Je hebt er gewoon met je poten van af te blijven. Klaar.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:10 schreef PiyeReloaded het volgende:
Romeinen kerfden waarschijnlijk zelf ook al weleens iets in een colosseummuur. Overtrokken gedoe weer 'O nee toch, niet het Colosseum!'. Die Italianen zijn er maar druk mee, om iedereen te vervolgen die zoiets doet.
Gewoon in het Colosseum voor de leeuwen gooienquote:Op maandag 3 juli 2023 11:09 schreef Tengano het volgende:
Walgelijk stuk vreten![]()
Eerst een historisch monument doelbewust verzieken en dan een beetje nep dramatisch lopen doen dat het je spijt. Ja, omdat je nu zwaar genaaid gaat worden sukkel!
Laat ze maar een goed voorbeeld stellen en geef die toerist die dit gefilmd heeft maar een lintje.
Nee, hij schijnt Dimitrov te heten. Dat hebben ze al achterhaald.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:15 schreef -Sigaartje het volgende:
Naam in de krant, alles. Vriendin op de foto.
Die is de sjaak.
En daarna op Youtube zetten, dan is hij er zelf ook blij mee.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon in het Colosseum voor de leeuwen gooien
Dan beloven wij dat we gaan likenquote:Op maandag 3 juli 2023 11:20 schreef thedeedster het volgende:
En daarna op Youtube zetten, dan is hij er zelf ook blij mee.
Ik heb jou ook alvast even geliked.quote:
Slijt wel af toch? De afgelopen 20 eeuwen hebben het Colosseum ook niet veel goed gedaan.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:21 schreef pokkerdepok het volgende:
strafje,, maar over 20 eeuwen staat je naam nog steeds in het colosseum gekerfd. is het wel waard toch
Tering wat een inteeltquote:Op maandag 3 juli 2023 11:22 schreef Tengano het volgende:
En een spijt dat ik heb!!!!!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Influencerquote:
dat is waar.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:23 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Slijt wel af toch? De afgelopen 20 eeuwen hebben het Colosseum ook niet veel goed gedaan.
quote:Geographer Ryan Lutz, 38, filmed the tourist as he carved the names into the stone walls of the 1,937-year-old building using a set of keys
We kunnen hem nog even een bedankmailtje sturen nuquote:EXCLUSIVE: 'I couldn't believe what this jerk was doing': California man who filmed tourist etching 'Ivan + Hayley' into wall of Rome's ancient Colosseum says he 'wanted to do something about it'
Ryan Lutz, 38, filmed the tourist as he carved the names into the stone walls
He reported the couple to security and police on June 23 when he witnessed it
But he was told there was nothing they could do as they hadn't seen it happen
Do you know who the tourists are? Email emma.james@mailonline.com
https://www.dailymail.co.(...)um-brands-jerks.html
En anders zal je de toorn voelen, want we zijn allemaal heel boos! Waarom precies? Nou ja, mag gewoon niet godverdomme! Daar word je toch kwaad van?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je hebt er gewoon met je poten van af te blijven. Klaar.
Dat heet een manbun.quote:
Kan ook een poging zijn om beginnende kaalheid te maskeren, zoals Gareth Bale deed.quote:
quote:Op maandag 3 juli 2023 11:29 schreef Tengano het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)um-brands-jerks.html
Oof!quote:In 2014, a Russian tourist was fined £17,000 (¤20,000) for carving the letter 'K' on a section of brickwork
Dit gaat de hele wereld nu over. Onze internetheld heeft op Tiktok nog nog zoveel aandacht gekregen als nuquote:Op maandag 3 juli 2023 12:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik snap de Italianen wel. Dit is een groot probleem op veel monumenten maar normaal is het vrijwel onmogelijk iemand te pakken.
Komt er opeens een kerel die zichzelf laat filmen terwijl ie het doet_! Ja dat is low-hanging fruit natuurlijk.
Ook een mooi moment om een voorbeeld te stellen door de ongelukkige simpelweg 5 jaar cel te geven.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik snap de Italianen wel. Dit is een groot probleem op veel monumenten maar normaal is het vrijwel onmogelijk iemand te pakken.
Komt er opeens een kerel die zichzelf laat filmen terwijl ie het doet_! Ja dat is low-hanging fruit natuurlijk.
Ik zeg reeksenquote:Op maandag 3 juli 2023 12:10 schreef BlaZ het volgende:
Ook een mooi moment om een voorbeeld te stellen door de ongelukkige simpelweg 5 jaar cel te geven.
quote:
"5 jaar, zou dat even kut voor hem zijn."
Hij is niet gepakt, hij is alleen geïdentificeerd.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:40 schreef MegaKonijn het volgende:
Wat een kneusNet goed dat ie gepakt is.
Oh kak. Nou, dan hopen dat, dat snel gebeurt dan. Met z'n "spijt".quote:Op maandag 3 juli 2023 12:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hij is niet gepakt, hij is alleen geïdentificeerd.
OK. En wat heeft dat met dit topic te maken?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:02 schreef de_boswachter het volgende:
Influencersde kanker
van onze samenleving
Hij is fitnessinstructeur van beroep.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:48 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Een Bulgaarse stukadoor dus.
Het mag ook nooit écht gezegd worden hè !!
Valt wel mee, dit is lopendebandwerk daar.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik begin nu pas goed te snappen waarom deze Influenspipo zo smeekte om vergiffenis. Die boetes schijnen dus heel regulier te zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:17 schreef PiyeReloaded het volgende:
Valt wel mee, dit is lopendebandwerk daar.
https://www.wantedinrome.(...)-into-colosseum.html
https://www.italymagazine(...)names-colosseum-wall
https://www.dailymail.co.(...)-Colosseum-Rome.html
https://www.timesofisrael(...)ials-onto-colosseum/
https://www.theguardian.c(...)itial-rome-colosseum
Is gewoon werkverschaffing voor politie, advocaten en rechters.
quote:In the latest episode of tourists behaving badly in Rome, a Russian has been fined ¤20,000 (£15,800) for carving his initial into the Colosseum.
The 42-year-old tourist used a stone to carve a 25cm “K” into a wall inside the ancient amphitheatre. He was caught in the act by a guard and arrested by police, before being fined and given a four-month suspended prison sentence.
Machtig mooi toch? 42 en dan nog je naam in een eeuwenoud monument gaan krassen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik begin nu pas goed te snappen waarom deze Influenspipo zo smeekte om vergiffenis. Die boetes schijnen dus heel regulier te zijn.
En mogelijk wil hij als influencer ook laten zien hoe je je heel zielig moet gedragen als je een keer betrapt wordt met je onpasselijke gedrag.
[..]
Waar komt toch het idee vandaan dat hij een influencer zou zijn?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik begin nu pas goed te snappen waarom deze Influenspipo zo smeekte om vergiffenis. Die boetes schijnen dus heel regulier te zijn.
En mogelijk wil hij als influencer ook laten zien hoe je je heel zielig moet gedragen als je een keer betrapt wordt met je onpasselijke gedrag.
[..]
quote:De Britse toerist die gefilmd werd terwijl hij zijn naam en die van zijn vriendin in een muur van het Romeinse Colosseum kerfde, heeft enorm spijt van zijn „onbeleefde, oppervlakkige en onnadenkende actie.” In een brief aan de burgemeester van Rome, ingezien door de BBC, maakt hij zijn „oprechte excuses aan alle Italianen en aan heel de wereld.”
Uit de excuusbrief van de 27-jarige Ivan Dimitrov uit Bristol blijkt dat hij geen idee had hoe oud en historisch het UNESCO-erfgoed is dat hij bekladde. Het immense bouwwerk staat al bijna tweeduizend jaar. Inmiddels ziet hij naar eigen zeggen ’de ernst van zijn daden in’. „Ik geef met diepe schaamte toe dat ik pas na wat er spijtig genoeg is gebeurd, hoorde hoe oud dit monument is.”
Hij voelt zich „erg schuldig” over zijn daad en zou volgens de Italiaanse autoriteiten gesmeekt hebben om vergiffenis, meldt The Independent. Hij neemt dan ook „alle verantwoordelijkheid op zich.”
De man werd onlangs gefilmd door een andere toerist terwijl hij met een sleutel in een muur van het Colosseum stond te kerven. De video ging viraal, en leidde wereldwijd tot verontwaardiging. De Italianen zwoeren wraak en spoorden zijn telefoonnummer op via het hotel waar hij eerder verbleef. Ook de Britse media deden een duit in het zakje en onthulden zijn identiteit.
„We hebben een boodschap achtergelaten met de vraag om contact met ons op te nemen”, aldus politiewoordvoerder Roberto Martina. „Hij heeft ons teruggebeld, en zijn verontschuldigingen aangeboden. Hij zei dat hij erg van streek was door wat hij had gedaan, en bleef zich maar verontschuldigen. Ik denk dat hij vooral bang was voor de gevolgen van een eventueel proces.”
Celstraf en boete
Dimitrov riskeert een celstraf van twee tot vijf jaar en een boete van pakweg 15.000 euro. „Deze zaak bewijzen is niet zo moeilijk, gezien het bestaan van de video”, aldus Martina. „We hebben hem niet gevraagd waarom hij deed wat hij deed, dat is aan de rechter.” De Brit heeft een Italiaanse advocaat in de arm genomen.
Hayley Bracey, de vriendin van Dimitrov wiens naam ook in het Colosseum gekerfd werd, wordt niet vervolgd door de Italiaanse politie. „Technisch gezien zou ze beschouwd kunnen worden als medeplichtige, maar ze maakt momenteel geen deel uit van een klacht, dus is ze wat ons betreft onschuldig.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |