12 maanden rente na aftrek van de jaarlijkse kosten. Het klopt preciesquote:
Nein, ist leider nicht im Frage, Herr Obli:quote:
Zeker! Het valt me alleszins mee. Ik had (o.a.) op de Eilenbergstraat een schijfje 1B en daar is het grootste deel van terugbetaald en samen met de betaalde rente blijft er dan nog maar een klein verliespostje over. Had erger gekundquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
12 maanden rente na aftrek van de jaarlijkse kosten. Het klopt precies![]()
![]()
Fijn dat SiG uiteindelijk alles precies op de juiste manier heeft afgewikkeld.
Dit is weer positief naar de toekomst toe
Dank voor posten. Zou me niks verbazen als we straks nieuwe projecten op MAX van dit bedrijf zien. Ik heb MAX overigens al een paar keer aangespoord die Haworth Smit van C*rb*lo ook persoonlijk en/of zijn andere bedrijven aan te spreken. Vreemd dat ze alleen maar beslag gelegd hebben op de portefeuille, dat gaat op zeker te weinig opleveren.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:32 schreef Crowdmeister het volgende:
Die floepert bij Corbelo heeft de naam van zijn bedrijf gewijzigd in Salto Construction op social media. Kreeg net een melding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een erg hoge omzet voor zo'n klein bouwbedrijfje.
Maar een leuke partner heeft hij sowieso :-)
quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:40 schreef InVestEerder het volgende:
Nieuwe op Collin:Een adembenemend goed projectSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een erg hoge omzet voor zo'n klein bouwbedrijfje.
Pecunia non olet
Als ik het goed onthouden heb, zijn er geen persoonlijke garanties afgegeven bij Corbello projecten. In dat geval valt er bij de eigenaar zelf niets te halen. In principe blijft de BV / LTD die een lening is aangegaan (dus niet zijn andere bedrijven) wel aansprakelijk voor het gehele geleende bedrag, ook voor de restschulden. Daar kunnen ze nog wel achteraan na de verkoop, al denk ik niet dat er veel overblijft om te halen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:14 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Dank voor posten. Zou me niks verbazen als we straks nieuwe projecten op MAX van dit bedrijf zien. Ik heb MAX overigens al een paar keer aangespoord die Haworth Smit van C*rb*lo ook persoonlijk en/of zijn andere bedrijven aan te spreken. Vreemd dat ze alleen maar beslag gelegd hebben op de portefeuille, dat gaat op zeker te weinig opleveren.
Nieuwe op Collin:Bekend pandje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een erg hoge omzet voor zo'n klein bouwbedrijfje.
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/RenovitaVI
De dakopbouw staat inmiddels (iig casco)
Klopt maar een beetje druk uitoefenen kan geen kwaad want hij heeft de boel wel belazerd door de zaken veel te rooskleurig voor te stellen. Oftewel de wereld waarschuwen voor deze figuur ten algemene. Om een slechte naam te vermijden overweegt hij dan misschien een tegemoetkoming. En MAX kan dan stellen al het mogelijke gedaan te hebben.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:01 schreef JP01 het volgende:
[..]
Als ik het goed onthouden heb, zijn er geen persoonlijke garanties afgegeven bij Corbello projecten. In dat geval valt er bij de eigenaar zelf niets te halen. In principe blijft de BV / LTD die een lening is aangegaan (dus niet zijn andere bedrijven) wel aansprakelijk voor het gehele geleende bedrag, ook voor de restschulden. Daar kunnen ze nog wel achteraan na de verkoop, al denk ik niet dat er veel overblijft.
Nieuwe op Collin:Eerlijke pitch, om zijn klant te vriend te houden moet hij dus dit verliesproject van Renovita overnemen. Aanvullende zekerheden lijken me wel in orde, dus als hier een linkje van is maak ik er graag gebruik van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een erg hoge omzet voor zo'n klein bouwbedrijfje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:23 schreef Jaco078 het volgende:
is 'ie:Hartelijk dank Jaco, ik heb voor mijn basisbedrag meegedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu even iets anders; wordt het niet weer eens tijd voor jou om met je digitale pet rond te gaan? Is volgens mij al best weer een tijdje geleden. Het is natuurlijk helemaal aan jou zelf om dat te beslissen, maar ik dacht er laatst ineens weer eens aan.
Is al bekend of collin linkjes mag blijven geven na overgang Europese vergunning?quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:11 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Hartelijk dank Jaco, ik heb voor mijn basisbedrag meegedaan.
Nu even iets anders; wordt het niet weer eens tijd voor jou om met je digitale pet rond te gaan? Is volgens mij al best weer een tijdje geleden. Het is natuurlijk helemaal aan jou zelf om dat te beslissen, maar ik dacht er laatst ineens weer eens aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volledige aflossing + uitbetaling achterstallige rente t/m eind vorige maand. Daarnaast 2 maanden boeterente die "binnen 12 maanden" zou worden uitbetaald. Ik heb voor gestemd, zelfs zonder die 2 maanden ben ik tevreden aangezien het tot nu toe 1 van de probleemprojecten was.
Er lijkt een beetje beweging in te zitten bij MAX, ongetwijfeld deels door verscherpt toezicht van AFM, in combinatie met het persoonlijk langsgaan bij de geldnemers in Duitsland (en binnenkort UK).
quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:50 schreef JP01 het volgende:
Voorstel tot vroegtijdige aflossing van 1 van de Duitse leningen bij MAX.Ik vermoed dat het ook te maken heeft met het verkrijgen van een ECSPR, ze zullen dan toch echt eerst wat resultaten moeten boeken willen ze een kans maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volledige aflossing + uitbetaling achterstallige rente t/m eind vorige maand. Daarnaast 2 maanden boeterente die "binnen 12 maanden" zou worden uitbetaald. Ik heb voor gestemd, zelfs zonder die 2 maanden ben ik tevreden aangezien het tot nu toe 1 van de probleemprojecten was.
Er lijkt een beetje beweging in te zitten bij MAX, ongetwijfeld deels door verscherpt toezicht van AFM, in combinatie met het persoonlijk langsgaan bij de geldnemers in Duitsland (en binnenkort UK).
Ik denk niet dat ECSPR bepaalde resultaten of minimale rendementen vereist mbt. crowdfuncing, maar wat ze wel willen zien zijn openbare en up to date statistieken voor het hele platform (met daarin bij achterstanden correcte reserveringen volgens de gespecificeerde richtlijnen). Dat zal MAX voorlopig nog niet willen / kunnen publiceren gok ik zomaar. Maar ongeacht de achterliggende redenen is het fijn om te zien dat er werk van wordt gemaakt, helaas komt dat voor mensen die oa. in Corbello hebben geinvesteerd naar mijn idee veel te laat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:00 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het ook te maken heeft met het verkrijgen van een ECSPR, ze zullen dan toch echt eerst wat resultaten moeten boeken willen ze een kans maken.
Ik zit niet zo in het onroerend goed, maar zoals ik het begrijp betaald hij 10,4 %overdrachtsbelasting, de koper straks betaald ook weer overdrachtsbelasting.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:03 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Eerlijke pitch, om zijn klant te vriend te houden moet hij dus dit verliesproject van Renovita overnemen. Aanvullende zekerheden lijken me wel in orde, dus als hier een linkje van is maak ik er graag gebruik van.
De reeds lang aangekondigde nieuwe software/website van MaxCF lijkt al net zo'n luchtkasteel te worden als de toezeggingen tot betalingen die hun malafide leningnemers steeds doenquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:00 schreef Slingervinger het volgende:
Ik vermoed dat het ook te maken heeft met het verkrijgen van een ECSPR, ze zullen dan toch echt eerst wat resultaten moeten boeken willen ze een kans maken.
Dat is in de wet geregeld: nl. dat er geen overdrachtsbelasting verschuldigd is als een woning binnen zes maanden wordt doorverkocht. Alleen over het evt. hogere verschil. Dus dan weet je waar ze zich aan te houden hebbenquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:30 schreef Aalsmeer15 het volgende:
[..]
Ik zit niet zo in het onroerend goed, maar zoals ik het begrijp betaald hij 10,4 %overdrachtsbelasting, de koper straks betaald ook weer overdrachtsbelasting.
Dus als de partij die het nu in bezit heeft het wat langer aan zou houden en zelf verkopen zouden ze ¤ 58000 besparen.
Ik begrijp hij heeft het beloofd, man en man, woord een woord maar als dat van die 58000 klopt zou daar toch wat anders te regelen moeten zijn lijkt me
Het gaat inderdaad niet om resultaten en/of rendement maar professionaliteit wordt wel expliciet genoemd en die is ver te zoeken als je zo te werk gaat als MAX heeft gedaan met o a C. Wat ik bedoel is dat ze dat (deels) zullen moeten repareren, niet zozeer voor de investeerders maar wel om te laten zien dat ze professioneel genoeg zijn voor een ECSPR. Maar dan nog heb je het probleem van de niet ingeschreven hypotheken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:21 schreef JP01 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ECSPR bepaalde resultaten of minimale rendementen vereist mbt. crowdfuncing, maar wat ze wel willen zien zijn openbare en up to date statistieken voor het hele platform (met daarin bij achterstanden correcte reserveringen volgens de gespecificeerde richtlijnen). Dat zal MAX voorlopig nog niet willen / kunnen publiceren gok ik zomaar. Maar ongeacht de achterliggende redenen is het fijn om te zien dat er werk van wordt gemaakt, helaas komt dat voor mensen die oa. in Corbello hebben geinvesteerd naar mijn idee veel te laat.
Dat is nog heel zacht uitgedrukt.....quote:
daarbij komt dat ook de projecten zelf direct na de overname opgedroogd zijn, terwijl ze groots gingen inzetten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:23 schreef obligataire het volgende:
Newfunding heeft de rente nog steeds niet bijgeschreven. Daar waren ze tot op heden altijd erg stipt mee....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |