SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmorgen is in Nanterre, een buitenwijk van Parijs een 17 jarige doodgeschoten nadat hij met een auto doorreed na een staandehouding. De agent schoot op afstand op hem die hierbij zijn auto op een paal parkeerde.
De politieagent zit in hechtenis.
Naar aanleiding van het incident zijn er relletjes uitgebroken in de stad.
Bron
In het Nederlandse nieuws nog weinig berichten. Wel trieste zaak natuurlijk.
Deze kon ik nog niet.quote:Op donderdag 29 juni 2023 21:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.cbsnews.com/n(...)in-disturbing-video/
Deze gestoorde gek is nog vrijgesproken ook.
Is met de Gele Hesjes ook een keer gebeurd.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:15 schreef Tekaschi het volgende:
Het moet nog donker worden, maar lees op hln.be dat ze een bankgebouw in brand hebben gestoken en de bewoners op de bovenste verdiepingen moesten gered worden.
https://www.hln.be/buiten(...)op-politie~a91ae95e/
Poging tot doodslag dus, en hier gewoon mensen op FOK! die dit dus toejuichen
Raar dat er zo min aandacht voor is in het Nederlandse nieuws, dat land staat in brand, overal rellen en geweld maar alleen het standaard artikeltje. Wordt tijd dat heel Europa ziet waar we naartoe gaan als we dit beleid blijven voeren. En vanaf morgen ook nog weekend.
Voor mij dan ook poging tot doodslag. Zullen de schade morgenvroeg wel weer lezen, lees ook al over plunderingen. Hopen dat er geen onschuldige doden vallen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:19 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Is met de Gele Hesjes ook een keer gebeurd.
Nee, normale mensen zorgen ervoor dat er geen reden is dat er een wapen op ze gericht wordt.quote:Op donderdag 29 juni 2023 20:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij zou rustig blijven staan als iemand een wapen op je richt en vertelt dat je een kogel in je kop gaat krijgen?
Eens zien hoelang het duurt voordat ze in Amsterdam ook weer beginnen met plunderen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Shit breekt ook al los in Brussel:
https://www.hln.be/brusse(...)s-opgepakt~a8b97097/
Amsterdam kun je niet echt vergelijken met Brussel en Parijs gelukkig.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:25 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eens zien hoelang het duurt voordat ze in Amsterdam ook weer beginnen met plunderen.
Gewoon tekenen van een aanstaande burgeroorlog, dit zijn nu de echte bruinhemden.
Voor hoelang nog. Want er waren hier ook plunderingen tijdens de hoogtijdagen van BLM en ook rellen tijdens de wedstrijden van Marokko. En in de schilderswijk zijn ook geregeld rellen geweest waar de politie de controle kwijt had. Mensen moeten hun ogen eens open doen en zien wat er echt overal speelt.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Amsterdam kun je niet echt vergelijken met Brussel en Parijs gelukkig.
Zelfde als in Duitsland vorige week, toen Syrische en Libanese bendes elkaar te lijf gingen met messen in het Roergebied op klaar lichte dag, het was tegen elkaar gericht, maar je ziet nu in Frankrijk dat het zich uiteindelijk ook tegen je kan richten.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:15 schreef Tekaschi het volgende:
Het moet nog donker worden, maar lees op hln.be dat ze een bankgebouw in brand hebben gestoken en de bewoners op de bovenste verdiepingen moesten gered worden.
https://www.hln.be/buiten(...)op-politie~a91ae95e/
Poging tot doodslag dus, en hier gewoon mensen op FOK! die dit dus toejuichen
Raar dat er zo min aandacht voor is in het Nederlandse nieuws, dat land staat in brand, overal rellen en geweld maar alleen het standaard artikeltje. Wordt tijd dat heel Europa ziet waar we naartoe gaan als we dit beleid blijven voeren. En vanaf morgen ook nog weekend.
We kunnen het alleen maar met lede ogen aan zien...quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:31 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Zelfde als in Duitsland vorige week, toen Syrische en Libanese bendes elkaar te lijf gingen met messen in het Roergebied op klaar lichte dag, het was tegen elkaar gericht, maar je ziet nu in Frankrijk dat het zich uiteindelijk ook tegen je kan richten.
Het is gewoon uiterst onverstandig om de 3'e wereld in zo'n rap tempo te importeren, je verlaagt simpelweg de levensstandaard voor iedereen die er tussen moet wonen, is het geen criminaliteit, dan is het wel asociaal rijgedrag, afval op straat dumpen, hangjeugd, en ga zo maar door.
Helaas kunnen we er niets aan veranderen, maar de toekomst van Europa stemt mij geregeld droevig.
quote:Op donderdag 29 juni 2023 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
Belachelijk dat die jongen is neergeschoten. Hij vormde geen enkele bedreiging voor de agent.
Hij vormde voor andere verkeersdeelnemers (en dus ook voor agenten) een bedreiging. Gelukkig dat ie is gestopt voordat ie een ongeluk veroorzaakte met mogelijk andere gewonden/doden. Ja, en nu is ie dood, maar je moet maar gewoon even naar de pliesie luisteren, dan is de kans dat het escaleert voor jezelf minder groot. Hoe dom iemand ook is, dat is iets wat de meeste zullen snappen.quote:e aanklagers zeggen dat de jongen met hoge snelheid door Nanterre reed, onder meer over een busbaan. Een eerste poging van twee motoragenten om Nahel te stoppen mislukte. De jongen zou daarna door het rood en over een stoep gereden zijn.
Uhm nee. Als er een pistool op je gericht wordt DOOR EEN CRIMINEEL OF ALS JE WEET DAT JE FOUT ZIT dan is de kans groot dat je uit een impuls handelt om jezelf veilig te stellen. De een vlucht, of vecht, en de ander bevriest van angst. Dat verschilt per individu.quote:Op donderdag 29 juni 2023 21:36 schreef Harvest89 het volgende:
Uhm nee. Als er een pistool op je gericht wordt is de kans groot dat je uit een impuls handelt om jezelf veilig te stellen. De een vlucht, of vecht, en de ander bevriest van angst. Dat verschilt per individu.
Gewoon door heel Europa duidelijk signaal afgeven.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Shit breekt ook al los in Brussel:
https://www.hln.be/brusse(...)s-opgepakt~a8b97097/
Tot ze dalijk jouw auto in de fik steken.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gewoon door heel Europa duidelijk signaal afgeven.
Vind ik nou ook.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is nog een gemene deler. Armoede. Kijk maar waar die relschoppers wonen. Over het algemeen is er vaak spraken van armoede, onzeker toekomstperspectief en frustratie.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Voor hoelang nog. Want er waren hier ook plunderingen tijdens de hoogtijdagen van BLM en ook rellen tijdens de wedstrijden van Marokko. En in de schilderswijk zijn ook geregeld rellen geweest waar de politie de controle kwijt had. Mensen moeten hun ogen eens open doen en zien wat er echt overal speelt.
Dit is natuurlijk een dikke regel bullshit en dat weet je zelf ook.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:49 schreef SpaceOddity het volgende:
Uhm nee. Als er een pistool op je gericht wordt DOOR EEN CRIMINEEL OF ALS JE WEET DAT JE FOUT ZIT
Het was een Algerijn. Dat is een erfenis van de Franse koloniale tijd, net zoals Molukkers en Surinamers in Nederland.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:55 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vind ik nou ook.
Des te eerder het duidelijk word dat de multiculti faalt dankzij (noord) afrikaanse /islamitische import; des te beter.
Laat ze maar rellen.
Dat is precies het probleem hier. Symptomen van de ziekte ongelijkheid. Rellen en opstanden zijn compleet gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:56 schreef opgebaarde het volgende:
Er is nog een gemene deler. Armoede. Kijk maar waar die relschoppers wonen. Over het algemeen is er vaak spraken van armoede, onzeker toekomstperspectief en frustratie.
Duitsland is de afgelopen 10 jaar echt ontzettend verpauperd inderdaad.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We kunnen het alleen maar met lede ogen aan zien...
Moet je eens van Denemarken de grens over gaan naar Duitsland. Het verschil is enorm. Waarom niet meer landen het beleid van Denemarken voeren is me een compleet raadsel.
Ik noem ook geen huidskleur, armoede is idd een gemene deler. Maar kom zelf uit armoede, het is ook karakter en opvoeding want dit zou mijn vader vroeger nooit tolereren. Ik denk ook dat het gewoon afkeer is voor het land, de politiek en politie, maar dat kan idd ook mede het gevolg zijn van armoede.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is nog een gemene deler. Armoede. Kijk maar waar die relschoppers wonen. Over het algemeen is er vaak spraken van armoede, onzeker toekomstperspectief en frustratie.
Ik praat het hiermee niet goed alleen er is meer aan de hand dan huidskleur
rellen hoort bij de Franse cultuur, maar keep the hope alive dat ooit 99% van de mensen op de PVV gaan stemmenquote:Op donderdag 29 juni 2023 22:55 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vind ik nou ook.
Des te eerder het duidelijk word dat de multiculti faalt dankzij (noord) afrikaanse /islamitische import; des te beter.
Laat ze maar rellen.
Jup dat kloptquote:Op donderdag 29 juni 2023 22:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem hier. Symptomen van de ziekte ongelijkheid. Rellen en opstanden zijn compleet gerechtvaardigd.
Vroeger ging het er veel harder aan toe.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:59 schreef crystal_meth het volgende:
Het was een Algerijn. Dat is een erfenis van de Franse koloniale tijd, net zoals Molukkers en Surinamers in Nederland.
Mensen hoeven niet op de pvv te stemmen maar eens inzien wat er gebeurd in europa. Waar denk jij dat we naartoe gaan de komende jaren want de verschillen aan de onderkant en bovenkant in de samenleving nemen alleen maar toe. Het leven is uitzichtloos voor veel mensen, combineer dat met haat voor het land en dan heb je een zeer giftige cocktail.quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:03 schreef wizkays het volgende:
[..]
rellen hoort bij de Franse cultuur, maar keep the hope alive dat ooit 99% van de mensen op de PVV gaan stemmen
Hoewel je natuurlijk niks kan uitsluiten, ik bedoel met internet staat alles en iedereen met elkaar in verbinding, kijk naar die black lives matter demonstraties bv, kan je natuurlijk de problematiek van de Franse banlieues en de Belgische probleem wijken echt niet vergelijken met de probleem wijken in Nederland.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:43 schreef myShizzle het volgende:
Nu ook in Brussel, straks ook in Den Haag
[ twitter ]
quote:
Yep, minder bekend dan Sharpeville, Bloody Sunday of bvb Kent State, ook al vielen er veel meer doden.quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:07 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Vroeger ging het er veel harder aan toe.
Het Bloedbad van Parijs speelde zich af naar aanleiding van een massademonstratie op 17 oktober 1961 die in de Franse hoofdstad werd gehouden door Algerijnse demonstranten. Deze protesten werden georganiseerd door een Franse tak van het Algerijnse Front de libration nationale (FLN). Door het hardhandig optreden van de Parijse politie en de hulp die ze kreeg van omstaanders om lichamen in de Seine te doen verdwijnen, vielen naar schatting 40 tot 200 doden onder de demonstranten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Parijs
Aha. En wat had deze jongen dan moeten doen om dat te voorkomen?quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee, normale mensen zorgen ervoor dat er geen reden is dat er een wapen op ze gericht wordt.
Zo moeilijk is dat niet hoor.
Blijkbaar is het bij n auto gebleven. De Standaard:quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:43 schreef myShizzle het volgende:
Nu ook in Brussel, straks ook in Den Haag
[ twitter ]
quote:Vandaag om 00:27 door wle
Het is donderdagavond onrustig op sommige plekken in Brussel. Naar aanleiding van de rellen in Frankrijk lijken enkele groepen jongeren ook in ons land de confrontatie met de politie op te zoeken. Zeker 27 jongeren zijn opgepakt, en er werd ook een wagen in brand gestoken.
Onder de aangehouden jongeren zijn 24 minderjarigen en drie meerderjarigen. Twee minderjarige personen zijn gerechtelijk aangehouden.
Woordvoerster Ilse Van de Keer van de Brusselse politie zegt dat er sprake is van een ‘kat- en muisspel’. ‘Onmiddellijk is overgegaan tot het opstellen van de ‘goldstructuur’ (met eenheid van commando, nvdr.), waarbij de cordinatie wordt verzekerd door de korpschef van Brussel Hoofdstad Elsene’.
Volgens haar komen de incidenten er nadat er op sociale media werd opgeroepen te betogen naar aanleiding van de dood van een 17-jarige jongen in Frankrijk.
Vooral in de buurt van metrostation Anneessens en aan het Zuidstation zouden er incidenten zijn. De politie is massaal ter plaatse. De brandweer moest ook al tussenbeide komen om brandhaarden te blussen. Er zouden meerdere vuilnisbakken in brand zijn gestoken, en op beelden is ook te zien hoe n wagen in vlammen opgaat in de Artesistraat, op een hondertal meter van metrostation Anneessens.
Uit voorzorg heeft de politie het tram- en busverkeer in de omgeving laten stilleggen of omleiden.
Misschien alleen de Schilderswijk, dat is wellicht een beetje vergelijkbaar met Borgerhout in Antwerpen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoewel je natuurlijk niks kan uitsluiten, ik bedoel met internet staat alles en iedereen met elkaar in verbinding, kijk naar die black lives matter demonstraties bv, kan je natuurlijk de problematiek van de Franse banlieues en de Belgische probleem wijken echt niet vergelijken met de probleem wijken in Nederland.
Oh dan...quote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar is het bij n auto gebleven. De Standaard:
[..]
Stoppen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aha. En wat had deze jongen dan moeten doen om dat te voorkomen?
Hij was gestopt. Hij stond stil toen er een wapen op hem werd gericht en gezegd werd dat ie een kogel in z'n kop zou krijgen. Ga je dan rustig afwachten of dat werkelijk gebeurt? Of probeer je je leven te redden door daar weg te komen?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 02:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Stoppen.
De neukende achterlijke tering tyfus zeg.
Is er een langere versie van het filmpje?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 04:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij was gestopt. Hij stond stil toen er een wapen op hem werd gericht en gezegd werd dat ie een kogel in z'n kop zou krijgen. Ga je dan rustig afwachten of dat werkelijk gebeurt? Of probeer je je leven te redden door daar weg te komen?
Er is ook meer gebeurd voordat de agenten hem staande probeerden te houden met getrokken pistolen:quote:Op vrijdag 30 juni 2023 06:07 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Is er een langere versie van het filmpje?
Ik sluit niet uit dat er voordat het wapen werd getrokken er al meer gebeurd is waarbij de jongen niet deed wat de politie vroeg.
Neemt niet weg dat de agent zijn wapen niet had moeten trekken en al helemaal niet gericht op de persoon had moeten schieten.
De oorspronkelijke bron was HLN.be, maar ik zie dat ze het topic constant aanpassen oude info verwijderen en nieuwe info toevoegen.quote:De aanklagers zeggen dat de jongen met hoge snelheid door Nanterre reed, onder meer over een busbaan. Een eerste poging van twee motoragenten om Nahel te stoppen mislukte. De jongen zou daarna door het rood en over een stoep gereden zijn.
Vind het sowieso zonder respect om zo met een huurauto om te gaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er is ook meer gebeurd voordat de agenten hem staande probeerden te houden met getrokken pistolen:
[..]
De oorspronkelijke bron was HLN.be, maar ik zie dat ze het topic constant aanpassen oude info verwijderen en nieuwe info toevoegen.
https://www.upday.com/nl/(...)cht-eindigt-in-chaos
Het was een Mercedes AMG, die huur je ook niet om op vakantie te gaan, maar denk vooral voor status vooral op die leeftijd en cultuur. Maar dat hij hem huurt is het issue niet, maar ga dan een circuit op als je wilt racen, even het feit dat hij geen rijbewijs had buiten beschouwing gelaten. Want zelf nam hij het ook niet zo nauw met mensenlevens als hij over de stoep rijd om aan de politie te ontkomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:07 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Vind het sowieso zonder respect om zo met een huurauto om te gaan.
Ik huur af en toe in Spanje een auto, en dan ben ik extra voorzichtig, ondanks dat ik aanvullend verzekerd ben.
Maar deze gast die pakt busbanen, stoepjes en rijd met hoge snelheid door een stad.
Om te beginnen al niet als een idioot en levensgevaarlijk voor anderen rijden, stop commando’s negeren totdat je uiteindelijk wel tot stoppen gedwongen wordt. Als je het wel zover doordrijft, dan motor af, handen op je stuur en alle instructies van de agent stipt en exact uitvoeren.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 00:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aha. En wat had deze jongen dan moeten doen om dat te voorkomen?
Dit heeft niks meer met die jongen te maken. Als ze het leven in Frankrijk zo kut vinden, gaan ze toch wieberen?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:20 schreef Tekaschi het volgende:
Lijkt wel een oorlogsgebied:
https://9gag.com/gag/anzr0An
https://9gag.com/gag/adPoM0B
https://9gag.com/gag/aGEOq96
https://9gag.com/gag/adPoWAV
https://9gag.com/gag/aqeYVpj
https://9gag.com/gag/aoKYGV0
De NOS spreekt nog altijd over "onrust". Dit zijn gewoon zware rellen, een aanval op Frankrijk.
Als je hoort hoe velen lachen en krijsen op die filmpjes niet nee, ze grijpen het gewoon weer als een excuus aan om te rellen. En de lat om te rellen gaat steeds lager en lager liggen als ze niet worden aangepakt. Maar las ook veel 14-18 jarigen opgepakt, nu weet ik niet hoe het in Frankrijk zit met de rechtstaat, maar als die zoals hier is komen al die minderjarigen gewoon weer vrij zonder een straf.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit heeft niks meer met die jongen te maken. Als ze het leven in Frankrijk zo kut vinden, gaan ze toch wieberen?
Dat verbaasd me niks. Die agent wordt nu opgeofferd om ergere onrust te voorkomen. Hopelijk wordt hij vrijgesprokenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er is ook meer gebeurd voordat de agenten hem staande probeerden te houden met getrokken pistolen:
[..]
De oorspronkelijke bron was HLN.be, maar ik zie dat ze het topic constant aanpassen oude info verwijderen en nieuwe info toevoegen.
https://www.upday.com/nl/(...)cht-eindigt-in-chaos
Dat ze die agent nu vastzetten om meer onrust te voorkomen dat vermoed ik wel. Ik hoop gewoon op een gedegen onderzoek, is hij fout geweest dan een straf, maar heeft hij binnen de kaders van de wet gehandeld dan ook vrijspraak, hoewel ik bang ben dat ze weer iemand slachtofferen om bepaalde groepen rustig te houden. Kijk maar naar George Floyd, niet goed te praten wat er gebeurd is, maar het viel wel binnen de instructies van het politiecorps en zo is hij getraind, die gast zit nu de rest van zijn leven in een cel omdat een gedeelte van de bevolking anders gaat rellen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat verbaasd me niks. Die agent wordt nu opgeofferd om ergere onrust te voorkomen. Hopelijk wordt hij vrijgesproken
Die agent opgeofferd en Nahel wordt waarschijnlijk steeds meer in een heilige omgetoverd, net zoals Saint Floydquote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat verbaasd me niks. Die agent wordt nu opgeofferd om ergere onrust te voorkomen. Hopelijk wordt hij vrijgesproken
quote:afgelopen nacht 249 politiemensen gewond geraakt
quote:Ook in het toeristische hart van Parijs vonden afgelopen nacht plunderingen en vandalisme plaats. Heel wat winkels moesten eraan geloven.
Lokale media melden onder meer vernielingen in een Nike-winkel aan Les Halles en een vestiging van de fastfoodketen 'Five Guys'.
Er werden onder meer 16 mensen opgepakt aan de Rue de Rivoli in het centrum. Zij hadden tassen, schoenen en kleding gestolen uit een winkel van de keten Zara. Ook op het station Gare du Nord werden mensen opgepakt met gestolen spullen.
Ik vraag mij af waar de ouders van dat tuig zijn, er is een avondklok, en toch laten ze hun kroost de straat op gaan om te rellen. Indien minderjarig ouders vervolgen is mijn mening.quote:Volgens de Franse minister van Binnenlandse Zaken Grald Darmanin zijn er afgelopen nacht 667 arrestaties verricht in Frankrijk. Hij zei ook dat politie en brandweer "moedig het hoofd (hebben) geboden aan zelden gezien geweld".
Lees het nu idd, thnx voor de tip. Raar dan dat ze niet in heel Parijs de avondklok hebben doorgevoerd, overal zijn rellen in en rond Parijs. Om 13:00 komt Maccron weer samen, eens zien wat ze gaan beslissen want het weekend staat voor de deur en dat is garantie tot meer en zwaardere rellen. Misschien langzaam tijd dat ze het leger gaan inzetten tegen dat criminele tuig.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:17 schreef psv-gomes het volgende:
In Parijs was / is er geen avondklok. Die was in Clamart en Neuilly sur Marne
Parijs is allang geen "Frankrijk" meer volgens de Fransen zelf. Ik kom er vaak en als ik Fransen spreek, dan zeggen ze steevast hetzelfde; "Daar wonen geen Fransen meer"quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:20 schreef Tekaschi het volgende:
De NOS spreekt nog altijd over "onrust". Dit zijn gewoon zware rellen, een aanval op Frankrijk.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:40 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die agent opgeofferd en Nahel wordt waarschijnlijk steeds meer in een heilige omgetoverd, net zoals Saint Floyd
Armoede is geen reden. In landen als Polen, Bangladesh en noem maar op is genoeg armoede. Klasseverschillen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 23:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik noem ook geen huidskleur, armoede is idd een gemene deler. Maar kom zelf uit armoede, het is ook karakter en opvoeding want dit zou mijn vader vroeger nooit tolereren. Ik denk ook dat het gewoon afkeer is voor het land, de politiek en politie, maar dat kan idd ook mede het gevolg zijn van armoede.
quote:
Het is een factor, een excuus mag het nooit zijn, want ook ik heb armoede gekend en mij nooit verlaagd tot criminaliteit, de meeste in onze arme buurt toen niet buiten het niet westerse volk. Het zal een combinatie van factoren zijn, dit volk heeft natuurlijk een afkeer tegen het westen, ze hebben geen toekomstperspectief, werken willen ze allemaal bijna niet, en toch willen ze dure mooie dingen hebben. Het is een puinzooi wat nooit opgelost zal worden ben ik bang, en het gaat alleen maar erger worden.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:49 schreef Homey het volgende:
[..]
Armoede is geen reden. In landen als Polen, Bangladesh en noem maar op is genoeg armoede. Klasseverschillen.
Maar daar zie je deze rellen niet.
In Frankrijk heb je een grote onderlaag van (noord)Afrikaans franse jongelui met een enorme afkeer tegen het Westen. Ook typisch in die culturen: geen zelfreflectie. Alles is de schuld van de ander.
Overigens heb ik video's gezien van die agent, die is wel goed fout. Overduidelijk een executie. Die gaat wel de bak in mag ik aannemen.
Die jongelui hebben wel degelijk toekomstperspectief alleen daarin speel je zelf de hoofdrol. Leer fatsoenlijk frans, focus op onderwijs en blijf weg van criminaliteit. Draag verantwoordelijkheid. Etcetera. Dan kan je ver komen. Pech en geluk kan op individueel niveau natuurlijk verschillen maar dat middelt op grote aantallen zichzelf uit.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:57 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het is een factor, een excuus mag het nooit zijn, want ook ik heb armoede gekend en mij nooit verlaagd tot criminaliteit, de meeste in onze arme buurt toen niet buiten het niet westerse volk. Het zal een combinatie van factoren zijn, dit volk heeft natuurlijk een afkeer tegen het westen, ze hebben geen toekomstperspectief, werken willen ze allemaal bijna niet, en toch willen ze dure mooie dingen hebben. Het is een puinzooi wat nooit opgelost zal worden ben ik bang, en het gaat alleen maar erger worden.
Lekker voor zequote:
Ze kunnen prima Frans praten, vaak is dat hun 2e taal. Daarom zitten er zoveel in Frankrijk en Franstalig Belgi.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Die jongelui hebben wel degelijk toekomstperspectief alleen daarin speel je zelf de hoofdrol. Leer fatsoenlijk frans, focus op onderwijs en blijf weg van criminaliteit. Draag verantwoordelijkheid. Etcetera. Dan kan je ver komen. Pech en geluk kan op individueel niveau natuurlijk verschillen maar dat middelt op grote aantallen zichzelf uit.
In Frankrijk zijn het voornamelijk de ex-kolonin, voor mij ook onbegrijpelijk dat ze ooit zoveel mensen uit hun kolonin toegelaten hebben trouwens, maar dat is water onder de brug.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:29 schreef Red_85 het volgende:
Tjah, hierom moet je dus niet te veel asielzoekers hebben. Importeer shit, krijg deze shit.
Jij vindt het begrijpelijk om doodgeschoten te worden vanwege een paar verkeersovertredingen?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:23 schreef nixxx het volgende:
[..]
Om te beginnen al niet als een idioot en levensgevaarlijk voor anderen rijden, stop commando’s negeren totdat je uiteindelijk wel tot stoppen gedwongen wordt. Als je het wel zover doordrijft, dan motor af, handen op je stuur en alle instructies van de agent stipt en exact uitvoeren.
Het is toch niet zo moeilijk?
Het onderzoek zal uitwijzen hopelijk of die agenten ook juist hebben gehandeld.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij vindt het begrijpelijk om doodgeschoten te worden vanwege een paar verkeersovertredingen?
Mee eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Die jongelui hebben wel degelijk toekomstperspectief alleen daarin speel je zelf de hoofdrol. Leer fatsoenlijk frans, focus op onderwijs en blijf weg van criminaliteit. Draag verantwoordelijkheid. Etcetera. Dan kan je ver komen. Pech en geluk kan op individueel niveau natuurlijk verschillen maar dat middelt op grote aantallen zichzelf uit.
Stoppen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 04:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij was gestopt. Hij stond stil toen er een wapen op hem werd gericht en gezegd werd dat ie een kogel in z'n kop zou krijgen. Ga je dan rustig afwachten of dat werkelijk gebeurt? Of probeer je je leven te redden door daar weg te komen?
Zou die jongen zich druk gemaakt hebben om dodelijke slachtoffers toen hij door Parijs aan het racen was, over de stoepen reed en door rood knalde? Dat vind ik niet begrijpelijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij vindt het begrijpelijk om doodgeschoten te worden vanwege een paar verkeersovertredingen?
Nee nee, het is een opstand. Van de armen tegen de rijken. En mensen die slachtoffers zijn van de racisten in frankrijk. Echt waar! Terrecht!!! Uhuh.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ah, what else is new. Allochtoon tuig uit achterstandswijken dat iedere gelegenheid aangrijpt om rotzooi te trappen en te rellen. Alsof die menigten zich ook maar bekommeren om het lot van een 17-jarige onbekende, wat een flauwekul zeg
Dit is diepgewortelde haat richting het land, de politiek en de orde-handhavers wat weer naar boven komt drijven.
Ja.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het rare is dat ze dus hun shithole country ontvluchten en vervolgens hier exact hetzelfde shithole ervan maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:29 schreef Red_85 het volgende:
Tjah, hierom moet je dus niet te veel asielzoekers hebben. Importeer shit, krijg deze shit.
Harvest & Sodemieters approve.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:05 schreef Tekaschi het volgende:
Ook gewoon met automatische wapens schieten:
https://9gag.com/gag/aVbV8bv
Oorlogszone, geen "onrust", maar gewoon zware rellen.
Beelden die je op ons nieuws niet ziet:
https://9gag.com/gag/a9qOeEK
https://9gag.com/gag/a8qK9Ep
Zouden Nederlanders ook massaal gaan rellen als er ergens in Amsterdam een willekeurig blank crimineeltje wordt neergeschoten?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee nee, het is een opstand. Van de armen tegen de rijken. En mensen die slachtoffers zijn van de racisten in frankrijk. Echt waar! Terrecht!!! Uhuh.
Entr le Legion.. hard tegen hard zou ik zeggen, leger op de straat en met scherp schieten op gewapende relschoppers en plunderaars.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:10 schreef Slayage het volgende:
Als automatische wapens zo geprolifereerd zijn daaro![]()
[ twitter ]
De mensen die het hier nu goedpraten waren aan het juichen toen bijna een boerenknul werd neergeschoten door de politie. Want zo'n gast op een trekker is het echte gevaar, niet dat extremistische tuig wat al dagen los gaat in Frankrijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden Nederlanders ook massaal gaan rellen als er ergens in Amsterdam een willekeurig blank crimineeltje wordt neergeschoten?
Tijd dat ze het leger gaan inzetten, avondklok erbij en iedereen die zich zonder geldige reden op straat bevind oppakken en opsluiten, en laat die maar eens een paar weekjes afkoelen. Maar ze weten dat ze dit kunnen doen met duizenden tegelijk, de politie en politiek heeft geen macht meer over de straat en dit soort gasten en er komt een dag dat ze niet meer te stoppen zijn door de alsmaar toenemende aantallen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:10 schreef Slayage het volgende:
Als automatische wapens zo geprolifereerd zijn daaro![]()
[ twitter ]
Heel Europa nog wel? Omdat n politieagent waarschijnlijk fout heeft gehandeld in een voorstand van Parijs?quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan moeten ze hier niet heenkomen. Al die mensen komen hier zelf heen terwijl ze kansarm zijn. Agressie, vandalisme, pyromanie en geweld is geen oplossing voor een mindere mate van welvaart.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik praat het hiermee niet goed alleen er is meer aan de hand dan huidskleur
Haha, wat even, eerst was het politiegeweld zei je en waren deze vormen van terreur gerechtvaardigd. Maar nu is het weer ongelijkheid? Hmm, apart hoe dat ineens kan wisselen. Het lijkt er vooral op dat je van alles maar beet aan het grijpen bent om het vandalisme goed te keuren.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem hier. Symptomen van de ziekte ongelijkheid. Rellen en opstanden zijn compleet gerechtvaardigd.
Bij de NOS hebben ze hier natuurlijk wel begrip voor. Een beetje de taal die @Harvest89 hier aan het uitslaan is, grote kans dat dat ook de denkbeelden daar zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:20 schreef Tekaschi het volgende:
Dit zou je zeggen ja. Maar dat is de bijzondere dubbelzinnigheid, men wil maar al de graag in Europa wonen maar tegelijkertijd klagen en de boel waar mogelijk de vernieling in werken.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit heeft niks meer met die jongen te maken. Als ze het leven in Frankrijk zo kut vinden, gaan ze toch wieberen?
Een paar verkeersovertredingen? Die jongen reed zonder rijbewijs in een moordwapen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit zou men eigenlijk ook gewoon moeten doen. En zodra er geweld wordt geuit richting de handhaving, meteen met keihard ingrijpen. Wordt er op de politie geschoten? Met scherp terugschieten. Als je eens op zo'n manier een paar van die wijken totaal schoon worden geveegd dan gebeurd dit echt niet nog eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Tijd dat ze het leger gaan inzetten, avondklok erbij en iedereen die zich zonder geldige reden op straat bevind oppakken en opsluiten, en laat die maar eens een paar weekjes afkoelen. Maar ze weten dat ze dit kunnen doen met duizenden tegelijk, de politie en politiek heeft geen macht meer over de straat en dit soort gasten en er komt een dag dat ze niet meer te stoppen zijn door de alsmaar toenemende aantallen.
Ik ga die rellen op geen enkele manier goedpraten. Maar je stelt hier toch niet serieus voor om maar halve wijken te gaan uitmoorden of wel?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zou men eigenlijk ook gewoon moeten doen. En zodra er geweld wordt geuit richting de handhaving, meteen met keihard ingrijpen. Wordt er op de politie geschoten? Met scherp terugschieten. Als je eens op zo'n manier een paar van die wijken totaal schoon worden geveegd dan gebeurd dit echt niet nog eens.
Nadeel is alleen dat je dan natuurlijk meteen weer gezeik krijgt met allerlei linkse media en 'mensenrechtenorganisaties' die allemaal over elkaar vallen om van schande te spreken en ook nog het lef hebben om het probleem vervolgens doodleuk bij de handhaving en de staat leggen.
Als door dat gedrag het leven van de agenten en/of andere verkeersdeelnemers/voetgangers in gevaar komt, vind ik dat zeer zeker een verzachtende omstandigheid. Op hoge snelheid op de vlucht slaan heeft in het verleden al vaker voor veel ellende gezorgd, dat is hier in ieder geval voorkomen. Ik ga in ieder geval geen tranen laten om de dood van iemand die op zijn 17e al een torenhoog strafblad heeft. Opgeruimd staat netjes.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik geef slechts aan dat zodra er op de politie wordt geschoten mogen deze terugschieten. Dat lijkt mij niet meer dan logisch? Verder moet je natuurlijk zoveel mogelijk man gewoon zien op te pakken. En als je maar met genoeg agenten of ME'ers zulke wijken betreed, moet dat ook gewoon lukken.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga die rellen op geen enkele manier goedpraten. Maar je stelt hier toch niet serieus voor om maar halve wijken te gaan uitmoorden of wel?
"prima frans".quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze kunnen prima Frans praten, vaak is dat hun 2e taal. Daarom zitten er zoveel in Frankrijk en Franstalig Belgi.
Kan jij voorspellen hoe het leven van je aanstaande (klein) kinderen er over 30 jaar uitziet?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan moeten ze hier niet heenkomen. Al die mensen komen hier zelf heen terwijl ze kansarm zijn. Agressie, vandalisme, pyromanie en geweld is geen oplossing voor een mindere mate van welvaart.
Heb wel wat beters te doen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden Nederlanders ook massaal gaan rellen als er ergens in Amsterdam een willekeurig blank crimineeltje wordt neergeschoten?
Cultureel gezien zou die kans denk ik veel kleiner zijn, maar je moet het zeker niet uitsluiten. We hebben tijdens de boerenprotesten ook genoeg idioten gezien die roomblank waren. Huidskleur speelt dan ook geen rol, cultuur wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga die boerenprotesten niet goedpraten, maar dat was toch net iets anders. Dat waren mensen die vochten voor hun bestaan, hun bedrijf en hun geschiedenis. De mate van geweld was ook een factortje of honderd lager, wat hooi balen in de fik, een hek omver gereden en een deur kapot. Dit zijn toch hele andere rellen, waarbij ze zich gesterkt voelen in hun haat jegens Frankrijk en de Franse rechtstaat. Dit is ook het directe gevolg van de media en politieke partijen die maar zaadjes blijven planten over een vermeend onrecht en discriminatie op basis van huidskleur zodat ze stemmen kunnen winnen. Velen zijn echt overtuigd dat iedereen, behalve zijzelf, racistisch is. En kijk de helden die ze op de sokkel moeten hijsen, keer op keer criminelen. Als ze het niveau van de boeren hadden aangehouden dan was er een hele andere situatie geweest nu, recht op demonstreren is ook hun goed recht, maar dat geweld, die plunderingen, die vernielingen en brandstichtingen zijn gewoon niet goed te praten. Lees al meerdere stadhuizen, politiebureaus en winkels in vlammen op. Vernielde auto's zijn al niet meer te tellen zoveel, tellen we de rest van de schade nog niet eens mee aan de infrastructuur.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Cultureel gezien zou die kans denk ik veel kleiner zijn, maar je moet het zeker niet uitsluiten. We hebben tijdens de boerenprotesten ook genoeg idioten gezien die roomblank waren. Huidskleur speelt dan ook geen rol, cultuur wel.
Goede vergelijking. Software (cultuur) speelt een veel grotere rol dan hardware (huidskleur). Het verschil tussen een blanke opgegroeid in een ghetto en een zwarte opgegroeid in een ghetto is verwaarloosbaar.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Cultureel gezien zou die kans denk ik veel kleiner zijn, maar je moet het zeker niet uitsluiten. We hebben tijdens de boerenprotesten ook genoeg idioten gezien die roomblank waren. Huidskleur speelt dan ook geen rol, cultuur wel.
Die boerenprotesten vergelijk je met dit massale plunderen en geweld?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar dat is toch juist een voorbeeld dat je zo een buurt kan ontgroeien?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Goede vergelijking. Software (cultuur) speelt een veel grotere rol dan hardware (huidskleur). Het verschil tussen een blanke opgegroeid in een ghetto en een zwarte opgegroeid in een ghetto is verwaarloosbaar.
Kijk naar de straat cultuur scne in Nederland. Zowel de blanke als gekleurde jongens lopen er allemaal hetzelfde bij spreken dezelfde straattaal en doen dezelfde shit.
Sinan ankaya, antropoloog met Turkse roots, verbonden aan de VU in Amsterdam en opgegroeid in een arme arbeiderswijk, maakt een observatie in zijn boek "mijn ontelbare identiteiten" , waar hij straatschoffies tegenkomt in zijn oude wijk. Hij voelt zich emotioneel verbonden met de jongens, immers is hij in een vergelijkbare omgeving opgegroeid, maar beseft zich dat hij tegenwoordig cultureel ver staat van hen vanwege zijn huidige sociale klasse.
Ik denk dat dat een troll is, hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die boerenprotesten vergelijk je met dit massale plunderen en geweld?
Ik heb best op die boeren gescholden maar dit is absoluut niet vergelijkbaar en gewoon niet fair.
Tuurlijk zijn er verschillen. Echter uiten beide groepen hun frustraties op een gevaarlijke illegale wijze.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik ga die boerenprotesten niet goedpraten, maar dat was toch net iets anders. Dat waren mensen die vochten voor hun bestaan, hun bedrijf en hun geschiedenis. De mate van geweld was ook een factortje of honderd lager, wat hooi balen in de fik, een hek omver gereden en een deur kapot. Dit zijn toch hele andere rellen, waarbij ze zich gesterkt voelen in hun haat jegens Frankrijk en de Franse rechtstaat. Dit is ook het directe gevolg van de media en politieke partijen die maar zaadjes blijven planten over een vermeend onrecht en discriminatie op basis van huidskleur zodat ze stemmen kunnen winnen. Velen zijn echt overtuigd dat iedereen, behalve zijzelf, racistisch is. En kijk de helden die ze op de sokkel moeten hijsen, keer op keer criminelen. Als ze het niveau van de boeren hadden aangehouden dan was er een hele andere situatie geweest nu, recht op demonstreren is ook hun goed recht, maar dat geweld, die plunderingen, die vernielingen en brandstichtingen zijn gewoon niet goed te praten. Lees al meerdere stadhuizen, politiebureaus en winkels in vlammen op. Vernielde auto's zijn al niet meer te tellen zoveel, tellen we de rest van de schade nog niet eens mee aan de infrastructuur.
Hm ja zou goed kunnen inderdaad...quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een troll is, hoor.
Exact daarom zijn die landen ook een shithole.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het rare is dat ze dus hun shithole country ontvluchten en vervolgens hier exact hetzelfde shithole ervan maken.
tuurlijk is het mogelijk om dat soort buurten te ontgroeien, maar makkelijk is het niet, als je in een omgeving zit waar armoede en criminaliteit "normaal" is geworden. Er zijn zoveel factoren die spelen of het goed afloopt met een kindje of niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar dat is toch juist een voorbeeld dat je zo een buurt kan ontgroeien?
Nee, dat is niet gemakkelijk, je moet ook maar net gezegend zijn met een goed stel hersenen. Om maar eens een voorbeeld te noemen. Alleen dat is al heel belangrijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
tuurlijk is het mogelijk om dat soort buurten te ontgroeien, maar makkelijk is het niet, als je in een omgeving zit waar armoede en criminaliteit "normaal" is geworden. Er zijn zoveel factoren die spelen of het goed afloopt met een kindje of niet.
Ik denk dat het voor mensen die met veel positieve"vinkjes" zijn geboren heel lastig is om te beseffen hoe lastig het is voor mensen die met veel negatieve "vinkjes" zijn geboren.
Oh ja lekker alles op "cultuur" gooien...quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij denkt dat die rel jeugd asielzoekers zijn? Het zijn overwegend gewoon fransozen hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:29 schreef Red_85 het volgende:
HeT LigT Aan WaAr Je GeBoReB BeNnNnNntquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
tuurlijk is het mogelijk om dat soort buurten te ontgroeien, maar makkelijk is het niet, als je in een omgeving zit waar armoede en criminaliteit "normaal" is geworden. Er zijn zoveel factoren die spelen of het goed afloopt met een kindje of niet.
Ik denk dat het voor mensen die met veel positieve"vinkjes" zijn geboren heel lastig is om te beseffen hoe lastig het is voor mensen die met veel negatieve "vinkjes" zijn geboren.
Op de beelden er ook een hele hoop fransozen te zien ja.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij denkt dat die rel jeugd asielzoekers zijn? Het zijn overwegend gewoon fransozen hoor.
Met een migratieachtergrond.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij denkt dat die rel jeugd asielzoekers zijn? Het zijn overwegend gewoon fransozen hoor.
Vraag het ze zelf ook wat ze zijn. 1: marokkaan. 2: NL'er zodra het ze pas uitkomt als ze iets van de staat nodig hebben.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:50 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Met een migratieachtergrond.
Je ziet het hier ook , veelal jeugdige Marokkanen maken zich schuldig criminaliteit / geweld.
Ze zijn wel in Nederland geboren , dus Nederlanders. Maar ze hebben ook een Marokkaans paspoort , ik ben dan ook voorstander dat je maar 1 nationaliteit mag hebben , stuk makkelijker om criminelen de grens over te zetten.
Dat is niet raar.. maar eigenlijk volkomen logisch. De mentaliteit, en eigenlijk bijna alles, van dat volk is volkomen kut.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het rare is dat ze dus hun shithole country ontvluchten en vervolgens hier exact hetzelfde shithole ervan maken.
Bij de wedstrijden Bard vs Rico kwam die haat van die lui richting Nederlanders ook goed naar boven..quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag het ze zelf ook wat ze zijn. 1: marokkaan. 2: NL'er zodra het ze pas uitkomt als ze iets van de staat nodig hebben.
Afgelopen wk maar weer eens gezien. Ze staan niet met de NL'se vlag te wapperen, maar met de marokkaanse.
En zo was het ook in frankrijk, belgie, duitsland, spanje, zweden, whereever die gasten wonen.
En dat is in n nacht, met het weekend voor de deur. Je zou maar in die wijken wonen, voel je je toch totaal niet veilig in dat oorlogsgebied.quote:Burgemeester doet oproep aan alle ouders om kinderen vanavond thuis te houden
Volgens de laatste balans werden vorige nacht in Frankrijk 3.880 branden gesticht. 1.919 auto's en 492 gebouwen werden getroffen. In totaal werden 39 politiekantoren, 34 gemeentehuizen en 28 scholen aangevallen. Opmerkelijk: de burgemeester van Drancy doet nu een oproep aan alle ouders om hun kinderen vanavond thuis te houden. De verwachte persconferentie van president Emmanuel Macron op de Europese top gaat niet langer door, hij keert meteen terug naar Parijs voor crisisoverleg.
quote:"Niet de school, alstublieft": smeekbede van vrouw levert niets op
"Niet de school, alstublieft... Niet de school." Een vrouw smeekt relschoppers in Villeurbanne (bij Lyon) om het gebouw ongemoeid te laten, maar tevergeefs. Het filmpje leidt tot heel wat verontwaardiging op sociale media.
Ja precies, die grijpen gewoon alles aan.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:47 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oh ja lekker alles op "cultuur" gooien...
Dit zijn gewoon figuren die elke trigger aangrijpen om te rellen.
Kijk maar eens naar die periode tijdens Corona, met die avondklokrellen.
Hoe kom je er bij dat hij een 'torenhoog strafblad' had?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als door dat gedrag het leven van de agenten en/of andere verkeersdeelnemers/voetgangers in gevaar komt, vind ik dat zeer zeker een verzachtende omstandigheid. Op hoge snelheid op de vlucht slaan heeft in het verleden al vaker voor veel ellende gezorgd, dat is hier in ieder geval voorkomen. Ik ga in ieder geval geen tranen laten om de dood van iemand die op zijn 17e al een torenhoog strafblad heeft. Opgeruimd staat netjes.
Misschien kan het beter even doorgaan dat er iemand eindelijk met een goed plan komt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En dat is in n nacht, met het weekend voor de deur. Je zou maar in die wijken wonen, voel je je toch totaal niet veilig in dat oorlogsgebied.
[..]
[ twitter ]
Dit is gewoon een burgeroorlog momenteel, niks meer rellen. Tijd voor de noodtoestand en het leger, waarbij ze maar militairen met wapen plaatsen op elke hoek van de straat en dan kan de politie tussendoor de straten schoonvegen en dat tuig eens lange tijd in een cel plaatsen, want het stoort als je je beseft dat meer dan 95% van dit tuig nooit vervolgd zal worden voor hun misdaden en het is wachten tot de volgende voetbalwedstrijd of neergeschoten crimineel totdat ze weer losgaan, totdat de tijd komt dat ze zelfs dat niet meer zullen misbruiken om lekker los te gaan want ze weten dat ze een vrijbrief hebben.
Leger er op af sturen. En hard.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En dat is in n nacht, met het weekend voor de deur. Je zou maar in die wijken wonen, voel je je toch totaal niet veilig in dat oorlogsgebied.
[..]
[ twitter ]
Dit is gewoon een burgeroorlog momenteel, niks meer rellen. Tijd voor de noodtoestand en het leger, waarbij ze maar militairen met wapen plaatsen op elke hoek van de straat en dan kan de politie tussendoor de straten schoonvegen en dat tuig eens lange tijd in een cel plaatsen, want het stoort als je je beseft dat meer dan 95% van dit tuig nooit vervolgd zal worden voor hun misdaden en het is wachten tot de volgende voetbalwedstrijd of neergeschoten crimineel totdat ze weer losgaan, totdat de tijd komt dat ze zelfs dat niet meer zullen misbruiken om lekker los te gaan want ze weten dat ze een vrijbrief hebben.
Komt er misschien wel eens wat meer aandacht voor in het Nederlandse nieuws. "Rechts-extremisten vallen lieve onschuldige jongeren aan".quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Als je dit lang genoeg laat doorgroeien gaat de inheemse bevolking straks zelf wel ingrijpen.
Ja en nee, liever dat het per direct stopt en er een fatsoenlijke oplossing komt, maar dat is een utopie. Ben bang dat het nog veel erger moet worden voordat er echt drastische maatregelen worden getroffen, het is wachten op doden. Maar als ik ze al met automatische wapens de lucht in zie schieten zal het niet meer lang duren voordat ze ermee in zo'n situaties op burgers, journalisten en agenten gaan schieten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien kan het beter even doorgaan dat er iemand eindelijk met een goed plan komt.
Dan zo altijd maar laten sudderen.
Ja, ik vind het heel erg om te zeggen, maar het kan beter heel erg uit de hand lopen, zodat iemand heel hard aan de noodrem gaat trekken. Zo bedoel ik het.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ja en nee, liever dat het per direct stopt en er een fatsoenlijke oplossing komt, maar dat is een utopie. Ben bang dat het nog veel erger moet worden voordat er echt drastische maatregelen worden getroffen, het is wachten op doden. Maar als ik ze al met automatische wapens de lucht in zie schieten zal het niet meer lang duren voordat ze ermee in zo'n situaties op burgers, journalisten en agenten gaan schieten.
Inderdaad. Degene die naar Europa zijn gevlucht of gekomen zijn gewoon een weerspiegeling van de bewoners in die landen. Isralirs hebben in de woestijn toch een redelijk ontwikkeld en welvarend land kunnen opbouwen, iets wat alle andere omringende landen niet is gelukt. Chinezen werken hier hard en China ontwikkelt zich mega snel.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact daarom zijn die landen ook een shithole.
Nou ik ben nog altijd voorstander van een geweldloze oplossing, elke dode, elk slachtoffer elke euro schade is er n teveel. Ik deel je mening wel gedeeltelijk, want ik ben bang dat dit de enige oplossing is zodat een hoop mensen hun hoofd eens uit hun reet halen en eens aanschouwen waar wij met Europa naartoe gaan als we dit maar laten door sudderen. Maar iets in mij weet ook dat dit een conflict wordt zonder einde, gaat de politie vanavond met scherp schieten zal het nog erger worden, denk aan de Schilderswijk rellen waar de politie van een flinke afstand heeft staan toekijken en niet ingrepen om het niet te laten te escaleren, ze hebben de macht niet meer over de straat. En bij dit soort gasten leeft er een grote haat voor het land en de bevolking waarin of bij ze leven, aangewakkerd door politieke partijen en de media die ze maar hun hand boven hun hoofd blijven houden in de hoop op meer stemmen. Want je hoeft geen universitaire opleiding gedaan te hebben om te zien dat als we blijven doorgaan op deze voet dat Europa verloren is.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik vind het heel erg om te zeggen, maar het kan beter heel erg uit de hand lopen, zodat iemand heel hard aan de noodrem gaat trekken. Zo bedoel ik het.
Ik denk dat er anders nog veel meer slachtoffers gaan vallen.
Dat was in het nieuws, hoe moet ik het anders weten?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat hij een 'torenhoog strafblad' had?
Gebruik google translate maar: https://www.europe1.fr/fa(...)-judiciaires-4191433quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
quote:Volgens informatie Europa 1, uit politiebronnen, stond hij bekend om 15 vermeldingen in het strafdossier en was hij sinds 2021 vijf keer betrokken wegens weigeringen om te gehoorzamen.
Een weigering om te gehoorzamen afgelopen weekend
In maart en oktober 2021 werd hij om deze reden gearresteerd en werden de zaken geseponeerd.
In januari 2022 werd hij voorgeleid aan een kinderrechter, die vervolgens een opvoedkundige maatregel uitsprak. Afgelopen weekend werd hij opnieuw gearresteerd omdat hij weigerde te gehoorzamen en in politiehechtenis geplaatst. Vervolgens ontving hij bij deze gelegenheid een dagvaarding om in september 2023 voor de kinderrechter te verschijnen.
Hiero lees maar.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, maar ik ben bang dat er geen geweldloze oplossing meer is.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nou ik ben nog altijd voorstander van een geweldloze oplossing, elke dode, elk slachtoffer elke euro schade is er n teveel. Ik deel je mening wel gedeeltelijk, want ik ben bang dat dit de enige oplossing is zodat een hoop mensen hun hoofd eens uit hun reet halen en eens aanschouwen waar wij met Europa naartoe gaan als we dit maar laten door sudderen. Maar iets in mij weet ook dat dit een conflict wordt zonder einde, gaat de politie vanavond met scherp schieten zal het nog erger worden, denk aan de Schilderswijk rellen waar de politie van een flinke afstand heeft staan toekijken en niet ingrepen om het niet te laten te escaleren, ze hebben de macht niet meer over de straat. En bij dit soort gasten leeft er een grote haat voor het land en de bevolking waarin of bij ze leven, aangewakkerd door politieke partijen en de media die ze maar hun hand boven hun hoofd blijven houden in de hoop op meer stemmen. Want je hoeft geen universitaire opleiding gedaan te hebben om te zien dat als we blijven doorgaan op deze voet dat Europa verloren is.
Maar de schade wat ze nu al hebben aangericht zal al een stuk hoger zijn dan bij de gehele hesjes demonstraties. Dit gaat oplopen in de miljarden, en dan komt nu ook nog het weekend waar het meestal echt los gaat.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:32 schreef crystal_meth het volgende:
40000 agenten ingezet, 667 arrestaties verricht.
Bij de gilets jaunes werden op 8 december 2018 ruim 89000 agenten ingezet en 1500 arrestaties verricht. In totaal (alle betogingen) werden 11203 pesonen opgepakt, en meer dan 20000 werden schuldig bevonden aan belediging van een ambtenaar in functie.
Zal nog even duren voordat ze dat gevenaard hebben...
De dag is nog jong 😉quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:32 schreef crystal_meth het volgende:
Bij de gilets jaunes werden op 8 december 2018 ruim 89000 agenten ingezet en 1500 arrestaties verricht. In totaal (alle betogingen) werden 11203 pesonen opgepakt, en meer dan 20000 werden schuldig bevonden aan belediging van een ambtenaar in functie.
Als ik zo de filmpjes bekijk zie ik wel wat ernstigere feiten dan belediging van een ambtenaar in functie….quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:32 schreef crystal_meth het volgende:
Nu stel, even theoretisch, ze gaan harder optreden, wat denk je wat er gebeurd? Dat is het hele probleem, ze hebben geen macht meer, want het enige wat ze kunnen doen is de-escalerend optreden voordat dadelijk helemaal de vlam in de pan slaat. Je zag dit ook bij de Schilderswijk rellen in Nederland. Pakken ze ze zo hard aan als de gele hesjes krijg je helemaal ellende, en dat weten ze. Maar eens zien hoe zich dit de komende dagen gaat ontwikkelen, ik betwijfel of het vanavond rustig is. Macron is nu in overleg zover bekend wat te doen in deze crisissituatie. Hoewel ik tegen geweld ben wordt het wel tijd om eens hard op te treden, ook een standpunt te maken dat dit nu genoeg is, want het wordt keer op keer erger, en het duurt niet lang meer dan hebben ze helemaal geen aanleiding meer nodig maar wordt dit de dagelijks praktijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als ik zo de filmpjes bekijk zie ik wel wat ernstigere feiten dan belediging van een ambtenaar in functie….
Ik denk ook dat jij gelijk hebt en dat er in het weekend veel meer aansluiten, eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nu stel, even theoretisch, ze gaan harder optreden, wat denk je wat er gebeurd? Dat is het hele probleem, ze hebben geen macht meer, want het enige wat ze kunnen doen is de-escalerend optreden voordat dadelijk helemaal de vlam in de pan slaat. Je zag dit ook bij de Schilderswijk rellen in Nederland. Pakken ze ze zo hard aan als de gele hesjes krijg je helemaal ellende, en dat weten ze. Maar eens zien hoe zich dit de komende dagen gaat ontwikkelen, ik betwijfel of het vanavond rustig is. Macron is nu in overleg zover bekend wat te doen in deze crisissituatie. Hoewel ik tegen geweld ben wordt het wel tijd om eens hard op te treden, ook een standpunt te maken dat dit nu genoeg is, want het wordt keer op keer erger, en het duurt niet lang meer dan hebben ze helemaal geen aanleiding meer nodig maar wordt dit de dagelijks praktijk.
Als je harder gaat optreden dan zal het inderdaad ook verder escaleren en zul je uiteindelijk (en vrij rap denk ik) het leger op straat hebben en de gevangenissen uitpuilend. En dan begint het echte probleem pas denk ik, want onze westerse rechtssystemen zijn helemaal niet op dit soort dingen ingesteld. Je zult door de rechtbanken gedwongen worden om ze vrij te laten na een paar weken omdat ze waarschijnlijk toch geen langere straffen gaan krijgen. De behandelingen van zoveel zaken zal ook zoveel capaciteit opslokken dat het jaren kan duren voordat de laatste berhaupt voor de rechter staat. En ze komen dan niet met berouw terug op straat maar alleen met nog meer haat.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nu stel, even theoretisch, ze gaan harder optreden, wat denk je wat er gebeurd? Dat is het hele probleem, ze hebben geen macht meer, want het enige wat ze kunnen doen is de-escalerend optreden voordat dadelijk helemaal de vlam in de pan slaat. Je zag dit ook bij de Schilderswijk rellen in Nederland. Pakken ze ze zo hard aan als de gele hesjes krijg je helemaal ellende, en dat weten ze. Maar eens zien hoe zich dit de komende dagen gaat ontwikkelen, ik betwijfel of het vanavond rustig is. Macron is nu in overleg zover bekend wat te doen in deze crisissituatie. Hoewel ik tegen geweld ben wordt het wel tijd om eens hard op te treden, ook een standpunt te maken dat dit nu genoeg is, want het wordt keer op keer erger, en het duurt niet lang meer dan hebben ze helemaal geen aanleiding meer nodig maar wordt dit de dagelijks praktijk.
Die 20000 waren enkel administratieve boetes(?), er waren ook 3400 veroordelingen, waaronder 400 celstraffen. (dat was de voorlopige stand begin november 2019).quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als ik zo de filmpjes bekijk zie ik wel wat ernstigere feiten dan belediging van een ambtenaar in functie….
Ja, kort samengevat is er eigenlijk geen oplossing.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als je harder gaat optreden dan zal het inderdaad ook verder escaleren en zul je uiteindelijk (en vrij rap denk ik) het leger op straat hebben en de gevangenissen uitpuilend. En dan begint het echte probleem pas denk ik, want onze westerse rechtssystemen zijn helemaal niet op dit soort dingen ingesteld. Je zult door de rechtbanken gedwongen worden om ze vrij te laten na een paar weken omdat ze waarschijnlijk toch geen langere straffen gaan krijgen. De behandelingen van zoveel zaken zal ook zoveel capaciteit opslokken dat het jaren kan duren voordat de laatste berhaupt voor de rechter staat. En ze komen dan niet met berouw terug op straat maar alleen met nog meer haat.
Dat gaat nooit gebeuren. Zodra de meute in de gaten heeft dat het ernst is omdat er bij elk oproer een stuk of wat raddraaiers serieus geraakt zijn wordt het wel stil.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga die rellen op geen enkele manier goedpraten. Maar je stelt hier toch niet serieus voor om maar halve wijken te gaan uitmoorden of wel?
Waar een wil is, is een weg. Ook wetten kunnen veranderd worden. Maar er is geen meerderheid voor om de wetten te veranderen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, kort samengevat is er eigenlijk geen oplossing.
Nee, en tot die tijd moeten die mensen daar in Frankrijk maar afwachten en toezien hoe alles wordt afgebroken en kapot gemaakt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:03 schreef Alov het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Ook wetten kunnen veranderd worden. Maar er is geen meerderheid voor om de wetten te veranderen.
Nee hoor, allebei. Het een is het gevolg van het ander.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, wat even, eerst was het politiegeweld zei je en waren deze vormen van terreur gerechtvaardigd. Maar nu is het weer ongelijkheid? Hmm, apart hoe dat ineens kan wisselen. Het lijkt er vooral op dat je van alles maar beet aan het grijpen bent om het vandalisme goed te keuren.
Dijon dus al vergeten/uit geheugen gewist.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Ach, om de zoveel tijd komt dit fenomeen weer tevoorschijn.. De rellen in Londen in 2011 staan me nog goed voor de geest. Er is in de tussentijd niets veranderd in steden als Londen en Parijs. Haal kutvolk in huis en dit is wat je krijgt.. eigen schuld.
Jawel hoor maar niet met een slappe hap. Knieschotjes, gericht schieten. Bij plundering de doodstraf. Moet je kijken hoe snel het afgelopen is. En de mensen die opgepakt worden in een groot kamp opsluiten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, kort samengevat is er eigenlijk geen oplossing.
Ja, ik zou eigenlijk moeten typen "er is geen oplossing die iemand ook uit gaat voeren."quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:18 schreef fjs het volgende:
[..]
Jawel hoor maar niet met een slappe hap. Knieschotjes, gericht schieten. Bij plundering de doodstraf. Moet je kijken hoe snel het afgelopen is. En de mensen die opgepakt worden in een groot kamp opsluiten.
En nee ik ben niet voor een politiestaat maar je blijft me je handen van andermans spullen af. Keuze ligt bij jezelf wat je doet.
Doet met denken aan een reportage uit Marokko een tijd geleden dat een Marokkaanse horeca baas zei over Marokkanen uit Nederland die op vakantie gingen in Marokko. Hij zei nederlanders veel te slap zijn. Knuppel erover en lijfstraffen. Ze lachen jullie gewoon uit.
Volgens mij zeggen ze iets van dat ze het zat zijn, ze zijn in oorlog en het is tijd om te handelen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:16 schreef Tekaschi het volgende:
Ik weet niet of het echt is, maar lijkt erop dat de politie er klaar mee is:
[ twitter ]
Kan iemand een korte samenvatting geven wat er in die brief staat? Mijn Frans is niet zo goed en dat krijg ik niet in google translate gegooid.
quote:Verdwaalde kogel doodt onschuldig slachtoffer (54) in Frans-Guyana
In Cayenne, de hoofdstad van Frans-Guyana, is een 54-jarige man in zijn huis omgekomen door een verdwaalde kogel. De protesten naar aanleiding van de dood van Nahel vonden net voor zijn deur plaats. Ook in andere Franse overzeese gebieden, zoals Martinique en La Runion, braken rellen uit.
Ja dat haal ik er nog net uit inderdaad, maar wat er exact staat in die brief weet ik nog niet. Ook niet of deze echt is trouwens, altijd maar afwachten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze iets van dat ze het zat zijn, ze zijn in oorlog en het is tijd om te handelen.
"De politie is in gevecht want we zijn in oorlog"quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:16 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Kan iemand een korte samenvatting geven wat er in die brief staat? Mijn Frans is niet zo goed en dat krijg ik niet in google translate gegooid.
Oeh, nu denk ik wel dat de vlam nog harder in de pan gaat slaan.quote:
Damn. Dat zijn echt hele harde woordenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
"De politie is in gevecht want we zijn in oorlog"
Ze willen keihard optreden om de rechtstaat te beschermen. Dat is de korte versie.
Dank uquote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze willen keihard optreden om de rechtstaat te beschermen. Dat is de korte versie.
Macron kan nu niet anders dan wederom de noodtoestand uitroepen en keihard optreden. En als die brief van de politie klopt begint het nu echt te borrelen in Frankrijk, want die hoeven maar n avond te staken moet je eens zien hoe het land wordt afgebroken. En als Macron het niet oplost is het een kwestie van tijd dat (extreem) rechts aan de macht komt in dat land.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oeh, nu denk ik wel dat de vlam nog harder in de pan gaat slaan.
Ik zou de Franse politie niet te veel romantiseren. Die scoren internationale veroordeling na veroordeling om excessief politiegeweld.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dank uDan klopt het wel uit de woorden die ik eruit haalde.
Het is natuurlijk wachten, mits echt, dat de politie er klaar mee is, die mag dagelijks dealen met dit tuig en zijn het natuurlijk ook zat dat honderden collega's keer op keer gewond raken en ze hun leven niet meer zeker zijn in Frankrijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Schijnt op hun officiele twitter account te staan, dus dan is het wel echt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ja dat haal ik er nog net uit inderdaad, maar wat er exact staat in die brief weet ik nog niet. Ook niet of deze echt is trouwens, altijd maar afwachten.
Mwha....dat was in een overzeese kolonie, waarom ze daar aan het rellen slaan mag joost weten, die zitten er letterlijk veel te ver vandaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oeh, nu denk ik wel dat de vlam nog harder in de pan gaat slaan.
Ja en dan moet je je realiseren dat ze morgen 'in verzet gaan'. En ik citeer 'de overheid moet zich dat beseffen'. Politiestaat noem je zoiets. Echt heel ernstigquote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Damn. Dat zijn echt hele harde woorden
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou de Franse politie niet te veel romantiseren. Die scoren internationale veroordeling na veroordeling om excessief politiegeweld.Maar waarom dat excessief politiegeweld? Misschien dat dit soort gedrag wat we nu weer dagen mogen aanschouwen de reden is dat ze excessief politiegeweld toepassen. We vergeten wel eens dat de politie, zo ook in Nederland, elke dag met dit soort tuig te maken krijgt, dan moet je heel sterk in je schoenen staan om niet te knakken of je perfect aan de regels te houden. Waarmee ik het niet goedpraat, maar kijk in landen zoals Marokko, daar pakken ze het tuig stukken harder aan want daar gebeurd zoiets niet, en toevalligerwijs is de kritiek daar ook stukken minder op de politie door instanties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Omdat heel veel mensen waarschijnlijk gewoon zin hebben om te rellen. Die zijn er ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mwha....dat was in een overzeese kolonie, waarom ze daar aan het rellen slaan mag joost weten, die zitten er letterlijk veel te ver vandaan.
Ze kunnen het dictaat van die gewelddadige minderheden niet meer ondergaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:16 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Nu is Frankrijk altijd al een behoorlijk autocratisch land geweest en de instituten die er bij horen ook, maar dit is best onthutsend jaquote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en dan moet je je realiseren dat ze morgen 'in verzet gaan'. En ik citeer 'de overheid moet zich dat beseffen'. Politiestaat noem je zoiets. Echt heel ernstig
Wat hebben de afro's in die gebieden te maken met een doodgeschoten Algerijn in Parijs?quote:
Gastquote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wat hebben de afro negers in die gebieden te maken met een doodgeschoten Algerijn in Parijs?
Of komen ze voor elkaar op, omdat de Afrikanen daar ook ooit uit Afrika kwamen voor de koloniale tijd?
Die komen niet voor elkaar op, zei gisteren al dat 99% wat nu loopt te rellen die gast zelf graag een kogel had gegeven omdat hij niet bij hun groepje of bende hoorde. Ze grijpen dit gewoon aan om te rellen, meer niet, en de haat jegens Frankrijk en haar bevolking is groter dan de haat voor elkaar. Zodra ze met ons klaar zijn richten ze zich op elkaar, zoals de geschiedenis al eeuwen uitwijst.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wat hebben de afro negers in die gebieden te maken met een doodgeschoten Algerijn in Parijs?
Of komen ze voor elkaar op, omdat de Afrikanen daar ook ooit uit Afrika kwamen voor de koloniale tijd?
Er zijn ook mensen die het gewoon leuk vinden om te rellen. Dat zijn meestal ook mensen die zich toch al heel erg vervelen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wat hebben de afro's in die gebieden te maken met een doodgeschoten Algerijn in Parijs?
Ze hebben nog geluk dat de arbeidersklasse verdeeld is. Het grootkapitaal is nog veilig.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verdomme weer een keertje eens met je.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze hebben nog geluk dat de arbeidersklasse verdeeld is. Het grootkapitaal is nog veilig.
dat zijn racisten, zij zien al die zwarte spelers van het Franse elftal ook niet als Frans zekerquote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Parijs is allang geen "Frankrijk" meer volgens de Fransen zelf. Ik kom er vaak en als ik Fransen spreek, dan zeggen ze steevast hetzelfde; "Daar wonen geen Fransen meer"
Oftewel Macron doet nog niet veel, dan ook niet klagen Macron dat het dit weekend nog verder uit de hand gaat lopen. De vorige relpartij heeft weken geduurd.quote:Macron roept alle ouders op om hun verantwoordelijkheid te nemen
De Franse president Emmanuel Macron roept alle ouders op om hun verantwoordelijkheid te nemen. "Een derde van de gearresteerden was jong tot zeer jong. Het is aan de ouders om hun kinderen thuis te houden", klinkt het. Er zullen ook extra middelen ingezet worden om de handhaving te verzekeren. Wat hij daar precies mee bedoelt, is voorlopig niet duidelijk.
Macron is gewoon naar het concert van Elton John geweestquote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Oftewel Macron doet nog niet veel, dan ook niet klagen Macron dat het dit weekend nog verder uit de hand gaat lopen. De vorige relpartij heeft weken geduurd.
Dat eerste zijn aannames van jou, slaat nergens op.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:34 schreef wizkays het volgende:
[..]
dat zijn racisten, zij zien al die zwarte spelers van het Franse elftal ook niet als Frans zeker
ironisch want diezelfde racisten gingen wel naar Algerije en zeiden "dit is nu Frankrijk"
Wat moet Macron dan doen? Rellen over politiegeweld laten beantwoorden met snoeihard politiegeweld? Lijkt me een recept voor succes.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Oftewel Macron doet nog niet veel, dan ook niet klagen Macron dat het dit weekend nog verder uit de hand gaat lopen. De vorige relpartij heeft weken geduurd.
Hij kan niks doen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat moet Macron dan doen? Rellen over politiegeweld laten beantwoorden met snoeihard politiegeweld? Lijkt me een recept voor succes.
Vergeet niet dat 'descaleren' niet iets is dat in het repertoire van de Franse staat zit.
Lekker ook nog even wat Iraanse tribale twisten uitvechten in Frankrijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:38 schreef crystal_meth het volgende:
In Marseille zijn alle betogingen verboden.
Geen trams of bussen na 21:00 in le-de-France (onbepaalde duur).
Een rechter heeft net besloten dat de National Council of Resistance of Iran zaterdag toch mag betogen. De prefectuur had het verboden, men vreest voor rellen tussen rivaliserende Iraanse fracties. De politie vreest ook dat Iran de bijeenkomst (waar politici uit de VS en GB aanwezig zullen zijn) zou viseren.
Ooit wel eens in Marseille geweest? Alleen bij de toeristische haven lopen nog wat Fransen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:34 schreef wizkays het volgende:
[..]
dat zijn racisten, zij zien al die zwarte spelers van het Franse elftal ook niet als Frans zeker
ironisch want diezelfde racisten gingen wel naar Algerije en zeiden "dit is nu Frankrijk"
Behalve oproepen tot kalmte. En dat doet hij dus ook, gewoon goede handelwijze wat mij betreft.quote:
Dei National Council of Resistance of Iran is de politieke tak van de MEK, die enkele jaren geleden nog op de EU lijst van terroristische organisaties stond.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker ook nog even wat Iraanse tribale twisten uitvechten in Frankrijk.
Wat Macron moet doen is zijn taak, de samenleving veilig houden, de samenleving beschermen, hoe en wat interesseert mij niet, maar dit is hopen dat het vanavond en morgen niet losgaat en hopen dat de ouders van dat tuig ingrijpt die het vaak zelf geen reet interesseert omdat die kinderen de afkeer van Frankrijk meestal van hun ouders hebben meegekregen. En als je daarvoor het leger moet inzetten dan is dat maar zo, moet je met scherp schieten ook, moet je daarvoor duizenden van die gasten oppakken en in de cel gooien dan ook, maar dit zijn is weer een half optreden. Misschien kunnen die relschoppers zich beter gaan verplaatsen naar de buurten waar de types zoals Macron wonen, moet je eens zien hoe hard er dan opgetreden wordt. Een onschuldige 54 jarige man doodgeschoten, honderden agenten verwond, duizenden gebouwen en auto's in brand gestoken, infrastructuur vernietigd en dat tuig zal nooit gestraft worden omdat ze met een te groot aantal zijn en de rechtstaat zo is ingericht dat ze niet allemaal veroordeeld kunnen worden.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat moet Macron dan doen? Rellen over politiegeweld laten beantwoorden met snoeihard politiegeweld? Lijkt me een recept voor succes.
Vergeet niet dat 'descaleren' niet iets is dat in het repertoire van de Franse staat zit.
ja dat zeg ik toch ook, die mensen met een kleurtje zullen nooit voor Frans worden aangezien, ook al zijn ze meer dan een eeuw onderdeel van Frankrijk, terwijl een blanke die een week in Frankrijk woont voor een Fransman wordt aangezien totdat ie zijn mond opentrektquote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:41 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ooit wel eens in Marseille geweest? Alleen bij de toeristische haven lopen nog wat Fransen.
Dieper het centrum in lijkt het wel Algerije, gemixt met lieden uit donker Afrika.
West en ook Zuid Europa veranderd langzaam in een Afrikaans en Arabisch continent qua bevolkingssamenstelling.
Misschien moeten ze eens beginnen met zichzelf als Frans te zien, of Nederlands, of Belgisch , of Duits.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:43 schreef wizkays het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch ook, die mensen met een kleurtje zullen nooit voor Frans worden aangezien, ook al zijn ze meer dan een eeuw onderdeel van Frankrijk, terwijl een blanke die een week in Frankrijk woont voor een Fransman wordt aangezien totdat ie zijn mond opentrekt
dit is racisme = anderen beoordelen om hun kleurtje
En dan ook nog eens de hoon over zich heen krijgen omdat ze in die shithole wijken 'harder optreden dan elders'.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dank uDan klopt het wel uit de woorden die ik eruit haalde.
Het is natuurlijk wachten, mits echt, dat de politie er klaar mee is, die mag dagelijks dealen met dit tuig en zijn het natuurlijk ook zat dat honderden collega's keer op keer gewond raken en ze hun leven niet meer zeker zijn in Frankrijk.
Wat een aannames kraam jij uit zeg.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:43 schreef wizkays het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch ook, die mensen met een kleurtje zullen nooit voor Frans worden aangezien, ook al zijn ze meer dan een eeuw onderdeel van Frankrijk, terwijl een blanke die een week in Frankrijk woont voor een Fransman wordt aangezien totdat ie zijn mond opentrekt
Ik denk dat ze hun spullen veilig stellen...quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:46 schreef Tekaschi het volgende:
Hier loopt waarschijnlijk de moeder van zo'n relschopper:
https://9gag.com/gag/aDYOLd7
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:43 schreef wizkays het volgende:
[..]
Mwah, ze laten met die vlaggen zelf zien dat ze geen Fransen zijn, net zoals toen met het WK, toen Marokkanen in Brussel Belgische vlaggen kapot trokken die men had opgehangen op een balkon.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:43 schreef wizkays het volgende:
[..]
Dat is het minste wat je kan doen, want ik ban bang dat er in het weekend nog meer mensen gaan aansluiten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Behalve oproepen tot kalmte. En dat doet hij dus ook, gewoon goede handelwijze wat mij betreft.
Nee hoor, hier zit je mis.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor, allebei. Het een is het gevolg van het ander.
ik weet niet waarover ik het heb, check zijn reactie dan, de waarheid is hardquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op de beelden er ook een hele hoop fransozen te zien ja.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:46 schreef Tekaschi het volgende:
Hier loopt waarschijnlijk de moeder van zo'n relschopper:
https://9gag.com/gag/aDYOLd7
Ah het belerend vingertje waardoor er niks gebeurt. Laat me raden grachtengordel of Bloemendaal?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:43 schreef wizkays het volgende:
[..]
Deed me denken aan die UKIP'er die een vraag kreeg over het feit dat er op de cover van hun partijprogramma(?) enkel blanken stonden. Zijn reactie: "You are judging people based on the color of their skin? That is racist! You sir, are a racist!" en sloeg de journalist met het opgerolde programma op z'n hoofd...quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:43 schreef wizkays het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook een agente zijn met hoofddoek die wat spullen red van de plunderaars.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze hun spullen veilig stellen...
Toch?
Social media screenen en de posts verwijderen! Frankrijk is gered, dat zal ze leren!quote:Macron roept alle ouders op om hun verantwoordelijkheid te nemen
De Franse president Emmanuel Macron roept alle ouders op om hun verantwoordelijkheid te nemen. "Een derde van de gearresteerden was jong tot zeer jong. Het is aan de ouders om hun kinderen thuis te houden", klinkt het. Er zullen ook extra middelen ingezet worden om de handhaving te verzekeren.
Zo komt er een grondigere screening van sociale media. "We stellen vast dat de samenkomsten daar georganiseerd worden. De meest gevoelige inhoud zullen we laten weghalen. En als het nodig is, zullen we de identiteit van de grootste amokmakers opvragen."
Ik wil niet opscheppen, maar ik heb mijn zoon alleen opgevoed en die is nu ingenieur.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:58 schreef Politicoloog het volgende:
Als ik naar Nahel's moeder kijk, dan mag dit ook wel ter sprake worden gebracht.
Opgroeien in eenoudergezin vergroot kans op crimineel gedrag
Kinderen die opgroeien in een eenoudergezin hebben een verhoogde kans om crimineel gedrag te plegen. Dat blijkt uit onderzoek van gedragswetenschapper Janique Kroese. Hoe jonger het kind is wanneer een eenoudergezin ontstaat, hoe groter de kans op crimineel gedrag. Ook het opgroeien bij een moeder, zowel voor zonen als dochters, vergroot de kans.
Met haar onderzoek toont Kroese aan dat kinderen die opgroeien in een eenoudergezin een verhoogde kans laten zien op het plegen van criminaliteit. Het maakt daarbij niet uit of dit eenoudergezin is ontstaan door een scheiding of door het overlijden van een ouder. Wat wel uitmaakt is de leeftijd van het kind. Hoe jonger het kind is wanneer een eenoudergezin ontstaat, hoe hoger de kans op crimineel gedrag. Ook het opgroeien bij een moeder (zowel voor zonen als dochters) zorgt voor een verhoogde kans.
https://vu.nl/nl/nieuws/2(...)ien-in-eenoudergezin
Een criminele ingenieur zekerquote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik wil niet opscheppen, maar ik heb mijn zoon alleen opgevoed en die is nu ingenieur.
Precies. Ik heb zelf ook geen vader gekend.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik wil niet opscheppen, maar ik heb mijn zoon alleen opgevoed en die is nu ingenieur.
Het zijn de smoesjes, maar ook de mensen die in de smoesjes trappen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:06 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Precies. Ik heb zelf ook geen vader gekend.
En ik woonde ook in Rotterdam Zuid, dus 'in een slechte buurt wonen' zorgt ook niet perse voor onbeschaafd gedrag. Het zijn allemaal smoesjes zodat je geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen over je eigen gedrag.
Je hebt deels een punt. Het is altijd lastig om je aan te passen. En mensen zullen een oordeel klaar hebben omdat er soms bij een bepaalde nationaliteit een verwachting ligt over hoe iemand eruit zal zien. Een Nederlandse met een Chinees paspoort die in China woont met een Chinese man zal ook niet meteen voor 'Chinees' worden gezien. Een Chinees in Argentini met een Argentijnse vrouw en kinderen zal ook niet meteen voor 'Argentijns' worden gezien.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:43 schreef wizkays het volgende:
[..]
nee, ze zullen nooit voor Frans worden aangezien net zoals die Nederlander in China nooit voor Chinees zal worden aangezien, heeft niets te maken met "het probleem ligt bij deze mensen zelf", het zal dus nooit goedkomenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt deels een punt. Het is altijd lastig om je aan te passen. En mensen zullen een oordeel klaar hebben omdat er soms bij een bepaalde nationaliteit een verwachting ligt over hoe iemand eruit zal zien. Een Nederlandse met een Chinees paspoort die in China woont met een Chinese man zal ook niet meteen voor 'Chinees' worden gezien. Een Chinees in Argentini met een Argentijnse vrouw en kinderen zal ook niet meteen voor 'Argentijns' worden gezien.
Met gedrag kun je enorm veel goedmaken, en dr gaat het veelal nog eens fout. Veel mensen met een migratieachtergrond wekken de indruk alsof ze graag naar Europa willen vanwege de economische welvaart, maar nul respect hebben voor de landen, cultuur en diens bewoners. Mensen met een migratieachtergrond zijn overal in Europese landen op allerlei negatieve manieren oververtegenwoordigd. Vaak identificeren ze zich ook meer met het land van herkomst (of dat waar hun ouders vandaan komen) dan het land waarin ze wonen.
En je krijgt niet eerst veel respect en aanzien dat je daarna misschien pas eens je gedrag kunt aanpassen, dat is hetzelfde als een diploma willen en daarna misschien ooit eens de benodigde vakken gaan afronden. Eerst moet het gedrag veranderen, dan kan er respect komen. Het probleem ligt echt bij deze mensen zelf, niet bij de staat of medeburgers.
https://twitter.com/chaosfra/status/1674619828240363520quote:Choquerende beelden: relschoppers herkennen agenten in burger en ranselen hen af
Twee agenten die in Marseille als gewone burgers een avondje uitgingen, zijn zwaar toegetakeld. Ze werden rond 3.30 uur herkend door een horde relschoppers, nadat hun wagen moest stoppen voor een brandende vuilbak. Op heftige beelden is te zien hoe een van hen bewusteloos op de grond ligt.
Zijn collega bekommert zich om hem, maar zou even later zelf ook zelf stevig aangepakt worden. Een van de slachtoffers liep naar verluidt een kaakbreuk op.
En toch zie je geen rellen van Nederlanders in China. Ondanks het feit dat die Nederlander never nooit niet voor Chinees wordt aangezien. Dus hoe zit dat dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:14 schreef wizkays het volgende:
[..]
nee, ze zullen nooit voor Frans worden aangezien net zoals die Nederlander in China nooit voor Chinees zal worden aangezien, heeft niets te maken met "het probleem ligt bij deze mensen zelf", het zal dus nooit goedkomen
misschien als natiestaten worden opgeheft
Is dat Frankrijk?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:53 schreef tesssssssss het volgende:
Een beetje een grapje, als dat mag. Ik maar altijd terug naar huis als ik mijn portomonnee ben vergeten.
[ twitter ]
Ja, het is wel erg, maar je moet altijd een beetje blijven lachen.
Nederlanders slopen de stad wekelijks tijdens voetbalwedstrijdenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:26 schreef Homey het volgende:
....
En toch zie je geen rellen van Nederlanders in China. Ondanks het feit dat die Nederlander never nooit niet voor Chinees wordt aangezien. Dus hoe zit dat dan?
Dat is een goede vraag, ik ga ervan uit, maar ik kan het nooit 100 % bewijzen, nee.quote:
Schieten met scherp op de knien. Erger wordt het toch niet..quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:42 schreef Tekaschi het volgende:
Gratis Yamaha motoren voor iedereen!
https://9gag.com/gag/a6qjzzb
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:42 schreef Tekaschi het volgende:
Gratis Yamaha motoren voor iedereen!
https://9gag.com/gag/a6qjzzb
quote:Import Africa, become Africa.
Hoe ver zitten we in Nederland van zoiets? Kijk even naar de avondklokrellen en de relmocro's tijdens het wk.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:53 schreef tesssssssss het volgende:
Een beetje een grapje, als dat mag. Ik maar altijd terug naar huis als ik mijn portomonnee ben vergeten.
[ twitter ]
Ja, het is wel erg, maar je moet altijd een beetje blijven lachen.
Ja. Dat klopt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hoe ver zitten we in Nederland van zoiets? Kijk even naar de avondklokrellen en de relmocro's tijdens het wk.
Dat kan hier net zo goed gebeuren met de kansenjongeren.
Thanks!quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gebruik google translate maar: https://www.europe1.fr/fa(...)-judiciaires-4191433
[..]
De overheid heeft een taak om de ouders te pakken.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. Dat klopt.
Ik kan er ook niets aan doen dat niemand ingrijpt.
Demonstreren is inderdaad cultuur in Frankrijk. Soms is het alleen heftiger dan onder normale omstandighedenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:53 schreef wizkays het volgende:
Teveel dramaqueens hier, over enkele weken is iedereen deze rellen alweer vergeten, dit is niet het einde van de wereld en is al vaker voorgekomen
https://en.wikipedia.org/wiki/2005_French_riots
Demonstreren: ergatief (politiek) een massa op de been brengen om een politieke wens kracht bij te zetten, op straat als menigte je mening uitenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Demonstreren is inderdaad cultuur in Frankrijk. Soms is het alleen heftiger dan onder normale omstandigheden
Dit heeft mn pa ook een keer gedaan met mijn broer tijdens oud en nieuw rellen in den Haagquote:
.die dingen lopen kris kras door elkaar vaak.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Demonstreren: ergatief (politiek) een massa op de been brengen om een politieke wens kracht bij te zetten, op straat als menigte je mening uiten
Rellen: Een rel is een grootschalige verstoring van de openbare orde, vaak door een groot aantal mensen dat in groepsverband geweld gebruikt tegen autoriteiten, publieke/private eigendommen, of andere mensen. Rellen kunnen dus uitdraaien op grootschalige vechtpartijen, vernielingen en/of plunderingen.
Apenland.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:11 schreef Tekaschi het volgende:
Ze beginnen wat vroeger vandaag ivm. weekend:
Straatsburg bij de Apple store:
[ twitter ]
meeste jonge mensen zitten thuis incl. gekleurde jongerenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het zijn vooral jonge mensen die rellen, kinderen. Ik hou mijn hart vast voor de (Franse) toekomst.
Die is sowieso verkankerd hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het zijn vooral jonge mensen die rellen, kinderen. Ik hou mijn hart vast voor de (Franse) toekomst.
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:37 schreef Slayage het volgende:
Macron geeft video games de schuld[ twitter ]
21 jaar oud spel zit achter de rellenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:37 schreef Slayage het volgende:
Tuurlijk joh. Het is allemaal hun eigen schuld.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
en armoede is voornamelijk een verantwoordelijkheid van de mensen zelf
Dat argument zou ik makkelijk kunnen maken. Frankrijk is een kapitalistisch land met allerlei nadelige effecten die daar aan vast kleven. Sociale zekerheid is niets meer dan een pleister op een dikke etterende wond.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
Immers kun je ook niet argument maken dat Frankrijk niet genoeg doet aan de sociale zekerheid
Hahaha wat een debiel is dat toch ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:37 schreef Slayage het volgende:
Ja krijg je als die gasten CS 1.6 spelen en alleen maar terrorists willen zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:37 schreef Slayage het volgende:
Dan hoop ik maar dat ik straks "counter terrorists win" ipv "terrorists win"quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:37 schreef Slayage het volgende:
Inderdaad. Mensen hebben zelfbeschikking en dus een verantwoordelijkheid zich op een nette manier te gedragen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Het is allemaal hun eigen schuld.
Was weer te verwachten van je.
Hmm, dus we gaan nu van politiegeweld naar ongelijkheid naar kapitalisme. Het blijft verschuiven, bijzonder. En Nederland is ook een kapitalistisch land, moeten mensen hier ook de straten opgaan om alles kort en klein te slaan of in de fik te steken?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Het is allemaal hun eigen schuld.
Was weer te verwachten van je.
[..]
Dat argument zou ik makkelijk kunnen maken. Frankrijk is een kapitalistisch land met allerlei nadelige effecten die daar aan vast kleven. Sociale zekerheid is niets meer dan een pleister op een dikke etterende wond.
hebben we al gedaanquote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
......
En Nederland is ook een kapitalistisch land, moeten mensen hier ook de straten opgaan om alles kort en klein te slaan of in de fik te steken?
Die politievakbond verspreidde in 2013 een pamflet waarin ze de opheffing van de politiebescherming van de Charlie Hebdo localen eisten.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:16 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
ik kan me nog herinneren dat er ook een keer gedreigd werd door een paar fascistische generaals met een staatsgreep in Frankrijk, daar hebben we niets meer over gehoordquote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die politievakbond verspreidde in 2013 een pamflet waarin ze de opheffing van de politiebescherming van de Charlie Hebdo localen eisten.
Hebben in 2019 dreigementen geuit mocht n van hun collega's "onterecht veroordeeld" worden. (ivm politieoptreden tijdens de gilets jaunes betogingen)
We zullen het onthouden als jij een keer pech hebt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
Inderdaad. Mensen hebben zelfbeschikking en dus een verantwoordelijkheid zich op een nette manier te gedragen.
Als de nadelige effecten van het systeem nog verder oplopen dan ja. Hier ook. Overal.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:56 schreef HowardRoark het volgende:
moeten mensen hier ook de straten opgaan om alles kort en klein te slaan of in de fik te steken?
Juist positief. Als het vooral jongeren zijn zullen ze zich erg bewust zijn van hun achtergestelde positie en laten merken dat ze dat niet pikken.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
toch interessant hoe ze dat kunnen combineren, aan de ene kant boos worden om auto's die in de fik worden gestoken in Frankrijk, maar aan de andere kant der totale krieg van Poetin steunen waar meer dan alleen auto's worden geslooptquote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:22 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kim is een Russische troll. Hopelijk wordt die rat nog eens uitgeleverd aan de VS.
Heb ik nog gespeeld back in the day, was wel een vreselijk matige game trouwens.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:40 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
21 jaar oud spel zit achter de rellen
https://en.wikipedia.org/wiki/Hooligans:_Storm_Over_Europe
Dumb and dumberquote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:48 schreef FoieGras het volgende:
Gaat ook in Nederland gebeuren, maar hier kijkt iedereen lekker de andere kant op, vingers in de oren, ik hoor lekker niks, nog even genietend van Netflix of Dancing with the Stars, onder het genot van thuisbezorgd. Geniet er nog maar even van. Als je dit probleem benoemt ben je een gore racist! Prima. Veel plezier ermee.
[ afbeelding ]
Heb je tegenwoordig ook looting simulators?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:51 schreef Slayage het volgende:
Wanneer is die vergadering van Macron waar ze de staat van beleg zouden moeten afkondigen?![]()
[ twitter ]
Je denkt dat dit gevallen van 'pech' zijn? Nee, het zijn gevallen van slechte opvoeding en een verderfelijke cultuur. Dat heeft dus niets te maken met het systeem, dat functioneert prima. Helemaal in Frankrijk dus.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We zullen het onthouden als jij een keer pech hebt.
[..]
Als de nadelige effecten van het systeem nog verder oplopen dan ja. Hier ook. Overal.
Ze zouden ook iets van een opleiding kunnen gaan doen of werk zoeken. Zo kun je iets doen aan die zogenaamd 'achtergestelde' positie. Of men had natuurlijk gewoon in het land van herkomst kunnen blijven.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Juist positief. Als het vooral jongeren zijn zullen ze zich erg bewust zijn van hun achtergestelde positie en laten merken dat ze dat niet pikken.
Kun je mooi eerst oefenen op het jatten van een 80" oledquote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heb je tegenwoordig ook looting simulators?
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kun je mooi eerst oefenen op het jatten van een 80" oled
https://www.theguardian.c(...)lille-latest-updatesquote:15m ago
16.55 BST
Policing unions criticised over inflammatory language
Unions representing half of French police officers have described those taking part in the rioting, which follows years of complaints of racial profiling and heavy handed policing, as “savage hordes” and “vermin”, saying they consider themselves “at war”.
The language of the Alliance Police Nationale and UNSA Police unions, which echoes far-right phrasing, is being denounced as inflammatory and potentially dangerous. In a statement bearing the title “Now that’s enough”, they said:
Faced with these savage hordes, asking for calm doesn’t go far enough. It must be imposed.
Re-establishing order in the republic and putting those arrested somewhere they can do no harm must be the only political signals to send out.
Our colleagues, like the majority of the public, can no longer have the law laid down to them by a violent minority.
This is not the time for industrial action, but for fighting against these ‘vermin’. To submit, to capitulate, and to give them pleasure by laying down weapons are not solutions, given the gravity of the situation.
They said: “Today, police officers are at the frontline because we are at war.” And they warned the government that, unless officers are given yet greater legal protections and more resources in the future, “tomorrow, we will be in resistance”.
Jean-Luc Mlenchon, the former presidential candidate for the hard-left France Unbowed (LFI) party, said police unions “calling for civil war should learn to keep quiet. We’ve seen the fatal behaviour this kind of talk leads to. Politics needs to regain its grip on the police.”
The French Green party leader, Marine Tondelier, said:
Can we finally say that we have a structural problem in the police? This text is an appeal for civil war.
Die is al geweest, ligt aan videogames en ze gaan social media posts verwijderen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:51 schreef Slayage het volgende:
Wanneer is die vergadering van Macron waar ze de staat van beleg zouden moeten afkondigen?![]()
[ twitter ]
toch heb ik het idee dat pappen en nathouden in NL veel effectiever is en daarom is het een kutzooi in Frankrijkquote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)lille-latest-updates
Dit is toch wel andere koek dan de Nederlandse politie en ons de-escaleren-fetish. Toont maar aan dat ook de politie dat tuig spuugzat is. Die hebben er natuurlijk dag in dag uit mee te maken.
Haha en dan zit het probleem bij de politie.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)lille-latest-updates
Dit is toch wel andere koek dan de Nederlandse politie en ons de-escaleren-fetish. Toont maar aan dat ook de politie dat tuig spuugzat is. Die hebben er natuurlijk dag in dag uit mee te maken.
het is begonnen toen een Fransoos een "schoffie" ging doodschietenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:28 schreef fjs het volgende:
Snap niet dat de Fransoos niks doet. Je laat je land toch niet kapot slaan door een paar schoffies. Echt de Europese man is een beta-male geworden. Snap ook wel dat Polen hier niet in mee gaat. Enig land dat nog een beetje kan nadenken.
Het is allemaal de schuld van Pacman.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:37 schreef Slayage het volgende:
nee zijn vrouwquote:
Mee eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:28 schreef fjs het volgende:
Snap niet dat de Fransoos niks doet. Je laat je land toch niet kapot slaan door een paar schoffies. Echt de Europese man is een beta-male geworden. Snap ook wel dat Polen hier niet in mee gaat. Enig land dat nog een beetje kan nadenken.
dan is het plunderen idd prima! ....quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:30 schreef wizkays het volgende:
[..]
het is begonnen toen een Fransoos een "schoffie" ging doodschieten
ben je lid van BLM?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:41 schreef Malavita het volgende:
[..]
dan is het plunderen idd prima! ....
"seks met schapen is prima volgens jou?" is net zo'n zinloze vraag als die jij aan mij stelt, geen woorden in mijn mond leggen, dank uquote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:52 schreef Malavita het volgende:
[..]
Goed verhaal, lekker kort ook. Maar het plunderen is wel prima dus volgens jou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |