quote:LONS-LE-SAUNIER - Nikita Tardant uit het Franse departement Jura heeft via de krant zijn eigen overlijden vernomen. Hackers zouden verantwoordelijk zijn voor de zeer morbide grap.
„Ik ben oké, ik ben in leven. Dat is het belangrijkste”, zei Nikita Tardent vrijdag nadat hij plots zijn eigen overlijden had vernomen in het regionaal dagblad Le Quotidien Jurassien. Donderdag al was het bericht van zijn overlijden online verspreid via de website van het blad.
Door een gehackte computer werd het bericht verspreid en ook in de krant gedrukt. Het Google-account van de man werd namelijk gehackt en zo kon volgens de man een bericht worden uitgestuurd met een foto van hem die op zijn ’drive’ stond.
De dertiger zegt niet te weten van een vijand die hem dat zou willen aandoen en dus heeft hij niet besloten om klacht in te dienen. Ook niet tegen de krant die hem dood heeft verklaard. De krant zelf wil misschien wel naar de rechter stappen, dat liet het weten in de correctie dat zaterdag werd gepubliceerd. „Meneer Nikita Tardent is in leven en we hopen dat dit nog lang het geval zal zijn. We excuseren ons bij hem, zijn familie en zijn kennissen. De krant behoudt zich alle rechten voor ten opzichte van de dader van deze kwaadaardige daad”, klinkt het.
Een goeie garp mag best wat geld kosten toch.quote:Op maandag 19 juni 2023 10:30 schreef crystal_meth het volgende:
Plaatst die krant gratis overlijdensberichten?
Lijkt mij nou ook niet echt een actie van een vijand, eerder van een goede vriend die bewust is van het feit dat zijn vriend elke dag de krant leest.quote:De dertiger zegt niet te weten van een vijand die hem dat zou willen aandoen en dus heeft hij niet besloten om klacht in te dienen.
Precies, 'even rustig ademhalen'quote:Op maandag 19 juni 2023 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Juist lekker toch dat iedereen denkt dat je dood bent. Rustig door het leven.
Net als @Maikuuul @schumacherquote:Op maandag 19 juni 2023 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Juist lekker toch dat iedereen denkt dat je dood bent. Rustig door het leven.
quote:Reports about my death have been grossly exaggerated.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |