Ik heb laatst de verjaardag van mijn dochter gevierd en op de uitnodigingskaart stond mijn nummer vermeld. Ik vermoed dat hij er op die manier achter is gekomen.quote:
Kloptquote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:23 schreef Centenbak het volgende:
Ik moest opzoeken wat bonuskind is, maar is dat niet hetzelfde als stiefkind?
Ah oke. Dacht misschien via de vrouw zelf. Dat had het weer anders gemaakt. Maar verder zou je hem gewoon kunnen negeren en ergens anders dan bij hun thuis kunnen afspreken, mits je de vriendschap waardevol vindt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:28 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb laatst de verjaardag van mijn dochter gevierd en op de uitnodigingskaart stond mijn nummer vermeld. Ik vermoed dat hij er op die manier achter is gekomen.
Oh jee is dat weer zo'n nieuw woke dingetje.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:29 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Klopt
Normaal zeg ik stiefkind, maar ben even overgestapt naar bonuskind, omdat mensen hier het woord stiefkind negatief vinden
Dit inderdaad. Je hoeft geen afstand van haar te nemen - Sterker nog, zo te horen heeft ze echt een vriendin nodig en vanuit jouw kant is het ook onnodig om haar te negeren.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:35 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom zou je afstand van haar nemen? Je moet afstand van hem nemen.
Dit vind ik ook een hele goede! Zo pak jij het superneutraal aan zonder enige bijbedoelingen en weet hij al snel dat hij moet ophouden.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Of zeg oh ik voeg X even toe aan het gesprek, gezellig?
Nou ja, dat gebeurt bijna overal wel hoor - Ik hoor in de omgeving ook vaker de term bonuskind dan stiefkind. Lijkt de nieuwe norm te zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:43 schreef Leandra het volgende:
En noem je stiefdochter gewoon stiefdochter, haar "bonuskind" noemen omdat men hier de term stiefkind negatief zou vinden is vrij bizar.
Ja, maar stiefkind is blijkbaar niet zo woke.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:23 schreef Centenbak het volgende:
Ik moest opzoeken wat bonuskind is, maar is dat niet hetzelfde als stiefkind?
Wel wat creepy om dan maar te gaan sms-en. Lijkt me duidelijk dat hij in je broekje wil.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:28 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb laatst de verjaardag van mijn dochter gevierd en op de uitnodigingskaart stond mijn nummer vermeld. Ik vermoed dat hij er op die manier achter is gekomen.
Mwah, dat ligt er nogal aan hoe je tegenover dat kind staat, maar zelfs als het wel positief is, is het niet raar je stiefkind gewoon stiefkind te noemenen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:45 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Nou ja, dat gebeurt bijna overal wel hoor - Ik hoor in de omgeving ook vaker de term bonuskind dan stiefkind. Lijkt de nieuwe norm te zijn.
Of je noemt haar gewoon je dochter, waarom zou je het onderscheid met je biologische kinderen überhaupt moeten benadrukken?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:43 schreef Leandra het volgende:
En noem je stiefdochter gewoon stiefdochter, haar "bonuskind" noemen omdat men hier de term stiefkind negatief zou vinden is vrij bizar.
Omdat dat simpelweg wel een verschil is. Hoe goed je ook op kunt schieten met je stiefkinderen en hoe lang ze ook al onderdeel zijn van je huishouden.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:51 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Of je noemt haar gewoon je dochter, waarom zou je het onderscheid met je biologische kinderen überhaupt moeten benadrukken?
Als je dat niet zo voelt dan moet je dat niet doen, zeker niet om op een forum maar wat positiever over te komen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:51 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Of je noemt haar gewoon je dochter, waarom zou je het onderscheid met je biologische kinderen überhaupt moeten benadrukken?
Er zijn verschillende vormen van ouderschap: biologisch, juridisch en sociaal. Die hoeven niet allemaal in overeenstemming te zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat dat simpelweg wel een verschil is. Hoe goed je ook op kunt schieten met je stiefkinderen en hoe lang ze ook al onderdeel zijn van je huishouden.
Ja, wettelijk is dat zo. Maar in de praktijk is je eigen kind wel wat anders dan het kind van een partner.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:57 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Er zijn verschillende vormen van ouderschap: biologisch, juridisch en sociaal. Die hoeven niet allemaal in overeenstemming te zijn.
Als je gewoon een ouder-kindrelatie hebt, noem het dan ook gewoon je kind.
~edit maar dit is echt hartstikke offtopic
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |