Ik kan het niet echt lekker noemen, maar ik blijf proberen. Ik moet en zal het eens ook delicatesse vinden !!!
Wat vinden jullie van (een broodje) filet americain?
Maar over het algemeen is het wel jammie
veel uitjes en op een stokbroodje
al 3 jaar niet meer gegeten
Echte culinaire fijnproevers eten:
1) Filet Americain puur, dus zonder toevoegingen
2) Geen Filet Americain
quote:Bij gebrek aan uitjes en peper doe ik dat ook!
Op woensdag 12 februari 2003 08:22 schreef Plonz het volgende:
Met veel uitjes, zout en peper smaakt zelfs een stuk rotte vis nog lekker.Echte culinaire fijnproevers eten:
1) Filet Americain puur, dus zonder toevoegingen
400 gram rundertartaar
2 sjalotjes
1 augurk
1 eetlepel kappertjes
1 eetlepel peterselie
1 theelepel mosterd
1 eetlepel mayonaise
1 eetlepel tomatenketchup
paar druppels tabasco
Bereidingswijze
Hak de sjalotjes, de augurk, de kappertjes, de peterselie, de mosterd, mayonaise, de ketchup en de tabasco in de blender en meng dit. Meng dit door de tartaar, en maak dit af met wat zout en peper. serveer dit op stokbrood of toast. Eventueel met een hardgekookt ei en sla garneren Eet smakelijk
quote:Ik ben dus een fijnproever
Op woensdag 12 februari 2003 08:22 schreef Plonz het volgende:
Echte culinaire fijnproevers eten:2) Geen Filet Americain
Overigens had ik het broodje op z'n "fijnproevers" tot me genomen, zonder toevoegingen dus. Ik wist niet eens dat je het kon serveren op andere manieren!
Mijn bakje filét americain was mooi roodachtig, het zag er zeer goed uit, en het was nog ongeopend (gisteren gekocht door mn moeder). Dat was de reden dat ik het eens ging proberen.
Mod's, gooi hier maar een slotje op, er is al een andere topic
Het lekkerst is een broodje met daarop een dikke laag filet, uitjes, peper, zout en een paar plakjes ei
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:32 schreef Aaargh! het volgende:Het lekkerst is een broodje met daarop een dikke laag filet, uitjes, peper, zout en een paar plakjes ei
quote:mieetjuuh
Op woensdag 12 februari 2003 16:09 schreef poentje het volgende:
ik heb het nog nooit aangedurft ik vertouw dat gemale rauwe vlees niet zo
ik vind dat het ook best kan verschillen per merk/soort. Dat het bruin is wil nog niet gelijk zeggen dat het slecht is, het wordt sneller bruin dan slecht
quote:Op half gare steaks na dan
Op woensdag 12 februari 2003 06:22 schreef Vampier het volgende:
ik heb geen idee waarom ze het Filet Americain, hier zouden ze het namelijk nogal uit hun hoofd laten om rouw vlees naar binnen te werken.
vooral die ene versie met iest meer knoflook! gaat wel vanuit je muil meuren maar dan eet je t maar niet voor bepaald gelegenheden
quote:Hoe wordt het gemaakt dan?
Op woensdag 12 februari 2003 19:56 schreef IrfieJ het volgende:
Ik weet hoe het gemaakt wordten toch vind ik het nog lekker..
Ow en ik durfde het voor een héle lange tijd niet te eten, vanwege dat rauwachtige runder"gehakt" ofzo. Ik wist niet wat het was, maar het zag eruit alsof het nog bereidt moet worden... dat mensen het zó eten!!!
Maar goed, morgen ga ik het weer op mijn brood doen. Eens zal ik het lekker vinden
Dan wel verse filet americain van de verse vleeswarenafdeling, ik heb het ook een keer gehad van Unox of zo en dat zat in zo'n soort worstvormige plastic verpakking, dat was niet lekker, veel te zout en het had een rare kleur.
quote:als je wat vediept in de bio industrie en wat er allemaal gerotzooit word dan piep je wel anders
Op woensdag 12 februari 2003 19:55 schreef metalbazzz het volgende:[..]
mieetjuuh
ik vind dat het ook best kan verschillen per merk/soort. Dat het bruin is wil nog niet gelijk zeggen dat het slecht is, het wordt sneller bruin dan slecht
Btw als ik het goed heb is filet americain frans en dankt het alleen maar de naam americain aan de kruiding die wordt gebruikt bij het maken van het spul.
quote:bullshit, zelfde verhaal als met frikadellen enzo. Waarom zou ik het niet meer eten als ik weet dat het allemaal restvlees enzo is, is gewoon degelijke etenswaar wat verkocht mag worden dusja. Proeven doe je met je mond, niet met je hersens.
Op woensdag 12 februari 2003 22:10 schreef poentje het volgende:[..]
als je wat vediept in de bio industrie en wat er allemaal gerotzooit word dan piep je wel anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |