Wow wat een precisiewerkje. Erg leuk geworden!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:45 schreef NijntjesUk het volgende:
Heb vakantie, dus dan gaat het meestal wat sneller.![]()
[ afbeelding ]
Oooh die heb ik ook eens gemaakt (maar dan rechthoekig als dekentje). Ik vond het een enorm tijdrovende steek. En met zwart garen nog lastiger, kan ik me voorstellen. Succes!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:55 schreef Serinde het volgende:
Ik ben een weekje vrij dus heb ook maar weer een haakwerkje tevoorschijn gehaald. Ben met de laatste toer van de vierde herhaling bezig. Moet hierna nog 10 herhalingen![]()
‘s avonds haken lukt alleen niet goed door het zwarte garen in combinatie met de vasten in twee voorste lussen (van de toer en een onderliggende toer)
[ link | afbeelding ]
Wow.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:31 schreef trui het volgende:
de Koi Carp throw eindelijk afgemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja hoor, eigenlijk zijn 't maar een paar steken die je moet kennen (lossen, vasten en stokjes) en je moet even snappen hoe inset-mozaiek haken werkt. Maar de aanwijzingen zijn heel duidelijk, en ook per toer uitgeschreven, mocht je het met het schema toch wat lastig vinden. Alleen zou ik als je met dit garen gaat werken (zo'n Scheepjes whirl) iets breder beginnen, ik vind 'm nu erg klein uitgevallen, en ik had nog heel veel garen over, dus dat verloop van donker naar licht oranje was ook nog niet helemaal afgewikkeld. Had alleen geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen want het is best een tijdrovende klus. Maar mocht ik 'm nog een keer gaan maken in een andere kleurstelling, dan ga ik breder beginnen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:34 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Wow.![]()
![]()
Is die een beetje te doen voor iemand die amigurumi maakt?
Die vind ik wel heel mooi!
Wat schattig!!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:50 schreef NijntjesUk het volgende:
Inmiddels een rammelaar en knuffeldoekje ook klaar.
[ afbeelding ]
Lief geworden!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:50 schreef NijntjesUk het volgende:
Inmiddels een rammelaar en knuffeldoekje ook klaar.
[ afbeelding ]
Met dank aan Trui en eindelijk iets gevonden op Google lukt me om het proeflapje goed te krijgen.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:00 schreef trui het volgende:
Je kunt jezelf ook proberen aan te leren om de lussen wat hoger op te trekken tijdens het maken van de steken.
Yeah! Succes!quote:Op maandag 31 juli 2023 07:12 schreef Patapon het volgende:
[..]
Met dank aan Trui en eindelijk iets gevonden op Google lukt me om het proeflapje goed te krijgen.![]()
Nu wachten op het garen
Katoen kan, maar wordt wel snel vrij zwaar en stug. Dan zou ik je patroon daar wel op uitzoeken, meer opengewerkt. Filethaken of iets vergelijkbaars.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:24 schreef Bleie het volgende:
Vraagje: ik heb in de zomer vaak dat om te slapen een dekbed te warm is en alleen een laken te koud. Dus leek een gehaakte deken / sprei me een mooie tussenoplossing. Maar van wat voor garen? Dekens voor op de bank maak ik vaak van acryl, maar dat is best broeierig. Katoen? Merino? Nog iets anders? Ik wil een of ander leuk vintage patroon zoeken.
Ja, merino wordt wel erg duur, denk ik. En inderdaad, wel een vrij open patroon. Zoiets bijvoorbeeld https://www.ravelry.com/patterns/library/pineapple-lap-blanketquote:Op maandag 31 juli 2023 19:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Katoen kan, maar wordt wel snel vrij zwaar en stug. Dan zou ik je patroon daar wel op uitzoeken, meer opengewerkt. Filethaken of iets vergelijkbaars.
Merino heb ik geen ervaring mee eigenlijk. Wordt het dan niet heel duur?
Ik zou ook even experimenteren hoe soepel het wordt met verschillende naalddiktesquote:Op maandag 31 juli 2023 19:40 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja, merino wordt wel erg duur, denk ik. En inderdaad, wel een vrij open patroon.
Wat een leuk patroon trouwens!quote:Op maandag 31 juli 2023 19:40 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja, merino wordt wel erg duur, denk ik. En inderdaad, wel een vrij open patroon. Zoiets bijvoorbeeld https://www.ravelry.com/patterns/library/pineapple-lap-blanket
WAUW!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:23 schreef trui het volgende:
Het was dit patroon: https://www.ravelry.com/patterns/library/leaves-and-lace-blanket
En hier is mijn exemplaar:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |