abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 december 2023 @ 09:41:05 #76
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_211541889
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Ontzettend 12 in een dozijn nietszeggende vlakke kutmuziek |:)
Oeh kijk mij eens hipster en alternatief zijn door Taylor Swift kut muziek te noemen. Gedurfd hoor. Post dan gewoon niet hier. Doei :W
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_211541990
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb het idee als je haar fan bent dat je dan achter alles aanloopt wat Amerikaanse media je voorspiegelen en wat op dat moment “hip” is.
Terwijl het vaak allemaal eenheidsworst is.

Kijk dit meisje is nog onontdekt.
En zingt hier live een country klassieker. Maar wat een stem! Kijk als dat soort meiden in Amerika nou kunnen doorbreken wordt de top 40 ook weer eens aantrekkelijk.

Tja, het is een feit dat er heel veel artiesten/bands waanzinnig goed zijn, maar niet (zo) bekend. Kwaliteit is nou éénmaal zeker niet allesbepalend.

Neemt niet weg dat Taylor zeker ook wel een hele goede artiest is, ze is echt wel heel goed in alles wat ze doet, los van of het je smaak is. Verder komt ze over als een heel leuk persoon en dat vind ik ook wel wat waard.

Dat je haar muziek als 'eenheidsworst' beschouwt, snap ik op zich wel. Tot nog niet zo heel lang geleden vond ik de muziek van Taylor Swift eigenlijk ook niet meer dan "soms best leuk, maar niet heel bijzonder". Echter, heb ik mij de laatste jaren wat meer in haar en in haar muziek (inclusief teksten) verdiept en ik zie daar nu toch wel meer de kwaliteit en uniekheid van in. Er zijn inmiddels ook meerdere nummers van haar die ik echt heel goed/leuk vind.

De meid in deze video... op zich een hele goede stem idd, maar ik vind de manier van zingen persoonlijk wel erg "zeikerig" en snap wel waarom zoiets minder snel in een top 40 belandt. Ook vind ik dit eigenlijk net zo goed een vorm van "eenheidsworst", alleen dan binnen een ander genre.
Tails tell tales
pi_211542067
quote:
8s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:23 schreef ems. het volgende:

[..]
Haha, nee. Madonna heel erg misschien, Michael vooralsnog nog lang niet. Hoe je het ook went of keert, Taylor Swift is een bepaalde doelgroep. Michael (en in mindere mate Madonna) overschreden die doelgroep grotendeels en wist(en) uit elke groep wel mensen te trekken.

Maar ze is wel gigantisch verder ja. Doch is het lastig om het aantal streams te vergelijken met de technologie die in de jaren 80-90 aanwezig was.
Mwah, dat van een "bepaalde doelgroep" valt volgens mij nog best mee (of tegen, zo je wilt), behalve dat zij natuurlijk wel echt een "artiest van deze tijd" is, dus daarom sowieso wel meer bij jongeren in trek zal zijn? Naar verhouding verder ook iets meer bij meiden/vrouwen?

Ik vind vooral dat je haar niet met een Michael of Madonna kan vergelijken, vanwege:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:01 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dat kan je niet echt vergelijken denk ik, in de jaren 80 was er veel meer een monocultuur met een paar grote popsterren die iedereen wel kende, dat is nu door het internet / spotify allemaal versplinterd.
Tails tell tales
pi_211542083
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:52 schreef Forbry het volgende:

[..]
Tja, het is een feit dat er heel veel artiesten/bands waanzinnig goed zijn, maar niet (zo) bekend. Kwaliteit is nou éénmaal zeker niet allesbepalend.

Neemt niet weg dat Taylor zeker ook wel een hele goede artiest is, ze is echt wel heel goed in alles wat ze doet, los van of het je smaak is. Verder komt ze over als een heel leuk persoon en dat vind ik ook wel wat waard.

Dat je haar muziek als 'eenheidsworst' beschouwt, snap ik op zich wel. Tot nog niet zo heel lang geleden vond ik de muziek van Taylor Swift eigenlijk ook niet meer dan "soms best leuk, maar niet heel bijzonder". Echter, heb ik mij de laatste jaren wat meer in haar en in haar muziek (inclusief teksten) verdiept en ik zie daar nu toch wel meer de kwaliteit en uniekheid van in. Er zijn inmiddels ook meerdere nummers van haar die ik echt heel goed/leuk vind.

De meid in deze video... op zich een hele goede stem idd, maar ik vind de manier van zingen persoonlijk wel erg "zeikerig" en snap wel waarom zoiets minder snel in een top 40 belandt. Ook vind ik dit eigenlijk net zo goed een vorm van "eenheidsworst", alleen dan binnen een ander genre.
Dit, dat heb ik ook. Ik moet ook zeggen dat ik de wat minder bekendere liedjes (althans, die hier niet in de top 40 hebben gestaan) van haar het leukst vind. All time favorites zijn 'Delicate', 'Out of the woods' en 'Seven'. Laatstgenoemde is prachtig O+
  donderdag 7 december 2023 @ 10:06:58 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_211542130
Taylor Swift is groter dan MJ juist omdat ze geen doelgroep heeft. Ze is uitgeroepen tot de beste singer songwriter van het laatste decennium en dat is wat haar interessant maakt voor de oudere mens, zoals ik en Sunshine1982.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 7 december 2023 @ 10:09:36 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_211542157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Nou nou nou nou nou

Ze heeft niet een iconisch dansje als de Moonwalk, niet een iconische videoclip als Thriller, zo bekend is ze niet
MJ heeft geen zelfuitgebrachte concertregistratie die bezoekersrecords in bioscopen brak.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211542187
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:06 schreef speknek het volgende:
Taylor Swift is groter dan MJ juist omdat ze geen doelgroep heeft. Ze is uitgeroepen tot de beste singer songwriter van het laatste decennium en dat is wat haar interessant maakt voor de oudere mens, zoals ik en Sunshine1982.
Ik vrees dat ik ook onder "de oudere mens" val :D en ik ben geen hele grote fan in de zin dat ik echt al haar muziek ken enzo en ik ben ook nog nooit naar een concert van haar geweest, maar een béétje een "Swiftie" ben ik wel (geworden). :P
Tails tell tales
  donderdag 7 december 2023 @ 10:21:51 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_211542282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:13 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik vrees dat ik ook onder "de oudere mens" val :D en ik ben geen hele grote fan in de zin dat ik echt al haar muziek ken enzo en ik ben ook nog nooit naar een concert van haar geweest, maar een béétje een "Swiftie" ben ik wel (geworden). :P
Zelfde. Nou ja ik zat in de top 2% van Spotify, dus een Swiftie moet ik mezelf wel noemen, maar ik begon haar pas echt leuk te vinden met Lover, en werd pas fan met Evermore. Ik ben in die zin geen Swiftie, want ik vind All Too Well niks aan. Ik kan ook niks met Speak Now en haar eerdere werk. 1989 vind ik wel leuk, is toch een beetje haar greatest hits album, en Out of the Woods is misschien mijn favoriete nummer, maar het zijn de nieuwe vault tracks die ik grijs draai. Eigenlijk ben ik vooral een Jack Antonoff fan, maar goed.
pi_211542434
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Zelfde. Nou ja ik zat in de top 2% van Spotify, dus een Swiftie moet ik mezelf wel noemen, maar ik begon haar pas echt leuk te vinden met Lover, en werd pas fan met Evermore. Ik ben in die zin geen Swiftie, want ik vind All Too Well niks aan. Ik kan ook niks met Speak Now en haar eerdere werk. 1989 vind ik wel leuk, is toch een beetje haar greatest hits album, en Out of the Woods is misschien mijn favoriete nummer, maar het zijn de nieuwe vault tracks die ik grijs draai. Eigenlijk ben ik vooral een Jack Antonoff fan, maar goed.
Out of the woods boks! Ik heb laatst een hele andere versie ervan gehoord; Taylor speelde het op de piano O+

All to well vind ik zelf ook vrij weinig aan. De 10 minuten versie kan ik echt niet af horen. Het wordt zo zeikerig op een gegeven moment :@
pi_211542484
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat klinkt toch alsof je nog wel een (flink) grotere Swiftie bent dan ik hoor ;)
Tails tell tales
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:27:11 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_211556334
Nieuw record, de Eras tour is nu de grootste muziektour ooit, en heeft meer dan een miljard opgebracht in 8 maanden tijd.

De nummer twee op de lijst, Elton John's Goodbye yellow brick road tour, heeft vijf jaar en 328 optredens nodig gehad om 900 miljoen op te brengen.

quote:
Taylor Swift has just accomplished the impossible; something extraordinary that no other artist in history has ever done: Her "Eras Tour" grossed over $1 billion — $1,039,263,762 — making it the single highest-grossing trek of all time and the first tour ever to cross the 10-digit threshold. This figure is an estimate based on Pollstar Boxoffice Reports combined with extensive research including ticket prices in each market, record capacities at each venue and comparable tour data.
https://news.pollstar.com(...)illion-dollar-gross/
pi_211561269
twitter

Wtf is dit.

:')
pi_211988434

Live in Los Angeles, cover door een Amerikaanse actrice bekend van "The Garcias" (Nickelodeon), "Best Foot Forward" (AppleTV+) en "Avatar: The Way of Water".
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_212203083
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  maandag 5 februari 2024 @ 13:35:02 #90
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212305935
Ach ja, we komen gewoon met nog een nieuw album:

twitter

Met de 2 "Taylors versions" van vorig jaar erbij is dat het 4e album in anderhalf jaar tijd. Zelfs Prince bracht niet zo vaak iets uit in zijn hoogtijdagen.
  maandag 5 februari 2024 @ 14:47:45 #91
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212306711
Ik word er eigenlijk een beetje moe van eerlijk gezegd.
Trotste mama van Ambar
pi_212307056
Reputation TV en Taylor Swift TV zullen ook nog wel ergens dit jaar uitkomen?
Met de concerten erbij in de Arena maakt dit toch weer een mooi jaar voor de TayTay fans.
  maandag 5 februari 2024 @ 15:22:03 #93
38114 beantherio
pi_212307194
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik word er eigenlijk een beetje moe van eerlijk gezegd.
Ik ben fan maar het is wel veel zo langzamerhand. Maar ja: als een artiest in een heel creatieve periode zit dan is het misschien het beste om dat zo goed mogelijk te benutten. Het is trouwens niet duidelijk wat voor album dit precies zal worden.

Je zal trouwens zien dat er straks weer 4 verschillende versies uitgebracht worden. :D
pi_212307244
Ze zal het oprecht wel heel leuk vinden, want voor het geld hoeft ze het niet meer te doen.
  maandag 5 februari 2024 @ 15:25:55 #95
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212307246
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 15:22 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ik ben fan maar het is wel veel zo langzamerhand. Maar ja: als een artiest in een heel creatieve periode zit dan is het misschien het beste om dat zo goed mogelijk te benutten. Het is trouwens niet duidelijk wat voor album dit precies zal worden.

Je zal trouwens zien dat er straks weer 4 verschillende versies uitgebracht worden. :D
Leuk een creatieve periode die had ze tijdens de folklorevermore periode. Met de miljoen verschillende uitgaven van Midnights begint het gewoon echt op uitmelken te lijken. Zelfde als de verschillende covers van 1989.
Het zijn langzamerhand geen creatieve uitspattingen meer en de liedjes beginnen ook wel wat meer gemaakt te lijken. Ze zal altijd kwaliteit leveren, maar je kunt ook teveel maken. Ze was altijd bang dat mensen genoeg van haar krijgen, maar ze werkt het zelf ook wel een beetje in de hand.
Trotste mama van Ambar
pi_212307995
Midnights was oktober 2022 hè? Dit album komt uit in april 2024.. zo gek is dat ook weer niet
  maandag 5 februari 2024 @ 20:41:03 #97
38114 beantherio
pi_212311666
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 16:27 schreef DrDentz het volgende:
Midnights was oktober 2022 hè? Dit album komt uit in april 2024.. zo gek is dat ook weer niet
Als je even wegdenkt dat ze in 2023 ook 2 albums heeft uitgebracht niet nee. En er zijn berichten dat ze Reputation "Taylor's version" al klaar heeft staan voor een release.
  maandag 5 februari 2024 @ 20:43:39 #98
38114 beantherio
pi_212311712
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 15:25 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Met de miljoen verschillende uitgaven van Midnights begint het gewoon echt op uitmelken te lijken. Zelfde als de verschillende covers van 1989.
Zelfs de fans "klagen" er over. Dwz: half, want er zijn er zat die toch alle versies kopen. :D

Heel nieuw is het trouwens niet want ze deed het al min of meer met de originele versie van 1989 waarvan 2 verschillende versies werden uitgebracht die ook nog eens allerlei verschillende polaroid kaarten bevatten. En dat is inmiddels bijna 10 jaar geleden.
pi_212313502
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 20:41 schreef beantherio het volgende:

[..]
Als je even wegdenkt dat ze in 2023 ook 2 albums heeft uitgebracht niet nee. En er zijn berichten dat ze Reputation "Taylor's version" al klaar heeft staan voor een release.
Mja re-recordings.. daar kan ze niet echt haar creatieve ei in kwijt.. al zegt men dat de bonus tracks van 1989 TV eigenlijk overgebleven Midnights tracks zijn..
pi_212315480
The Tortured Poets Department track listing[10]
No. Title Length
1. "Fortnight" (featuring Post Malone)
2. "The Tortured Poets Department"
3. "My Boy Only Breaks His Favorite Toys"
4. "Down Bad"
5. "So Long, London"
6. "But Daddy I Love Him"
7. "Fresh Out the Slammer"
8. "Florida!!!" (featuring Florence + the Machine)
9. "Guilty as Sin?"
10. "Who's Afraid of Little Old Me?"
11. "I Can Fix Him (No Really I Can)"
12. "Loml"
13. "I Can Do It With a Broken Heart"
14. "The Smallest Man Who Ever Lived"
15. "The Alchemy"
16. "Clara Bow"
The Tortured Poets Department – physical edition[10]
No. Title Length
17. "The Manuscript"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo