abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2023 @ 20:06:24 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209609241
Uitgerekende data:

Eind juni: Mardy_Bum
30 juni: girlnextdoor.

Midden juli: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
Tweede helft juli: ***Piles***

30 augustus: Debsterr (meisje)

7 september: Peacefull

November: arvensis
9 november: Spirit82
27 november: Bruinoog1982

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Het Fok! prematurenpakket bevindt zich momenteel bij B.ertha.

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 02-07-2023 09:32:23 ]
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 22 juni 2023 @ 20:08:22 #2
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209609277
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 19:51 schreef Spirit82 het volgende:
De echo was goed! Alleen het hartje kon niet goed worden bekeken omdat mevrouw weigerde te draaien 🙈 Dus we moeten zaterdagochtend terug voor poging 2. Ik merk wel dat ik de echo’s niet heel prettig vind bij de praktijk waar ik nu zit. Wel goed, dat zeker, maar de dames die de echo maken, daar heb ik gewoon geen klik mee. Ik krijg steeds op mijn kop dat mijn blaas ofwel niet vol genoeg zit, ofwel wel te vol, of dat ik te weinig heb geplast. Het voelt wat vervelend. Natuurlijk zijn echo’s medisch, maar ik mis toch iets van een band ofzo…
Wat fijn! Dan zit het met het hartje vast ook wel goed :*.

Vervelend dat je niet echt een klik of een band voelt. Nu is de 13 en 20 weken echo met name natuurlijk wel medisch bedoeld, maar toch heb ik geen enkele keer zo'n gevoel of ervaring gehad hoor, ook al worden die 13+20 weken hier door een externe echoscopiste gedaan.
pi_209610260
quote:
17s.gif Op donderdag 22 juni 2023 20:08 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Wat fijn! Dan zit het met het hartje vast ook wel goed :*.

Vervelend dat je niet echt een klik of een band voelt. Nu is de 13 en 20 weken echo met name natuurlijk wel medisch bedoeld, maar toch heb ik geen enkele keer zo'n gevoel of ervaring gehad hoor, ook al worden die 13+20 weken hier door een externe echoscopiste gedaan.
Ja klopt inderdaad, en ik heb ook getwijfeld of het gevoel daar vandaan kwam. Ze zijn zeer professioneel en goed in hun vak, dat zeker, maar ik besprak het net met mijn vriend en die had exact hetzelfde gevoel. Dus deze vervolgecho zaterdag doen we nog daar, maar de pretecho die we graag willen laten doen, gaan we elders doen :)
Sarcasme. Herken het.
pi_209610405
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:04 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ja klopt inderdaad, en ik heb ook getwijfeld of het gevoel daar vandaan kwam. Ze zijn zeer professioneel en goed in hun vak, dat zeker, maar ik besprak het net met mijn vriend en die had exact hetzelfde gevoel. Dus deze vervolgecho zaterdag doen we nog daar, maar de pretecho die we graag willen laten doen, gaan we elders doen :)
Goed plan. Een echo laten maken moet, ook als het een medische echo betreft, leuk zijn en een klik hebben met de degene die de echo maakt is toch wel een pre.

Ik heb zowel bij de verloskundigenpraktijk als in het ziekenhuis altijd hele leuke dames waarbij er altijd wel meteen een klik ik. Ziekenhuis is wel iets anders maar ze doen erg hun best.
pi_209610919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:04 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ik (en mijn vriend idem) had hetzelfde bij de 13 weken echo en heb toen bewust om iemand anders gevraagd bij de 20 weken echo; die deed het wel wat minder … zakelijk (denk dat dat het juiste woord was bij mij).

Dus mocht je zaterdag nog om in ieder geval een andere persoon kunnen vragen; gewoon doen! :Y.
pi_209610961
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:49 schreef Anne het volgende:

[..]
Ik (en mijn vriend idem) had hetzelfde bij de 13 weken echo en heb toen bewust om iemand anders gevraagd bij de 20 weken echo; die deed het wel wat minder … zakelijk (denk dat dat het juiste woord was bij mij).

Dus mocht je zaterdag nog om in ieder geval een andere persoon kunnen vragen; gewoon doen! :Y.
We hebben voor 5 echo’s 4 verschillende dames gehad 🙈 Het is een vrij grote praktijk in de zorg boulevard van het ziekenhuis, dus dat speelt waarschijnlijk ook mee.
Sarcasme. Herken het.
pi_209611180
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:52 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
We hebben voor 5 echo’s 4 verschillende dames gehad 🙈 Het is een vrij grote praktijk in de zorg boulevard van het ziekenhuis, dus dat speelt waarschijnlijk ook mee.
Ow :').

Ik heb een beetje hetzelfde (17 echoscopisten) en ook inmiddels 6 verschillende gehad en daar zat gelukkig dus vooralsnog maar één 'troela' tussen, dus dan is het makkelijk om te zeggen: die in ieder geval niet :D. Maar als ze bij jou alle 4 niet echt bevallen wordt dat wel lastig inderdaad.
pi_209613585
quote:
11s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:06 schreef Anne het volgende:

[..]
Ow :').

Ik heb een beetje hetzelfde (17 echoscopisten) en ook inmiddels 6 verschillende gehad en daar zat gelukkig dus vooralsnog maar één 'troela' tussen, dus dan is het makkelijk om te zeggen: die in ieder geval niet :D. Maar als ze bij jou alle 4 niet echt bevallen wordt dat wel lastig inderdaad.
Niet bevallen is denk ik niet het juiste woord. Het is lastig te omschrijven. En er zat ook wel een fijner persoon bij, maar geen idee wie dat was. Je wordt gewoon ingedeeld en de echo’s zijn inderdaad erg zakelijk. Het voelt alsof er weinig rekening wordt gehouden met het feit dat je moeder wordt en even je kindje kunt zien. Je wordt als een nummer behandeld. Het is vooral het onpersoonlijke denk ik, wat niet prettig voelt en waar ik door mijn eerste zwangerschap en bevalling moeite mee heb gekregen.
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 07:40:49 #9
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209613672
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 07:24 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Niet bevallen is denk ik niet het juiste woord. Het is lastig te omschrijven. En er zat ook wel een fijner persoon bij, maar geen idee wie dat was. Je wordt gewoon ingedeeld en de echo’s zijn inderdaad erg zakelijk. Het voelt alsof er weinig rekening wordt gehouden met het feit dat je moeder wordt en even je kindje kunt zien. Je wordt als een nummer behandeld. Het is vooral het onpersoonlijke denk ik, wat niet prettig voelt en waar ik door mijn eerste zwangerschap en bevalling moeite mee heb gekregen.
Jammer dat je medisch bent en daardoor minder makkelijk kunt wisselen of overstappen. Dit zou voor mij wel reden daartoe zijn.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 09:56:44 #10
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209614616
Gister trouwens proefdruk van het geboortekaartje binnengekregen. Toch wel bijzonder om haar naam dan zo definitief te zien staan O+.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 09:59:11 #11
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209614636
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 09:56 schreef Debsterr het volgende:
Gister trouwens proefdruk van het geboortekaartje binnengekregen. Toch wel bijzonder om haar naam dan zo definitief te zien staan O+.
Leuk is dat he O+
Wij krijgen vandaag de tweede proefdruk binnen als het goed is. Ik verwacht dat dit 'm wel is, maar dat dacht ik bij de eerste proefdruk ook :')
Succes is a door that always slams.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 23 juni 2023 @ 10:02:31 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209614676
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 09:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Leuk is dat he O+
Wij krijgen vandaag de tweede proefdruk binnen als het goed is. Ik verwacht dat dit 'm wel is, maar dat dacht ik bij de eerste proefdruk ook :')
Leuk hoor O+. Hopelijk begint baby dan te snappen dat het wel tijd is om eruit te komen ;).
  vrijdag 23 juni 2023 @ 10:04:04 #13
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209614690
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 10:02 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Leuk hoor O+. Hopelijk begint baby dan te snappen dat het wel tijd is om eruit te komen ;).
Echt hoor. Alles is verder klaar. Dus ze mag komen! Ben ook al beetje met drukpunten enzo bezig, maar meer dan rommelen is het nog niet ;(
|| justdiggit.org ||
pi_209615009
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 10:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Echt hoor. Alles is verder klaar. Dus ze mag komen! Ben ook al beetje met drukpunten enzo bezig, maar meer dan rommelen is het nog niet ;(
Drukpunten? Tell me more! :P
  vrijdag 23 juni 2023 @ 10:54:49 #15
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209615196
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 10:37 schreef Anne het volgende:

[..]
Drukpunten? Tell me more! :P
Ik heb ze via mijn masseuse geleerd, maar de meesten staan hier volgens mij ook wel: https://www.vrouwengeneeskunde.nl/bevalling-opwekken-drukpunten/

Belangrijk is wel dat alleen even een paar minuten indrukken niet voldoende is, het moet echt een beetje onderdeel van een massage zijn. Met name die punten bij de voeten en op je handen kan je goed zelf doen :Y

En daarnaast heb je natuurlijk nog de tepelstimulatie, maar ook dat is minimaal een kwartier. Daar heb ik zelf veel te gevoelige tepels voor :+
|| justdiggit.org ||
pi_209621355
Tepelstimulatie van een kwartier :D :'(

Ik heb zojuist voor de allereerste keer kleertjes besteld voor het kleintje *O* Vind het een hele mijlpaal!
Sarcasme. Herken het.
pi_209621558
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:52 schreef Spirit82 het volgende:
Tepelstimulatie van een kwartier :D :'(

Ik heb zojuist voor de allereerste keer kleertjes besteld voor het kleintje *O* Vind het een hele mijlpaal!
pi_209623358
Hier werkte klaarkomen goed. Binnen 24u was ze er. :+
  zaterdag 24 juni 2023 @ 06:01:23 #19
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209625666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 22:17 schreef Bami het volgende:
Hier werkte klaarkomen goed. Binnen 24u was ze er. :+
Hier werkt dat nog niet :+ Bij mijn vorige ook niet, toen ruim twee weken elke dag gedaan :+
|| justdiggit.org ||
pi_209625964
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 06:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hier werkt dat nog niet :+ Bij mijn vorige ook niet, toen ruim twee weken elke dag gedaan :+
Woah, respect. :D Voor elke dag is mijn libido al heeeel lang niet meer hoog genoeg. :{
  zaterdag 24 juni 2023 @ 10:00:11 #21
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209627080
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 07:25 schreef Bami het volgende:

[..]
Woah, respect. :D Voor elke dag is mijn libido al heeeel lang niet meer hoog genoeg. :{
Mijne over het algemeen ook niet, maar ik had een doel he :+
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 24 juni 2023 @ 10:20:17 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209627314
Pohhhh ik had weer zo’n kuit kramp vanochtend, moest uit bed stappen om ervan af te komen. Nu maar met de voetjes in een magnesium voetenbad.
pi_209627939
Wat is er gebeurd met muisjes? :o
Vriendin is inmiddels 37 weken, dus alles in huis aan het halen, maar die dingen zijn nergens meer te krijgen. En als ze al hebben, alleen roze
  zaterdag 24 juni 2023 @ 13:00:41 #24
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_209629220
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 11:22 schreef Piles het volgende:
Wat is er gebeurd met muisjes? :o
Vriendin is inmiddels 37 weken, dus alles in huis aan het halen, maar die dingen zijn nergens meer te krijgen. En als ze al hebben, alleen roze
:o ik mag wel opschieten dan.. 39w1d hier inmiddels. Goed dat je het aangeeft.

Lukt het iedereen een beetje met de hitte te doorstaan trouwens? Het is hier in huis enorm warm en de ventilator is inmiddels mijn beste vriend. Vanochtend was er eennlicht menstruatiegevoel en wat harde buiken, het is inmiddels wel opgehouden maar ik ben wel blij te merken dat er iets gebeurd. Loop ook elke dag rond met de gedachte: zou dit dan dé dag zijn? :D
With love :*
pi_209630722
Oh ja! Goeie! Muisjes! Morgen meteen ook maar even meenemen met de wekelijkse boodschappen.

Ik heb sinds vandaag ook pas de vluchttas klaar :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')