abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209790309
Het kan je haast niet zijn ontgaan, de afgelopen jaren wordt alles met betrekking tot klimaatverandering breeduit gemeten in de media en de politiek. En dan het liefst op een zo'n angstaanjagende en hysterische wijze. Elke dag dat er ook maar een afwijkend of opvallend weerfenomeen is, wordt dit direct belicht, iets dat vroeger niet het geval was.

Is het enkel voor de clicks of zit er meer achter? Waarom worden burgers zo bang gemaakt? En geloof je zelf in klimaatverandering of niet? Zo ja, wat moeten we er aan doen? Kortom, alles over klimaatverandering en de hysterie in de media en de politiek kan hier door een BNW-lens worden besproken.

10 jaren plan van de VN:

Carbon emissions: Absolute and per capita reductions of 25% by 2025 and 45% by 2030.
Electricity consumption: Per capita reductions of 20% by 2025 and 35% by 2030.
Renewable energy: 40% by 2025 and 80% by 2030 of consumed electricity.
Commercial air travel: Per capita emissions reductions of 10% by 2025 and 15% by 2030.
Events: 100% of events (over 300 participants) meet established sustainability standards.
Climate neutrality: 100% of unavoidable carbon emissions are offset yearly from 2019 via certified carbon credits.
Operational efficiencies: demonstrated long term economic benefits from the Plan implementation.
Sustainable Development co-benefits: demonstrated increase in climate smart infrastructure and other sustainable development benefits to local communities from Plan implementation.

https://www.un.org/manage(...)-climate-action-plan
https://www.weforum.org/topics/climate-change

Tijd inderdaad voor een eigen topic, alle klimaatwaanzin kan nu hier.

8-)
Lach met een schone bips
pi_209790559
Ik geloof wel dat het klimaat veranderd. En ik denk ook dat de mens een invloed heeft. Ik denk alleen niet dat de mens dusdanig bijdraagt zoals nu overal wordt gesuggereerd. Daarnaast helpt het niet als we hier 100 km/uur rijden ipv 230 km/uur, of dat we plastic rietjes verbannen, plastic bakjes in de snackbar.

Het zijn landen als India Indonesië of een ander minder ontwikkeld land die vervuilen.

Denk wel dat het goed is om plastic te scheiden en dat er bossen geplant worden. Maar verder geven die maatregelen enkel frustratie bij alle partijen en het voegt nog niks toe ook.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_209790886
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:49 schreef Nagelslak het volgende:
Ik geloof wel dat het klimaat veranderd. En ik denk ook dat de mens een invloed heeft. Ik denk alleen niet dat de mens dusdanig bijdraagt zoals nu overal wordt gesuggereerd. Daarnaast helpt het niet als we hier 100 km/uur rijden ipv 230 km/uur, of dat we plastic rietjes verbannen, plastic bakjes in de snackbar.

Het zijn landen als India Indonesië of een ander minder ontwikkeld land die vervuilen.

Denk wel dat het goed is om plastic te scheiden en dat er bossen geplant worden. Maar verder geven die maatregelen enkel frustratie bij alle partijen en het voegt nog niks toe ook.
Ik denk ook dat wij als mens niet heel veel uitmaken op de grote schaal, en het kan een cyclus zijn waarbij er straks gezegd kan worden als het klimaat afkoelt "zie je wel onze maatregelen werken dus we gaan je meer beperken" Die mogelijkheid is er ook nog.

Wat wel echt een ding is, de plastic soep in de oceanen. Zaken als dat zouden top prioriteit moeten hebben, bodem en watervervuiling door chemie bedrijven. Daar zie ik persoonlijk een veel groter gevaar in voor ons als mens. En dat plastic in de ban gaat nu? Dat ligt toch echt aan de mens zelf die alles maar overal weg pleurt.

Ik ga iedere dag een stuk door het bos, dat is een fietspad en iedere dag liggen er zakken van McDonalds met alle meuk erbij in de berm (McDonalds is hier 15km vandaan) en er staan overal vuilnisbakken. Ja ik ben dan die mongool die afstapt en die meuk oppakt en in een afvalbak gooit.

Wat dat aangaat zeggen ze dat mijn generatie en ouder alles verneukt heeft, i.i.g. dat is wat gezegd is vaak. Ik zie de huidige jeugd het niet veel beter doen. Aart van het beestje als mens misschien. Maar dat soort kleine dingen werken wel mee.
Lach met een schone bips
pi_209790957
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk ook dat wij als mens niet heel veel uitmaken op de grote schaal, en het kan een cyclus zijn waarbij er straks gezegd kan worden als het klimaat afkoelt "zie je wel onze maatregelen werken dus we gaan je meer beperken" Die mogelijkheid is er ook nog.

Wat wel echt een ding is, de plastic soep in de oceanen. Zaken als dat zouden top prioriteit moeten hebben, bodem en watervervuiling door chemie bedrijven. Daar zie ik persoonlijk een veel groter gevaar in voor ons als mens. En dat plastic in de ban gaat nu? Dat ligt toch echt aan de mens zelf die alles maar overal weg pleurt.

Ik ga iedere dag een stuk door het bos, dat is een fietspad en iedere dag liggen er zakken van McDonalds met alle meuk erbij in de berm (McDonalds is hier 15km vandaan) en er staan overal vuilnisbakken. Ja ik ben dan die mongool die afstapt en die meuk oppakt en in een afvalbak gooit.

Wat dat aangaat zeggen ze dat mijn generatie en ouder alles verneukt heeft, i.i.g. dat is wat gezegd is vaak. Ik zie de huidige jeugd het niet veel beter doen. Aart van het beestje als mens misschien. Maar dat soort kleine dingen werken wel mee.
Ja klopt ben ik mee eens hoor. Ik zie ook veel rommel op fietspaden en daarbuiten maar het zet niet echt zoden aan de dijk om hier plastic te verbannen als er in Guatemala stranden van plastic zijn of Indonesië rivieren van plastic
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_209791055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:19 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Ja klopt ben ik mee eens hoor. Ik zie ook veel rommel op fietspaden en daarbuiten maar het zet niet echt zoden aan de dijk om hier plastic te verbannen als er in Guatemala stranden van plastic zijn of Indonesië rivieren van plastic
Dat klopt ook wel wat je zegt, maar ik geloof wel dat ze in die landen ook bezig zijn ermee om het plastic te verminderen, al zal dat langzamer gaan door de economische situaties in die landen. Maar ze zijn er wel mee bezig. Het zal tijd nodig hebben denk ik. Maar grotendeels ligt het wel aan de grote bedrijven als een unilever, mondeley, 7/11's overal die maar plastic blijven gebruiken.

Maar nu schuiven ze het weer op de burger af :) Als die bedrijven nou eens met een verpakking oplossing komen van alles wat we "moeten" kopen om te kunnen eten zijn we al snel van alle meuk af toch? Maar op de burger schuiven is makkelijker. :)
Lach met een schone bips
  Spellchecker donderdag 6 juli 2023 @ 22:53:09 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209791515
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat klopt ook wel wat je zegt, maar ik geloof wel dat ze in die landen ook bezig zijn ermee om het plastic te verminderen, al zal dat langzamer gaan door de economische situaties in die landen. Maar ze zijn er wel mee bezig. Het zal tijd nodig hebben denk ik. Maar grotendeels ligt het wel aan de grote bedrijven als een unilever, mondeley, 7/11's overal die maar plastic blijven gebruiken.

Maar nu schuiven ze het weer op de burger af :) Als die bedrijven nou eens met een verpakking oplossing komen van alles wat we "moeten" kopen om te kunnen eten zijn we al snel van alle meuk af toch? Maar op de burger schuiven is makkelijker. :)
En toch is de burger degene die kan weigeren om hun spullen te kopen. En als maar genoeg mensen dat gaan doen ...
pi_209791536
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:53 schreef maily het volgende:

[..]
En toch is de burger degene die kan weigeren om hun spullen te kopen. En als maar genoeg mensen dat gaan doen ...
Dat is een 2e natuurlijk, maar de grote vraag naar plastic komt wel bij de grote bedrijven vandaan want goedkoop produceren en verpakken.
Lach met een schone bips
pi_209805896
Zolang we benzine gebruiken, zal er altijd plastic zijn, is gewoon een feit waar je niet omheen kan. Gaat niet eens om de vraag naar plastic, meer in welke vorm het plastic gebruikt wordt.
pi_209824023
Plaats hier uw advertentie
pi_209831435
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:49 schreef Nagelslak het volgende:

Vervuiling is niet hetzelfde als CO2 uitstoot.
  woensdag 12 juli 2023 @ 19:45:18 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209869086
Hmm, alweer? Dat is dan de zoveelste keer.
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209872768
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Media vinden het idd leuk om met de meest dramatische projecties weg te lopen, maar als je de artikelen en onderzoeken wat beter leest, zie je eigenlijk altijd dat de gemiddelde schattingen voor een eerste ijsvrije zomers zo ergens rond 2040s 2050s ligt.
Цой жив
pi_209873646
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Alleen even een paar miljard aan belastinggeld ophoesten, dan wordt het probleem opgelost.
Plaats hier uw advertentie
pi_209891299
twitter

Zegt een ander het een keer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 juli 2023 @ 21:46:26 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209934883
De NOS is weer bezig met het zaaien van paniek, die foto ook :'). Nul relevantie met de titel.

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 18 juli 2023 @ 17:29:32 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209944703
En weer voorpaginanieuws. Tussendoor had men nog maar even een artikel over bosbranden in Zwitserland. Het is erg vermoeiend en vooral obsessief. Ondertussen staat er dagelijks één tot twee keer een artikel op de voorpagina over het weer.

dinsdag 18 juli 2023 @ 20:22:12 #17
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209947144
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
En weer voorpaginanieuws. Tussendoor had men nog maar even een artikel over bosbranden in Zwitserland. Het is erg vermoeiend en vooral obsessief. Ondertussen staat er dagelijks één tot twee keer een artikel op de voorpagina over het weer.

[ afbeelding ]
Predictive programming is de laatste jaren wel echt een dingetje geworden.
Lach met een schone bips
pi_209947911
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2023 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
De NOS is weer bezig met het zaaien van paniek, die foto ook :'). Nul relevantie met de titel.

[ afbeelding ]
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:29 schreef HowardRoark het volgende:

[ afbeelding ]
twitter

_O- _O- _O- _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209947981
twitter

Dit dan, heeft iemand enig idee waar de getallen van deze mr vandaan zijn getrokken?
pi_209948203
twitter
pi_209948292
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:34 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Wat heeft dit te maken met "klimaat hysteria"? De man is zelf een grote ontvanger van subsidies, juist vanwege klimaatverandering.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209948331
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat heeft dit te maken met "klimaat hysteria"? De man is zelf een grote ontvanger van subsidies, juist vanwege klimaatverandering.
Climate change is wel echt pur sang propagandamateriaal.
pi_209948367
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Climate change is wel echt pur sang propagandamateriaal.
Klimaatontkenning door het fossiele grootkapitaal nog wat meer. Hoe dan ook, wat heeft Musk die Orwell aanhaalt met klimaatverandering te maken? Lijkt me sterk dat hij daar op doelt, gezien zijn eigen positie daarin.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209948387
Ben zo poepzat van al die weerberichten met een angstprognose naar klimaat..
Vakman pur sang
pi_209948394
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
[ twitter ]

_O- _O- _O- _O-
Snel steek een paar bossen in de fik!
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties