Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dom gelul.
Werkenden dan?
De kinderen moeten naar school. BSO gaat om 17:30 dicht.
De hele economie is op die tijden ingericht.
Het OV moet hierin faciliteren en niet andersom
Nee juist niet. De vaste kosten zijn het bezit van de auto: dus afschrijvingen, belastingen en verzekeringen.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
juist niet, wat bij een incidenteel tripje zijn nagenoeg alle vaste kosten van een auto op dat ene tripje.
Hoe meer je rijdt met je auto hoe minder dat aandeel is per km.
De vaste kosten zijn trouwens niet heel hoog, dat is verzekering en belasting. De rest hangt af hoe veel je rijdt, zoals reparatiekosten, regulier onderhoud en afschrijving.
Bij veel kantoorbanen heb je inderdaad flexibele werktijden. Zelf neem ik altijd zo vroeg mogelijk de trein. Niet omdat ik voor de lol om 5:30 opsta, maar omdat vroeg in de ochtend de treinen nog redelijk rustig zijn. Gelukkig ga ik maar 1 of 2 keer per week naar kantoor.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Bij al mijn banen had ik de mogelijkheid om eerder of later te beginnen. Ik begon meestal later (rond 10 uur) en ging later weg. Veel collega's begonnen juist liever vroeger en gingen eerder weg. Lijkt me vrij uitzonderlijk dat er op dat gebied niks mogelijk is. De slavernij is al 150 jaar afgeschaft he.
Ja wat ik zeg, dat is een keuze. Daarnaast kan je ook maandag vrij nemen, heb je ook een lang weekend.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Meeste mensen willen liever een lang weekend.
Als je kinderen hebt, is dat eigenlijk de enige optie: vroeg beginnen, eerder weg. Helaas gaat het kantoorgebouw pas om een bepaalde tijd open, dus heel vroeg lukt niet. Vergaderingen aan het einde van de dag loop je steevast mis. En mijn ervaring is dat er dan nog steeds veel drukte is, vooral zo rond 16 uur. Dat komt waarschijnlijk doordat dan de piek van studenten- en scholierenreizen is.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bij veel kantoorbanen heb je inderdaad flexibele werktijden. Zelf neem ik altijd zo vroeg mogelijk de trein. Niet omdat ik voor de lol om 5:30 opsta, maar omdat vroeg in de ochtend de treinen nog redelijk rustig zijn. Gelukkig ga ik maar 1 of 2 keer per week naar kantoor.
Ja nou en?quote:Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
juist niet, want zo kan je alle ritten wel zo benoemen maar uiteindelijk moeten die vaste kosten toch betaald worden. Gangbaar worden deze kosten gedeeld door het aantal kms maar of je dat nou niet doet of wel, het is om het even die kosten moeten betaald worden. De NS laat reizigers ook betalen voor hun vaste kosten.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee juist niet. De vaste kosten zijn het bezit van de auto: dus afschrijvingen, belastingen en verzekeringen.
Als je de auto toch al hebt maakt 1 incidenteel ritje niet meer uit en zijn de marginal costs van benzine en (banden)onderhoud doorslaggevend.
Nee want zo noem je alle ritten niet.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
juist niet, want zo kan je alle ritten wel zo benoemen maar uiteindelijk moeten die vaste kosten toch betaald worden. Gangbaar worden deze kosten gedeeld door het aantal kms maar of je dat nou niet doet of wel, het is om het even die kosten moeten betaald worden. De NS laat reizigers ook betalen voor hun vaste kosten.
als je wilt valsspelen dan doe je dat, uiteindelijk maakt het voor de kosten niks uit. Of je woon-werk verkeer nu duurder is of goedkoper, het is om het even, de kosten zijn er toch.quote:Op zondag 2 juli 2023 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee want zo noem je alle ritten niet.
Stel je hebt een auto voor woon-werk verkeer maar in het weekend wil je een keer naar Amsterdam toe vanuit Nijmegen. Dan zijn alleen je eigen marginal costs van belang voor de afweging tussen auto en trein. De auto is immers al betaald en schrijft niet noemenswaardig meer af bij dit ritje.
Ziehier het verschil tussen een efficient gedigistaliseerd land waar alles centraal geregeld is (Nederland) en een federaal land dat bestaat uit ouderwetse bureaucratische chaos waar de Behörden alles nog faxen (quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als het rijdt. Hier regelmatig zonder vooraankondiging geen trein. In Sept met de trein naar Flensburg geweest en terug, in April Naar Stuttgart.
Lange vertragingen, uitgevallen treinen, door man naar Oberhausen gebracht moeten worden omdat er weer eens geen trein reed. bouwvallige en duistere Stations vol junks, bedelaars zielige zoekers en haatbaarden.
Naar schiphol met de trein en terug, schone treinen, goed bezet, maar op tijd, frisse schone stations zonder zielige zoekers, haatbaarden, junks of Bedelaar.
Kortom, je krijgt waar je voor betaald.
Duitse groene regering heeft populistisch gekozen voor gesupsidieerde maandkaarten. De miljarden die dit kost waren eigenlijk hard nodig voor infrastructuur verbetering en modernisering. De trein is in D niet goedkoper, alleen betaalt iedereen ervoor door hogere belastingen ipv dat gebruikers ervoor betalen.
Ik ben er van overtuigd dat als we in Nederland qua service en materiaal het weer op peil brengen van voor de pandemie, en dat je voor een betaalbaar vast bedrag per maand in ieder geval onbeperkt lokaal en regionaal OV kunnen aanbieden dat een hoop mensen geprikkeld worden om de auto te laten staan.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja het beleid lijkt wel om echt iedereen de auto in te jagen.
Het is nu al vaak duurder om met 1p de auto te pakken ipv de trein.
quote:Op zondag 2 juli 2023 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je wilt valsspelen dan doe je dat, uiteindelijk maakt het voor de kosten niks uit. Of je woon-werk verkeer nu duurder is of goedkoper, het is om het even, de kosten zijn er toch.
Ik zal de NS vragen of ik gratis of met korting mag reizen want ik ga maar 1x per zoveel jaar en de vaste kosten voor mijn rit zijn zo gering dat ik dat niet hoef te betalen.
Daar heb je ook nog argumenten voor? Duitsland en Luxemburg bewijzen het tegendeel.quote:Op zondag 2 juli 2023 16:13 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat als we in Nederland qua service en materiaal het weer op peil brengen van voor de pandemie, en dat je voor een betaalbaar vast bedrag per maand in ieder geval onbeperkt lokaal en regionaal OV kunnen aanbieden dat een hoop mensen geprikkeld worden om de auto te laten staan.
Dan dus alleen met de bus, tram, metro en Sprinters/stoptreinen, verder gewoon betalen voor Intercity-treinen en meer.
Zal wel naar een realistischer bedrag omhoog gepolderd moeten worden dan gratis (lol) of 49 euro, en zoals het nu gaat met de veel te korte treinen en wegbezuinigde diensten/lijnen gaat niemand hiervan gebruik van kunnen maken.
Ik zou niet de fout maken om Nederland met Duitsland in deze 1:1 te vergelijken zonder nuance. Het bestuur hier heeft veel te veel bureaucratische en politieke organisatorische lagen waardoor alles hier zo ontzettend chaotisch en traag is qua uitwerking. Het infrastructuur is verre van perfect en was dat altijd ook al in de Merkel-era geweest en daarnaast zijn de tijden veranderd.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Daar heb je ook nog argumenten voor? Duitsland en Luxemburg bewijzen het tegendeel.
Daarom is het beleid in Nederland om mensen de auto uit te jagen enorm scheef als er tegelijkertijd ieder jaar lijnen en diensten worden wegbezuinigd en de tarieven alsmaar blijven stijgen.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:40 schreef alopio het volgende:
[..]
Het is ook lastig om mensen de auto uit te krijgen omdat het soms niet anders kan. Gratis OV of goedkoper heeft dus niet altijd invloed, al kan het voor sommige wel een drempel zijn. Nu is OV vaak duurder.
Werk je op een bedrijventerrein is het leuk met de trein, maar kan je daarna nog even met een bus, je reistijd wordt vaak langer, als je buiten de normale tijden werkt (dus bv meer in de avond) is er dus minder ov.
Leuk als je ergens in het centrum werkt of op de zuidas, maar bij veel beroepen werkt het dus niet. Ik zou zelf bv makkelijk met het OV, maar ik doe er 2x zo lang over (met file evenlang) en dat is van deur tot deur, zeker van werk naar huis moet je vaak nog wachten dus duurt het nog langer. En het is gewoon duurder voor mij.
Want? Autorijden blijft de fijnste vorm van vervoer. Het OV is naast duur ook nog eens ontzettend onbetrouwbaar.quote:Op zondag 2 juli 2023 19:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Is wel veel te laat, had veel decennia geleden al gemoeten.
Ook in het weekend is dat heerlijk trouwens. Je ziet bijna iedereen elkaar onder de voet lopen bij de 2e klas, terwijl jij rustig plaatsneemt in een vrijwel lege coupé en je nog eens lekker uitrekt. Zo'n 1e klas toeslag op je flex-abonnement is het dubbel en dwars waard als je anders in de 2e klas als een sardientje tussen het plebs moet gaan staan. Als je het halve land door moet is het maandbedrag voor dat abonnement al goedkoper dan 1 keer heen en weer op saldo.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Treinreizen mits 1e klas is gewoon een erg fijne manier van reizen.
Aan de auto's zijn we veel openbare ruimte kwijt.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Want? Autorijden blijft de fijnste vorm van vervoer. Het OV is naast duur ook nog eens ontzettend onbetrouwbaar.
Ik begrijp dat de NS een rendabele bezettingsgraad wenst.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
De bezettingsgraad van wegen is nog lager dus de komende jaren hoeft er geen enkel stukje asfalt bij te komen om files op te lossen.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het gevolg is dat de bezettingsgraad over de gehele dag maar 30% is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |