Och hemel. Je bent werkloos en hebt moeite om een baan te vinden en dan wil je ook nog eens de financiële verantwoordelijkheid gaan dragen voor een jongen die je net een paar weken kent?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:24 schreef sirdanilot het volgende:
@:paardendokter ik heb zelfs iemand ontmoet hier in Thailand. Ik zou die graag meenemen naar Europa maar dan moet ik wel een baan hebben waarmee ik die Thaise jongen kan onderhouden. Want die verdient ook niet veel natuurlijk.
Nou ja, als je motivatie nodig hebt is dit het misschien?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Och hemel. Je bent werkloos en hebt moeite om een baan te vinden en dan wil je ook nog eens de financiële verantwoordelijkheid gaan dragen voor een jongen die je net een paar weken kent?
Lijkt me een reden extra om in Thailand te blijven. Want je kunt je boy wel uit de rimboe halen, maar je krijgt de rimboe beslist niet uit de boy. Verdient hij met zijn 'baan' (waarbij je hem wellicht hebt ontmoet?) genoeg om jullie twee daar te onderhouden ?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:24 schreef sirdanilot het volgende:
@:paardendokter ik heb zelfs iemand ontmoet hier in Thailand. Ik zou die graag meenemen naar Europa maar dan moet ik wel een baan hebben waarmee ik die Thaise jongen kan onderhouden. Want die verdient ook niet veel natuurlijk.
Heel veel banen kunnen tegenwoordig remote, ook als het er niet specifiek bij staat. Vraag het gewoon. Als je in een goedkoper land woont hoef je misschien ook maar een paar dagen per week te werken, of kun je een slechter betaalde (en dus simpelere) baan aannemen.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:26 schreef sirdanilot het volgende:
@:Farenji heb jij tips voor een remote baan waarmee ik ook in Thailand kan werken ? Want ik vind maar weinig remote functies meer. En degene die ik vind zijn vaak gericht op een specifiek EU land waar je een adres dient te hebben.
Waarom moet je hem meenemen naar Europa? Kun je niet daar blijven en dat hij jou onderhoudt?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:24 schreef sirdanilot het volgende:
Je kunt er ook anders naar kijken. Je hebt jaren geluk gehad met een relatief hoog inkomen, waar je weinig voor hoefde te doen (althans dat herinner ik me uit je pohi). Count your blessings. Je vorige werkgever is de op de fles gegaan, o.a. vanwege die hoge salarissen en omdat ze kennelijk niet erg selectief waren in hun personeelswerving.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
@:Lienekien ik moet wat maar die baan in Portugal betekent letterlijk meer dan een halvering van mijn inkomen. Vind je dat zelf niet ook nogal heftig ? Ik vind dat wel heftig namelijk. In een klap minder dan de helft verdienen van wat ik eerst verdiende
Ik werk in de tech als trainer / Learning and Development.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:29 schreef sirdanilot het volgende:
@:RPG wat voor werk doe je dat je zoveel verdient ? Hoeveel jaar ervaring heb je fulltime op de arbeidsmarkt? In welke periode was je aan het solliciteren in Ierland ?
Ik heb zelf ongeveer 5 jaar fulltime ervaring op de arbeidsmarkt. Mijn laatste functie was in IT sales.
Ach, in Thailand is er dan altijd nog de niche "ziet er uit als meisje, maar er zit wel een ventieltje aan"quote:Op zondag 25 juni 2023 13:04 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Als je de pohi van ts zou kennen dan zou je weten dat ts niet op meisjes valt …
Je hebt niet 'iemand ontmoet'. Je bent gestrikt in de koppel-economie in Thailand. Succes met het onderhouden van een half dorp in de toekomstquote:Op zondag 25 juni 2023 13:24 schreef sirdanilot het volgende:
@:paardendokter ik heb zelfs iemand ontmoet hier in Thailand
Best een goede vraag (zou een mooie eye opener voor @TS kunnen zijn).quote:Op zondag 25 juni 2023 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom moet je hem meenemen naar Europa? Kun je niet daar blijven en dat hij jou onderhoudt?
quote:Op zondag 25 juni 2023 13:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Je hebt niet 'iemand ontmoet'. Je bent gestrikt in de koppel-economie in Thailand. Succes met het onderhouden van een half dorp in de toekomst
Gordon, woon je nu in Thailand?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:24 schreef sirdanilot het volgende:
Je weet ook dat hij studieschuld bij duo heeft die hij nooit betaald.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Och hemel. Je bent werkloos en hebt moeite om een baan te vinden en dan wil je ook nog eens de financiële verantwoordelijkheid gaan dragen voor een jongen die je net een paar weken kent?
De helft van geen inkomen is geen 2000¤...quote:Op zondag 25 juni 2023 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
@:Lienekien ik moet wat maar die baan in Portugal betekent letterlijk meer dan een halvering van mijn inkomen. Vind je dat zelf niet ook nogal heftig ? Ik vind dat wel heftig namelijk. In een klap minder dan de helft verdienen van wat ik eerst verdiende
Dat is niet waar. Als je leert programmeren in Java, en één/twee certificaten binnensleept, kun je zo aan de bak met een inkomen boven modaal. Die gasten zijn niet aan te slepen.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil ook best een opleiding doen maar zelfs als ik een cursusje programmeren doe ga ik daar geen baan meer vinden met dat inkomen.
als zzper genoeg, in loondienst kansloos ivm belastingen. Waarom denk je dat dat EU adres nodig is?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:26 schreef sirdanilot het volgende:
@:Farenji heb jij tips voor een remote baan waarmee ik ook in Thailand kan werken ? Want ik vind maar weinig remote functies meer. En degene die ik vind zijn vaak gericht op een specifiek EU land waar je een adres dient te hebben.
dat is toch echt afhankelijk van gedrag.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:24 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Als je leert programmeren in Java, en één/twee certificaten binnensleept, kun je zo aan de bak met een inkomen boven modaal. Die gasten zijn niet aan te slepen.
Bijkomend voordeel is dat Java niet ver van Thailand is.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:24 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Als je leert programmeren in Java, en één/twee certificaten binnensleept, kun je zo aan de bak met een inkomen boven modaal. Die gasten zijn niet aan te slepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |