abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209779081
Provincie Utrecht had ook code oranje moeten krijgen vandaag.
pi_209779228
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:43 schreef Stupidisco het volgende:
Experts vegen vloer aan met bewering Timmermans dat storm Poly door klimaatverandering komt: ’Onzin’

Experts weerleggen de bewering van de Europese klimaatpaus dat zomerstorm Poly te koppelen is aan de verandering van het klimaat. „Het is gewoon een zeer toevallige en ongelukkige samenloop van omstandigheden. De ontwikkeling van zo’n stormdepressie hangt samen met windrichting en windsnelheid en veel minder met temperatuur”, zegt weerman Wouter van Bernebeek van Weerplaza.

Zomerstormen komen bovendien maar zeer zelden voor. „Pas als we de komende jaren veel meer zomerstormen gaan zien, kun je onderzoeken of er sprake is van een trend.”

Bron: Telegraaf
De Telegraaf is nog net geen Fox qua verdraaide kopberichten. Verder is wat een weerman zegt of opinies op social media niet het aanvegen van de vloer met iemand. Een weerman kan niet aangeven dat iets wat nu is een trend wordt. Maar gegeven langere warme droge periodes een trend worden is het ook weer niet ontzettend vergezocht dat dit soort zomerstormen een trend kunnen worden. Iets wat die weerman eigenlijk ook best wel de deur voor op een kier zet.

Ik weet niet wat jij zou doen, maar als ik geld met weddenschappen zou kunnen verdienen hierin dan zet ik gegeven de opinie wel in op een groeiend percentage zomerstormen.
pi_209779313
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De Telegraaf is nog net geen Fox qua verdraaide kopberichten. Verder is wat een weerman zegt of opinies op social media niet het aanvegen van de vloer met iemand. Een weerman kan niet aangeven dat iets wat nu is een trend wordt. Maar gegeven langere warme droge periodes een trend worden is het ook weer niet ontzettend vergezocht dat dit soort zomerstormen een trend kunnen worden. Iets wat die weerman eigenlijk ook best wel de deur voor op een kier zet.

Ik weet niet wat jij zou doen, maar als ik geld met weddenschappen zou kunnen verdienen hierin dan zet ik gegeven de opinie wel in op een groeiend percentage zomerstormen.
Team weerman in deze.
1 zwaluw maakt nog geen zomer. Punt
Vakman pur sang
pi_209779585
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juli 2023 20:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Compleet gestoord die Timmermans. Een staatsgevaarlijk idioot is het :r
Over de rug van die dode vrouw nog ff scoren voor zijn green deal geneuzel. Eerst via de MH17 ramp zich omhoog gekronkeld in Brussel en nu dit.
Gadverdamme, naar vies vet eng kereltje is het. :r

Wilde hij niet ook een herdenkingsdag voor slachtoffers van klimaatverandering?
:')
pi_209780066
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Team weerman in deze.
1 zwaluw maakt nog geen zomer. Punt
bookmark dit ff voor over 5 jaar en herinner je jezelf er nog eens aan.
pi_209780484
quote:

[..]

Het is wel grappig dat de een na de ander Timmermans verdedigt, terwijl wat hij heeft gezegd aantoonbaar onjuist is.

Hij zei immers niet dat dit door klimaatverandering kan zijn geweest, nee, dat was een feit volgens hem.

Onwaar en ook onkies om daar andermans tragedie voor te misbruiken. Het is gewoon een lul.
pi_209780490
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 00:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]
bookmark dit ff voor over 5 jaar en herinner je jezelf er nog eens aan.
Wil je er geld opzetten?
pi_209788128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 07:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is wel grappig dat de een na de ander Timmermans verdedigt, terwijl wat hij heeft gezegd aantoonbaar onjuist is.

Hij zei immers niet dat dit door klimaatverandering kan zijn geweest, nee, dat was een feit volgens hem.

Onwaar en ook onkies om daar andermans tragedie voor te misbruiken. Het is gewoon een lul.
Die man maakt zichzelf zo ontzettend belachelijk momenteel dat ik denk dat het binnenkort exit is met hem.
Als het Europese parlement dit soort totaal gestoorden nog langer toestaat is het exit met de EU.
Vakman pur sang
pi_209788491
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die man maakt zichzelf zo ontzettend belachelijk momenteel dat ik denk dat het binnenkort exit is met hem.
Als het Europese parlement dit soort totaal gestoorden nog langer toestaat is het exit met de EU.
Von der Leyen zit er ook nog steeds.
pi_209789249
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios

Al die mensen die reageren onder deze post, inclusief de schrijfster, zijn knettergek.
Vakman pur sang
pi_209795409
quote:

[..]

Maar het is wel niet ergens op gebaseerd. De zomerstormen, en ook winterstormen, halen hun energie voornamelijk uit het temperatuurverschil tussen de evenaar en de polen. Die neemt aan het oppervlakte af, omdat de polen sneller opwarmen, maar op de hogere hoogte juist toe. Dit maakt voorspellingen over hoe zulke stormen in de toekomst veranderen lastig, ook omdat er al een grote natuurlijke variabiliteit van jaar tot jaar in zit. Onderzoek laat ook zien dat er (bijna) geen trend zit in de sterkte van de straalstroom (die gerelateerd is aan het temperatuurverschil) in de zomer. Er zit misschien wel een kleine trend in de sterkte van de straalstroom in winter volgens pas verschenen onderzoek.

Het enige wat fysisch spreekt voor het versterken van de zomerstormen is dat vocht in de atmosfeer ook energie kan geven aan een storm en kan leiden tot een versterking van een lagedrukgebied. De hoeveelheid vocht neemt met 7% per graad Celsius stijging toe. Maar het is dus nog erg onzeker of dat echt tot een versterking van de stormen in de zomer.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')