Kroatie had een grote ster en een absolute topverdediger, de rest was van het niveau Nederland of iets daaronder. Finland had Litmanen (altijd blessa) en Hyypia en de rest was van het niveau Faroer (of vooruit, net daarboven), dat lijkt me evident.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:34 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Je haalt niet de finale en daarna de halve finale van een WK omdat je één grote ster hebt en een uitstekende verdediger. Dan had Finland met Litmanen en Hyyppiä het wat beter gedaan al die jaren dat ze zich eens niet kwalificeerden. Zoals ik eerder zei, individuele kwaliteit van spelers is maar één van de factoren die er toe doen.
Dat gezegd hebbende, ik heb hierboven een achttal spelers opgesomd. Zelfs als de helft daarvan niet goed genoeg is in jouw optiek, zijn dat er nog altijd meer dan die namen die jij opnoemt. Overigens ken ik van België alleen die Doku.
Dat je niet inziet dat Reijnders een enorm begaafde speler is, laat gewoon zien dat je misschien wat beter moet kijken.
We zullen het niets eens worden maar ik waardeer het dat je wat meer toelichting geeft. Ik denk dat we gewoon net wat anders naar spelers kijken. Neem bijvoorbeeld Cocu. In mijn ogen is dat één vanquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 00:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kroatie had een grote ster en een absolute topverdediger, de rest was van het niveau Nederland of iets daaronder. Finland had Litmanen (altijd blessa) en Hyypia en de rest was van het niveau Faroer (of vooruit, net daarboven), dat lijkt me evident.
Reijnders is een leuke speler en doet het prima bij Milan waar hij zich door zijn werklust uitstekend ontwikkelt maar is al 25 en zou in de PL gewoon verzuipen. Misschien kan die nog uitgroeien tot een iets mindere versie van Phillip Cocu.
Van de acht namen die je opsomde was het grootste gedeelte verdedigers, en waarvan ik over Van de Ven, Geertruida en Botman in mijn eerste repliek al schreef dat ik ze (potentiele) wereldtop vond, net als Xavi Simons. Aanvallend is het verder echter zeer matig. Spelers als Veerman en Wieffer zijn de Benny Wijnstekers en Edo Ophof van de 21e eeuw, Reijnders is een leuke meevoetballer. Bij Belgie had ik bijvoorbeeld ook Amuzu kunnen noemen. Die gaat echt de top niet halen, daarvoor gaat het allemaal net even met te weinig beleid maar als die Nederlander was geweest hadden we gerept over de beste buitenspeler sinds Arjen Robben. Noa Lang is een leuke voetballer, maar hij ging naar PSV, de jongere Charles de Ketelaere ging voor 35 miljoen naar AC Milan (mislukte daar wel maar pakt het nu bij Atalanta weer redelijk op), Van Amadou Onana ben ik niet geweldig onder de indruk maar is wel basisspeler op het middenveld van Everton op zijn 21e.
Duitsland is zo'n groot land dat je wel een iets diepere talentenpool zou mogen verwachten inderdaad, daar is de aanwas niet super, maar Wirtz, Musiala en Moukoko zijn natuurlijk wel supertalenten.
Volgende alstublieft. Beide goals niet onhoudbaar.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 14:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koeman hint toch sterk op basisplek voor Verbruggen. Weer een andere keeper in Nederlands elftalNa een blundertje gaan we toch voor Flekken tegen Griekenland of zo.
Ik zou Olij een kans willen geven eigenlijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 14:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koeman hint toch sterk op basisplek voor Verbruggen. Weer een andere keeper in Nederlands elftalNa een blundertje gaan we toch voor Flekken tegen Griekenland of zo.
Die eerste was super dichtbij en die tweede was gewoon heel goed binnen geschoten van MbappeGOATquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 00:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgende alstublieft. Beide goals niet onhoudbaar.
Geen enkele Nederlandse keeper had die 2e gepakt. En ik betwijfel of een echte topkeeper er aan zou hebben gezeten.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 00:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgende alstublieft. Beide goals niet onhoudbaar.
Die was ook alles behalve foutloos afgelopen weekend.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:05 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik zou Olij een kans willen geven eigenlijk.
Spelers als Van Aerle, Van Bronkhorst, Cocu, Rijkaard etc waren allemaal stille motors in het team. Spelers die anderen er beter uit lieten komen. Maar die zijn altijd wel redelijk op waarde geschat, helaas niet genoeg geprezen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 00:53 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
We zullen het niets eens worden maar ik waardeer het dat je wat meer toelichting geeft. Ik denk dat we gewoon net wat anders naar spelers kijken. Neem bijvoorbeeld Cocu. In mijn ogen is dat één van
de allerbeste voetballers, qua uitbetaald belang voor het team, die we ooit hebben gehad in het NL elftal. Hij staat zelfs in mijn all time Oranje elftal.
Als je dan Reijnders een "iets mindere versie" van Cocu benoemt. Dan hoort hij in ieder geval qua talent tot de wereldtop. Dat is ook het geval als je Cocu in z'n beste jaren 'alleen maar' als absolute top beschouwde. Reijnders is dus niet zomaar een 'meevoetballer'.
Dat Wirtz en Moukoko supertalenten zijn geloof ik ook absoluut niet. Het enige supertalent daar is Musiala.
Ik zie die Fransen het echt nog wel verneuken in Griekenland, gisteren boeide ook niemand het daar wat. En het is ze ook in veel eerdere kwalificaties al gebeurd. Beter dus maar winnen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 00:20 schreef TheVulture het volgende:
Een gelijkspel bij Griekenland zou normaal gesproken wel genoeg moeten zijn, dan mag Griekenland zelfs stunten tegen Frankrijk zolang je zelf van Ierland en Gibraltar wint. Het doelsaldo zal dan wel hopelijk in het voordeel van NL uit gaan pakken.
Edit: sterker nog, blijkbsar is het eerst onderling resultaat en dan pas doelsaldo
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 08:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zie die Fransen het echt nog wel verneuken in Griekenland, gisteren boeide ook niemand het daar wat. En het is ze ook in veel eerdere kwalificaties al gebeurd. Beter dus maar winnen.
Je hoeft ook niet te winnen. Misschien is een geblesseerde Weghorst zelfs een voordeel, gewoon 5-3-2 en prikken op de counter.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie Nederland niet winnen in Griekenland. De kans voor de Grieken om zich na 12 jaar weer eens te plaatsen.
Het was precies wat je kon verwachten. Afwachtend Frans elftal dat leunt op individuele klasse en een hardwerkend Oranje dat kwaliteit tekort kwam.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 09:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het was gister niet eens zo heel slecht van Nederland maar de individuele klasse van Mbappe maakt het verschil.
Plus dat je weer na 5 minuten oid achter komt. Elke keer hetzelfde liedje bij dit Nederlands elftal.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 09:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het was precies wat je kon verwachten. Afwachtend Frans elftal dat leunt op individuele klasse en een hardwerkend Oranje dat kwaliteit tekort kwam.
Het nederlands elftal is beter af zonder trutje frenkie de jong die nooit de duels in gaatquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 08:19 schreef RamboDirk het volgende:
Je merkt dat trutje Frenkie niet gemist wordt. @:oriente
Hard gelachenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 09:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het nederlands elftal is beter af zonder trutje frenkie de jong die nooit de duels in gaat
VBL / Frenkie de Jong Voetbal International klaarkom topicquote:
Cocu was inderdaad een meer dan prima voetballer, het was dan ook zeker niet als belediging bedoeld, Reijnders verrast me echt wel positief. Echter zijn noch Cocu noch Reijnders echte wereldsterren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 00:53 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
We zullen het niets eens worden maar ik waardeer het dat je wat meer toelichting geeft. Ik denk dat we gewoon net wat anders naar spelers kijken. Neem bijvoorbeeld Cocu. In mijn ogen is dat één van
de allerbeste voetballers, qua uitbetaald belang voor het team, die we ooit hebben gehad in het NL elftal. Hij staat zelfs in mijn all time Oranje elftal.
Als je dan Reijnders een "iets mindere versie" van Cocu benoemt. Dan hoort hij in ieder geval qua talent tot de wereldtop. Dat is ook het geval als je Cocu in z'n beste jaren 'alleen maar' als absolute top beschouwde. Reijnders is dus niet zomaar een 'meevoetballer'.
Dat Wirtz en Moukoko supertalenten zijn geloof ik ook absoluut niet. Het enige supertalent daar is Musiala.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |