 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Owja
Over een week loop ik wel een uur voor
bij @Mazikeenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:40 schreef Monique___ het volgende:
[..]
ohh dan ben je op vakantie..... waar gaan jullie heen?
klinkt als richting canarische?
Ik denk ook niet dat ik het ooit verteld heb eikquote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:39 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dit heb je nooit eerder verteld.Althans ik wist het niet.
Canarische eilanden lopen juist een uur achterquote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:40 schreef Monique___ het volgende:
[..]
ohh dan ben je op vakantie..... waar gaan jullie heen?
klinkt als richting canarische?
Ja klopt maar ik denk ergens ook niet dat nog veel 'jongere' mensen een klok kopen. (zoals die vroeger overal hingen in ieder gezin).quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja mijn broer repareert nog wel steeds klokken, ook een uitstervend beroep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |