Ja, maar dat is dan ook weer 3x 81km/h rijden, okay. Bij de 4e keer een print.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat doen ze toch ook al, je mag er 3 keer overheen, 4e keer ben je de lul.
Dit, erover is erover.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan? Wanneer is het dan wel fout?
3mm? 8mm? 17mm? Waar leg je dan de grens? En dan krijg je weer hetzelfde. De grens is 10mm. Ga je er 11mm over. "Ja maar dat is maar 1mm over de grens!"
Verandert niks.
Gewoon een muur neerzetten tijdens F1quote:Op maandag 3 juli 2023 12:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen gras
Geen grind
Geen nog hogere curbs
Maar we willen wel van het eeuwige gezeik af.
Dan blijven stokbroden over. Die liggen er trouwens genoeg, zie bocht 3 daar. Alleen dichterbij leggen.
Zie the wall of champions.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon een muur neerzetten tijdens F1
Dat maakt dus geen verschil met de huidige witte lijn. Al teken je er nog 16 lijnen bij, de laatste is de grens. Dat is nu de witte, dusquote:Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef shiz het volgende:
[..]
Dan moet je een witte lijn en een rode lijn verven ofzo. Over de rode lijn is dan toedels.
quote:
Ik kan als amateur redelijk aanvoelen waar mijn banden zijn anders. Zowel op het circuit als op straat weet ik of een ik een randje mee pak ja of nee wanneer ik een bocht neem. Het zal uiteindelijk enkele cm schelen uiteraard. Ik verwacht van de F1 rijders dat die nauwkeurigheid nog wel wat hoger ligt, het is immers hun werk en ja dat valt onder gevoel, in een personenwagen zie je je banden helemaal niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:31 schreef beantherio het volgende:
Nog een reminder: coureurs zien tegenwoordig niet meer waar ze zitten t.o.v. de lijn. De banden zijn daarvoor te groot. Fijn om afgerekend te worden op iets dat je alleen op "gevoel" kunt bepalen.
Formule 1 mag bij dit soort kwesties wel eens wat praktischer denken: van een paar cm afsteken wordt niemand echt beter. En als iedereen het mag dan heeft sowieso niemand er voordeel van. Laat ze daarom gewoon lekker de hele kerb gebruiken in die bocht.
Hamilmans kreeg toch ook een paar honderd dollar boete voor 80,2 km/Hr in de pitlane bij de vorige race?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:49 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand maar een haar over de witte lijn gaat en je concluderen kan dat duidelijk de intentie er niet was om erover heen te gaan en het geen structurele overtreding is (zoals destijds met Mercedes wel het geval was)... we weten van de coureurs hoe moeilijk het is om de boel in te schatten en bij zulke snelheden op millimeters nauwkeurig te rijden, dan kun je toch zeggen 'dat valt niet onder een overduidelijk strafbaar feit'. Zoveel zal je niet winnen met een 2 mm over de lijn. En, ik bedoel, als je zelf met je auto 81 km/h op een 80 km/h weg rijdt krijg je ook nog geen boete, of wil je dat ze daar ook 80km/h=80km/h hanteren?
Volgens mij is er geen echt "detectiesysteem". Er is wel iets maar dat is (gezien het aantal te onderzoeken gevallen) dusdanig grofmazig dat ze niet direct kunnen zeggen of iets daadwerkelijk een overtreding is of niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:39 schreef Jane het volgende:
Maar als ik het dus goed begrijp hebben de teams geen inzage in de meldingen van het detectiesysteem en horen ze pas wat als de wedstrijdleiding gecheckt heeft of er idd een overschrijding was?
Misschien is de meest praktische oplossing dan om de teams real time inzage te geven in die meldingen? Dan kunnen ze de coureurs iig alvast waarschuwen dat de detectie is afgegaan.
Geen idee of dat mogelijk is, natuurlijk.
Ja ok, maar als je weet dat dat systeem steeds of vaak afgaat bij een bepaalde coureur in een bepaalde bocht, kun je als team diegene wel alvast waarschuwen natuurlijk. Hoeft het nog niet mis te zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen echt "detectiesysteem". Er is wel iets maar dat is (gezien het aantal te onderzoeken gevallen) dusdanig grofmazig dat ze niet direct kunnen zeggen of iets daadwerkelijk een overtreding is of niet.
Ergens moet dit wel geautomatiseerd worden, want van 1200 meldingen terug naar 90 is wel veel.quote:
Bono is best rustig en geduldig met Hamiltonquote:Op maandag 3 juli 2023 17:21 schreef Nizno het volgende:
er was dus veel meer geklaag dan dat op tv werd uitgezonden.
Het meeste wat ik zag in die clip hoorde ik ook tijdens de race.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:21 schreef Nizno het volgende:
Ik wou net zeggen, dit is toch bijna allemaal uitgezonden?quote:Op maandag 3 juli 2023 17:58 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het meeste wat ik zag in die clip hoorde ik ook tijdens de race.
Dan heb ik die eerste opmerkingen over zijn auto gemist. want die heb ik niet in mijn geheugen.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:58 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het meeste wat ik zag in die clip hoorde ik ook tijdens de race.
Ik vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:21 schreef Nizno het volgende:
Storm in een contractonderhandeling.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk.
Inderdaad. "Max heeft tot zijn eigen geruststelling nog de snelste ronden gereden want dan kan hij beter slapen."quote:Op maandag 3 juli 2023 14:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja ok, maar als je weet dat dat systeem steeds of vaak afgaat bij een bepaalde coureur in een bepaalde bocht, kun je als team diegene wel alvast waarschuwen natuurlijk. Hoeft het nog niet mis te zijn.
Btw, zegt Marko hier nou:
"Max kon nog even de FL zetten, zodat hij goed kan slapen"?![]()
Precies !quote:Op maandag 3 juli 2023 12:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen gras
Geen grind
Geen nog hogere curbs
Maar we willen wel van het eeuwige gezeik af.
Dan blijven stokbroden over. Die liggen er trouwens genoeg, zie bocht 3 daar. Alleen dichterbij leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |