abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209700801
Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Ik wil dit voorlopig niet bespreken met de mensen om mij heen, dus vandaar dat ik jullie raadpleeg ;)

Ik ben een getrouwde mama en heb 2 kinderen + 1 bonuskind.

Sinds een jaartje ben ik goed bevriend geraakt met een andere mama. Haar kind zit bij mijn dochter op school, overigens niet in dezelfde groep, maar dus wel op dezelfde school.

Deze mama zit in een redelijk ongelukkige huwelijk. Ze heeft haar man meerdere keren betrapt op vreemdgaan en ondanks dat ze daar diep ongelukkig van wordt, wil ze niet scheiden.

Zij komt vaak bij ons over de vloer en andersom ga ik daar ook vaak langs. Soms is haar man dan erbij. Tot nu toe niets geks.

Alleen sinds een week begint die man mij te appen. Geen rare dingen, lijkt gewoon vriendschappelijk. Maar omdat ik zijn voorgeschiedenis ken, vertrouw ik het niet helemaal en heb het idee dat hij bijbedoelingen heeft.

Nu heb ik een beetje afstand genomen van die vriendin, omdat ik geen zin heb in drama of gedoe. Helaas kom ik haar vrijwel dagelijks tegen, omdat we allebei onze kinderen naar school brengen en ophalen. Ik kom steeds met smoesjes waarom we niet meer afspreken, maar ze blijft pushen en aandringen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil niet dat ze ruzie krijgt met haar man en daarnaast heeft haar man dus ook niets gezegd wat niet door de beugel kon, maar ik voel aan dat hij bijbedoelingen heeft en dat wil ik voorkomen.

Ik heb het wel verteld aan mijn eigen man en het gesprek ook laten lezen. Hij geeft aan dat het goed is om afstand te nemen, maar dat ik niet de reden moet vertellen aan die vriendin, omdat ze dan misschien (onnodig?) ruzie gaan krijgen.
pi_209700823
Hoe komt hij aan jouw nummer?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209700863
Ik moest opzoeken wat bonuskind is, maar is dat niet hetzelfde als stiefkind?
pi_209700937
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:20 schreef Akathisia het volgende:
Hoe komt hij aan jouw nummer?
Ik heb laatst de verjaardag van mijn dochter gevierd en op de uitnodigingskaart stond mijn nummer vermeld. Ik vermoed dat hij er op die manier achter is gekomen.
pi_209700960
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:23 schreef Centenbak het volgende:
Klopt ;)
Normaal zeg ik stiefkind, maar ben even overgestapt naar bonuskind, omdat mensen hier het woord stiefkind negatief vinden ;)
pi_209700967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:28 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Ik heb laatst de verjaardag van mijn dochter gevierd en op de uitnodigingskaart stond mijn nummer vermeld. Ik vermoed dat hij er op die manier achter is gekomen.
Ah oke. Dacht misschien via de vrouw zelf. Dat had het weer anders gemaakt. Maar verder zou je hem gewoon kunnen negeren en ergens anders dan bij hun thuis kunnen afspreken, mits je de vriendschap waardevol vindt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209700982
Afstand nemen, dit gaat alleen maar ellende brengen. Nummer van die man gelijk blokkeren en niet op reageren.
pi_209701021
Stuur die man een berichtje terug dat je het ongepast vindt om privé met hem te communiceren en dat je niet meer reageert op toekomstige berichten? Ik vind het bijzonder sneu voor je vriendin als ze jou kwijtraakt hierdoor, zeker gezien haar situatie.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:35:09 #9
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209701025
Waarom zou je afstand van haar nemen? Je moet afstand van hem nemen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_209701044
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:29 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Klopt ;)
Normaal zeg ik stiefkind, maar ben even overgestapt naar bonuskind, omdat mensen hier het woord stiefkind negatief vinden ;)
Oh jee is dat weer zo'n nieuw woke dingetje.
pi_209701128
Ik snap dat afstand nemen van haar niet zo, zeker aangezien je verder weinig te maken lijkt the hebben met die man.

Gewoon niet meer kletsen met die kerel, kort en zakelijk antwoord geven en verder niets.
Of zeg oh ik voeg X even toe aan het gesprek, gezellig😋
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:43:28 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209701132
Beetje raar dat je haar "dumpt" omdat je geen zin hebt in gedoe van haar man.

Blokkeer zijn nummer gewoon en blijf normaal tegen haar doen, zij heeft duidelijk een vriendin nodig met zo'n man, en nu zet jij haar ook al aan de kant wegens zijn gedrag.

En noem je stiefdochter gewoon stiefdochter, haar "bonuskind" noemen omdat men hier de term stiefkind negatief zou vinden is vrij bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:43:32 #13
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209701134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:35 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom zou je afstand van haar nemen? Je moet afstand van hem nemen.
Dit inderdaad. Je hoeft geen afstand van haar te nemen - Sterker nog, zo te horen heeft ze echt een vriendin nodig en vanuit jouw kant is het ook onnodig om haar te negeren.

Als je die appjes haar man negeer of eventueel kortaf reageer is het toch ok. Je hoeft hem niet gelijk te blokkeren, je kan altijd ook heel neutral en kortaf reageren. Wel met 'strategisch oogpunt': Als je de apjes aan je man of vriendin laat zien, dat het ontzettend duidelijk is dat jij 100% neutraal en wat ongeinteresseerd hebt gereageerd. Zo is er toch niets aan de hand?

Stel dat hij zijn apjes begint te escaleren, dan is het een goed punt om hem te blokkeren of hem confronteren met het feit dat je hier echt geen trek in hebt. Denk aan: dagelijks appen, 's avonds of proberen te flirten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Of zeg oh ik voeg X even toe aan het gesprek, gezellig?
Dit vind ik ook een hele goede! Zo pak jij het superneutraal aan zonder enige bijbedoelingen en weet hij al snel dat hij moet ophouden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kaizen_ op 30-06-2023 09:50:41 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Spellchecker vrijdag 30 juni 2023 @ 09:44:32 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209701150
Je vertelt haar smoesjes om zo min mogelijk af te spreken/contact te hebben.
Kun je bij hem ook doen. Zo min/kort mogelijk reageren.

Sterkte, want vervelende situatie.

-edit- je kunt ook tegen hem zeggen dat je bepaalde dingen uit jullie appcontact met je man besproken hebt, en wat voor advies hij daarover gegeven heeft.
pi_209701155
Ik zou van haar geen afstand nemen. Zij kan er niks aan doen dat haar man jou aan het appen is.
En doe met zijn appjes wat je wil, zijn het gewoon normale appjes kun je er op reageren, komen er bijbedoelingen bij dan kun je aangeven dat je daar niet van gediend bent en dat hij daarmee moet stoppen.

Als je gewoon geen zin hebt in z’n appjes kun je dat contact gewoon laten verwateren.

Maar ik zie niet in waarom je met haar geen contact zou hebben als hij je appt. Dat is voor haar toch niet fair. En daarbij ze weet niet wat er aan de hand is dus kwets je haar door haar ineens te negeren. Ik denk dat dit voor haar vervelender is dan te horen dat haar man avances maakt richting jou (wat het nu nog niet eens zijn)
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:45:37 #16
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209701171
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:43 schreef Leandra het volgende:
En noem je stiefdochter gewoon stiefdochter, haar "bonuskind" noemen omdat men hier de term stiefkind negatief zou vinden is vrij bizar.
Nou ja, dat gebeurt bijna overal wel hoor - Ik hoor in de omgeving ook vaker de term bonuskind dan stiefkind. Lijkt de nieuwe norm te zijn.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_209701225
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:23 schreef Centenbak het volgende:
Ja, maar stiefkind is blijkbaar niet zo woke. :')
pi_209701231
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:28 schreef CaVaBien het volgende:

[..]
Wel wat creepy om dan maar te gaan sms-en. Lijkt me duidelijk dat hij in je broekje wil.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:50:45 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209701237
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:45 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Nou ja, dat gebeurt bijna overal wel hoor - Ik hoor in de omgeving ook vaker de term bonuskind dan stiefkind. Lijkt de nieuwe norm te zijn.
Mwah, dat ligt er nogal aan hoe je tegenover dat kind staat, maar zelfs als het wel positief is, is het niet raar je stiefkind gewoon stiefkind te noemenen.

Mijn man en mijn zoon kunnen uitstekend met elkaar maar hij noemt hem naar anderen wel zijn stiefzoon.
Mijn schoondochter had het in het begin over "stiefschoonpapa" :')
Maar we kregen ook ongeveer tegelijk een relatie.

Mijn man is wel de opa van hun zoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209701243
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:43 schreef Leandra het volgende:
Of je noemt haar gewoon je dochter, waarom zou je het onderscheid met je biologische kinderen überhaupt moeten benadrukken?
pi_209701251
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:51 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Of je noemt haar gewoon je dochter, waarom zou je het onderscheid met je biologische kinderen überhaupt moeten benadrukken?
Omdat dat simpelweg wel een verschil is. Hoe goed je ook op kunt schieten met je stiefkinderen en hoe lang ze ook al onderdeel zijn van je huishouden.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 09:53:48 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209701267
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:51 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als je dat niet zo voelt dan moet je dat niet doen, zeker niet om op een forum maar wat positiever over te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209701289
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat dat simpelweg wel een verschil is. Hoe goed je ook op kunt schieten met je stiefkinderen en hoe lang ze ook al onderdeel zijn van je huishouden.
Er zijn verschillende vormen van ouderschap: biologisch, juridisch en sociaal. Die hoeven niet allemaal in overeenstemming te zijn.

Als je gewoon een ouder-kindrelatie hebt, noem het dan ook gewoon je kind.

~edit maar dit is echt hartstikke offtopic
  Redactie Frontpage vrijdag 30 juni 2023 @ 09:58:46 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209701307
Ik zou hem terug appen dat je wel contact hebt met zijn vrouw als je iets wilt communiceren. Daarnaast zou ik vooral jullie vriendschap niet in de ijskast zetten omdat haar man je appt, je wil toch je vriendschap niet om zeep helpen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_209701312
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 09:57 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Er zijn verschillende vormen van ouderschap: biologisch, juridisch en sociaal. Die hoeven niet allemaal in overeenstemming te zijn.

Als je gewoon een ouder-kindrelatie hebt, noem het dan ook gewoon je kind.

~edit maar dit is echt hartstikke offtopic
Ja, wettelijk is dat zo. Maar in de praktijk is je eigen kind wel wat anders dan het kind van een partner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')