Iemand tips voor een thuiscursus Spaans? Online of met boeken. Kan geen woord Spaans dus moet echt met de basics beginnen. En hoe goed zijn deze cursussen? Spreek je daarna gewoon vloeiend Spaans? Heb al eens gegoogled maar er zijn zoveel verschillende. Daarom vraag ik naar ervaringen hier?
Na la casa de papel spreek ik vloeiend spaans.
Dos cerveza por favor
Eindredactie Games
Siempre Peligroso
- Duolingo is prima om de basics te leren
- Series in het Engels kijken met Spaanse ondertiteling
- Bestel wat lesboeken om uit te leren (Colegas 1 van intertaal bijv., is wel grotendeels 'zakelijk')
- Fuentes spoedcursus (is op locatie/klassikaal en online) (https://www.fuentes.nl/cursuslocaties)

En nee je spreekt niet zomaar even "vloeiend Spaans" na een cursus

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.

Ik doe zelf al meer dan drie jaar duolingo (een lesje per dag, niet veel dus) en je leert wel wat. Ik begrijp spaans best aardig, heb een redelijke woordenschat, en kan me in simpele zinnen redden. Maar echt converseren leer je niet. ik heb een tijd geleden een week een cursus gedaan in Panama, in een groepje met een docent, en daar leerde ik vele malen meer en sneller. Als je echt wil leren spreken dan is er eigenlijk geen alternatief voor een echte cursus met mensen want een taal leren is vooral heel veel oefenen in echte situaties.
Wij gebruiken nu al een tijdje Duolingo tegelijk met Rosetta Stone op de iPad voor Spaans en Frans.

Duolingo lijkt wel wat op een game en is ook grappig. Je krijgt alleen onwijs veel lange advertenties in de gratis versie en beperkte hartjes en mogelijkheden. Of je moet iedere maand betalen.

Met Rosetta Stone wordt je gelijk in het diepe geflikkerd want er komt geen woord Engels of Nederlands voorbij. Dat heet Immersion en werkt erg goed met eindeloos herhalen met foto's, veel spreken en teksten lezen. Mooie app.
Een life time abonnement van RS werkt gelijk voor 25 talen en is dan niet duur voor eenmalig 160 euro.

Ik wil altijd nog een keer aan Chinees Mandarijn gaan beginnen.

https://www.rosettastone.com/
https://www.duolingo.com/

Bericht 6% gewijzigd door tudorme op 31-07-2023 22:29:25
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 12:39 schreef Farenji het volgende:
Ik doe zelf al meer dan drie jaar duolingo (een lesje per dag, niet veel dus) en je leert wel wat. Ik begrijp spaans best aardig, heb een redelijke woordenschat, en kan me in simpele zinnen redden. Maar echt converseren leer je niet. ik heb een tijd geleden een week een cursus gedaan in Panama, in een groepje met een docent, en daar leerde ik vele malen meer en sneller. Als je echt wil leren spreken dan is er eigenlijk geen alternatief voor een echte cursus met mensen want een taal leren is vooral heel veel oefenen in echte situaties.
Duolingo is echt voor "je kan je prima redden als vakantieganger" maar de taal zodanig beheersen zodat je discussies kan gaan houden over het zin van het leven met een lokale inwoner gaat het hem niet worden.

Ô mon citoyens vous serez unis.

Vreemde vogel
Ik gebruik monthly daarvoor, een app… je krijgt elke dag een nieuwe, korte les en daarnaast kun je andere modules doen. Grotendeels zinnen en woorden maar ook wat grammatica

I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!

steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo