abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209680897
Hoi,

We willen een soort buitenkeuken maken onder de patio waar oa een inbouw barbeque komt te staan. We willen deze metselen om het bij het huis te betrekken maar bedacht dat de achterwand niet van dezelfde gevelstenen hoeft te zijn omdat deze niet in het zicht staat. Nu kwam ik cellenbetonblokken tegen om hiervoor te gebruiken maar ben benieuwd of deze echt geschikt zijn voor buiten want de blokken zullen wel nat worden aan 1 kant.

De achterwand hebben we nodig vanwege het aanrecht wat erop moet steunen.

Ik hoor graag of deze geschikt zijn of dat er een andere goede oplossing is. Alvast bedankt :-)
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 16:26:38 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209681042
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 16:14 schreef phaan47 het volgende:
Hoi,

We willen een soort buitenkeuken maken onder de patio waar oa een inbouw barbeque komt te staan. We willen deze metselen om het bij het huis te betrekken maar bedacht dat de achterwand niet van dezelfde gevelstenen hoeft te zijn omdat deze niet in het zicht staat. Nu kwam ik cellenbetonblokken tegen om hiervoor te gebruiken maar ben benieuwd of deze echt geschikt zijn voor buiten want de blokken zullen wel nat worden aan 1 kant.

De achterwand hebben we nodig vanwege het aanrecht wat erop moet steunen.

Ik hoor graag of deze geschikt zijn of dat er een andere goede oplossing is. Alvast bedankt :-)
Cellenbetonblokken zijn niet het meest ideale product. Je kunt ze wel buiten gebruiken.
Wanneer cellenbetonblokken buiten worden gebruikt, moeten deze wel afgewerkt worden.
Dit kan door middel van gevelstenen, buitenpleisters, stucwerk of bekleding.
pi_209682294
Waarom niet gewoon betonblokken gebruiken? Is een stuk goedkoper, je moet de natte kant altijd bewerken (stucen, tegelen ofzo).
pi_209688481
Bedankt voor de reactie.
Ik kon een partij bakstenen gratis ophalen (zie foto) en maar gedaan.
Kan ik deze wel gebruiken?
Lees op internet van wel.

Bedankt!

https://imgur.com/5vhwh9G
pi_209689148
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:12 schreef phaan47 het volgende:
Bedankt voor de reactie.
Ik kon een partij bakstenen gratis ophalen (zie foto) en maar gedaan.
Kan ik deze wel gebruiken?
Lees op internet van wel.

Bedankt!

https://imgur.com/5vhwh9G
Ja hoor geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')