abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juli 2023 @ 14:24:36 #151
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_209732087
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dom gelul.
Werkenden dan?
De kinderen moeten naar school. BSO gaat om 17:30 dicht.
De hele economie is op die tijden ingericht.
Het OV moet hierin faciliteren en niet andersom
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 2 juli 2023 @ 14:29:42 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209732136
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
juist niet, wat bij een incidenteel tripje zijn nagenoeg alle vaste kosten van een auto op dat ene tripje.
Hoe meer je rijdt met je auto hoe minder dat aandeel is per km.
De vaste kosten zijn trouwens niet heel hoog, dat is verzekering en belasting. De rest hangt af hoe veel je rijdt, zoals reparatiekosten, regulier onderhoud en afschrijving.
Nee juist niet. De vaste kosten zijn het bezit van de auto: dus afschrijvingen, belastingen en verzekeringen.
Als je de auto toch al hebt maakt 1 incidenteel ritje niet meer uit en zijn de marginal costs van benzine en (banden)onderhoud doorslaggevend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 2 juli 2023 @ 14:34:11 #153
46494 Morrigan
||||||||
pi_209732199
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:10 schreef Farenji het volgende:

[..]
Bij al mijn banen had ik de mogelijkheid om eerder of later te beginnen. Ik begon meestal later (rond 10 uur) en ging later weg. Veel collega's begonnen juist liever vroeger en gingen eerder weg. Lijkt me vrij uitzonderlijk dat er op dat gebied niks mogelijk is. De slavernij is al 150 jaar afgeschaft he.
Bij veel kantoorbanen heb je inderdaad flexibele werktijden. Zelf neem ik altijd zo vroeg mogelijk de trein. Niet omdat ik voor de lol om 5:30 opsta, maar omdat vroeg in de ochtend de treinen nog redelijk rustig zijn. Gelukkig ga ik maar 1 of 2 keer per week naar kantoor.
ROBODEMONS..................|:(
pi_209732337
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Meeste mensen willen liever een lang weekend.
Ja wat ik zeg, dat is een keuze. Daarnaast kan je ook maandag vrij nemen, heb je ook een lang weekend.
pi_209732403
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Bij veel kantoorbanen heb je inderdaad flexibele werktijden. Zelf neem ik altijd zo vroeg mogelijk de trein. Niet omdat ik voor de lol om 5:30 opsta, maar omdat vroeg in de ochtend de treinen nog redelijk rustig zijn. Gelukkig ga ik maar 1 of 2 keer per week naar kantoor.
Als je kinderen hebt, is dat eigenlijk de enige optie: vroeg beginnen, eerder weg. Helaas gaat het kantoorgebouw pas om een bepaalde tijd open, dus heel vroeg lukt niet. Vergaderingen aan het einde van de dag loop je steevast mis. En mijn ervaring is dat er dan nog steeds veel drukte is, vooral zo rond 16 uur. Dat komt waarschijnlijk doordat dan de piek van studenten- en scholierenreizen is.

Ik ken zelf geen enkele werkgever die het prima vindt dat mensen nooit naar kantoor komen. Als je naar kantoor komt voor het team, is het moeilijk om de dins- en donderdagen te vermijden. Het zijn vaak de enige dagen waarop iedereen beschikbaar is. Het is heel moeilijk te bedenken hoe je daar omheen zou kunnen werken, want alles hangt met alles samen. Veel ouders blijven bijvoorbeeld op woensdag thuis omdat veel scholen dan vroeger uit zijn. En als ikzelf op bijvoorbeeld woensdag mijn teamdag kan hebben, dan kan mijn partner dat niet omdat iemand er voor de kinderen moet zijn. Bedenk maar eens hoe dat werkt in een team, waarin velen een partner en/of (klein-)kinderen hebben. Je komt er gewoon niet uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209732609
quote:
4s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
Ja nou en?
Vakman pur sang
pi_209733187
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee juist niet. De vaste kosten zijn het bezit van de auto: dus afschrijvingen, belastingen en verzekeringen.
Als je de auto toch al hebt maakt 1 incidenteel ritje niet meer uit en zijn de marginal costs van benzine en (banden)onderhoud doorslaggevend.
juist niet, want zo kan je alle ritten wel zo benoemen maar uiteindelijk moeten die vaste kosten toch betaald worden. Gangbaar worden deze kosten gedeeld door het aantal kms maar of je dat nou niet doet of wel, het is om het even die kosten moeten betaald worden. De NS laat reizigers ook betalen voor hun vaste kosten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 juli 2023 @ 15:38:07 #158
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209733319
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
juist niet, want zo kan je alle ritten wel zo benoemen maar uiteindelijk moeten die vaste kosten toch betaald worden. Gangbaar worden deze kosten gedeeld door het aantal kms maar of je dat nou niet doet of wel, het is om het even die kosten moeten betaald worden. De NS laat reizigers ook betalen voor hun vaste kosten.
Nee want zo noem je alle ritten niet.
Stel je hebt een auto voor woon-werk verkeer maar in het weekend wil je een keer naar Amsterdam toe vanuit Nijmegen. Dan zijn alleen je eigen marginal costs van belang voor de afweging tussen auto en trein. De auto is immers al betaald en schrijft niet noemenswaardig meer af bij dit ritje.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209733545
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee want zo noem je alle ritten niet.
Stel je hebt een auto voor woon-werk verkeer maar in het weekend wil je een keer naar Amsterdam toe vanuit Nijmegen. Dan zijn alleen je eigen marginal costs van belang voor de afweging tussen auto en trein. De auto is immers al betaald en schrijft niet noemenswaardig meer af bij dit ritje.
als je wilt valsspelen dan doe je dat, uiteindelijk maakt het voor de kosten niks uit. Of je woon-werk verkeer nu duurder is of goedkoper, het is om het even, de kosten zijn er toch.

Ik zal de NS vragen of ik gratis of met korting mag reizen want ik ga maar 1x per zoveel jaar en de vaste kosten voor mijn rit zijn zo gering dat ik dat niet hoef te betalen.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 02-07-2023 15:57:56 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209733761
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 22:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als het rijdt. Hier regelmatig zonder vooraankondiging geen trein. In Sept met de trein naar Flensburg geweest en terug, in April Naar Stuttgart.
Lange vertragingen, uitgevallen treinen, door man naar Oberhausen gebracht moeten worden omdat er weer eens geen trein reed. bouwvallige en duistere Stations vol junks, bedelaars zielige zoekers en haatbaarden.
Naar schiphol met de trein en terug, schone treinen, goed bezet, maar op tijd, frisse schone stations zonder zielige zoekers, haatbaarden, junks of Bedelaar.
Kortom, je krijgt waar je voor betaald.
Duitse groene regering heeft populistisch gekozen voor gesupsidieerde maandkaarten. De miljarden die dit kost waren eigenlijk hard nodig voor infrastructuur verbetering en modernisering. De trein is in D niet goedkoper, alleen betaalt iedereen ervoor door hogere belastingen ipv dat gebruikers ervoor betalen.
Ziehier het verschil tussen een efficient gedigistaliseerd land waar alles centraal geregeld is (Nederland) en een federaal land dat bestaat uit ouderwetse bureaucratische chaos waar de Behörden alles nog faxen ( :')!!!!) tussen alle deelstaten en boven alles ook nog de Verkersbunden. Zie je gewoon terug in de DB en de Verkehrsverbunden hoor.

Gelukkig ben ik zelf extreem content met het OV in Berlijn en omstreken in Brandenburg. Rijdt 24/7, gigantisch netwerk, en niets te klagen over U+S-Bahn. Hoort ook wel bij een metropool. Wat regionaal reizen betreft: als je je verwachtingen bijstelt en een plan B voor handen hebt zal het vast lokaal of regionaal te doen zijn. Zoals je zegt, je krijgt wat je er voor betaalt en het is Duits eigen.

Verder horen wappies en junks op straat gewoon bij het straatbeeld in Berlijn en de großstädte in NRW, Hessen, Nedersaksen, hoort er gewoon bij. Dat is Duitsland. Je moet eens de U-Bahn in München of Nürnberg pakken, lijkt qua OV, materiaal en hygiëne net Nederland. Zoals verwacht bij Bayern :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 02-07-2023 16:05:08 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 16:06:31 #161
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_209733879
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nou en?
¤¤¤

En dat mag jij betalen als gebruiker.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_209734019
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja het beleid lijkt wel om echt iedereen de auto in te jagen.
Het is nu al vaak duurder om met 1p de auto te pakken ipv de trein.
Ik ben er van overtuigd dat als we in Nederland qua service en materiaal het weer op peil brengen van voor de pandemie, en dat je voor een betaalbaar vast bedrag per maand in ieder geval onbeperkt lokaal en regionaal OV kunnen aanbieden dat een hoop mensen geprikkeld worden om de auto te laten staan.

Dan dus alleen met de bus, tram, metro en Sprinters/stoptreinen, verder gewoon betalen voor Intercity-treinen en meer.

Zal wel naar een realistischer bedrag omhoog gepolderd moeten worden dan gratis (lol) of 49 euro, en zoals het nu gaat met de veel te korte treinen en wegbezuinigde diensten/lijnen gaat niemand hiervan gebruik van kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 02-07-2023 16:16:25 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 17:59:40 #163
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209736241
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je wilt valsspelen dan doe je dat, uiteindelijk maakt het voor de kosten niks uit. Of je woon-werk verkeer nu duurder is of goedkoper, het is om het even, de kosten zijn er toch.

Ik zal de NS vragen of ik gratis of met korting mag reizen want ik ga maar 1x per zoveel jaar en de vaste kosten voor mijn rit zijn zo gering dat ik dat niet hoef te betalen.
:')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209736260
Waar gaan al die kansloze mensen naartoe de hele dag?
pi_209736478
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 16:13 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik ben er van overtuigd dat als we in Nederland qua service en materiaal het weer op peil brengen van voor de pandemie, en dat je voor een betaalbaar vast bedrag per maand in ieder geval onbeperkt lokaal en regionaal OV kunnen aanbieden dat een hoop mensen geprikkeld worden om de auto te laten staan.

Dan dus alleen met de bus, tram, metro en Sprinters/stoptreinen, verder gewoon betalen voor Intercity-treinen en meer.

Zal wel naar een realistischer bedrag omhoog gepolderd moeten worden dan gratis (lol) of 49 euro, en zoals het nu gaat met de veel te korte treinen en wegbezuinigde diensten/lijnen gaat niemand hiervan gebruik van kunnen maken.
Daar heb je ook nog argumenten voor? Duitsland en Luxemburg bewijzen het tegendeel.
speak only if it improves the silence.
pi_209736485
WOUTERED
U MAD?
pi_209736578
quote:
3s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:20 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Daar heb je ook nog argumenten voor? Duitsland en Luxemburg bewijzen het tegendeel.
Ik zou niet de fout maken om Nederland met Duitsland in deze 1:1 te vergelijken zonder nuance. Het bestuur hier heeft veel te veel bureaucratische en politieke organisatorische lagen waardoor alles hier zo ontzettend chaotisch en traag is qua uitwerking. Het infrastructuur is verre van perfect en was dat altijd ook al in de Merkel-era geweest en daarnaast zijn de tijden veranderd.

Daarnaast is ook het culturele aspect ook van balang en zijn het Duitsers. Als je zo geïnformeerd bent zou je moeten begrijpen hoe enorm groot de liefde en trots op de autocultuur hier is en hoe de Duitser vastgeplakt blijft aan de auto en zijn automerk.

In Nederland daarentegen zijn we zuinig en hebben we in principe genoeg aan de fiets. Als het loont om het OV te gaan, zie ik dat in Nederland makkelijk gebeuren. Zie de opleving van Hoek van Holland Strand zodra de Rotterdamse metrolijn B daar geopend werd, parkeergezeik is echt minimaal en het leeft er nu zonder auto's en files. Dat was voorheen echt anders op zomerse dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 02-07-2023 18:35:37 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 18:31:27 #168
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209736590
En autorijden wordt straks ook onbetaalbaar _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209737015
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 18:31 schreef PzKpfw het volgende:
En autorijden wordt straks ook onbetaalbaar _O_
Is wel veel te laat, had veel decennia geleden al gemoeten.
pi_209737067
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:40 schreef alopio het volgende:

[..]
Het is ook lastig om mensen de auto uit te krijgen omdat het soms niet anders kan. Gratis OV of goedkoper heeft dus niet altijd invloed, al kan het voor sommige wel een drempel zijn. Nu is OV vaak duurder.

Werk je op een bedrijventerrein is het leuk met de trein, maar kan je daarna nog even met een bus, je reistijd wordt vaak langer, als je buiten de normale tijden werkt (dus bv meer in de avond) is er dus minder ov.

Leuk als je ergens in het centrum werkt of op de zuidas, maar bij veel beroepen werkt het dus niet. Ik zou zelf bv makkelijk met het OV, maar ik doe er 2x zo lang over (met file evenlang) en dat is van deur tot deur, zeker van werk naar huis moet je vaak nog wachten dus duurt het nog langer. En het is gewoon duurder voor mij.
Daarom is het beleid in Nederland om mensen de auto uit te jagen enorm scheef als er tegelijkertijd ieder jaar lijnen en diensten worden wegbezuinigd en de tarieven alsmaar blijven stijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 02-07-2023 19:16:16 ]
  zondag 2 juli 2023 @ 22:32:14 #171
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209740333
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Is wel veel te laat, had veel decennia geleden al gemoeten.
Want? Autorijden blijft de fijnste vorm van vervoer. Het OV is naast duur ook nog eens ontzettend onbetrouwbaar.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209741285
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Treinreizen mits 1e klas is gewoon een erg fijne manier van reizen.
Ook in het weekend is dat heerlijk trouwens. Je ziet bijna iedereen elkaar onder de voet lopen bij de 2e klas, terwijl jij rustig plaatsneemt in een vrijwel lege coupé en je nog eens lekker uitrekt. Zo'n 1e klas toeslag op je flex-abonnement is het dubbel en dwars waard als je anders in de 2e klas als een sardientje tussen het plebs moet gaan staan. Als je het halve land door moet is het maandbedrag voor dat abonnement al goedkoper dan 1 keer heen en weer op saldo.
pi_209742261
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 22:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Want? Autorijden blijft de fijnste vorm van vervoer. Het OV is naast duur ook nog eens ontzettend onbetrouwbaar.
Aan de auto's zijn we veel openbare ruimte kwijt.
pi_209742381
quote:
4s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
Ik begrijp dat de NS een rendabele bezettingsgraad wenst.

Is het dan niet zinvoller om het treinreizen voor bijvoorbeeld dagjesmensen en toeristen aantrekkelijker te maken ipv de noodzakelijke spitsreiziger aan te pakken? Door de service, voorzieningen en veiligheid te verbeteren? Door slimme acties aan te gaan met ondernemers/evenementlocties/attractieparken etc. Door met gemeenten en andere vervoerbedrijven te kijken naar betere aansluitingen en tijdwinst?

De bezettingsgraad wijzigt niet automatisch door een heffing in te voeren. Mogelijk wordt de bezettingsgraad iets hoger de rest van de dag, maar uiteindelijk denk ik dat er vooral meer betaald gaat worden om binnen de spits te blijven rijden en zal per saldo de bezettingsgraad niet substantieel wijzigen.
pi_209742414
quote:
4s.gif Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
De bezettingsgraad van wegen is nog lager dus de komende jaren hoeft er geen enkel stukje asfalt bij te komen om files op te lossen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')