Als er lucht naar binnen gezogen wordt zou er onderdruk moeten zijn in de buis. Maar dan verwacht je net dat de gootsteen sneller zou leglopen, want die onderdruk zou ook het water in de gootsteen naar binnen zuigen.quote:Op maandag 19 juni 2023 16:03 schreef Farenji het volgende:
Aantal weken later, het probleem is terug, water loopt weer heel traag weg. Maar ik heb nu wat ontdekt. Als er wat water in de gootsteen staat (dat heel langzaam wegloopt), en ik draai die dop een klein beetje los, dan hoor ik een "sissend" geluid van lucht die naar binnen gezogen wordt, en dan loopt het water opeens takkesnel weg, met draaikolk en alles. Het lijkt me dus helemaal geen "verstopte afvoer" maar een probleem met de beluchting.
Deels klopt je idee... Maar wat je ook aangeeft is dat na het ontstoppen het een tijd goed gaat en dan weer terug komt. Dan heb je niet echt een volledige verstopping maar ergens een bottleneck/vernauwing in de leiding waar zich dus troep ophoopt. Zit dit 8 meter van de sifon verwijderd dan is die bottleneck nauw genoeg om niet echt et verstoppen maar genoeg stroming tegen te houden om de gehele pijp vol met water te laten lopen wanneer je het riool lang genoeg vult. Is die gehele hoofdleiding eenmaal gevuld kan dit beluchting te niet doen bv. die van een ook op dat riool aangesloten regenpijp wat doorgaans de open beluchting zijn die tussen het vulpunt en de verstopping zit.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop